Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALIKSET helmikuussa**

01.02.2008 |

Edellisen kuukauden kuulumiset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12185537&p=3&tmo…

Uusin kasvupino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12341495&p=1&tmo…

Entiset linkit ei sitten toimi uudistuksen takia. Huomasin kun yritin mennä edellisen pinon kautta kasvupinoon.

Meille ei kuulu kummempaa. Neiti osaa jo kiivetä minne vaan pääsee. Onneksi ei vielä muualle kuin sohvalle ja olohuoneen pöydälle. Laatikoiden tyhjennys on kanssa kivaa puuhaa. Kaappeja ei vielä onneksi osaa aukoa.

Kukas se kyseli imetyksestä. Meillä mennään unille vielä tissillä. Ruualla olen antanut jo ihan tavan maitoa kerran tai kaksi päivässä, kun alkuun se on tosi pieni määrä mitä tämäkin juo. Meillä ei ainakaan ole tullut mitään tuosta maidosta ja ensin annoin jogurttia.

Tämmöstäpäs tänne....

Dumle ja Kata

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka lukee iteksiään kirjoja, joten EHKÄ on pieni hetki aikaa kirjoitella meidän kuulumisia... :)

Meillä on harrastettu viime aikoina aikamoista yöelämöintiä - todennäköisesti hampaita on tulossa. Tuntuu olevan tämä meidän tyttö aika herkkä reagoimaan hampaisiin, koska molempia aikaisempia hampaita itkettiin myös muutama viikko. Huoh, saisi nuo hampaat olla suussa jo syntyessä...

Muutoin mennään ja lujaa! Neiti ei nouse seisomaan eikä kävelemään, mutta omalla pyllytyylillään menee sikakovaa eteenpäin. Kovasti tukea vasten yrittää pystyyn, mutta vielä ei rohkeus riitä viemään liikettä loppuun asti.

Pieni mieli tuntuu olevan alati utelias, koska KAIKKI sopet ja raot ja hirrenkolot pitää tutkia ja tonkaa, laatikot ja kaapit avata, tasoilta kurkottaa tavarat alas jne. Välistä iskee riiviövaihe, jolloin tehdään peräperää kaikki kielletyt asiat päätä pudistellen ja virne naamalla eikä missään nimessä kuunnella kieltoja. Sitten kun joutuu kovemmin komentamaan, pieni alahuuli alkaa väpättää ja nenään vedetään herneitä kilokaupalla :) Huh huh, kyllä ne harmaat hiukset tästä alkavat kasvaa äiskän päähän :) Aikamoinen tinttaralla tuntuu tämä meidän neiti olevan!

Meinasikos kukaan ottaa vesirokkorokoitetta, senhän saa yli vuoteiselle ottaa? Me varmaankin otetaan se tytölle.

Kuulumisiin!

Raisa ja rimpsessa 10 kk 2vk (about)

Vierailija
22/26 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa:

Meilläkin yöt aika rempallaan, niin hyvin kun nukuttiinkin tässä jo tosi pitkään niin nyt on aamu yöt yhtä pyörimistä itkua :( Minä sorrun antamaan maidon, mies ei joten parempi olis mun nukkua ehkä nyt eri huoneessa hetken.. Kun ei poika sitä maitoa oikeasti kaipaa :/

Vesirokkorokotteen otan, ei osallistuttu siihen tutkimukseen jossa se oltais saatu ilmaiseksi, tuli meillä niin muuta hässäkkää tähän ja se olisi omat lisänsä aiheuttanut kun siellä olisi pitänyt useamminkin käydä kuin vain rokotuksella.. No mutta siis kuitenkin aion satsata tuon rokotteen itse.

-Sinna

Ja flunssa sen kuin jatkuu meillä, lääkärissäkin käytiin, kaikki ok mutta sitkeää tautia on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, ensi kuussa on jo 1-vuotissynttärit! Meillä edelleen kiipeillään sinne keittiön pöydälle seisomaan jos katse hetkeksi välttää ja sen lisäksi myös matalammalle jos sattuu olemaan keittiön ovi kiinni.

Töihinpaluu varmistui, pääsin tutkimushoitajaksi rokotetutkimusklinikalle :-) Maaliskuun alussa aloitan. Olen tosi innoissani työstä ja mitä siihen kuuluu ja pääsen hetkeksi pois kolmivuorotyöstä mikä on vielä plussaa kaiken muun hyvän lisäksi. Kolmivuorotyössä itsessään ei ole vikaa, mutta yhden lapsen kokemuksella se oli jo niin rankkaa kun piti sumplia hoito-asiat ja työn ulkopuolinen elämä niin tarkkaan että se väsytti.

Meiltäkin jäi menemättä rokotetutkimukseen tuon vesirokkorokotuksen kohdalla kun oli niin paljon muita menoja, että varmaan pitää ostaa itse se ja laitattaa terkalla kummallekin. On sitten yksi lastentauti vähemmän kärsittävänä.

Ääh, esikoinen taas kiemurtelee uhmaiän kourissa, äiti avuksi...

Kaisu ja muksut

Vierailija
24/26 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko rokotteesta:

Jos Safia olisi ollut täällä, niin me oltaisiin osallistuttu siihen tutkimukseen,josta sen vesirokko rokotteen olis sitten saanut. Mutta nyt en tiedä sitten mitä teemme sen rokotteen kanssa.

Onko se sitten parempi rokottaa sitä rokkoa vastaan kuin et sairastais sen sit ihan normaalisti?

