Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nostetaan KOTILOITA ylöspäin

01.02.2008 |

Ajattelin nostaa kotiloita vähän ylöspäin, jos vaan sopii, kun uusi kuukausikin alkoi.

Rakenneultra on jo takana ja iloisia uutisia, jos ne pitävät paikkaansa, on, että nyt olisi tiedossa toista sukupuolta kuin meillä ennen on ollut lapset. Joo, ei nyt sen enempää voi riemastua, jos kuitenkin kätilö oli väärässä.

Oletteko muut kyselleet tulevan kolmannen sukupuolta? Me emme ole ennen halunneet tietää. Hieman ehkä oli arvattavissakin tulos, sillä tämä raskaus on ollut niin paljon erilainen kuin 2 aiempaa.

Entisestään vaan haluaisi nähdä jo vaavin, kun tuntuu ettei tässä odottamisessa ole mitään uutta. Toisaalta yritän ajatella, että tämä on viiimeinen raskaus ja nyt kannattaa nauttia jokaisesta vauvan potkusta ja kasvavasta mahasta. Onkos muilla jo malttamaton olo saada lapsi käsivarsille?

Mukavaa helmikuuta ja viikonloppua!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu kai ihan hyvää. Maha tuntuu jo tosi massiiviselta.

Me kysyttiin kans rakenneultrassa sukupuolta ja näytti kuulemma tytöltä. Varmastihan sitä ei kyllä tiedä. Toisaalta ihan sama kun kumpaakin jo on. Tosin poikavauvalle ei ole kyllä vaatteita valmiina, mutta niitähän saa kirpparilta ja kaupasta jos tulokas onkin sitten poika.

Supisteluja on alkanut tulla, viime yönä oli ekaa kertaa levossa. Ens viikolla onneksi neuvola, voi siellä ottaa asian puheeksi. Lisäksi pitää puhua synnytyspelosta ja jos pääsisi käymään taas pelkopolilla.

En oikein haluaisi kyllä vielä ajatella koko asiaa.

Mitäs muille kuuluu?

Viola rv 26+3

Vierailija
2/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muille kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ollaan... kirjoittelen vaan useammin tuonne kesäkuisiin ja sitten kun on aikomus lisäksi kirjoittaa tänne, niin AINA tulee jotain (niin kun nytkin pojat tuossa nahistelevat taustalla)

Me olemme maanantaiseen tapaan tässä juuri lähdössä poikien kanssa liikuntakoululle (tai siis minä Pumpiin ja pojat leikkimään). Sitten mennään pitkästäaikaa meidän entiseen äiti-lapsikerhoon (ollaan muutettu vähän kauemmaksi)

Minulla on alkanut tulla sellainen kiva yöllinen vaiva. Nimittäin SORMIEN PUUTUMINEN. Aluksi luulin että johtuu siitä kun nukun käsi pään alla, mutta tänä aamuna heräsin vapaanaolevan käden kamalaan puuduttamiseen. Muistelen että kakkosta odottaessani jollakulla samassa pinossa olevalla oli samanmoinen vaiva ja sillä oli oikein nimikin. Pieni mutta ikävä vaiva : /

Juu nyt pitää mennä ottamaan pyykit koneesta ja laittamaan naama siihen kuntoon että kehtaa lähteä ovesta ulos ; )

♥ art rv22+6

Vierailija
4/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kysyttiin sillon rakenneultrassa ja lääkäri veikkasi tyttöä. Neuvolassa mainitsin asiasta ja th oli sitä mieltä että tuo kyseinen lääkäri ei yleensä veikkaile, jos ei ole tosivarma näkemästään : ) No tiedä häntä kesäkuussa nähdään ; )

Vierailija
5/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ART: sulla on varmaan lukko selkänikamissa. Epäilen että siinä jossain rintaliivien kohdalla. Auttaa jos taittelet pyyhkeen rullalle ja laitat selän alle kun makaat selällään. Aloitat niin, että on jossain vähän niskan alapuolella ja taivutat kädet pään takana, päätä ja kyynärpäitä lattiaa kohden useita kertoja. Sitten siirrät aina pyyhettä alaspäin ja teet samoin. Näin voi olla että lukko aukeaa. Jos ei, käy fysioterapeutilla tms.

Viola 26+6

Vierailija
6/15 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy laitta ekaksi tuo mies hommiin ; )

Ajattelin ottaa asian puheeksi myös neuvolassa (on vasta 3vkon päästä) jos saisin lähetteen vaikka hierojalle tmv.

Päivällä tuota vaivaa ei ole ja käy ihan normaalisti salilla & jumpassa ja mitenkään ei vaivaa. Mutta yöllä tosiaankin makuuasennossa ja paikallaan ollessa...

Vierailija
7/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös rakenneultrassa käyty. Vatsassa kaikki oli hyvin:) Sukupuolta ei kysytty eli selviää sitten kesällä. Itsellä on aika vahva tyttö fiilis. Meillä on ennestään kaksi tyttöä. Onko muut kenellä edelliset samaa sukupuolta saaneet kommentteja: " Toivotaan että olisi poika (tyttö)" tai " poikaako yritätte" yms. Itseäni vähän ärsyttävät tuollaiset kommentit, koska itselleni sukupuolella ei ole väliä. Vaikka olisihan se ihan kiva nähdä onko poikaa erillaista kasvattaa kuin tyttöä. Mutta tyttö on myös yhtä tervetullut.

Niinkuin HannaMarika kirjoitti, itse myös odotan kesää ja sitä että saisi vauvan jo syliin. Vaikka yritän myös nauttia siitä että olen viimeistä kertaa raskaana.

ilonella 20+5

Vierailija
8/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis tultua taustailtua varmaan useampi kuukausi, tuonne huhtihippusiin ahkerammin kirjoittelen...

Tuli vaan mieleen noista tyttö / poika -kommenteista. Toisessa raskaudessa ehkä ärsytti enemmänkin, kun sai kuulla kommentteja että poikaako sitä nyt yritetään. Nytkin joitain leikkimielisiä heittoja olen kuullut, kun siis kaksi noita tyttöjä jo on... Ehkä en niistä ole niinkään enää mieltäni pahoittanut. Onneksi meidän lähipiiri tietää mun endometrioosista ja kaikesta siihen liittyvästä, mitä ollaan koettu, joten aika vähälle ovat kommentit jääneet. Ehkäpä enemmänkin ajattelevat, että nyt tulee tupa täyteen tenavia, kun ollaan miehen kanssa ainokaisia kummatkin.

Enemmänkin mua on siepannut kommentit, että eihän sillä ole väliä kumpi tulee, kunhan on terve... Varsinkin kun tässä kolmannessa raskaudessa huoli vauvan kunnosta ja raskauden sujumisesta on ollut aluksi aika suuri (niin syystä kuin ilman syytäkin). Toisaalta kaikkihan me perustervettä vauvaa odotetaan, mutta ihan yhtä rakas tämäkin lapsi tulis olemaan vaikka mitä sairastais...

Terkuin Pahnu 27 +

Vierailija
9/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten myös jotenkin " ihmetellyt" tuota sanontaa " ei väliä kumpi tulee - kunhan on terve" !!!! Eipä sitä monikaan ajattele sen kummemmin, mitä suustaan päästää (sama koskee sitä tyttö-poika juttua).

Itsekkin olen jättänyt nuo tyttö-poika kommentit huomioimatta (meilläkin siis kaksi poikaa). Toisenlapsen vauvakutsuilla sain jopa vaaleanpunaisia tavaroita sillä perusteella, että kun teillä on jo poika niin tämä toinen on tietysti tyttö (pikkasen pisti naurattamaan kun tiedettiin etukäteen että poika on tulossa).

♥art rv23+0

Vierailija
10/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikko influenssassa ja nyt taisi tauti napata minutkin. Ja juuri tänään on mies yöhön asti töissä. Neitimme on saanut rokotuksen, joten toivotaan, että se on samaa kantaa..

Me ollaan aikalailla säästytty poika vai tyttö arvailtuilta, kun löytyy kumpaakin yksi kappale. PAras ystäväni tosin vitsinä veikkaili tyttöä ultrakuvan perusteella (NP-ultra, jossa vauva näyttää avaruusolennolta). Tosin hän myönsi,että hänen vahva tunne tytöstä perustuu siihen, että omassa perheessä on ollut poika-tyttö-tyttö-setti. 4d-ultrasta meiltä on kyllä sitten kyselty. Kakkosella kun oli huuli-suulakihalkio, niin moni miettii ehkä siksi, että jos tällä kolmannellakin. 4D-ultraan emme kuitenkaan lähde. Halkiotiedolla emme tee mitään. Jos sellainen on, niin osaammepa jo kokemuksesta toimia. Ja muuten koen tuon 4D:n pelottavana, ainakin näkemieni videoiden perusteella.

No, nyt yritän lepuutella influessan kourissa. Huomenna olis neidin puheterapia, johon taitaa olla ukon mentävä. Tästä mammasta ei nyt ole oikein mihinkään.

Lyle 11+

Vierailija
11/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massu se kasvaa täälläkin ja huhtikuu lähestyy. Todellakin haluis sen vauvan sieltä syliinsä. Varsinkin kun tuossa viime viikolla sai ihastella kuukauden vanhaa pikkupoikaa :) Meidän lapset olivat myös aivan lääpällään vauvan edessä. Poikani, kaksi ja puolivuotias, halaili koko ajan mun masua, et täälläkin on samanlainen... Tuolla serkkuni perheessä oil kanssa kyseessä kolmannen lapsen syntyminen, joten aika sama tilanne heillä kuin täällä pinolaisilla.

Vauva jytkii ja isommat lapset pelailee pelejä. Pitää lähteä saunaan porukalla, joten jää tämä viesteily lyhyeksi tällä erää. Meillähän on muuten eka tyttö ja toinen poika, joten kukaan ei oo sen kummemmin lapsen sukupuolesta ihmeemmin leiskautellut. Tosin ultrassa näytti niin vahvasti tytöltä, että sitä on kyllä sukulaisille uumoiltu. Mutta kumpikin sortti kelpaa, vaatteetkin ois kummalle tahansa sopivat. Olipa tuolla pojallakin aikoinaan osaksi pienenä tyttövaatteitakin käytössä... mitäs sillä niin väliä. Nyt isona poikana ei tosin kirveelläkään saa mitään tyttöistä päälle laitettua.

t: Elina75 rv jotain 30

Vierailija
12/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin niin dementoitunut et en muistanu salasanaa yms kun kerran koitin kirjautua..

Niin,täällä ollaan vielä kasassa,viikkoja nyt 37+1..jipii!! Eilen oli Taysin polikäynti ja painoarvio 3484g..koko käynti oli pyllystä joten en oikein luota koko arvioon saati käyntiin.

Kätilö(venakko?) sano et paikat auki sormen kärjelle ja kanavaa 2.5cm jäljellä.Oma nla lääkäri on tutkinu mua joka vko nyt ja viime vkolla oli 1.5cm auki ja 1.5cm kanavaa jäljellä et moni on mulle sanonu et lääkäriin arvio ois luotettavampi. Paikat ainaskin on ollu pehmeet jo useamman viikon.

Vauva on alhaalla et tässä ootetaan vaan lähtöö..supistellu on välillä,toissa yönä valvoinkin niiden takia melki koko yön.

Nyt ruuan laittoon!!

Cartsu 37+1

Vierailija
13/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina75: laittoi naurattamaan nuo sinun rv:t eli 30 ja jotain. Nimittäin tosiaankin tuttu tunne. Ekasta tiesi tarkkaan mitkä päivät menossa (myös mies) tokasta tiesin vain koska menivät kalenteriviikkojen mukaan (eli viimeiset kk alkoivat silloin 1.1.2006) ja nyt ei sitten hajuakaan jos en tarkistaisi neuvolakortista ; ) Niin ja puhumattakaan miehestä. Se ei ole malttanut edes pitää kättä vatsallani niin kauan että tuntisi liikkeet : DDDDDD

Cartsu82: Sinulla onkin tositoimet ihan lähettyvillä. Joko kaikki tarvittava on odottamassa vauvaa? Itse jo haluaisin päästä laittamaan meidän kotia - en nyt ihan vauvaa varten vielä, mutta meille muille. Tämä evakkoasuminen ottaa niin kamalasti päähän. Uuteen kotiin pitäisi päästä tuossa huhtikuussa, mutta paljon on vielä tehtävää¿

Sitten muita asioita. Soittelin tuossa äsken neuvolaan ja MYRKYTYSTIETOKESKUKSEEN. 3-vuotias esikoinen käveli nimittäin minua vastaan Panadol 500mg paketti kädessä. Oli popsinut siitä omien sanojensa mukaan ¿paljon¿. Pienen selvittelyn jälkeen (eli montako mieheni oli mahd. käyttänyt+itse) tulin tulokseen, että niitä oli syöty 0-3. Siellä keskuksessa laskivat että oli syönyt 95mg painokiloa kohti eli ei myrkytystä (raja 150mg/kg). Pikkasen vaan säikäytti TAAS. Nää meidän jätkät kun keksii kaikenlaista. Viimeviikolla pikkuveljelle syötettiin yhtenä päivänä Fairia ja toisena Super10:ä¿

art rv23+jotain

Vierailija
14/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Art: Juu kaikki on valmiina,puuttuu enää tavaroiden käyttäjä. Sitä odotellessa :)

Saatiin yläkerran makkarikin v.loppuna valmiiks niin on tilaa hiukka taas enempi tässä talossa.

Huih.onpas teillä pojilla tapahtunu. Onneks ei sen pahemmin kerenny lääkkeitä ottaan. Meillä oli kans vanhempi poika muutama kk sit ite hakemassa yskänlääkettä..onneks ei kerenny juoda kun oli kaatanu ne lattialle. Kyllä aloin katsoon viä tarkemmin missä lääkkeet on,ettei vaan jää tiskipöydälle.

Illalla saunaa ja mahd. uuden makkarin korkkaus jos vaikka homma lähtis käyntiin ;)

Vierailija
15/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuo nuorempi 2,5 vuotias poika on vielä aika hömelö laittamaan suuhunsa kaikkea, tyttö 5vuotiaana jo vähän veljensä peräänkin katsoo. Tyttö on semmonen, ettei ole mitään outoja suuhunsa laittanut ihan vauva-ajan jälkeen, onneksi. Poika se vaan jatkaa suuhunsa työntää noita pikkuleluja ja esim. palapelejä, uhmaillessaan tietysti. Aina saa takavarikoida pikkutavaraa, tai esimerkiksi tytön huoneesta askartelutavaroita yms. Pienemmästä kait aina tuntuu, että isosisoko saa tehtyä itsekseen kaikkea hienoa ja on kade. Tyttöni on kovin innostunut askartelemisista ja piirtelyistä ja mikä onkaan helpompaa siskon suututtamista kuin käydä repimässä tai puremassa toisen tekemiä töitä. Tytön pikkulegot on se toinen ongelmakohta. Ei tuo pienempi vielä kunnolla osaa niillä leikkiä ja no, äh... tiedätte kuvion. Suurimmaksi osaksi leikkivät keskenään ihan kivasti. Ongelma tulee aina vaan noista ' isojen' jutuista, joita tehdessään tyttö linnoittautuu itsekseen tekemään ja sanoo, niin kuin isotsiskot varmaan aina... et vielä osaa, älä tuu.

Juu nää viikot! Ei vois vähempää kiinnostaa! Vauva vaan kiinnostaa ja tämä tästä odottavasta olotilasta erilleen pääseminen... ei viikot ei kuukaudet. Kunhan vaan tän ähinä puhina vaiheen saa täs jotenkin tyrkittyä taas eteenpäin ja vauvan pihalle, ähisemällä senkin P*le! Sit on kaekki hyvin. Kärsimättömyys ja nää ' normaalit ja luonnolliset raskausvaivat' ovat jalostuneet jo aikamoiseksi keitokseksi pääni sisällä. Jotenkin tää on tällä kertaa niin erilaista. Nyt sitä miettii, et oisko nää lapset jo tässä... kun kerran vielä piti alkaa vauvaa odottamaan, niin jokohan tää jo tästä selväksi tulis. Ei oo odottaminen mun juttu. Pikkuvauva vaihe on iisi ja uhmatkin menee. Mun kaali menee keitoksi näihin suppareihin ja lonkkakipuihin jne. Mies kyllä neljättäkin haluis ja itsekin... nyt ei tietenkään semmoisen ajattelemisen aika ees oo.

Äh! Kyllähän tämä tästä. Aamusta parempi olo, niinhän se aina. Vauvakin tuossa masussa touhuaa, se on kyllä aina niin liikuttava pikku pakkaus. Lapsi tulee ja sitten onkin vaan IHANAA! Mut sanokaas kolmannen odottajat tai vaikka minkä monennen odottajat jos satutte lukemaan. Tuleeko koskaan odotuksen aikana mieleen, että ihanko väkisinkö tähän piti taas alkaa? Kasvaa norsunkokoiseksi taas, että saa synnyttääkin vielä, kuin kaupan päälle extra herkkuna! Älkää ottako rakkaat odottajat tätä liika tosissaan. Ajattelin, että te jos ketkä ymmärrätte nämäkin ajatukset sillä painoarvolla millä ne pitääkin. Mun lähiystäväpiirissä on vaan lähinnä yhden lapsen äitejä tai sitten täysin lapsettomia naisiakin. Noilla joilla on yksi, on useimmilla jo liki eskari-ikäinen. He kaikki ovat tietenkin niin innoissaan kun meillekin taas vauva tulee, eivätkä oikein tiedä useampi lapsisten perheiden ongelmia, tai odottamisen väsyttävyydestä parin touhukkaan leikki-ikäisen kanssa. Odottaminen on monelle tuttavalleni niin ' ihanaa' aikaa vauvan potkuineen kaikkineen... juu tais se mullakin olla osaksi semmoista kun ekaa odotin. Tää kärsimättönyys kaikkiin väsymyksiin ja vaivoihin ja koko odotuksen pituuteen on vaan odotus odotuskelta käynyt pahemmaksi. Kertokaa ihmeessä jos teitä kiukuttaa tai harmittaa joku. Saatte minusta hyvät korvat niihin. LIve elämässä onkin tosi hankala löytää valittavien odottajien kerhoa! Semmoiseen menisin kyllä heti!