Missä mielestänne vika, jos akateeminen työskentelee assistenttina tms. vaatimattomassa tehtävässä?
Kommentit (16)
Jos hakee, karsiutuu epävarmuutensa takia haastattelussa.
paremmalla palkalla. Itse teen assrin töitä, kun en ole vielä saanut alan töitä ja se ei todellkaan ole kiinni siitä, että minulla ei ole kunnianhimoa
ottaisin mieluusti vastaan assarin töitä. Olen FM ja tehnyt erilaisia pätkiä ja ollut ä-lomalla. En odota vähään aikaan mitöön suurempaa työtä saavanikaan, enkä edes halua kauheasti vastuuta. Nyt ainakin tuntuu siltä, että työ on toissijaista ja sitä pitää jaksaa, mutta se ei saa painaa.
ettei halua. Palkassa voi olla parisataa eroa, mutta assarina jos sitä homma sietää, tarvii yleensä olla vailla stressia vain se max 8h töissä. Varsinkin pienten lasten kanssa intohimoa ei välttämättä riitä töille niin paljon, tai ymmärtää, että ei ole järkevää pää jäässä tehdä töitä pienten lasten kanssa. Että ihan valintakysymyskin voi olla.
Tietenkin on sitten niitä kykenemättömiä. Ja vielä riippuu siitäkin millainen on tuo assarin paikka, firma, asema yms.
eli siis työkokemusta kartutetaan ensin assistenttinimikkeellä ja sitten lisätään pikkuhiljaa vastuuta. ja siis kyseessa ktm ja vastaavat.
Humanistien on tunnetusti vaikeaa työllistyä koulutusta vastaavaan työhön.
On kuitenkin päässyt omalle alalleen, ja nyt kerää kannuksia.
Lisäksi myös elämäntilanteeseen liittyvät asiat (lapset ovat pieniä ja haluaa säästää voimia myös kotielämään)
Tai sitten ihan tosissaan tykkää avustavista hommista (jotka saattavat olla haastaviakin, assistentin työ nyt saattaa sisältää kaikenkirjavaa hommaa). Työyhteisö saattaa olla toimiva ja innostava ja se tuo tyydytystä työelämään.
Yliopistollisesta tutkinnosta saatu tietopääoma on hyödyksi ja iloksi kaiken kaikkiaan, ei ainoastaan ja vain työelämässä. Lisäksi ihminen voi toteuttaa kunnianhimoaan esim. jossain harrastuksessa.
Kyllähän niitä syitä (positiivisiakin) on monia, kuin se olettamus että jossain on " vikaa" ja uraputki on pahasti jumissa eikä voi " menestyä" .
jos tämä ei päde kohdallasi, et ole tarpeeksi aloitekykyinen/oma-aloitteinen, rohkea, tuo tarpeeksi jotain uutta/omaa näkeystäsi esille, panosta työhösi jne.
jo se, että kysyt asiaa täällä, on hieman huolestuttavaa.
näistä iisimmistä töistä voi paremmin livetä vaikka sairasta lasta hoitamaan. Kannattaa vähän miettiä omaa elämäänsä kokonaisuutena eikä haalia joka osa-alueelta kaikkea :) Assarin töissä voi välillä käydä vaikka av:llakin.
Syitä nyt voi olla vaikka mitä, niin kuin täällä ilmeneekin. Halu, haluttomuus, ei pääse jne. Jos ovat sitten vikoja?
ja vika on siinä, että mulla on vammainen lapsi, jonka asioiden hoitamiseen menee niin paljon energiaa, etten jaksanut sitä rahanhakurumbaa yliopistolla...
ei välttis mitään. Kaikki eivät halua vastuuta ja kellonympäri työaikoja.
tai sitten alueella on vähän paikkoja.
itsekin tein aikalailla harjoittelijan hommaa aluksi. mutta kun kokemus tuossa karttui niin sain ihan haluamianikin töitä.
tsemppiä! jostain on aina aloitettava.
Viihdyn assarina hyvin, työtehtävätkin mukavan vaihtelevia. Täytyy nyt kumminkin muistaa, että assarin nimikkeellä voi olla hyvinkin vaativia töitä tai sitten ihan perussihteerin hommia, pelkästä nimikkeestä ei voi tietää.
Kovin kunnianhimoisen ihmisen ratkaisu tämä ei varmaankaan ole, mutta minulle (ja perheelleni) hyvä ratkaisu.
itse olen johtavassa asemassa suuressa yrityksessä, mutta välillä mietin miten olisi helppoa olla jossain työssä jossa ei ole paljon vastuuta. varsinkin kun lapset ovat pieniä