Raisa: Safia on nyt kans varsinainen herneiden vetäjä! Olen huomannut kun me päivittäin jutellaan kameranvälityksellä, et siitä 10kk neidistä on tullut varsinainen komentelija. Isä otti häneltä toissa päivänä pois jotain suusta, ja siitä seurasi ihan kamala huuto. Safia suostui rauhoittumaan vasta kun mummi meni ottaan syliin ja kantoi toiseen huoneeseen, missä isä ei ollut näkyvissä. Sitten oli kuulemma taas ollut kuin hangonkeksi,mieli tyytyväisenä!!

Ja sitten rummutusta!!! Safia tulee ylihuomenna kotia,YES!!!!!!

Miten mä olenkaan odottanut sitä murisijaa/kiljujaa kotia! Nyt mä varmaan päivystän sitten perjantaina koko päivän lentokentällä,kun en voi kuitenkaan rauhassa kotonakaan istua. Kone tulee vasta kuuden jälkeen illalla,plääh:(( Paras syntymäpäivä lahja minulle mitä ikinä vois toivoa: maailman matkaajan paluu:))))))

Hanan rv36+1

Vierailija
25/26 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan väsynyt äiti... Ollaan ulkoiltu niin paljon, että kotityötkin on ihan rästissä. No, huomena suunnataan heppa ajelulle poikien kanssa ja sitten viikonloppuna pitää pestä pyykkiä ja siivoilla ettei hukuta likaan ja pyykkivuoreen ;)

Meidän poika se oppi kävelemään :) Kävelee sellaisia useamman metrin matkoja, kun ei tukea ole kädenulottuvilla. Konttaa ainoastaan jos kaatuu, lähimmän tuen luo ja taas pystyyn. Mutta siis vielä aika paljon kävelee tuen varassa (seinistä ja sohvankulmasta ym. pitelee kiinni toisella kädellä) mutta näköjään osaa jo huoneen poikki mennä ihan ilman sitä tukeakin.

Pahanteossa tuo poika viihtyy hyvin, keittiössä vasta on monta mielenkiintoista kaappia mitä koittaa tutkia alituiseen. Telkkaria käy näplimässä ja kirjahyllyn vitriiniä paukuttelemassa kun silmä välttää. Kukkamulta ja lehdet kiinnostaa ja verhoissa olis niin kiva roikkua. Kenkäkaappia tyhjentelee ja vessassa on kanssa kiva vedellä veskipaperirullaa tyhjäksi. En muistanutkaan että tää vaihe oli näin työllistävää! Kokoajan saa olla kieltämässä ja hakemassa jostain pois. Ja sitä huutoa mikä siitä sitten seuraakaan... hirmuinen loukkaantuminen! :)

Ulkoilut on muuttuneet pojalle mieluisammiksi kun saa nyt siellä lumessa konttailla ja taaperokärryjen kanssa petrata ulkona kävelyä. Kiikussa viihtyy kanssa hyvin. Rattaat ei ole yhtään mieluisa paikka jos ne ei liiku kokoajan eteenpäin.

Maitotuotteista ollaan nyt maisteltu viiliä, maustamatonta jugurttia, raejuustoa ja piimää. Viimeisin mainitsema onkin suurinta herkkua! Parina päivänä olen nyt antanut ihan tavallista jugurttia. Sitä hedelmäsokerilla makeutettua, A jugurttia. Se maistui pojalle varsin hyvin. Muutoinkin poika kyllä on kaikkiruokainen, syömistä lähinnä hankaloittaa malttamattomuus istua siinä syöttötuolissa. Nousee kokoajan seisomaan ja nyt ollaan syöty suurimmaksi osaksi sylissä. Kun poika koittaa siitä syöttötuolista kiivetä sitten pöydälle ja kun on kaksi muutakin vahdittavaa siinä ruokailutilanteessa...

Sanoja tuo poika tuntuu tapailevan. Äitiä ainakin ja kun kysyy että otatko maitoa niin hokee ottaa ottaa :) Tuskin tarkoituksella vastaa kysymykseeni ;)

Mutta tällästä tänne suunnalle...

TAPPIA ja HANNAA huhuilen edelleen... Olisi kiva kuulla kuulumisia!!!

t. K@tju ja pojat (pienin ylihuomena 11kk)

Vierailija
26/26 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA VAAN!! (hoilotan) ja IHANAA, että Safia viimein kotiutuu. =)=)

Meillä itsellä täällä kotona on kaikk hyvin. Hermanni opettelee kävelemään, jo menee metrejä, kunnes pyllähtää pepulleen. :)

Neuvolassa tuli käytyä, ultraan aika kolmen viikon päästä. Jännittää. Muutoin kaikki ok, tasaiseen tahtiin voin pahoin ja näin, mut hengissä ollaan.

Huomenna juhlitaan tytön synttäreitä ja kovasti on vieraita tulossa. Ensin on lastenkestit ja sitten tulee suku ja tuttavat. Oon kaukaa viisas ollut ja tehny pakkaseen valmiiks kaiken eli ei oo mitään ihmeitä tässä tehtävänä enää. Kakku ois täytettävä tänään maustumaan valmiiks ja siivottava vähän tät huushollia. Mies auttaa illalla.. :)

Mut näin pikasesti, nyt lähettää koululaista kouluun ja muut aamu-unille.

Papu ja Hermanni (koht 11kk) ja asukki 8vkoa