Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku sanoa minulle jotain lohduttavaa ja kannustavaa, tarvitsen sitä :´(

Vierailija
28.01.2008 |

Meillä on vauvahaaveita, mutta raskaaksi en ole vielä kuitenkaan tullut. Meillä mieheni kanssa on hyvä suhde, olemme naimisissa, molemmilla vakkaripaikat hyvissä firmoissa, omaisuuttakin on, yhdessä 10 vuotta.. Palasimme juuri vuoden ulkomaan komennukselta, joten maailmaakin on nähty..Ikää on jo 32, eli olen kyllä varsin tiukassa paikassa sen suhteen, että pitäisi jo kohta tullakin raskaaksi. Pari kk sitten olemmekin jättäneet ehkäisyn pois.

Muilta osin malttaisin vielä odottaa rauhassa TJOT-ajattelulla, mutta en kohta enää kestä enkä jaksa yhteisöllistä painetta asian suhteen. Saan nimittäin jatkuvia kyselyjä asiasta perheen, sukulaisten, ystävien ja työtovereiden suusta. Välillä tuntuu, etten enää kerta kaikkiaan jaksa tätä painetta :( Jatkuvilla kyselyillä tarkoitan ihan oikeasti 2-3x viikossa! Se ei ole mitään kuvitelmaa, vaan ihan tosissaan ihmiset katsovat asiakseen kysellä multa asiasta viikottain ihan kuin sitten yhtäkkiä ilmoittaisin, että no kun nyt kysyit niin joo olenhan mä raskaana. Jokainen tajuaa, että jatkuvat kyselyt on jo liikaa, ja tällä hetkellä tuntuu ettei elämääni mahdu mitään muuta kuin vaatimuksia sen suhteen että nyt kohta olisi pakko jo tajuta tulla raskaaksi. Tuntuu että räjähdän! Välillä tuntuu että otan sairasloman töistä ihan vaan tämän ulkoa tulevan paineen takia. :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kertomasi on ihan totta, niin mä menin melkein mykäksi.

Ei kenellekään kuulu teidän vauva-asiat tipan vertaa!

Vierailija
2/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä jotain, mikä pistää tenttaajille jauhot suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät varmaan hiljaiseksi. Pari kuukautta on tosi lyhyt aika yrittää lasta. Kyllä se varmaan kohta tärppää.

Vierailija
4/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sanoa paukautat seuraavalle kyselijälle, että eipä ole kuulunut vauvaa vaikka yritetty on. Tätä niin harvoin tulee ajatelleeksi, jos itsellä on lapsia ja raskaudet alkaneet helposti.

Mulla on useitakin ystäviä, jotka eivät niin millään tulleet raskaaksi ja keskenmenojakin oli. Vaikka aika tuntui silloin pitkältä, kaikilla heillä on nyt 1-2 lasta. Mutta kyllä pitkään jännitin heidän kanssaan. Kaksi kuukautta on todella lyhyt aika yrittää lasta. Eli koeta nyt olla kärsivällinen ja laita luu kurkkuun niille typerille utelijoille!

Tsemppiä!!

Vierailija
5/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta, eikä mitään provokaatiota. Olen itsekin hämmästellyt sitä ajoittaista törkeyttä, jolla minua on asian suhteen lähestytty. Osa kommenteista on aivan asiattomia ja suurin osa on tullut naisilta, äideiltä. Pahimpia ovat kommentit " Miten sinä et tajua, minkä ikäinen jo olet?" ja " Kohta et enää ehdi jos ette pistä töpinäksi" .

Pahalta tuntuvat myöskin jatkuvat kommentit minun ohitseni, äidiltä äidille, ikään kuin en ymmärtäisi lapsista tai perhe-elämästä mitään tai minua ei tarvitsisi keskusteluissa huomioida. :´( ap

ps. Jos palstalla on uskovia ihmisiä, voisitteko rukoilla meidän puolestamme, vauva olisi kovin toivottu. Kiitos!

Vierailija
6/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin tuossa tilanteessa teettä vaikka paidan ja pukea sen päälleni tyyliin: Olisinpa raskaana, mutta olen vain lihava.

Tämä siis pätisi minuun (olen ylipainoinen).

Muuten itse sainkin lapseni vasta kun hieman lihoin, olin siis ennen todella hoikka, mutta vasta kun bmi oli 27 tärppäsi.

Me yritimme 2 vuotta. Lopetin röökin ja elin terveesti, mutta sitten vasta kun lihoin vähän tärppäsi.

Tsemmpiä sinulle ja pistä niille moukille luu kurkkuun!

Vierailija
7/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näkee, että monilta puuttuu tunneälyä.

Vierailija
8/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eli ulkopuolinen paine lapsentekoon oli kova. mm. sairaanhoitajakälyni sanoi mulle, että on laittanut lastensa vaatteita eteenpäin kun te ette saa mitään aikaiseksi !! sanoin vaan, että ei se oo kuule kaikille niin yksinkertasta ja helppoa tulla raskaaksi. siihen loppui kuittailu, onneksi.

tsemppiä yritykseen! ja pitkiä hermoja näitten älypäiden kanssa :)

Vierailija
9/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin tahattomasta lapsettomuudesta puhutaankin, niin hölmöjä riittää aina. Eivätkö nämä ihmiset tosiaan tunne yhtään pariskuntaa, joka yrityksistä huolimatta ei tule raskaaksi? Noille pitäisi vastata jotain nasevaa, josta tajuaisivat, ettei niitä lapsia ihan nappia painamalla kaikille tule.

Ap:n tapauksessa ei kuitenkaan ole syytä huoleen. Teidän kohdallanne ikä ei ole vielä mikään este ja pari kuukautta aivan olemattoman lyhyt yritysaika. Yritä olla stressaamatta näistä ajattelemattomista ihmisistä. Laita niille jauhot suuhun, jotta pääset rauhaan heidän kommenteiltaan. Ja välttele vaikka, jos mahdollista.

Vierailija:

Pahimpia ovat kommentit " Miten sinä et tajua, minkä ikäinen jo olet?" ja " Kohta et enää ehdi jos ette pistä töpinäksi" .

Vierailija
10/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loukata, en osaa olla sarkastinen, niinpä vain aina hymyilen arvoituksellisesti, jotta pääsisin tilanteesta mahdollisimman helpolla. Todellisuudessa itkeä tirautan harva se ilta näiden ihmisten kommenteille. Ja pahempaa vielä, että tiedän, mitä stressi tekee vauvahaaveille.. ap