Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitkittyneen hiivatulehduksen haittoja?

29.01.2008 |

Sain juuri tietää että minulla on ollut hiiva jo jonkin aikaa. Oireet ovat olleet häilyviä joten en ole ajatellut sen kummempia. Onko kenelläkään tietoa mitä haittavaikutuksia tuollaisella pitkittyneellä hiivalla on? Vauvaan ei luulisi vaikuttavan. Rv on 34+3

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi että oireetonta hiivaa saattaa joillain odottajilla olla käytännössä koko raskauden ajan, eikä sitä edes tarvitse hoitaa, jos ei siis ole oireita. Hiivaa on ylipäätään paljon raskauden aikana, eikä siitä ole vaaraa sikiölle tai äidille. Kiusallinenhan se toki on, ja silloin kun on oireita, voi käyttää puikkoja tai voiteita.

Ihan loppuvaiheessa hiiva on kuitenkin hyvä hoitaa pois, sillä saattaa alatiesynnytyksessä tarttua vauvaan ja aiheuttaa suuhun sammasta. Mutta tähänkin lääkäri sanoi, että asiasta ollaan nykyään kahta mieltä, kaikki lääkärit eivät enää usko tähänkään juttuun.

Pitää myös muistaa, että kaikki muut tulehdukset (bakteeritulehdukset) tulee hoitaa ehdottomasti, ne saattavat pahetessaan aiheuttaa ongelmia ja esim. supistuksia.

Vierailija
2/2 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöni mukaan suurimmalla osalla naisista on raskauden aikana useitakin hiivoja ja monet niistä ovat täysin oireettomia. Hiivat hoidetaan niiden kiusallisten oireiden takia, mutta jos ovat oireettomia, ei voi niiden olemassaolosta tietääkään. Hiiva voi myös poistua itsestään ja jos siis kyseessä on tuo oireeton hiiva, niin eihän sen tulemisesta ja poistumisesta itse tiedä mitään :)

Itselläni todettiin juuri oireeton hiiva ekassa raskaudessa muiden tutkimusten yhteydessä. Sain silloin Pevaryl-kuurin lääkäriltä ja käytin sen. Kun minulla ei mitään oireita ollut ollut, niin en myöskään sen mahdollisesta poistumisesta tiennyt mitään.

Mukavaa odotusta sinulle!

Nalle rv39+1 ja poika 2v11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla