Mitä helvettiä! Tyttäreni 11v ja kuukautiset alkoivat!
Melkein syntymäpäivänsä kunniaksi! Voi ei, ei vielä.... :'(
Kommentit (78)
Mulla alkoi aikoinaan myös 11-vuotiaana. 90-luvulla. Toisilla aiemmin, toisilla myöhemmin. Kyllä se siitä.
Minulla alkoi 2 kk 11-Vuotos synttäreiden jälkeen. Ei ksi se niin outoa ole? Suht normaali ikä. Mäkin olin silloin jo 166 cm pitkä, kasvoin vielä 3 cm.
Mulla alkoi 10-vuotiaana ja hyvin olen pärjännyt :D Turha huolestua.
Mitä helvettiä siinä nyt on? Ihan normaalia.
Kai ilmaisit asian tyttärellesi yhtä hienosti. Kiroilemalla.
Täysin normaali ikä saada kuukautiset, minäkin sain tuossa iässä.
Voi raukkaa. Itse en lin hoikka 14, 5 v kun menkat viimein alkoi.. ei olis ollu väliks vaikkei olis alkanu vielä vuotee
Toivottavasti keskustelit asiadta asiallisesti tytön kanssa, opastit suojien käytössä, hygieniassa ja onnittelit naiseksi kasvamisesta. Voisitte mennä asian kunniaksi vaikka jätskille ja ostaa vaikka jonkun kivan korun.
Minulla ja kolmella siskollanikin alkoi 11-vuotiaana. Eli ei ole erikoista ollenkaan.
Minäkin olin hoikka, ja silti alkoi 11-vuotiaana. Ja olen samaa mieltä että lapselle olisi helpompaa jos alkaisi vähän myöhemmin.
Mun äidillä alkoi 9-vuotiaana ja minulla 12-vuotiaana. Ei mitään ihmeellistä.
N35
Pitäkää juhlat tyttären kanssa kaksin. Tee kakku. Sano, että hän on silti se sama tyttö vaikka menkat alkoikin.
Toivottavasti et tokaissut tytöllesi, että mitä helvettiä.. Mitäs tuossa sitten? Käy yhdessä ostamassa siteitä tytöllesi ja käyttäydy kuin nainen? ;)
Mulla alkoi 9-vuotiaana. Muistan kuinka itkin, onneksi äitini toimi oikein, lohdutti ja opasti. 11v on oikein normaali ikä saada kuukautiset, provo taidat olla.
Niin niistä pikku tytöistäkin joskus kasvaa isoja. ja se on vaan hyväksyttävä. Muistan kun itsellä alkoi 12 vuotiaana ja äitini sanoi että "nonii, nyt susta tuli sitten nainen" :)
Ihan tosi! Suku pitää kannustaa lastasi eikä olla sillein et voi he**etti...
Ihan tosi! Suku pitää kannustaa lastasi eikä olla sillein et voi he**etti...
Ei kai tuo ole nykyään epätavallista…?
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaali ikä saada kuukautiset, minäkin sain tuossa iässä.
Pieni tarkennus tuohon. 11v ei ole mitenkän epänormaali ikä saada kuukautiset mutta "normaali" noin niinkuin tilastollisessa mielessä se ei ole.
Aika harva osaa varautua siihen että ne alkaisivat jo tuossa iässä joten ne tulevat tuossa kohtaa lähes poikkeuksetta yllätyksenä niin tytölle kuin vanhemmille. Vaikka ei tietenkään pitäisi.
Pöljä äiti.