Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villahousujen pesusta

31.01.2008 |

Tähän asti olen käyttänyt lähinnä fuzzeja tai imsen kuorta, mutta jos haluaisin käyttää villahousuja sisävaipan päällä, kuinka usein se pitäisi pestä? Yhdet on, ja osakestoilen kun jaksan, joten käyttö ei ole hirvittävän suurta. Eli jos esim. kerran päivässä käyttäisin, miten usein pitää pestä?

t. villahousunoviisi-Osse :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillan villavaippahousuissa on ohje: " Tuuleta usein- pese harvoin" . Kakat tietenkin kannattaa aina pestä, mutta muulloin tuuletus riittää pitkälti. Itse pesisin ehkä kerran kolmessa viikossa, jos käyttäisimme niitä vain kerran päivässä :)

Vierailija
2/6 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain, jos menevät kakkaisiksi tai alkavat päästää läpi. Jälkimmäisessä tapauksessa hyvä lanoliinitus pesun jälkeen on tärkeää, samoin kun otetaan uusia housuja käyttöön. Pesuja meidän villiksille tulee harvemmin kuin kerran kuussa, saattaa joillakin housuilla mennä jopa monta kuukautta putkeen ilman pesuja. Tuulettelen ihan sisätiloissa kylppärissä tai mihin nyt sattuvatkin jäämään vaipan vaihdon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 - 8 vkon välein kun olen käyttänyt villahousuja vain öisin. Olen tuulettanut välillä partsilla asti, useimmiten kuitenkin sisällä ilmavasti. Vaihtelen kolmien housujen välillä, ja jos kakat ovat tulleet niin ne olen tosiaan pessyt heti. Mielestäni villiksistä huomaa pesuntarpeen hajusta, eli kun housut alkavat haista tosi tunkkaiselle aamutuimaan ;o)

Jos päivisin käyttäisin villiksiä, niin pesisin kyllä huomattavasi useammin, ehkä n. 3vkon välein...

Mielestäni villa on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen vaipattamisessa, ja laiskan ihmisen valinta kun pestään harvoin =) Ja osakestoilussa nappivalinta!

Vierailija
4/6 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt jos rupean muistelemaan niin täällä uudessa kämpässä en ole villahousupyykkiä pessyt ollenkaan, mitä nyt kraanan alla tuoreeltaan jonkun satunnaisen kakkatahran. Meillä villikset ovat vain päiväkäytössä. Päivittäisessä käytössä on nykyään kahdet Engelit, ennen niitä toisia engeleitä tilalla oli hahtuvat. Eivätkä haise, vaikka muutettiin tuossa vapun alla! Ihan siis tuulettamalla on pissat orbbanneet itsensä villahousuista ulos :-D

Vierailija
5/6 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

villahousuja vähän fiiliksen mukaan. Eli yövilliksiä ehkä useammin, sillä meillä yövaippassa oleva tavara on tujumpaa kuin päivävaipoissa. Päivävillikset saattavat kyllä joutua pesuun puklujenkin tms vuoksi. Aluksi ennen käyttöä pesin ja lanoliinitin housut: Pesin villanpesuohjelmassa 30 asteessa koneessa ja linkosin 800 kierroksella. Sen jälkeen laitoin lanoliiniämpäriin likoamaan yli 12 tunniksi. Sen jälkeen uusi linous ja kuivumaan.

Pari ekaa pesua teen uusille housuille näin. Sen jälkeen alan pesemään+lanoliinittamaan koneessa. Eli huuhteluainelokeroon laitan sen lanoliiniseoksen ja lanoliini menee siihen viimeiseen huuhteluun.

Meillä villahousujen käyttö teki sen, että lipsahdimme täyskestoilijoiksi.

Kakkojen pesu on vähän ärsyttävää puuhaa villahousuista, sen vuoksi kyllä olisi ehkä pitänyt olla enemmän muotoonommeltuja sisävaippoja eikä niin paljon harsoja aluksi. Sapisaippua kannattaa omistaa tähän tarkoitukseen. Mutta ihan loistavasti ovat toimineet meillä Babyidean wool longiesit, Onnibumin villabumit ja yökestoilu aloitettiin Engelin villahouisuilla. Ruskovillat ovat hätävarana, kun eivät meillä ole ne istuvimmat/pitävimmät. Mutta paksun sisävaipan kanssa päiväkäytössä ovat ihan tarpeeksi hyvät.

Vierailija
6/6 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pesu voi 2-6viikon välein