**MAALIKSET helmikuussa**
Edellisen kuukauden kuulumiset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12185537&p=3&tmo…
Uusin kasvupino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12341495&p=1&tmo…
Entiset linkit ei sitten toimi uudistuksen takia. Huomasin kun yritin mennä edellisen pinon kautta kasvupinoon.
Meille ei kuulu kummempaa. Neiti osaa jo kiivetä minne vaan pääsee. Onneksi ei vielä muualle kuin sohvalle ja olohuoneen pöydälle. Laatikoiden tyhjennys on kanssa kivaa puuhaa. Kaappeja ei vielä onneksi osaa aukoa.
Kukas se kyseli imetyksestä. Meillä mennään unille vielä tissillä. Ruualla olen antanut jo ihan tavan maitoa kerran tai kaksi päivässä, kun alkuun se on tosi pieni määrä mitä tämäkin juo. Meillä ei ainakaan ole tullut mitään tuosta maidosta ja ensin annoin jogurttia.
Tämmöstäpäs tänne....
Dumle ja Kata
Kommentit (26)
Täällä meillä aurinko paistaa aivan mahtavasti näin ystävänpäivän kunniaksi! Tultiin just pulkkailemasta ja posket hehkuu nyt punaisina :) Kivaa!
LEANNA: KUULOSTAA AIVAN MEILTÄ NUO TEIDÄN YÖT!!! Sama vika Rahikaisella: neiti menee nukkumaan n. 21 ja eka 3-4 tuntia sujuu suht hyvin - joskus joutuu tuttia välillä laittamaan suuhun, joskus ei mitään. Mutta sitten alkaa se vähän väliä herääminen. Tunnin-kahden välein itkeskellään, pyöritään levottomasti jne. Todennäköisesti meillä johtuu hampaista, joita tyttö itkee öisin monta, monta viikkoa. Mutta aivan järkky raskasta! Laskeskelin tuossa, että enpä ole 1,5 vuoteen nukkunut yhtään ainoaa kokonaista yötä, eli nämä yövalvomiset alkoi jo raskausaikana. Huoh. Mutta sitten kun aamulla vieressä alkaa kuulua kirkasäänistä sirkutusta ja pienet kädet läpsii poskia, niin tajuaa jälleen kerran, että kyllä tämä sen arvoista on :)
Muutoin meille ei ihmeitä kummia. Seisomaan ei nousta eikä siis kävelläkään edes tukia pitkin. Pyllyllään vetää itseään aivan mieletöntä vauhtia eteenpäin ja harjoittelee kovasti tukea vasten seisomaan nousua, mutta rohkeus ei vielä riitä. Muutoin touhuaa aivan kamalasti ja keksii koko ajan uusia juttuja, joita voi tehdä. Kirjoja lukee itsekseen sekä vanhempien kanssa, kiikkuminen on lystiä ja joka paikan tonkaminen :) Ja saunominen!!! :) :) :)
Nyt pimu kitisee keittiön pöydän alla, on jäänyt jumiin :) Must go!
Raisa
Meilläkin mennään samalla tavalla kävellen kuin Caiuksen Sinja. Enimmillään menee semmoisen kymmenen askeleen verran. Välillä on aivan päätöntä menoa.
Kuun lopussa voisin tehdä meille uuden pinon tuonne taapero puolelle ja pistää vielä tämän pinon loppuun viestin että olemme siirtyneet sinne. Miltäs kuullostais?
Siitä se sitten alkaa,kävely ja juokseminen!Tulee taas neidille uudet ulottuvuudet!!
Taaperopuolelle käy tosiaan meidän maalisten tie ihan juuri!Niin se vauva-aika kiisi ohi vauhdilla!Aina vaan liian nopeasti!
Leanna ja naperot x6
Ajattelin tulla vähän pinoa nostattamaan :)
Meillä opittiin tänään taputtamaan. Nyt sitten taputetaan ihan joka asialle suu messingillään.
Poika kävelee nyt täysin ilman tukea ja nousee pystyyn ilman tukea jos tupsahtaa nurin. Juoksu askeliakin otti tässä pari päivää sitten kun sai käsiinsä kielletyn esineen ja sen kanssa koitti pinkoa pakoon :)
Ulkona oppi tänään kävelemään ilman tukea muutaman metrin matkoja. Onhan se hankalampaa kun on kengät ja kaikki lämpöset tamineet sunmuut siinä vähän tiellä.
Itse poden taas rintatulehdusta ja tuntuu että tää imetys ei lopu koskaan :/
Saan lääkkeet maidontuotannon loppumiseen jos ei nyt onnistu ilman uutta rintatulehdusta.
Kahdesti vuorokaudessa olen imettänyt vielä ja olisin kyllä ihan valmis jo lopettamaan. Ei vaan tunnu tissit tajuavan lopettaa sitä maidon tuottamista.
Mutta tällästä tänne. Kiirettä pitää poikien kanssa!
Kaks isompaa vuoropäivin uhmailee ja pienin on oikee termiitti!
t. K@tju ja pojat
On taas tuo aika päässyt " vähän" vierähtämään! Kiva oli taas lueskella muidenkin juttuja.. Ja olihan K@tju taas jälleen kerran kerennyt huhuilemaan meidän perään! :) En ole piiitkän aikaan edes lueskellut muiden juttuja, saatikka sitten kirjoitellut omia juttuja. Antakaa anteeksi!! :D Olen siis hieman pihalla kaikista jutuista.
Mä aloitin työt tuossa viime lokakuussa. Teen töitä harvakseltaan, tarpeen mukaan ja sen verran miten mieheni työvuorot sen sallivat. Kivaa on ollut ja olen viihtynyt.. Mä lähdenkin aina töihin rentoutumaan! :) On todella kivaa olla aikuisten parissa. Täytyy myöntää, että mulla on hermot joskus aika kireällä tuon meidän esikoisen kanssa. Hänellä on ihan mahdoton uhmakausi meneillään; kaikki pitää tehdä rautalangasta vääntämällä, veikkaa kiusataan heti kun silmä vähänkin välttää jne jne... Koko ajan saa olla torumassa ja kieltämässä. Se on rasittavaa ja se vie ainakin multa energiaa ihan tosi paljon. K@tju: Miten sä olet pärjännyt 3 pienen pojan kanssa?
Huomenna menen taas töihin. Joo, tiedän, pitäisi olla jo nukkumassa, mutta en jaksa vielä tuonne raahautua...
Miellä voidaan hyvin. Kaikenlaisilta taudeilta ollaan vältytty, ei oo ollu pienemmällä kuin pari kertaa pientä nuhaa ja siinä se sitten on ollutkin. Täytyy kyllä koputtaa puuta!!
Ihan ihmeellistä, että meidän vauva täyttää 1,5 viikon päästä vuoden! Mihin tämä aika on oikein vierähtänyt?
Kaikenmaailman uusi temppuja ollaan opittu. Meillä on ihan hilkulla tuo kävelemään lähteminen, ensiaskeleet Aatos otti joulukuussa ja silloin tällöin tulee aina muutama askel vahingossa.
Aatos on ihan mahdottoman villi, hetkeäkään ei viihdy paikoillaan! Meidän esikoinen samanikäisenä lueskeli jo kirjoja ja tohotti omissa oloissaan. Aatos se vaan heiluu edestakaisin pää kolmantena jalkana!! :) Meillä osataan jo olla pahanteossakin, kaapit kaivetaan ylösalaisin jne.. Auta armias mikä huuto syntyy kun häntä toruu tai käydään nappaamassa syliin kesken kaappien kaivelun. Aika herkkis, loukkaantuu niin vietävästi!! :)
Meillä tykätään musiikista, aina musiikkia kuunnellessa alkaa mahdoton nytkytys ja vatkaus. Taitaa olla musiikki veressä!! Meillä soitetaan, lauletaan ja kuunnellan musiikkia paljon, joten ihmekös tuo...
Yöt ovat rauhoittuneet hieman, mutta edelleen herätään n. kerran yössä. Aatos herää about klo 5, mutta olisin tosi tosi tyytyväinen, jos jättäisi senkin väliin ja nukkuisi aamuun asti. Mutta sitten päiväunet onkin ihan toista luokkaa; Aatos saattaa vetästä kuudenkin tunnin päivikset!! Joo-o, luit aivan oikein. Ne unet ovat ihan mahdottomia!! :) No mullehan se on helppoa. Taitaa olla joku kasvuvaihe menossa, kun sellasia unia vetelee. Meillä nukutaan ulkona, esikoinenkin nukkuu vielä rattaissa pihalla. Ahdasta sillä on, kun on jo 92 cm pitkä. Mutta sisälle sitä ei vaan saa nukkumaan...
Aatos hakee jo hieman joitain sanoja, esim. mummo, pappa ja anna. Hassun kuulosta! Sekä nyt on menossa sellainen pukemiskausi; kaikkia vaatekappaleita yritetään laittaa päälle.
Mukavaa on huomata miten paljon aiemmin kuopus on oppinut kaikkia juttuja..
On meillä tapahtunut vähän suurempiakin muutoksia. Me muutettiin uutena vuotena. Me myytiin meidän omakotitalo pois ja nyt me koko ajan etitään sellaista meidän unelmakotia. No, niitä ei taida olla kuin unelmissa, mutta haaveissa on hyvä elää. Ei rakentaminenkaan ole täysin poissuljettu ajatus... Tyytyväisiä ollaan oltu tuohon ratkaisuun ja on jännä huomata miten rahaa on eritavalla käytettävissä, kun asuu vuokralla.. Ei lapsiperheissä rahaa koskaa liikaa ole, mutta on edes hieman enemmän. Meillä alkoi parisuhde hieman kiristyä noiden aianisten raha-asioiden vuoksi. Raha-asioista on aina niin helppo riidellä!! :) Nyt me asutaan todella kivalla paikalla 27 neliötä pienemmässä vuokrakämpässä ja tää meidän asunto on tosi ihana!
Mutta nyt lähden tästä nukkumaan, aamulla täytyy taas noista aikaisin.
Hanna ja pojat: 2 v ja kohta 1 v
Hyvää yötä!
Käyn vähän nostattamassa pinoa, kun oltiin pudottu jo 3. sivulle...
Ei tänne muuta ihmeellistä, kun ajattelin vaan kertoa että meidän pieni mies lähti tänään kävelemään. On niin hupsun näköistä... :) Kävely on niin epävarmaa, saa koko ajan olla pelkäämässä milloin kolahtaa!! Meidän esikoinen alkoi heti kävellä todella varmasti ja kaatuillut ei juuri koskan. Tosin isoveikka oli tuolloin 3,5 kk vanhempi!
Mutta nyt öitä! :)
Hanna ja vauhtiveikot
Nukkumassa pitäis olla jo tähän aikaan, mutta miestä tässä jäin odottelemaan töistä kotia.
Hanna_N : Olipa mukava kuulla teidän kuulumisia!!!
Ihan hyvin meillä menee tämän meidän kolmikon kanssa :) Kieltämättä hermoja koettelee päivittäin ja tekemisen puutetta ei ole tullut.
Meillä myös tuo pienin on aika herkkis suuttumaan kun komennetaan. On kokoajan niillä kielletyillä paikoilla (kukkamullat korjasin tänään kolmesti, ja keittiössä penkoo kaikkia laatikoita ja kaappeja ym.) Ja vielä pitää mennä penkomaan vaikka kyynel valuu poskea pitkin ja karjuu suuttumuksestaan. Sisukas kaveri on hän :)
Tänään oli tosin kerrassaan ihana päivä lasten kanssa. Hermot ei tainnut mennä kertaakaan ja jotenkin pojat osasivat olla tänään niin suloisia ja melkein kilttejä. Ulkoilu sujui tosi hyvin kun keskimmäinen ei kertaakaan koittanut karata ja ei juurikaan ollut pahanteossa.
Esikoinen ollut kanssa tosi kiltti ja auttavainen ja tää pienin ei tuskaillut ulkoilusta juurikaan (onhan se tylsää kun liikkuminen tamineissa niin hankalaa ja paikallaan ei haluisi kökkiä). Kerrassaan ihana päivä meillä ollut :)
Pienimmällä on nyt nuhaa ollut ja oon tässä seuraillut kun korvia aika usein hankaa. Pitää nyt katsella ja seurailla ettei vaan korvatulehdusta tulisi. Viimeyö oli vähän levoton, mutta nyt nukkunut ihan sikeesti tuolla pedissään. Kova yskä on pojilla nyt ollut, mutta ollaan oltu niin terveitä koko syksy ja talvi että kai tää on jo meidän vuoro.
Mutta nyt tuli mies kotiin ja lähden tästä nukkumaan.
t. K@tju ja pojat
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa....ei jaksais kyl enää odottaa.
Safia tuli takaisin ja toi tullessaan aivan järkyttävän flunssan minulle. Olenkin nyt ollut jo kaksi viikkoa ihan kamalassa räkätaudissa ja olotila on aivan kamala.
Kauhistuttaa ajatuskin synnyttämään lähtemisestä tässä kunnossa.
Vointi on nyt muutenkin kamalampi kuin mitä oli viime raskaudessa, johtuukohan se näiden raskauksien liian nopeasta vauhdista?
Pitäkäähän mulle peukkuja pystyssä et tää kaveri tajuis tulla mahd.pian ulos, et jos munkin olotila siitä sitten helpottuis!!!!
Mites muut joilla on salainen matkustaja, miten menee?????
Hanan, Safia ja asukki n.38+5
Nyt on sitten 1v synttärit vietetty! Sinja täytti torstaina 21.2 vuoden! Niin se aika juoksee! Sinja on kauan kävellyt n. neljän metrin matkoja,olohuoneen sohvalta telkkarille ja takaisin,mutta ei ole uskaltautunut kävelemään toiseen huoneeseen olohuoneesta. Torstaina juttelimme mieheni kanssa, ettei taida Sinja lauantaina kävellä synttärivieraitaan vastaan, niin kuin veljensä ovat tehneet. Taisi tyttö sisuuntua niin vanhempien " moitteista" , että lauantai aamusta lähti tepsuttamaan ympäri asuntoa.Ja niin tyttönenkin otti vieraansa vastaan kävellen :) Aika pakkaus! Ihan niin kuin olis ymmärtänyt, heh. Eli nyt sitten meillä kävellään!! Sanojakin jo tapailee; anna ja äiti. Suloista! Käytiin 1v kuvalla ja Sinjasta tuli niin ihania kuvia, että vaikea oli valita kahta. Lapsien yhteiskuvissa ei ollutkaan sitten niin vaikeaa valita. Kun kuvattavana ovat vilkkaat 3v ja4 v pojat ja yksi pieni neiti, niin voitte arvata, ettei monessakaan kuvassa kaikki katsoneet samaan aikaan kameraan. Sitä nyt oli aivan turhaa toivoa, että olisivat hymyilleet :) Vaan kyllähän niistäkin passeli löytyi.
Niin se elämä alkaa taas pikkuhiljaa helpottua, kun vauvasta kasvaa taapero. Meidän arkemme alkaa pääosin olla jo leppoisaa, äidinkään hermot eivät ole lainkaan enää niin kireällä, kuin viime vuonna :))
Hananille toivotan paljon onnea synnytykseen! Se on ihana hetki!! Toivottavasti toivut flunssastasi ennen h-hetkeä. Tule sitten kertomaan, miten kaikki meni, ja kumpaa sorttia tuli :))
Tsemppiä myös muille " raskautuneille" ja onnea vauvoja yrittäville!
Caius, Sinja 1v ja pojat
Tervehdys vaan.
Täällä sitä yritetään siis odottaa maltilla ens viikkoa. Eka ois alkuviikosta lääkärineuvola, jossa toivottavasti yritetään niitä sydänääniä etsiskellä jo ja perjantaina ois sitten np-ultra.
Oireita on, mutta ei siis mitään tietoa onko kaveria mukana vai eikö. Kauhea pelko edelleenkin, että on tuulimuna. En ymmärrä. Ja eniten pelottaa se, että usein nää mun aavistukset osottautuu oikeiksi. Sniif. Ei kai tässä auta muu kuin vaan odotella..
Hermannin synttäreitä on suunniteltu jo tai lähinnä niitä tarjottavia. Pikkumies itse on kasvanut hurjasti. Kovasti kävelee ja yrittää jopa jo juosta ympäri kotia. Osta mustelmilla, kuten arvata saattaa. Toivotaan nyt, ettei 1v-kuvaan mennessä tulis enää uusia niin sais suht nätin kuvan ilman, että täytyy pakkelilla peitellä. ;)
Mut taas se on mentävä vaan. Kaikki siis hyvin ja päivä kerrallaan. Kai.
Isot onnittelut kaikille 1-vuotiaille nyt sitten, kun niitä juhlia alkaa sieltä tupsahdella. =)
Papu ja Hermanni
Olin iltavuorossa, niin ei taas nukuta ja aamulla pitäisi taas töihin lähteä...
Meillä on pienimmäinen kovasti sairastellut, ensin oli vauvarokko, jossa neljä päivää kova kuume ja kun kuume helpotti niin itketti niin vietävästi ja sitten tuli ihottuma. Muutaman päivän kerkesi olla terveenä ja eilen sitten oksensi päivän, mutta tänään jo onneksi kunnossa. Mieskin piti oikein rajun vatsataudin, mutta itse olen ollut vain väsynyt ja huonovointinen, toivottavasti pääsisin näin helpolla.
Keskiviikkona olisi omat synttärit, joten pitäisi leipoa ja siivota, talo on karmeessa kunnossa, kun ollaan oltu kipeenä eikä oikein jaksettu siivota ja pyykätä. Nyt on sitten ryhdistäydyttävä, vaikka töiden jälkeen ei aina oikein jaksaisi muuta kuin olla lasten kanssa. Onneksi onkin sitten alkuviikko vapaata.
Tytöllä on edelleen hampaita kaksi. Imetän aina kotona ollessa, imetyksen lopetan kun siirrytään tavalliseen maitoon. Viiliä ollaan vähän maisteltu, mutta tää sairastelu on nyt hidastanut kokeilua. Vielä ei onneksi ilman tukea kävele, mutta tuskin kauan menee kun lähtee, tarvitsee vain rohkeutta päästää irti.
Nyt on kyllä mentävä pyörimään ja unta odottamaan!
Niin ne kuukaudet vierähtää kovaa kyytiä! Meilläkin juhlitaan ensiviikolla keskimmäisen lapsen 3v synttäreitä ja SINJAN 1v synttäreitä! Kohta se ei meilläkään ole enää vauvaa vaan taapero! Sinja konttaa kovaa kyytiä ja nousee kaikkea mahdollista vasten seisomaan. Yhdestä sormesta taluttaen kävelee ja ilman tukeakin jo parin metrin matkoja; äidin sylistä isin luokse. Jonkun täytyy aina olla vastaanottamassa, jotta lähtee kävelemään. Esim sohvalta rahille, ei mene, vain äidiltä isälle :) Huomenna meillä on 1v kuvaus. Tarkoituksena on yrittäää ottaa myös sisaruskuva isoveljien kanssa, saapa nähdä mitä siitä tulee!! Sinja on elohiiri, joka ei pysy yhtään paikallaan, saati sitten kolme lasta! Noh, katsotaan :) Jaha Sinja heräs ulkona vaunuissa, lyhyeen jäi kirjoittelu! Hyviä vointeja!
Caius ja Sinja kohta 1v
Pikaiseen minäkin naputtelen. Mutta missäs muut maalikset ovat? Taitaa olla niin, että arki on vienyt mennessään. Töitä, kotia, harrastuksia ym. ym.
Reeta tulee viikon päästä 11kk. Vauhti on hurjaa, juoksemalla mennään ja nyt kiipeillään mihin vaan voi. Lelulaatikkossa ja taaperokärryssä on kiva istua :)
Kengillä kävelykin alkoi sujumaan kun sitkeästi vaan laitoin kenkiä jalkaan. Ilmeisesti se on mukavaakin kun hihkutaan aina kun kengät otetaan esiin. Kovasti tykkää ulkoilla rattaillen ja katsella maailman ihmeitä :)
Meillä on siirrytty yksiin päiväuniin ja hyvä niin, päivä sujuu tasaisella rytmillä ja se helpottaa hurjasti arjen pyöritystä. Reeta nukkuu vaunuissa ulkona n. 3-4h päivällä ja yöunetkin menee hyvin. Ei ole heräämisiä eikö valvomisia, vielä...
Hampaita ei ole vieläkään, ei yhden yhtäkään. Ikenillä mussutetaan ruokaa ja keksin syöminenkin onnistuu hyvin.
Allergioista ilmeni vielä yksi uusi, kala aiheutti hurjan ihoreaktion joten sitä ei sitten anneta. Ollaan oltu vähän jälkijunassa näiden uusien ruokien kanssa, kalaa Reeta maistoi vasta viikko sitten. Nyt on kiellettyjen listalla lehmänmaitotuotteet, soija sekä kala. Huoh.
Joku kyseli aikaisemmin rokotuksista. Minä olen Reetan kanssa mukana rokotustutkimuksessa jossa tuli MPR+vesirokkorokote. Mitään sivuoireita ei ole tullut, tehoste tulee ensi kuussa. Olen tyytäväinen päätökseen vesirokkorokotuksesta, keskimmäisellä oli vesirokko 1,5 vuotiaana ja se oli ihan kamalaa!! Hänellä on elinikäiset jäljet kasvoissa ja oli niin kipeä ja täynnä rakkuloita etten todellakaan halua nuorimmalle samaa jos sen voi kerran välttää. Mutta tämä on minun mielipide, jokainen tekee omat päätökset rokotusten suhteen ;)
Z ja Reeta pian 11kk sekä muu katras
Uupunut äiti ja valvottava vauva!
Mistä tämä yökiljuja on tullut?Kaikki edelliset lapset nukkuneet hyvin,pienestä pitäen...
Päivä meillä alkaa n 06.30-07 ja ottaa ekat unet(n 2h)klo 10 ja toiset siinä 14-15.Nukahtaa illalla noin klo 21-22 ja nukkuu hyvin ekan 4h.Sitten alkaa lähes joka öinen huutaminen tunnin välein.Tyttö kääntyy ja vääntyy,tutti tippuu jne jne
Olen toivonut että pääsisimme siirtymään yksiin päiväuniin mutta se tuntuu täysin mahdottomalta sillä tyttö on koululaisten rytmissä.Arkena ja pyhänä herää viimeistään seiskalta kuin nakutettuna.Ja on ihan loppupoikki jo jälkeen 9.
Vatsa hänellä selvästi vaivaa sillä yöllä rauhottuu sylissä,vatsa minun rintaa vasten ja sitten pierii kun aikamies.Mitään syytä ei kuitenkaan ole vatsavaivoille löydetty.Maitoa epäiltiin mutta se on vähän niin ja näin,onkohan syy.Kauramaitoa saa tätänykyä.Muttei helpotusta ole kuitenkaan tullut.Mielestäni se voi olla joku muukin ruoka-aine mutta sen selvittäminen on sitten ihan eri juttu.Toisaalta tyttö itse ei niin kärsivältä näytä.On terhakas ja erittäin aurinkoinen neitonen!Hymyilee kaikille ja kaikkialla.Paitsi yöllä;-)
Huomenna menemme homeopaatille josko sieltä löytyisi apua öihin ja niiden rauhattomuuteen.
Joo ja meillä ei kävellä vielä.Ekat kaksi askelta otettu ilman tukea mutta mielummin pitää pikkurillistä tiukasti kiinni.Osaisi varmaan muttei luota etteikö joku isommista tuuppase kumoon...
Ihanaa kun ulkona paistaa aurinko!Kevättä kohden mennään!
Leanna ja 6 kipaletta lapsosia
mun iski kunnon flunssa. kuumeessa olin viisi päivää ja mittari näytti 39. korvatulehduskin oli samalla. eli siinä ei pahemmin mitään jaksanut. ei pojan hoitamistakaan. onneksi isovanhemmat ovat lähellä ja poika sai olla siellä muutaman päivän. ja mä vaan sit nukuin...
ja viime viikonloppuna oltiin hautajaisissa. eli taas yksi rankka reissu. Leo oli siellä tosi kiltisti ja hurmasti hymyllään muita.
pojalla on seitsemän hammasta ja poskihampaita on kovasti tulossa. ja vihdoinkin täällä on opittu syömään myös rakeisempaa ruokaa. ei aluksi millään meinannut mennä palat kurkusta alas.
Leo ei vielä kävele. konttausvauhti on kyllä hurjaa ja tukea vasten ja taluttaen kävelee. paikallaan saattaa seistä pitkänkin aikaa ilman tukea mutta askeleita ei siinä tilanteessa vielä ole ottanut.
ja me osallistutaan siihen vesirokkorokotetutkimukseen. Leo saa rokotteen 1v. eli aika pian...
Mä kävin jo kirjoittamassa sinne taapero puolelle terkkuja, kiitos Dumle kun jaksoit aloittaa linkin siellä.
Harmittaa vaan niin hirveesti kun kaikista ei kuule enää mitään, esim. Tappi, mihin katosit???
Pidetään yhteyttä kaikki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hanan ja Safia
Ihana ilma ollut kun aurinko paistoi ja pikku pakkanen :)
Mihin on muuten kadonnut porukkaa? ..Punkeli, Tappi, Duppi, Masuli, Emmi.. Ja monet muutkin..
