Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voittaisit lotossa, mitä tekisit?

Vierailija
08.06.2014 |

Lottovoitosta on kiva haaveilla, se olisi lienee ainoa tapa, jolla tavallisessa, joskin hyväpalkkaisessa työssä oleva korkeastikoulutettu voi rikastua ja näin lomalla huomaa, että ei terve roppa työtä kaipaa... ;) 

Minä jakaisin potin (ison) ensin perheenjäsenten kesken. Yhdessä ostettaisiin uusi asunto ja esim. uusi mukava kakkosasunto, mutta omalla osuudellani tekisin näin:

- jäisin vuorotteluvapaalle tai ottaisin lopputilin työstäni, vaikka duuni on kyllä kivaa

- jakaisin potista vanhemmilleni, sisaruksilleni, heidän lapsilleen, kummilapsille (opintojen tukeminen...), muutamalle muulle läheiselle Ihmiselle 

- antaisin aikaa itselleni, jatkaisisin itselleni tärkeitä harrastuksia tai opiskelisin ihan uutta alaa 

- muuttaisin perheeni kanssa pitkäksi aikaa, lukuvuodeksi, ulkomaille, ehkä Ranskaan tai Italiaan (samaan aikaan voisi valmistua se iso, kaunis talo)

- tekisin vapaaehtoistyötä

Mitä sinä haaveilet tekeväsi, jos saisit lottovoiton? 

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin pomolleni välittömästi vittuilupuhelun, jossa saisi kuulla kunniansa.

Vierailija
42/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin kaikkia mahdollisia työpaikkoja tekaistuilla papereilla, palkkaisin sihteerikön hakemusten tekoa varten. Sitten kävisin rullatuolissa autonkuljettajan kanssa työhaastatteluissa kunnon kännissä. Kertoisin törkeitä vitsejä ja vokottelisin eukkoja, joskus ottaisin "maksullisen avustajan" mukaan työntämään rullatuolia ja istumaan sylissä. Tai sitten sellainen "sähkömopo" ja eukko tarakalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kakarana voittanutkin, jotain parikymppiä kai nykyisessä rahassa (silloin sai alaikäisetkin lotota). Kai ostin jotain kivaa, en muista enää tarkemmin.

Mutta jos jotain kunnon isoa voittoa tarkoitat, niin sijoittaisin sen sopivan hajautetusti ja rupeaisin elelemään pääomatuloilla. Työtön olen nyt, joten lopettaisin työnhaun ja tietysti myös työttömyyskorvauksen nostamisen. Muuten elämäni ei kovin radikaalisti muuttuisi, mutta iso huoli toimeentulosta olisi poissa ja energiaa jäisi harrastuksiin. 

Vaan turha haaveilla, sillä en lottoa.

Vierailija
44/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP makselisi sitten iloisin mielin lahjaveroja jaeltuaan rahat suvulle. Minä en pihahtaisi sukulaisille asiasta sanallakaan.

Mutta ostaisin kakkos- ja kolmosasunnot, yksi voisi olla Espanjassa tai Portugalissa ja toinen vaikka lähempänä Pärnussa. Elelisin mukavasti, ostaisin palveluita, ei tarvitsisi enää tehdä kotona itse sellaisia hommia, joista ei pidä.

Tekisin sellaisen testamentin, jolla varmistaisin, etteivät omat ja miehen sukulaiset (lapset) pääsisi kiinni omaisuuteen. Mies saisi hallintatestamentilla pitää asunnot hallussaan elinikänsä ajan ja hänen jälkeensä rahat ja asunnot menisivät eläinsuojelutyötä tekeville järjestöille. Ei kettutytöille vaan ihan asiallisille järjestöille, jotka huolehtivat hylätyistä ja kaltoin kohdelluista eläimistä.

