Otin tapaturmavakuutuksen,kenet edunsaajaksi tässä tilanteessa..
Siis Avoliitossa kaksi lasta. Otin tapaturmavakuutuksen itselleni jossa erillinen kuolemantapauskorvaus lisäksi.. Kenet edunsaajaksi
Lapset,avomies vai " omaiset" (mitä tuo tarkoittaa käytännössä??)
ja laittakaa perusteluilla kiiitos!
Kommentit (11)
he saavat rahat vasta 18-vuotiaina. Raskasta se on lapsia elättää yhden palkalla. Siis jos ikävästi kävisi.
Itsellä kävi mielessä mös tämä mahdollisuus että mies voi ottaa ja jättää mutta eikös tämän siinä tapauksessa voisi muuttaa lastenhyväksi??
Olen itse tehnyt aikoinaan niin, että kun edunsaajana oli omaiset, niin muutin silloisen avopuolisoni edunsaajaksi. Myöhemmin taas muutin edunsaajaksi lapset.
Hän se pitää lapsista huolen jälkikäteen, eikä tarvitse hankkia lapsille edunvalvojaa ja hoitaa raha-asioita hänen kauttaan.
Olen tiedostanut tämänkin verotuksellisen ongelman mutta en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä.. pinostaa miestä viemään vihille vai... ;)
ukkoonsa? Miksi yleensä olette lyöneet hynttyyt yhteen??
Edunsaaja on tosi helppo vaihtaa (ihan puhelinpalvelun kautta) esim. eron tullessa - ei se edunsaaja ole mikään kiveen kirjoitettu.
Vaikka saisikin rahat vasta 18-vuotiaana, niin mitä sitten? Silloin itsenäistä elämäänsä aloittaessa sitä vasta rahaa tarvitseekin.
Mutta kävi mielessä että kukas sitä valvoo mihin nämä rahat mies käyttää minun jälkeeni. Eli jos laittaisin lapset edunsaajaksi ja heille jäisi minulta vakuutuskorvaus eikös mies kuitenkin hoida asiat kun on jäljelle jäävä huoltaja. (nyt siis meillä avoliitosta huolimatta yhteishuoltajuus)
Täytyy tarkistaa vielä vakuutuskonttorista.. siis jos lapset saa rahat olisi verotus keveämpää kun ei olla miehen kanssa naimisissa..
Mutta rahojen käyttöä ei tietysti kukaan valvo.
No tilanteet johtaa toiseen. Mutta tosiasiassa olisi tietysti järkevämpää olla naimisissa. Paperit verotuksessa yms. Tai jostosiaan jotain sattuisi niin jo leskeneläke jäisi pois. Tiedän.
Avomies on endunsaaja vain, jos hänet siksi nimetään. Itse laitoin lapset, vaikka aviopuolisokin on.