Hanan: Kiva kun Safia kotiutui vaikka toikin vähän ikävämpiä tuliaisia mut eiköhän se siitä :) Toivotaan pikaista paranemista ja pikaista syntymistä masukille :)
Papulle:..yhden tuulimunan kokeneena, en tietenkään voi asiantuntija olla kaikkien kohdalla mutta sanoisin että siinä kyllä omalla kohdalla oireita ei ollut minkäänlaisia kun se " raskaushormonin" tuotantokin loppui kun ei mitään kehitystäkään tapahtunut.. Pidetään peukkuja, että teillä kaikki hyvin!
Meilläkin synttäreitä sitten juhlitaan pääsiäisenä, mahtaa olla ihan pienet juhlat kuitenkin.. mutta nyt tuolla kuullostaa siltä että tuhotöissä ollaan ;) ..huoh! Tätä tämä on ja kiikutaan ja roikutaan ;) Sitten suututaan kun otetaan jostain pois eikä anneta rauhassa purkaa kaappia tai laatikkoa.
Jahas, tulikin tuohon ajamaan autolla :) Onkin muuten aivan ihanan kuullosta kun ajelee pikku autolla niin aidosti, ihan päristelee, kaasuttelee ja vaihtelevasti laittaa tuolle autolle tuota ääntä..ne on nuo pojat, eihän se auto nyt tasaisesti äännä :D
Ruoka: Meillä ei enää oikein kelpaisi " omat" ruoat vaan pitäisi olla just samaa kuin muillakin, että ei ainakaan yhtään eri näköistä hänen lautasellakaan olisi :) Ettei ainakaan liian mauton taikka mössöä. Maito alkaa olla kans ei niin suosikki juoma, sitä ei enää juoda kun muutama hörppy ruoan kanssa ja puoli mukia illalla ennen nukkumaan menoa ja sekin nokkamukista.
No mutta jos tuota vielä tuonne ulos hetkeksi jaksaisi!
Sinna
Vähän väsynyt äiti tässä kirjoittelee...
Viime yö meni valvoessa, pojalle iski nuha ja oli tosi levoton. Piti ottaa viereen " nukkumaan" mutta eihän siitä mitään tullut kun vaan pyöri ja hyöri ja välillä itkahteli. Sattui sitten pieni haaverikin kun en ymmärrä kuinka sitten nukahdin niin etten huomannut pojan hivuttautuneen meidän jalkopäähän ja tipahti sitten sängystä :( Kamala huonoäitiolo tietenkin tuli ja pojalla tuli sitten ylähuuleen haava mikä vähänaikaa vuosi verta :( :(
Kahteen otteeseen tänään onnistunut kolauttamaan sen huulen pöydänkulmaan (kun siis järsii olkkarinpöytää :/ ) ja tietenkin se on sitten vähän verta valuttanut.
Esikoisella on joku ihmeen inttä inttä päivä ollut menossa, kokoajan väittää vastaan ja natiseen ja kiukuttelee. Keskimmäinen on taasen ollut muuten rasittavaa katseltavaa. Kokoajan pahanteossa ja koettelee hermoja kaikin mahdollisin tavoin. Haluaa kokoajan keksiä ja karkkia ja milloin mitäkin.
Pihalla taas innostui karkailemaan ja juoksutti miuta ympäri pihaa.
Että tällästä tänne, ei mikään paras päivä tänään ollut!
Mutta jotain hyvääkin :)
Eilen kävin itse kampaajalla ja tänään käytettiin isommat pojat parturissa. Nyt on taas meidän perheen hiukset vähän siistimmässä kuosissa.
Pikkuherra on oppinut kävelemään ja nyt mennään vauhdilla ja osaa jo nousta seisomaan kyykky asennosta.
Hampaita pojalla on nyt 7 ja kahdeksatta tekee paraillaan.
Synttäreitä olen alkanut vähän suunnitella, pidetään ne silloin virallisena päivänä, sunnuntaina 9.3.
Mutta huomena on taas kerhopäivä ja mennään keskimmäisen ja pienimmän kanssa avoimeen siksi aikaa. Tarttee mennä eväitä laittelemaan valmiiksi huomista varten.
t. K@tju ja poikakolmikko