Mitä helvettiä! Tyttäreni 11v ja kuukautiset alkoivat!
Melkein syntymäpäivänsä kunniaksi! Voi ei, ei vielä.... :'(
Kommentit (78)
Sen ikäisinä pojillakin alkaa pippeli kasvaa.
Säälin tytärtä noin vähä-älyisen äitinsä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, kun kuukautisista puhuminen koetaan edelleen vaikeaksi, jos omat vanhemmatkin on suhtautuneet niihin kauhistellen.
Omat kuukautiseni alkoi kun olin juuri täyttänyt 12v. Onneksi olin jo yh-isämme kolmas tytär, jolla alkoi kuukautiset, joten isä suhtautui asiaan hyvin smoothisti. Toki kuukautisista oli ennen tätä puhuttu jo kotona, koulussa ja siskojen kanssa.
Kuka saatana puhuuu isänsä kanssa menkoista?
Ne kenellä on hyvä isä-tytär suhde. Itse olen aina voinut puhua ja niin oma tyttärenikin puhuu isänsä kanssa. Eikä mun vanhemmat ollu eronnu enkä ole itsekään. Eli voi hyvin puhua ja pitäisi voidakin.
Ihan normaali ikä kuukautisten alkamiselle.
Nykyään aika melkein kaikilla on kuukautiset viimeistään 12-vuotiaana, joten siihen nähden 11v. on erittäin yleinen ja normaali kuukautisten alkamisikä.
Vanha ketju. Mutta mullakin kyllä alkoi kuukautiset 11v ja se on ihan normaalia
Kuka HEL*ETTI kuvittelee että kuukautiset tekee tytöstä naisen? Vaikka se biologisesti noin onkin, niin lapsi hän on vielä useita vuosia.
Mitä helvettiä? Voiko näin tyhmiä vanhempia olla olemassa?
Eipä tuossa mitään outoa ole. Monella alkoi tuossa iässä kun itse olin nuori. Toiv et tyttärellesi ollut noin että voi ei..
Mun tytöt oli tosi pienikokoisia, siis laihoja ja lyhyitä, ja silti menkat alkoivat heillä 11-vuotiaana. Pituutta ei paljon siten tullutkaan enää lisää eli lyhyiksi jäivätkin. Itse olin muutamaa päivää vaille 15 kuukautisten alkaessa. Olin niitä jo muutaman vuoden odottanut, kun kaikilla kavereillakin ne jo oli.
Minulla alkoi myös 11 vuotiaana. Loppui 49-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, kun kuukautisista puhuminen koetaan edelleen vaikeaksi, jos omat vanhemmatkin on suhtautuneet niihin kauhistellen.
Omat kuukautiseni alkoi kun olin juuri täyttänyt 12v. Onneksi olin jo yh-isämme kolmas tytär, jolla alkoi kuukautiset, joten isä suhtautui asiaan hyvin smoothisti. Toki kuukautisista oli ennen tätä puhuttu jo kotona, koulussa ja siskojen kanssa.
Kuka saatana puhuuu isänsä kanssa menkoista?
Sellaiset teinit, joilla on terve ja hyvä suhde isäänsä. Monesti on tyttäreni sanonut kauppareissulla, että pitää ostaa siteitä lisää tms. Kuukautiset ovat täysin normaali asia ja jos noista ei voi puhua isänsä kanssa, niin jotain on pahasti pielessä.
Minulla alkoi 11-vuotiaana, siskoillani varmaan 12-vuotiaana. Olen nyt 51-vuotias eli kohta ollut kuukautiset neljäkymmentä vuotta.
Mun äiti 12 v, minä 13 v, tytär 13,5 v.
Mulle menkat oli melko ikävä asia, kun siihen liittyi puheissa se "naiseksi tuleminen". Suojat olivat riittämättömiä ja suunnattoman noloja ohivuotoja oli tuon tuosta. Siivellisiä siteitä ei vielä siihen aikaan 80-luvun lopulla ollut ainakaan yleisesti.
Oman tyttären kohdalla ei todellakaan puhuttu naiseksi tulemisesta, koska hän saa ihan rauhassa olla vielä lapsi, teinityttö. Hän oli kyllä jo odottanut menkkoja, kun suurimmalla osalla kavereista oli jo alkanut ja tuntui olevan ihan positiivinen asia ja merkkipaalu. Olin tietenkin puhunut menkoista ja murrosiästä jo hyvissä ajoin, mutta enää ei ole ollut hirveästi tarvetta. Sen verran, että kysyn välillä tarvitseeko lisää siteitä ja välillä minä tai isänsä saa lämmittää kauratyynyä, antaa särkylääkettä ja hieroa selkää, kun on menkkakipuja (ei onneksi kovin pahoja).
Hän on siis aikuinen nainen, joka pitää antaa miehelle vaimoksi. Eli siis palvelijaksi, seksileluksi ja nyrkkeilysäkiksi.
Samaa mieltä. Itse leikin vielä leluilla kun minulla alkoi menkat. En halunnut olla mikään nainen ja olin henkisesti ihan lapsi. En myöskään olisi halunnut mitään kakkukestejä ym. juhlistamista asian suhteen. Minulle sopi parhaiten äidin neutraali suhtautuminen. Osti siteet yhteiseen kaappiin josta niitä sain hakea ja josta haki niitä itsekin. Menkoista ei puhuttu ja hyvä niin. Kerran äiti yritti keskustella niistä kanssani, mutta en halunnut jutella niistä.