Pahkura mahassa?
Kuka tietää mikä voisi aiheuttaa mahaan sellaisen kovahkon pahkuran, alamahaan vasemmalle puolelle? Mulla on ollu se jo vuosia ja nyt se on suurentunut. On vähän pitkulainen, voisiko olla suolta ja onko siellä joku syöpä? On vähän kipeä kun painaa.
Pelottaa.. ja harmittaa kun en uskalla lääkäriin..
Kommentit (10)
Usein hoikilla vasen munuainen tuntuu hyvin mahan päältä, toki syvällä. Ja joskus se " vaeltaa" vähän eri paikkaan, jolloin voi tuntua suurentuneelta.
Toinen vaihtoehto on kova kakka paksusuolessa;)
Kasvaimeen en usko ollenkaan.
Mutta vastaanotolle vaan, niin pääset piinasta!
t. kirurgiaan erikoistuva lri
Joo mä tiedän kun mulla on kanssa noita rasvapatteja ollut useita. Mutta tämä patti ei ole niin pinnassa, tuntuu vaan kun kovasti ' kourii' mahaa, paitsi nyt viime viikkoina on tuntunut paremmin. On ihan erituntuinen kuin rasvapatit ja paljon isompikin. Ihan kuin se olisi suoli tai joku sen muotoinen. Jostain luen että uloste voisi tuntua justiin tuossa kohdassa pattina aina välillä, mutta kun toi patti on siinä aina.
Olisiko siis kuitenkin kakkaa?? Miksi se ei lähde pois? Osaatko sanoa mikä on divertiikkeli ja voiko se tuntua tuollaiselta?
Kiitoskiitos!
mutta se on kyllä sitten joka päivä uutta, eli sinne suoleen jää ulosteet seisoskelemaan. Onko vatsasi usein kovalla?
Divertikkeli on suolen seinämään kehittyvä pieni umpipussi, yleenä alle 2 cm pitkä ja muutaman millin levyinen, eli et mitenkään voi tuntea divertikkeleitä käsikopelolla - eivätkä ne ole kovia.
Menckelin divertikkeli in synnynnäinen ylimääräinen umpipussi ohutsuolessa, mutta sekään ei olisi kovan tuntuinen.
Mene vaan lääkäriin, turha pelätä ja miettiä!
t. se kir evl
Ei siis ole divertikkeli. Harkitsen vielä sitä lääkäriä, jännitän sitä niin paljon. Rasvapattien poisto on ollut suurinta mitä minulle on tehty.
ihmisellä vatsanpeitteiden läpi, joko ylä- tai alavatsalla. Ei kaikilla tietenkään.
t. aiemmin vastaillut
Mulla on munuaiset kuvattu miljoona kertaa ja aina ne on olleet samalla kohdalla ylävatsalla, ja sieltä ne on lääkäri kopeloimallakin löytänyt. Vai onko ne tosiaan joillakin alavatsalla?
Suurimmalla osalla toki melko ylhäällä vatsaontelon takana.
Itselläni ilmestyi ylävatsaan vähän vastaava, yhtenä päivänä vaan selvästi tunsin ihme patin. Surin ja murehdin viikon ja mietin tulevia äidittömiä lapsiamme.
Sitten päätin etten pilaa lomaa ja menin lääkäriin. Lääkärin arvio oli joko rasvapatti tai tyrä. Patti ultrattiin ja omiin sormiini " Puolikkaan kananmunan" kokoinen patti osoittautui mantelin kokoiseksi rasvapatiksi, jolle paras hoito on sen unohtaminen :)