Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos voittaisit lotossa, mitä tekisit?

Vierailija
08.06.2014 |

Lottovoitosta on kiva haaveilla, se olisi lienee ainoa tapa, jolla tavallisessa, joskin hyväpalkkaisessa työssä oleva korkeastikoulutettu voi rikastua ja näin lomalla huomaa, että ei terve roppa työtä kaipaa... ;) 

Minä jakaisin potin (ison) ensin perheenjäsenten kesken. Yhdessä ostettaisiin uusi asunto ja esim. uusi mukava kakkosasunto, mutta omalla osuudellani tekisin näin:

- jäisin vuorotteluvapaalle tai ottaisin lopputilin työstäni, vaikka duuni on kyllä kivaa

- jakaisin potista vanhemmilleni, sisaruksilleni, heidän lapsilleen, kummilapsille (opintojen tukeminen...), muutamalle muulle läheiselle Ihmiselle 

- antaisin aikaa itselleni, jatkaisisin itselleni tärkeitä harrastuksia tai opiskelisin ihan uutta alaa 

- muuttaisin perheeni kanssa pitkäksi aikaa, lukuvuodeksi, ulkomaille, ehkä Ranskaan tai Italiaan (samaan aikaan voisi valmistua se iso, kaunis talo)

- tekisin vapaaehtoistyötä

Mitä sinä haaveilet tekeväsi, jos saisit lottovoiton? 

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin eläkkeelle ja nauttisin elämästä. Huomioisin kyllä läheisiänikin voitosta.

Vierailija
2/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin pienen yrityksen harrastuspohjalta, en viitsi sanoa tässä alaa. Olisi stressitöntä, kun toimeentulo ei olisi siitä kiinni, ja voisi työllistää hyvässä lykyssä ihmisiä. Lomailisin ja matkustelisin perheen kanssa. Hankkisin jonkun kesänviettopaikan. En luultavasti jakelisi rahoja sukulaisille, koska siitä tulisi helposti vertailuja ja epäsopua. Mieluummin antaisin rahaa hyväntekeväisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi ottaisin lopputilin paskaläävätyöpaikastani.

Vierailija
4/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisi tosi iso voitto (yli miljoona euroa), jakaisin osan omille ja appivanhemmille sekä molempien sisaruksille.

Sen jälkeen ostettaisiin tai rakennutettaisiin talo kivalla sijainnilla. Itse varmaan jäisin pois töistä jos voitto olisi tosi iso. Mies jatkaisi osa-aikaisesti koska pitää työstään. Reissattaisiin ja otettaisiin rennosti.

Alle miljoonan voitto pidettäisiin varmaan itsellä ja sijoitettaisiin asuntoon kokonaan.

Vierailija
5/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin yrityksen. Tämä yritys palkkaisi oitis muutaman lähipiirissä olevan työttömän tai työtömyysuhan alaisen ammattitaidoltaan korkeanluokkaisen ihmisen, sekä pari tuttua nuorta, jotka kaipaavat ensimmäistä oikeaa työpaikkaa. Uskon, että firma olisi alun jälkeen kannattava, mutta lottovoitto auttaisi kantamaan taloudellisen riskin laman yli.

itse jatkaisin nykyisissä töissäni, ovat eri alaltakin.

Vierailija
6/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jakaisi rahaa yhtään kenellekään. Pitäisin kaiken itse.

En enää tekisi päivääkään töitä. En ostaisi juuri mitään, mutta muuttaisin talvikaudeksi johonkin lämpimään, asuisin hotellissa noin kolme kuukautta joulu-helmikuun.

Ryyppäisin ja kävisin huorissa niin paljon kuin ehtisin. Ostaisin myös huumeita.

Vierailija
7/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:56"]

En enää tekisi päivääkään töitä. En ostaisi juuri mitään, mutta muuttaisin talvikaudeksi johonkin lämpimään, asuisin hotellissa noin kolme kuukautta joulu-helmikuun.

Ryyppäisin ja kävisin huorissa niin paljon kuin ehtisin. Ostaisin myös huumeita.

[/quote]

Ihanan realistinen suunnitelma, noin se varmasti monella menisi. Sinne thaimaan hotelliin voi muuttaa ilamn lottovoittoakin, pistä vaan omaisuutesi myyntiin ja osta menolippu.

Vierailija
8/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaisin 90% työajan :) 

Vierailija
9/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:56"]

[/quote]

Ihanan realistinen suunnitelma, noin se varmasti monella menisi. Sinne thaimaan hotelliin voi muuttaa ilamn lottovoittoakin, pistä vaan omaisuutesi myyntiin ja osta menolippu.

[/quote]

Kiitos. Halusin olla rehellinen. En tiedä miten minun juomiseni, huorissa käymiseni ja huumeidenkäyttöni kenenkään persettä kaivelisi. Pakko silti alapeukuttaa, kun ilmoitan, etten antaisi rahojani kodittomille kissoille ja rukoilisi Jumalaa joka aamu ja ilta.

