Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta näissä palkkakeskusteluissa aina mättää se, että ei oteta huomioon, että kuinka paljon

Vierailija
31.01.2008 |

/kuinka monta tuntia täytyy tehdä töitä kuukaudessa saavuttaakseen tietty palkka. Esim. joku kirurgi saa kovaa liksaa, mutta toisaalta hän päivystää ja tekee pitkää päivää + pitää usein vielä yksityispraktiikkaa. Kuinka perhe-elämään tämä sopii?

Pitäisi pohtia se tuntiliksa eikä kuukausiliksa ja sitten keskustella.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jollain rakennusreiskalla voi olla suuret tulot kuussa kun tekee palkkatyönsä ja sen jälkeen iltasella pimeetä duunia. Samaa mieltä, että myös vapaa-aika pitäisi hinnoitella.

Vierailija
2/5 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun verrataan yleensä vaan ammatteja ja koulutusta, mutta ei oteta kokemusta ollenkaan huomioon. 40-vuotiaan insinöörin, jolla on vaikka 15 v kovaa kokemusta palkka on ihan eri skaalassa kuin 25-vuotiaa, jolla on 1,5 vuotta kokemusta. Sitten riidellään, että ei noin paljoa/vähää voi tienata, mutta unohdetaan, että vertaillaan ihan eri asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 tuntia päivässä työtä ja liksa 663¿.

No, jospa kunta saisi mulle vielä ne kaksi hoitolasta osoitettua niin voisi sanoa jo saavansa palkkaa:) Naurettavaltahan tuo näyttää kun sen oikeen ylös kirjoittaa...

Vierailija
4/5 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nenä kirjassa tai jossain tutkimuksessa. Minä olen hoitaja ja mieheni on kirurgi. Mies on omistanut elämänsä meille ja työlle. Hän on opiskellut vuosia yötä päivää ja tekee todella pitkiä vuoroja.

Itse töissäollessani josku lueskelin jotain alan juttuja, en kuitenkaan koko aikaa.

Sitten kun mies on kotona, hän on meidän kanssa, eikä juo bisseä sohvalla telkkari auki.

Mun mielestä jokaiselle taitonsa mukaan. Jos tekee paljon työtä ammattinsa eteen, pitää se myös korvata!

kirurgin rouva

Vierailija
5/5 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vertailtiin just miehen kanssa tulojamme (liittyen vanhempainvapaan jakamiseen). Tuntipalkka on noin about sama normaaliolosuhteissa, paitsi että...

Mun todellinen tuntipalkka on varmaan ehkä 6 euroa... palkkakuitin mukaan paljon parempi. Palkkakuitin mukaanhan mä teen 37,5 tuntia viikossa töitä. Todellisuudessa varmaan meni aina ainakin 45h, mutta työnantaja ei maksa ylitöistä. Kyllä ne kerätään ylös ja niitä saa pitää vapaina, paitsi ettei saa, koska työtilanne ei salli.

Mies sen sijaan saa palkan jokaisesta tekemästään työtunnista ja ylityökorvaukset sitten ihan oman alan sopimuksen mukaan.

Eli... näennäisesti samasta palkasta huolimatta meillä voi sanoa, että mies tienaa huomattavasti paremmin...

Näin se vaan menee... eli on teoreettinen tuntipalkka ja sitten se todellinen...

Sitten on tietty se, että minkä takia mä tein niitä ylitöitä, kun kerran en niistä koskaan mitään hyötyä saanut... niin, se on hyvä kysymys, enkä mä osaa siihen vastata. Mä olen tyhmä tai kiltti tai molempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän