Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF aikataulu?

29.01.2008 |

Hei kaikille!

Ajattelin josko saisin taas kysymykseeni apua :)

Meilla on helmikuun 21pv konsultaatio ivf lekurin kanssa. Hoitaja sanoi puhelimessa etta sen jalkeen sitten paastais hoitoihin. Mitakohan tama kaytannossa tarkottaa? nailla nakymin mulla on tuona paivana menkat joko just alkaneet tai just alkamassa. Voisko siis olla mahdollista etta jo siina kierrossa alkais hoito? Miten on teilla ollu? Vai onko siina jotain seurantaa ja kokeita ym? Me ollaan oltu samassa sairaalassa jo yli vuoden, kaikki testit ja 6 iui:ta tehty samassa paikassa eli luulis etta niilla on tarpeeksi tietoa meista....

kiitos taas auttaville immeisille :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko missä hoidoissa? Julkisella puolella hoitojonot on aika pitkät, kaikissa ei yhtä pitkät mutta OYS ainakin n8kk. Eli kun päätetään et IVF tehdään niin sit laitetaan jonoon ja sit odotetaan.

Vierailija
2/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jonottamisesta en osaa sanoa mitään, mutta sen verran voin aikatauluista kertoa että IVF-hoitoa on kahta tyyppiä, pitkä ja lyhyt kaava. Mulle on ehtinyt kertyä kokemusta jo molemmista. Lyhyessä kaavassa lääkitys aloitetaan kierron alkupäivinä (mulla on alkanut sumuttelut kierron 2. päivänä ja pistokset 3. tai 4. päivänä). Pitkässä kaavassa mulla on aloitettu sumuttelut kierron 21. päivä, sitten tulee yhden menkat vielä ja niiden loputtua alkaa pistokset.

Eli jos teille on jo kaikki tarpeelliset tutkimukset tehty niin hyvässä lykyssä hoito voitaisiin aloittaa jo samaan kiertoon.

Tsemppiä hoitojen aloitukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos hanna ja brooke!

meilla ei pitais olla jonotusta, ellei kyseinen kuukausi ole vallan tayteen buukattu. jos tulee uutena potilaana niin joutuu jonoon, mutta nain ' vanhana' pitas paasta hoitoon aika akkia.

brooke, miten ne paattaa tuleeko lyhyt vai pitka kaava?

taytyy nyt kait vaan odottaa ' rauhassa' ja antaa ajan nayttaa miten kay. jos laskeskelen niin konsultaatiopaivana on kp24 milloin yleensa menkat alkaa. joskus ne tosin heittelee 23-25. voi kun paastais suoraan toimiin!!! ei kyl kannattas odottaa liikaa......

miten teilla muuten menee? ollaan mun mielesta joskus pinoiltu yhdessa hanna ja brooke!!??

Vierailija
4/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu, se taitaa vaihdella vähän hoitopaikan, sekä potilaan tilanteen mukaan, kumpi kaava valitaan. Julkisella puolella taidetaan suosia pitkää kaavaa, kun siinä on hieman enemmän pelivaraa säätää aikatauluja hoitopaikan aikatauluihin nähden. Me ollaan hoidossa yksityisellä, ja sielläkin kyllä sanottiin että mieluummin tekevät pitkän kaavan koska siinä tulokset on kai jonkin verran paremmat.

Mulle tehtiin 2 ekaa kertaa lyhyt kaava siksi, kun mulla on FSH-hormoni koholla mikä voi tarkoittaa että munasarjat ei toimi ihan täysillä. Silloin kuulemma se pitkässä kaavassa tuleva jarrulääkitys vois kuulemma hyydyttää munikset kokonaan. Viime vuonna mulle tehtiin 2 lyhyen kaavan hoitoa joista ei kuitekaan plussaa tullut eikä pakkaseenkaan jäänyt mitään. Nyt sitten kokeillaan pitkää kaavaa, ja ihan hyvin kaikki on mennyt tähän asti eikä munasarjat hyytyneet. Munikset tosin kasvoivat hieman hitaammin kuin lyhyen kaavan hoidoissa, mutta määrällisesti niitä tuli mukavasti. Eilen olin punktiossa jossa kerättiin 11 solua. Meille on joka kerta tehty ICSI, koska myös miehen simpoissa on vikaa.

Palstailin tosiaan täällä joskus ahkerastikin, mutta tuli pidettyä usean kuukauden tauko. Jospa sitä nyt taas aktivoituisi kirjoittelemaan!

Vierailija
5/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vastailen, vaikka hyviä vastauksia jo saitkin ja vaikken itse ole vielä siihen IVF:ään päässytkään! :) Meille on suunnitteilla IVF pitkällä kaavalla, just tuon aikatauluttamisen takia ja koska sitä kai " selittämättömillä" suositaan. Lisäksi mulla ollut ajoittain pco-maisuutta munasarjoissa ja silloinkin kai pitkä kaava olisi suositeltavampi.

Halit sinne! :)

Killa

Vierailija
6/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti killa ja brooke!!

luulen kans etta se ois se pitka kaava...ainakin kaverilla oli, vaikkakin taitaa olla yksilollistakin toi valinta. no, kattellaan. sita tietty haluis vaan nopeesti toimiin kun on jo tatat aikaa kulunut....liikaakin jos ittelta kyselee!:) tarttis vaan yrittaa pitaa jalat maassa kun eipa toi usein toi ensiyrittama taida tulosta tuoda.

onnea brookelle icsiin+++++++++++++++++

ja killa ilmotellaan missa mennaan nain silloin talloin siella taalla:) voimia ja hyvaa mielta!

annu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme