Millaiset tulot on keksituloisella ihmisellä?
Puhuttaessa keskituloisesta ihmisestä, onko eroa asuuko esim. Uudellamaalla tai Kainuussa?
Kommentit (13)
Uudellamaalla keksitulot on aluekohtaisesti isommat kuin Kainuussa mutta missä on tilastot aiheesta? Keksikulutuskin on isompaa Uudellamaalla suuremmista asumiskuluista johtuen.
asutaan espoossa
minä 2900e/kk ja mies 3900e/kk
sillä keskitulolla vaan pärjää toisaalla paremmin kuin toisaalla. Eikös jossain tutkimuksessa todettu että perheen ei kannata muuttaa pääkaupunkiseudulle, ellei toinen pongahda sen ansiosta työttömästä vähintään kolmen muumipaketin tuloille.
onko jo hyvätuloinen. Ehkä ei, mutta keskitason yläpuolella kumminkin.
ollaan just niitä keskituloisia väliinputoajia!
4 lasta eli isot menot ja pakko olla isompi asunto kun kaksio!
- 4
Ihania kommentteja. Te av-mammat osaatte kyllä joskus vastata just nappiin.
Helsingissä on asumiskustannukset paljon kalliimmat kuin muualla Suomessa. Vakuutuksissakin on valtava ero verrattuna muuhun maahan.
Mutta kekseistä minä tykkään myös.
vaikuta mitenkään siihen oletteko keskituloisia vai hyvätuloisia. Toiset vaan tulee sillä keskivertotulollaan paremmin toimeen kuin toiset - jos teillä ei olisi yhtään lasta, myöntäisit varmaan itsekin että aika kivasti on rahaa.
Meillä mun tulot on 2900 ja miehen 4200 ja minusta me ollaan kyllä hyvätuloisia ihan selkeästi.
mutta kai nyt hyvänen aika pitää ottaa huomioon perheen koko eli se ihmismäärä, joka tuolla samalla summalla pitää elättää??
onhan se onhan se ihan eri asia saada peruselämä 6 henkiselle perheelle kun laittaa kaikki kahden aikuisen matkusteluun yms..
- 4
Joku laittaa sen itseensä ja jollain on perhe. Ei vaikuta siihen mikä on keskituloinen.
Vierailija:
Puhuttaessa keskituloisesta ihmisestä, onko eroa asuuko esim. Uudellamaalla tai Kainuussa?
Suomessa miehillä n. 2600 ja naisilla 2400 e /kk. laske ap siitä.
Etelä-Suomessa asuminen kalliimpaa. Juuri oli tutkimus, jonka mukaan alle 3000 e tuloilla ei kannata muuttaa etelään.
Jo viikkoa ennen seuraavaa palkkapäivää keksit ovat loppu. Ainakin omani, sillä saan paketin vähemmän kuin mies. Meillä ei ole yhteistä keksitiliä kaapissa, pitäisiköhän perustaa? Viikon ajan sitten syömmekin miehen keksejä ja muutama päivä taitaa mennä murujen karistelussa. Onneksi emme ole sentään keksivelkaantuneet!
Joskus jos keksejä jää yli, niitä riittää sijoitettavaksi saakka. On kiva katsella keksikasan kasvua ja odotella makoisia eläkepäiviä!
Toi aina illan päätteeksi kotiin muotovirheellisiä keksejä.
Minusta tuntuu, että sillon olimme keksituloisia :-)
Nykyään tekee eri hommia (atk) ja luulen että emme enään pääse keksituloisten kastiin.
kuukaudessa pari pakettia dominoa ja mies kolme muumipakettia.