Vierailija
10/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi kyllä itsekään päivääkään töitä ja tuskin rahojani jakelemaan alkaisin muuten kuin parille siskolle maksaisin talot pois.

Kaljanjuontia, matkustelua, harrastelua. Siinäpä se loppuelämä menis.

Mies

Vierailija
11/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin velkani pois ja miehen ulos kodistamme eron jälkeen, meillä on onneksi avioehto... Hoitaisin hampaani täydellisen kauniiksi pienellä oikomisella ja menisin ehkä korjauttamaan vatsanahkani siistiksi ja navan taas omalle paikalleen. Jatkaisin yrittäjänä, mutta keventäisin työpäiviäni jonkun verran. Yrittäjyys ja asiakkaani ovat kuitenkin niin mukavia, etten heitä unohtaisi.

Lasteni kanssa jatkaisimme normaalia elämää, mutta vähemmällä stressillä. Antaisin siskolleni ja muutamalle ystävälleni rahaa sen verran, että he saisivat elettyä stressittömämmin myös. Vanhempani ottaisin lasten ja minun kanssani parin viikon lomalle johonkin kauniiseen paikkaan. Ei siis ihan valtavia voittoja tarvitsisi.

Vierailija
12/140 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaisin tutut ja sitten kertoisin voitostani ja katsoisin kuinka nopeasti ihmiset leppyy:)

Vierailija
13/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin esim 10miljoonaa, lopettaisin heti koulun. Ostaisin jonku hillittömän omakotitalon ja pari hienoa autoa, siis oikeasti hienoa. Törsäisin ekan viikon aikana varmaan miljoonan kaikkeen mitä oon aina halunnut ja tilailisin netistä vaatteita, kenkiä yms.. Laittaisin johonkin turvalliseen paikkaan säästöön 6-7 milliä. Maksaisin vanhempien lainat pois, ja antaisin heille sen verran rahaa, ettei heidän tarvisi käydä töissä säännöllisesti. (Isä 58v, äiti 50v). Varaisin seuraaviksi vuosiksi niin paljon ulkomaan matkoja että varmasti unohtaisin lähteä osalle. Eipä siinä, päivät pitkät tekisin kaikkea mitä rahalla saa, alottaisin varmaan jonkun rikkaiden harrastuksen. Viikonloppusin sit juhlisin kavereiden kanssa, kuitenkin siihen malliin ettei homma lähtisi käsistä.

Vierailija
14/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin menisin hollantiin miettimään mitä jatkossa? Voi olla että jäisin sinne asumaan? Se on ainakin varmaa että kannabista olisi aina käytössä.

Vierailija
15/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin työt, ostaisin kivan asunnon, mökin ja matkustelisin. Antaisin tietysti rahaa lapselleni.

Vierailija
16/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 10% jokaiselle lapselle ja varaisin 10% lapsenlapsille jaettavaksi. Maksaisin asuntolainan pois ja muuttaisin ulkomaille. Olen 1/2 eläkkeellä joten selviäisin muualla taloudellisesti ihan kivasti, mieskin voi tehdä työtä etänä joten kaksin lähtisimme.

Tähän periaatteessa riittäisi yksikin miljoona ihan hyvin.

Vierailija
17/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin hampaat kuntoon.

Ostaisin kesäksi uudet kengät.

Opintolaina pois.

Ajokortti.

Auto.

Ja sitten joku oma koti.

Raippaalla summalla perheelle pankkiin rahaa. Äidille, isälle ja siskolle.

Vierailija
18/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin yritykseni velat pois. Muuta sillä ei varmaan saisikaan. Jos saisi niin rakentaisin hyvän osakesalkun seuraavan laman aikaan.

Vierailija
19/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko loppuisi siihen paikkaan. Jollain Eurojackpot-voitolla ostaisin pari kolme asuntoa eri puolilta maapalloa, aina olisi optimaalinen sää jossain päin enkä Suomen kaamosta ja talvea katselisi enää päivääkään. Miehestä en eroaisi mutta ostaisin nykyisestä kotikaupungista itselleni oman ihanan asunnon, missä ei kukaan sotkisi eikä tarvitsisi passata kenellekään ruokaa pöytään.

Appivanhemmille kieltäisin kertomasta, enkä antaisi miehen perheelle senttiäkään. Paskaa kohtelua siltä puolelta minua kohtaan 20 vuotta, ei olisi palkkion paikka.

Äitini saisi niin paljon kun haluaisi, samoin siskoni. Sisko voisi myös lopettaa työt jos haluaisi.

Perustaisin säätiön, jolla auttaisin nuoria.

Vierailija
20/140 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ensin nokoset. En mä oikein tiedä..mulla ei oo käyttöä niin paljolle. Lottovoitto olis jotenkin liian helppo. En mä mistään materiasta haaveile. Mitä sitten? Nolottais ajaa jollakin Maseratilla. Mä oon tyytyväinen jo nyt.