Vierailija
45/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin lainat pois ja loput rahat sijottaisin (toki teettäisin ulkopuolisella loput taloremontista loppuun) ja elelisin perheen kanssa osingoilla + palkkatuloilla. Tosin palkkatulot riittävät nytkin jo matkusteluun kerran vuoteen, joten varmaan matkusteltaisiin sitten vähän useammin omalla perheellä (ja ehkäpä otettaisiin isovanhemmatkin mukaan). Tieto voitosta pysyisi minulla ja miehellä, tuskin se ulospäin näkyisi koska ei ole tarvetta ostaa autoa tai uutta taloa eikä nytkään ole varsinaisesti rahasta pulaa vaikka lottovoittoa ei ole tullutkaan. Ehkäpä pieni firma laitettaisiin pystyyn töiden ohella, lapset saisivat ottaa sitten opiskelujensa jälkeen ohjat siinä jos ryhtyisivät samalle alalle. Aina saa haaveilla. :)

Vierailija
46/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on anonyymi palsta niin voinpa kertoa oman tarinani lyhyesti. Vuosikymmenen taitteessa voitin n. 2,4 miljoonaa lotossa. (Joo, joku oikeasti voi voittaa...). Alkujärkytyksen jälkeen meni pari viikkoa huonosti nukkuen, koska odottelin protestiajan ennen rahojen saamista tilille. Yhtenä päivänä sitten menin nettipankkiin ja repesin ihan hillittömään nauruun. Menin sisään ja ulos sovelluksesta niin paljon, että tunnuslukukortista loppui luvut. Heh. Mutta totta se oli.

Samalla viikolla maksoin kertasuorituksella lopun asuntolainastani pois. Kävin pankissa hakemassa 3900 euron setelinippuja, jotka laitoin kirjekuoriin. Jaoin ne voiton kertomisen yhteydessä lähiperheelle. Hieman laadukkaammalla shampanjalla kilisteltiin ja haaveiltiin yhdessä koko kesäyö.

Veljelle annoin 300 k€, josta lahjaveron jälkeen jäi reilu 200 tonnia. Hän maksoi oman asuntolainansa pois ja muuttivat myöhemmin omalle unelma-alueelleen asumaan. Vanhemmilleni sama potti ja he muuttivat tuliterään senioriasuntoon vanhuuden varalle. Viimeinen elossa oleva isoäiti pääsi yksityiseen hoitokotiin, johon ei olisi muuten ollut varaa (6 tonnia kuussa, älytöntä...). Hän kuoli pari vuotta myöhemmin.

Sittemmin minäkin muutin hyvään kämppään Helsingin ytimeen, tuohon keikkaan paloi potista 700 tonnia ja vanha asunto kokonaisuudessaan päälle. Lainaa en toki ottanut. Uusi auto alle, saksalainen tehopeli, mutta sopivan diskreetti kuitenkin. En ole hommaamassa Ferraria myöskään. :D Kaksi sijoitusyksiötä, jota vuokraan opiskelijoille tai tuttujen muksuille hieman markkinahintaa edullisemmin. Useampia matkoja tuli myös tehtyä, kauimmainen Uuteen-Seelantiin. Mitään maailmanympärimatkaa en ole tehnyt, mutta ehkä joskus.

Kaiken touhun jälkeen jäi puolisen miljoonaa, jotka hajautin hyviin osinkopapereihin. Nyt salkun arvo on jo melkein miljoonan kiitos kurssinousujen. Osinkoja kilahtaa tilille 35-45 tonnia vuodessa miinus verot. Saman verran sitten palkkaa. Hyvin riittää rahaa matkusteluun eikä tarvitse kaupassa valikoida kovin tarkkaan. Tiettyä helppoutta elämään.

Töitä olen jatkanut normaalisti, toki huomattavasti rennommalla asenteella. Pidän myös palkattomia lomia, jos viikolle sattuu arkipyhä niin otan koko viikon vapaaksi ja lähden reissuun johonkin Eurooppaan. Kukaan muu kuin oma perhe ei tiedä voitosta, tuttavat ja kaverit on veikkailleet, mutta olen vain sanonut saaneeni perintöä (isoäidin kuoltua). Rahankerjääjiä ei ole onneksi ollut. Toki perheen kanssa ollessa maksan mieluusti ruuat ja juomat ym.

Itselläni ei perhettä tai lapsia ole, viihdyn itsekseni. Naisystävä on nyt ollut pari vuotta, hänkään ei tiedä voitosta.

No eipä tästä niin lyhyttä tullutkaan. Nyt pitää kiiruhtaa junaan. Muistakaa haaveilla! Kaikki on mahdollista. :)

M43

Sait ison potin laitettua miltei sileäksi tuosta vain. Ja valtiokin sai verotuloja. Itse en jakaisi edes lähisuvulle senttiäkään. Minä olen pelini maksanut ja heillä ei ole asiaan osaa eikä arpaa.

Vierailija
47/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täällä joku alapeukuttelee ihmisten unelmia??? Aika kummallista. Kiva lukea miten moni haaveilee auttavansa läheisiään tai lahjoittavansa hyväntekeväisyyteen. Ajatelkaa nyt mitä kaikkea voisi tehdä vaikka tuolla tänään jaossa olevalla Eurojackpotin päävoitolla!!! 

Ja mielestäni ihan fiksusti oli myös tuo ketjun oikea lottovoittaja käyttänyt rahansa. Hautaan niitä ei saa, miksi ei jeesaisi läheisiä. Siitä on jäänyt rutkasti itsellekin, ei tarvitse miettiä jokaista ostosta niin tarkkaan. Ihanteellinen tilanne!

Vierailija
48/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin 46miljoonaa tänään eurojacpotissa niin sijoittaisin 6miljoonaa suomeen omiin intresseihin mitkä olisivat maanviljelyksessä ja 2miljoonaa menisi ulkomaille jotta saisin maaseudun ja talon jossa voisin elää rauhassa. Suomesta ostaisin myös 1miljoonalla tontin missä olisi talo. 37 miljoonalla minä säästelisin parhaimman mukaan jotta tulisi korkoja mitkä ovat tietääkseni sijoituksia jotta tulevat lapseni saisivat perinnöksi jotain haulikolla liittyvää saunan takana jos he kohtelisivat suomea huonosti.

Vierailija
49/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti unohtui monilta lahjaverot rahaa jaettaessa.

Vierailija
50/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voittaisin 46miljoonaa tänään eurojacpotissa niin sijoittaisin 6miljoonaa suomeen omiin intresseihin mitkä olisivat maanviljelyksessä ja 2miljoonaa menisi ulkomaille jotta saisin maaseudun ja talon jossa voisin elää rauhassa. Suomesta ostaisin myös 1miljoonalla tontin missä olisi talo. 37 miljoonalla minä säästelisin parhaimman mukaan jotta tulisi korkoja mitkä ovat tietääkseni sijoituksia jotta tulevat lapseni saisivat perinnöksi jotain haulikolla liittyvää saunan takana jos he kohtelisivat suomea huonosti.

Miksi voittaisit vain 46 miljoonaa, kun päävoitto on 86 miljoonaa. Jos se menisi kahdelle jakoon, niin silloin potti olisi 43 miljoonaa

Vierailija
51/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein järjettömintä on jakaa rahoja ja maksaa niistä massivisia lahjaveroja. Jos välttämättä haluaa asuntoa tai autoa antaa läheisilleen, niin silloin laittaa ne omiin nimiin ja haltija hoitaa hoitokulut. Käteistähän voi aina kohtuullisia summia lyödä vaikka suoraan näppiin, niistä kenellekään mitään ilmoittelematta, kunhan muistaa pysyä sopivan pienissä summissa.

Vierailija
52/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaisin pomolleni välittömästi vittuilupuhelun, jossa saisi kuulla kunniansa.

Ja sillä hetkellä kun puhelu päättyy huomaisit, että olet tarkastanut vahingossa edellisen viikon lottokupongin. Tämän viikon kupongissa ei sitten ollutkaan kuin kolme oikein.

Vierailija
53/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä naapurin Kaken hampaistakin..??

Vierailija
54/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ihan heleeevetin ison maa-alueen ja ajelisin siellä mökijällä päivät pitkät. Välillä tekisin puuhommia ja keittäisin nokipannukahvit, sitten taas pärinällä yli kivien ja kantojen.

Vierailija
55/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin asuntoon ja laittaisin jäljelle jääneen osan 50/50 säästötilille ja pitkän tähtäimen osakkeisiin. Säästötilille siksi, että olen opiskelija välivuodella ja osakkeita ei voi syödä, vaikka ne tuloiksi katsotaankin.

Vierailija
56/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voitto olisi noin 2 miljoonaa, en antaisi huomattavia rahasummia sukulaisilleni. Laittaisin jonkin verran hyväntekeväisyyteen ja osakkeisiin. Ostaisin kivan kämpän ja auton. Matkustelisin ympäri maailmaa (en yöpyisi välttämättä missään überhienoissa hotelleissa) Ja tietty laittaisin säästöön tulevaisuutta varten :)

Jos voitto olisi 5 miljoonan ympärillä, antaisin vanhemmilleni n. 200 000€. Muuten aika sama tilanne kuin 2 miljoonassa. Ehkä vähän fancympi elämäntyyli  kuin 2 miljoonan kohalla. 

Jos voitto olisi noin 10 miljoonaa, antaisin vanhemmilleni n. 500 000€ ja kahdelle velijelleni 100 000€. Molemmille isovanhemmilleni antaisin myös 100 000€. Laittaisin aika paljon hyväntekeväisyyteen ja osakkeisiin. Tekisin vain vähän töitä, jos huvittaisi. Ostaisin muutaman kivan kämpän ja monta autoa. Matkustelisin tooosi paljon ja yöpyisin hienoissa paikoissa. Vaatekokoelmani olisi ihan jäätävä. Säästäisin tulevaisuuteen. 

50 miljoonan kohdalla tekisin saman kuin 10 miljoonan kohdalla, mutta 5x suuremmin :)

Vierailija
57/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on anonyymi palsta niin voinpa kertoa oman tarinani lyhyesti. Vuosikymmenen taitteessa voitin n. 2,4 miljoonaa lotossa. (Joo, joku oikeasti voi voittaa...). Alkujärkytyksen jälkeen meni pari viikkoa huonosti nukkuen, koska odottelin protestiajan ennen rahojen saamista tilille. Yhtenä päivänä sitten menin nettipankkiin ja repesin ihan hillittömään nauruun. Menin sisään ja ulos sovelluksesta niin paljon, että tunnuslukukortista loppui luvut. Heh. Mutta totta se oli.

Samalla viikolla maksoin kertasuorituksella lopun asuntolainastani pois. Kävin pankissa hakemassa 3900 euron setelinippuja, jotka laitoin kirjekuoriin. Jaoin ne voiton kertomisen yhteydessä lähiperheelle. Hieman laadukkaammalla shampanjalla kilisteltiin ja haaveiltiin yhdessä koko kesäyö.

Veljelle annoin 300 k€, josta lahjaveron jälkeen jäi reilu 200 tonnia. Hän maksoi oman asuntolainansa pois ja muuttivat myöhemmin omalle unelma-alueelleen asumaan. Vanhemmilleni sama potti ja he muuttivat tuliterään senioriasuntoon vanhuuden varalle. Viimeinen elossa oleva isoäiti pääsi yksityiseen hoitokotiin, johon ei olisi muuten ollut varaa (6 tonnia kuussa, älytöntä...). Hän kuoli pari vuotta myöhemmin.

Sittemmin minäkin muutin hyvään kämppään Helsingin ytimeen, tuohon keikkaan paloi potista 700 tonnia ja vanha asunto kokonaisuudessaan päälle. Lainaa en toki ottanut. Uusi auto alle, saksalainen tehopeli, mutta sopivan diskreetti kuitenkin. En ole hommaamassa Ferraria myöskään. :D Kaksi sijoitusyksiötä, jota vuokraan opiskelijoille tai tuttujen muksuille hieman markkinahintaa edullisemmin. Useampia matkoja tuli myös tehtyä, kauimmainen Uuteen-Seelantiin. Mitään maailmanympärimatkaa en ole tehnyt, mutta ehkä joskus.

Kaiken touhun jälkeen jäi puolisen miljoonaa, jotka hajautin hyviin osinkopapereihin. Nyt salkun arvo on jo melkein miljoonan kiitos kurssinousujen. Osinkoja kilahtaa tilille 35-45 tonnia vuodessa miinus verot. Saman verran sitten palkkaa. Hyvin riittää rahaa matkusteluun eikä tarvitse kaupassa valikoida kovin tarkkaan. Tiettyä helppoutta elämään.

Töitä olen jatkanut normaalisti, toki huomattavasti rennommalla asenteella. Pidän myös palkattomia lomia, jos viikolle sattuu arkipyhä niin otan koko viikon vapaaksi ja lähden reissuun johonkin Eurooppaan. Kukaan muu kuin oma perhe ei tiedä voitosta, tuttavat ja kaverit on veikkailleet, mutta olen vain sanonut saaneeni perintöä (isoäidin kuoltua). Rahankerjääjiä ei ole onneksi ollut. Toki perheen kanssa ollessa maksan mieluusti ruuat ja juomat ym.

