#¤#¤Heinäsirkat viikonloppuna#¤#¤
Kommentit (11)
Joo, onpa moni kärsiny päänsärystä. Neuvolan jossain oppaassa luki, että kovat päänsäryt saattavat johtua hormoneista ja paras apu olis runsas juominen ja raitis ilma. Itellä ainakin särky loppunut kun juonut vaan paljon. Huomasin muuten, että multi-tabs special 2+ sisältää risiiniöljyä jonkin verran enkä oo joutunu vielä ummetuksesta kärsimään. Ovatpas vitamiinin suunnittelijat pohtineet todenteolla raskaana olevia :)
Nuha ei oo loppunut vieläkään! Olo on tosi vetämätön vieläkin ja pakko huilata joka välis. Tiistaina jatkuu taas työt, joten toivottavasti alan piristymään.
Tänään on kaverin häät. Saavat toukokuussa vauvan ja on kyllä ihana nähdä hänet hääpuvussaan, kun masu näkyy. Pitäiskin tästä mennä säärikarvojen ajoon, parempi aloittaa hyvissä ajoin sillä saattaa hetken kestää heh! Tullu viime aikoina keskityttyä vaan tohon masuun ja sääret unohtunu... hehheh, pitäisköhän mitata lämpö...
AnnaMaria ja salarakas 13+3
Mun piti tulla vaan maksamaan yks lasku... *huokaus*
Eli migreeni on nyt sitten loppu, pieni jälkijomotus jäi, mutta siitä selviää paljolla kylmällä juomisella ja raittiilla ilmalla. Jälkimmäinen voipi jäädä väliin, koska eilen iski esikoiselle oksutauti... Kerrankin en ollut minä, kuka joutui siivoamaan! Miehen mielestä hän hoitaa pikku-potilaan, etten minä saa tartuntaa :) Häätivät minun kerrossängyn yläsänkyyn nukkumaan ja poika meni isin viereen. Kuulema isi kuorsaa paljon mutta kyllä siinä pystyy jotenkin nukkumaan...
Yleensä en pysty nukkumaan vieraassa sängyssä, mutta pojalla on niin hyvä patja, ettei siinä kauaa mennyt, kun uni tuli. Tyttö tuhisi alasängyssä ja muistin hyvin, millaista oli nukkua yli vuoden perhepedissä pikkuinen kainalossa... Ihana kun voi kokea vielä kerran!
Meilläkin on päätetty kestovaippailla! Löysin mallin, minkä käyttö kävi miehellekin, tosin jouduin lupaamaan hoitamaan pesemisen. Lupasin myös hankkia pesupussin, josta voi vain kaataa vaipat koneeseen koskematta niihin käsin... Lopullisen niitin antoi se, kun istuttiin ja laskettiin hintaero. Se on huimaava... Jos ostaa kalliin vaipan, niin yhden hinnalla saa paketin kertakäyttöisiä, joita ainakin meillä on alkuun mennyt sen kaksi kuukaudessa. Alle vuodessa saa rahansa takaisin. Mutta kun rupeaa harsoilemaan, mistä on jo vähän kokemusta, niin puolisen vuotta riittää maksamaan itsensä takaisin. Nyt vain syyhyää sormet päästä tekemään niitä ihania kuorivaippoja... Äiti jo lupasi saumurinsa lainaan :)
Heddastiina 15+1
Meillä vasta äskön herättiin.... *punastuu* Meillä nämä rytmit meni ihan pöpelikköön joulu loman aikana, alkuraskauden väsymys ja nuha oat sitten minua niin väsyttäneet, etten ole jaksanut nousta sängystä aikaisemmin ylös, kun kerta esikkokin nukkuu... *punastuu taas...* Ihan hirvittää itseänikin, kun tuntuu päivä niin kamalan lyhyeltä, kun 11 aikaan vasta herää. Viikolla jo oltiin monena aamuna 9 ylös, mutta nyt taas viikonloppuna näköjään repsahtaa... Osa syy kyllä näihin meidän aamuihin on se, että mieskin on täällä työttömänä kotona ja hällä päivä alkaa vasta joskus 12-13 maissa yleensä... Että miehen vika vaan!!! :) Ennen yhden vuoden ikää Mimosa on aina herännyt aamulla 7-8.30 mutta nyt silläkin vaan nuo unet on menny ihan älyttömän pitkiksi. Saatetaan laittaa tyttö klo21 illalla nukkuun ja aamulla herää vasta 11 aikaan, ompa ihme kun päiväunet on nykyään niin lyhyet...
Maryanne, onneksi olkoon rauhassa vietetyn elokuvaillan johdosta :) Nuo elokuvillat kavereiden kans on aina niin ihanan rentouttavia, ei tarvitse miettiä mitään kotijuttuja ja pääsee vähän ihmisten ilmoille. Itsekin voisin mennä katsomaan sen FC venuksen, näytti ainakin mainoksissa hauskalta.
Heddastiina, kiva kuulla, että aiot koittaa kestoilua :) Moneskos lapsi tämä nyt teillä olikaan...? Oletko siis koittanut harsoja jo aiemminkin? Mekin aloitettiin harsojen kans esikolla sillä periaatteella, että siinä säästää paljon, pienituloisia kun ollaan. Meillä oli aluksi jotain anopin kirpputorilta löytämiä vanhoja PUL kuoria ja ja harsoja, jotka taiteltiin vaan pötköksi kuoren sisään. Tämä oli helppoa, mutta koska tyttö kakkasi usein, niin vähän sotkuista puuhaa, sillä kuori meni aina kakan yllättäessä ihan likaiseksi... Silti me ollaan nyt ihan pelkillä kestovaipoilla menty jo varmaan pian vuosi, ja kaikilla lomillakin on olleet kangasvaipat hyvällä menestyksellä mukana. Tulokkaan kans on tarkoitus aloittaa harsoilla erilaisilla näpsylä kiinnitettävillä taitoksilla ja itse tehdyillä nb koon tarrallisilla sisävaipoilla sekä niill PUL kuorilla. Ajattelitkos sinä käyttää jotain harsotaitoksia? Minkälaisia kuoria meinaat tehdä, PUL vai fleece vai villa? Mistä kaavat, käsityölehdestä, otto breltä vai kestovaippainfosta vai jostain muualta? :) Vähän vain uteliaana täällä kyselen... Jos et ole tuolla kestovaippainfossa (www.kestovaippainfo.fi) vielä käynyt, niin käy ihmeessä, hyvien kaavojen lisäksi sieltä löytyy hyvät keskustelupalstat ja harsontaitteluohjeita + muita neuvoja kestovaipatukseen :)
Niinaemo rv 14+5
Täällä yksi laiska kirjoittaja päätti vaihteeksi pinoutua. Nämä ketjut ovat yleensä niin pitkiä, että ketjun luettuaan ei jaksa tai ehdi enää kirjoitella : )
Viikkoja 14+1, eikä vieläkään tarvetta siirtyä mammahousuihin, vaikka aikamoisen kasan olen äitiysvaatteita haalinutkin, lähinnä käytettyinä. Ekassa ja vielä tokassakin yritin pärjätä vähillä hankinnoilla, mutta nyt päätin satsata omaan oloon. Esikoista odotin koko kesän, ja kyllä oli tympeää kulkea samassa mekossa koko kesän. Eikä raaskinut loppuvaiheilla enää uusiakaan vaatteita ostaa kun odotusaikaa oli niin vähän. Monelta muultakin olen kuullut, että esikoista odottaessa ei raaski kauheasti hankkia mammavaatteita kun ajattelee, että raskausaika on niin lyhyt, mutta sitten loppua kohden rupeaa kaduttamaan miksi tyytyi niin vähään : ) Itse ajattelin, että jos ostan käytettynä ja myyn sitten eteenpäin, niin hintaa ei käytölle tule kovin paljoa.
Jossain aikaisemmassa ketjussa oli juttua kantoliinoista. Meillä oli käytössä kakkosen kanssa sekä trikooliina, että rengasliina, ja molemmat olivat loistavia! Jos vain yksi liina pitäisi valita, ottaisin pitkän liinan. Trikoinen on ihana pienellä vauvalla, mutta isomman lapsen kanssa kudottu on tukevampi. Liinan sitomisen oppii nopeasti, ja vauvan saa tuettua itseään vasten tosi tukevasti niin, ettei kantaminen tunnu missään. Kun taas rintarepussa hartiat kipeytyvät nopeasti, eikä lapsi ole sammakkoasennossa. (esikoisella oli rintareppu)
Minäkin ajattelin nyt kolmannen kanssa perehtyä kestovaippailun saloihin. Aikasemmin en ole koskaan jaksanut etsiä tarpeeksi tietoa aiheesta, mutta nyt päätin ryhdistäytyä.
Hyviä vointeja!
Maisa
Jännään tässä saksan idolsin lopputulosta, joten tulinpas sit pinoutumaan=)
Jee, pahoinvointi huimasti vähentynyt. Huippausta vähän ollut, mutta tuskinpa tuo nyt mitään hälyyttävää, kun oli myös edellisessä raskaudessakin. Eilen intouduin siivoomaan ja vaihtamaan järkkää olohuoneessa ja siirsin sellasta useamman kilon kirkkokynttilää ja jotenkin typerästi sitä nopeasti nostin ja meinas tippua, joten koppasin äkkiä syliin ja se tömähtikin tosi kovaa mahaan=( kamala mustelma nyt! Onneksi osu sellaseen kohtaan, ettei satuttanut vauvaa..
Käyttiin kattomassa ihania " vauva unelmia" vauvahuonekalu liikkeessä! IIK!!! Lumoavia, vaan niin oli hinnatkin. Nyt pitää lopettaa.. idoli jatkuu!
Wekku (joka unohti jo rv:t!)
Olipas eilen listahiljainen päivä... Nämä viikonloput ilmeisesti vähän verottavat porukkaa irti täältä netin uumenista..
Kantoliinoista. Kertokaapa asiasta enemmän tietävät, onko tämmöine aivan ihanan näkinen liina liian kapea??! http://www.kestovaippakauppa.com/?tuote_id=196&op=lk&kat= Kun se olisi niiiiiin ihanan näköinen, mutta vaan 50cm leveä, kun olen kuullut suositeltavan 70 cm leveyttä... Ja sitten se on kamallan pitkäkin, 5 m. Oisko tuo ihan turha sitten ja meneekö heti leveydeltään pieneksi, vaikka kilosuositus meneekin 15 kg asti? Ja sitten tuolta nunnukan sivuilta löytyy kans edullisia trikoo liinoja niistä kiinnostuneille, harmi vaan että noita värikkäitä saa vaan yksivärisinä... http://www.nunnukka.dy.fi/
Eipä muuta asiaa nyt tähän aamuun, nähdään :)
Niinaemo rv 14+6 (taisinpas eilen kirjoitella vähän väärät viikot??)
oli ne viikot sittenkin oikein...mitähän minä sekoilen!?
Minäkin olen linjoilla pitkästä aikaa :)
Töissä on ollut niin hulinaan kun tilinpäätös aika että olen joutunut tekemään sellaisi päiviä että un pääsen kotiin niin olen mennyt heti melkein nukkumaan.
Jos sinulla on näköharhojakin valoista niin epäilen että karsit migreenistä koska siinä on hyvin tavallista näköharhat. Oletko kärsinyt noista samoista oireista ennen raskauttakin ?
Minä pisin kanssa FC Venus elokuvasta. Se oli mukava kemepä ja siiä jäi hyvä mieli :)
Olo on ollut minulla ihan hyvä eli alkuraskauden oireet alkaa varmaan jäädä pois. Väsymystä kyllä viellä on ja sellainen vetämätön olo et ei jaksais tehdä mitään...Minulla on nyt menossa vkot 13+6 ja ensi viikon ti olisi vihdoinki np-ultra. Jouduin siirtämään sitä mieheni työmatkan takia. Hiukan jännittää kun viimeksi on ultrattu vkot 6+3. viime raskaudessa kun totuin että ultrattiin melkein joka viikko kun kävin silloin yksityisessä neuvolassa.
Nyt käyn muuten kunnallisessa neuvolassa, mutta käyn lääkäri käynnit yksityisellä.
Onko teistä kukaan muuten ajatellut mennä siihen veriseulanta kokeeseen joka tehdään 15 viikon tienoilla ? Minä olen hiukka ajatellut kun ikääkin on 35 ihan kohta. Mietin myös pitkään että olisinko mennyt siihen lapsovesipunktioon.Ehkä vain olen hiukka enenmän hysteerinen kun edellinen raskaus todettiin tuulimunaksi niin jotenkin siitä jäi niin paha fiilis ja ultraa meni pelottaa aina sikana.
Se on jo taas sunnuntai...
Oltiin eilen siellä np-ultrassa ja kaikki oli hyvin:) Pelästyin kamalasti kun näin pikkuisen siellä ruudussa, kun hän makasi vaan ihan paikallaan..mutta hän nukkui:) Oli kovin unelias, ei olisi halunnut herätä ollenkaan..kätilön oli heiluteltetava mahaani useaan otteeseen, jotta saatiin mittoja otetutksi. No kyllä hän hiukan heilutteli käsiään ja jalkojaan, pyörähti ympäri ja kävi taas nukkumaan. Kaikki oli ok, onneksi.
Päänsärkyä ollut täälläkin , nytkin jomottaa ihan tajuttomasti. Mistähän ihmeestä johtuu..esikoisen aikaan ei ollut ollenkaan. Nyt on ollut myös kaikenlaisia nippaiija ja särkyjä, mitähän se on muutaman kuukauden päästä...
Vietiin esikko eilen mummille ja vaarille ja käytiin miehen kanssa syömässä ja leffassa, iihana ilta:). Leffassa oon käyny viimeeksi 2,5 sitten.. Nyt pitäis hiukan siivota, lähtee ehkä kävelylle ja sit äänestämään, jonka jälkeen haetaan pikkuneiti kotiin.
Mä oon ruvennut jo nyt miettimään synnytystä;) Siis lähinna mietityttää että ehtiikö ajoissa sairaalaan ja miten esikoisen hoito. Toi esikoisen syntymä kun kesti vaan vajaat 5 tuntia. Nooh, turha kai sitä on ihan vielä miettiä
Mutta mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
-Tiziana rv 13+4
Vatsatauti meinaaan... Perjantaina alkoi ja nyt vasta pysyy mustikkasoppa sisällä. Kahteen päivään ei edes vesi pysynyt. Osmosalia sitten varovasti naukkailin. Tuli sitten otettua alkuraskuaden kilot takaisin kuriin ;)
Nyt tietenkin huolettaa miten pikkanen kesti mukana. Kovasti aina supisteli oksentelun jälkeen, mutta muuten masu on ollut rauhallinen. EIpä ole varmaan pienelläkään energiaa liikkua pahemmin.
Päänsärkyä mullakin on ollut viime viikkoina. Kupillinen kahvia on ainoa mikä auttaa. Luulen sen johtuvan alenevasta verenpaineesta. Verenpainehan laskee jonkun pykälän tässä vaiheessa kun verivolyymilisääntyy.
Ninni rv 16+4
Olipas moni kärsinyt päänsäryistä :-(
Itsekkin kärsin niistä ajoittain, mutta enimmäkseen kärsin valoarkuudesta.. eli kaikki halogeeni ja loisteputkivalot aiheuttavat mulle näköhaittoja ja päänsärkyä.. Samaa oli edellistenkin raskauksien aikana... Kauppakeskuksiss käynti on tuskaista.. (säästypähän vähän rahaa...)
Eilen pääsin leffaan kaverini kanssa, en olekkaan ollut varmaan kolmeen vuoteen!! Ihan katsoa elokuva alusta loppuun ilman että joku vaatii jotain.. Olin kattomassa FC Venuksen. Oli ihan hauska, ite olen palloa potkinut aikoinaan 15 vuotta..
Karseet karkkipussilliset oli mukana, nyt ne tossa pöydällä lojuu, ei kauhiasti mennyt alas.. aikas äkkiä iski ällö makeaan!
Meiän unikoulu on muuten ainakin toistaiseksi tuottanut tulosta!! Tyttö on nukkunut 2 yötä koko yön heräämättä!!!!!! JEEEEE! Nukkumaan siinä klo 20 ja heräilee n 06 maissa.
Nyt se tossa vieressä jo haiseekin... :-)
Hauskaa viikonloppua!!
maryanne 14+5