Itselläni ei perhettä tai lapsia ole, viihdyn itsekseni. Naisystävä on nyt ollut pari vuotta, hänkään ei tiedä voitosta.

No eipä tästä niin lyhyttä tullutkaan. Nyt pitää kiiruhtaa junaan. Muistakaa haaveilla! Kaikki on mahdollista. :)

M43

Sait ison potin laitettua miltei sileäksi tuosta vain. Ja valtiokin sai verotuloja. Itse en jakaisi edes lähisuvulle senttiäkään. Minä olen pelini maksanut ja heillä ei ole asiaan osaa eikä arpaa.

Kiitos viestistäsi! Ilmaisit aika erikoisesti tämän "laittanut sileäksi". Koko voittopotti on edelleen arvoltaan olemassa, mutta arvo ei ole euroissa vaan aika monessa eri kiinteistössä sekä arvopapereissa. On totta, että tiiliin sijoittaminen ei ehkä ole fiksua, koska omaisuus voi hävitä hetkessä, mutta yhtä lailla se arvo alenee tilillä rahoja makuuttaessa inflaation vuoksi. Olen jo sijoitustuotoilla kompensoinut eri tavoin maksetut verotkin, eli periaatteessa en ole voitonkaan osalta "tappiolla". Olen pistänyt paljon rahaa Suomeen takaisin kiertoon, mikä toivottavasti on edes omalta osaltani auttanut talouden sakatessa.

Periaatteessa olisin voinut pitää koko potin itselläni, omia kaiken. Koen kuitenkin, että olen itse onnellisempi, jos myös läheiseni voivat paremmin ja talous ei ainakaan ole ylimääräinen murhe. Vanhemmilleni halusin auttaa turvatumman vanhuuden näissä kaikissa soteympyröissä ja muissa härdelleissä. Olemme kuitenkin taustalta ihan suomalaisittain tavallista, perinteistä alempaa keskiluokkaa.

Aikaisemmassa viestissä en aikapulan vuoksi kerennyt kirjoittaa, että veljen muksuille (2 kpl) menee kuukausittain rahastoihin ja osakkeisiin n. 130 euroa per turpa. Saavat sitten kivan lähtökohdan elämälle aikuistuttuaan. Kummit ja vanhemmat toki myöskin pistävät rahaa. Olen varmaan sellainen kiva setä, kun yleensä ostan isommat hankinnat lahjaksi (tietokoneet, urheiluvälineet jne). :) Muutamalle kummilapselle olen myös antanut rahasto-osuuksia synttärilahjaksi, toki eivät penskat sitä vielä tajua, mutta ehkä joskus kiittävät ajatuksissaan.

Lahjoituksina hyväntekeväisyyteen valikoin kohteet aika tarkkaan. Koen, että näiden isojen firmojen (Unicef, Amnesty ym.) Maksuista suurin osa hupenee älyttömiin hallinnollisiin kuluihin ja välikäsille. Yleensä ostan esimerkiksi viimeisimpiä Legoja paketissa ja lahjoitan MLL:lle tai vastaavalle.

M43

Vierailija
58/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kotona siihen asti kun nuorinkin menee eskariin tai pari vuotta pidempäänkin, ja sitten opiskelisin jotain uutta mielenkiintoista kun entinen ammattitaito olisi vanhentunut. Ja sen jälkeen voisi miettiä mitä oppimallani teen, palkka- vai vapaaehtoistyötä.

Vierailija
59/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin pienen asunnon Helsingistä, että voisin jäädä kulttuuririentojen jälkeen yöksi sinne.

Muuten ei elämäni muuttuisi. Enkä kertoisi kenellekään voitosta.

Vierailija
60/140 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtyisin Playboyksi ja naisten naurattajaksi, tavoitteena olisi mahdollisimman monta tyttöystävää kerralla ja kun korttitalo romahtaisi vaihtaisin hetkeksi Thaimaaseen hermolomalle. Kävisin myös Euroopan herra-klubeilla "bailaamassa" ja tilailisin netistä sihteereitä ja tyttöystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan