Monet " koiraihmiset" ovat ihan häiriintyneitä! Ei se rakki sentään mikään lapsi ole!
Tunnen paljon ihmisiä joilla on koira. Ja itsellänikin on aikoinaan ollut. Monilla koiraihmisillä, erityisesti sellaisilla joilla ei ole lapsia, menee kyllä se koiran kanssa touhuaminen ihan överiksi. Koiralle ostetaan vaatteita, sen annetaan tulla ihan joka paikkaan (sohvalle, sängylle) kuolaamaan ja karvastamaan (myös vieraiden kotona), epäillään jos jonkun näköistä allergiaa ja kiikutellaan koiraa huomionhakuisesti lääkäriltä toiselle.
Meillä vieraili just viime viikonlopulla yksi piski, jonka emäntä on ihan pimahtanut. Koira on pienikokoinen ja aivan karmea käytökseltään. Se hyppii ihmisten naamalla ja esim. lapsemme pelkäävät sitä vaikkeivat yleensä koiria pelkää. Tämä koira yritti tonkia lastemme lelukopasta leluja ja emäntänsä oli sitä mieltä että joku meidän lastemme leluista olisi pitänyt antaa tällä ällökoiralle tuhottavaksi.
Ja olenpa senkin ihmeen nähnyt että koiraa työnnetään RATTAISSA. Ei vissiin pikkufifiä huvittanut ulkoilla.
Koira voi olla osa perhettä, mutta ei se nyt mikään ihmislapsen veroinen ole. Järki käteen ja suhteellisuudentajua koiraihmisille!
Kommentit (48)
Koirat ja lapset tuppaavat molemmat syömään ' kiellettyjä' aineksia, molemmat pitää opettaa tekemään tarpeensa oikeaan paikkaan, molemmat ovat riippuvaisia huolenpidosta, molempia pitää kasvattaa, molemmat kaipaavat huomiota ja ulkoilua.. Ja kyllä koiratkin osaavat kiukutella, jos eivät saa namia ;)
Ehkä tän ketjun viesteissä laittoi silmään tuo koiran työntäminen rattaissa, koska itse taas hyysään koiraa mukanani lenkille aina kun tilaisuus, ei tulisi mieleenkään säästää koiraa liikunnalta, ellei tietty ole tassu paketissa tms.
Minä tunnen paljon koiraihmisiä, melkein kaikilla on suvussakin koira. Yhtäkään sekopääkoirailijaa en kuitenkaan tunne, joten olettaisin, että nämä yltiöintoilijat ovat joku harvinaisuus. Ehkä houkuttelet sen tyylistä porukkaa... vakka+kansi -tyyliin.
Jos eläimen ottaa, siitä pitää pitää hyvää huolta. Jotkut koirarodut tarvitsevat Suomen olosuhteissa vaatteita (samalla tavalla kuin hevoset loimia) ja joidenkin kanssa ne vaatteet vain helpottavat omistajan elämää (meillä silläkin, joka kyllä tarkenisi on kurakeleillä vaatetta päällä, helpottaa kummasti kuran kertymistä sisälle taloon.) Koirat voivat myös sairastua ja valitettavasti allergiat ovat nykyisin aika yleisiä koirillakin ja ne pitää hoitaa siinä kuin lastenkin allergiat.
Munki mielestä nämä viimeisen päälle koiraihmiset ovat kummallisia. Tulee sellainen olo, että pakenevat jotain todellisesta elämästä siihen koiramaailmaan... ? ?
Eikä ikinä tarvitse pelätä, että ne joskus syyttävät niistä virheistä, mitä olet tehnyt. Nehän ovat siten paljon kiitollisempia hoivavietin kohteita kuin lapset. Uskon, että moni näistä tyypeistä mieluummin hyysää koiraa kuin uskaltautuu hankaliin ihmissuhteisiin, joissa joutuu antamaan paljon itsestäänkin - henkisestikin.
Aivan yhtä hyvin joku voisi ajatella noin. Koiraihmisille ne koirat OVAT sitä todellista elämää, tai osa sitä ainakin, ja koira todellakin on osa perhettä useimmissa koiraperheissä.
Kyllä väittäisin, että elämä lapsen/lasten kanssa on monin verroin " todellisempaa" , kuin koiraa hyysäämällä. :)
Ps. Mulla ei ole mitään koiria vastaan.
T.9
Minäkin olen taas ollut aktiivisempi koirien kanssa ihan vain sen takia, että olisi jotain muutakin todellisuutta kuin nämä vauvahuurut ;D
Vierailija:
Kyllä väittäisin, että elämä lapsen/lasten kanssa on monin verroin " todellisempaa" , kuin koiraa hyysäämällä. :)Ps. Mulla ei ole mitään koiria vastaan.
T.9
Itseä kuvotti, kun erään tuttavapariskunnan koira tuli ja veti anustaan pitkin mattojamme. Omistaja vaan naureskeli, että sillä on anaalirauhaset tulehtuneet, eivätkä kuulemma osaa niitä itse tyhjätä.
Hitsi vie! Meillä on myös koira, eikä se ole ikinä vetänyt pitkin mattoja. Ehkäpä heidän koiralla on rotutyyppivian lisäksi väärä ruokavalio.
Lisäksi meidän koira ei ikinä kyttää ja vahtaa ruokapöydän vieressä makupaloja. Näiden koira tuli ihan röyhkeästi vaan siihen viereen ja laittoi tassut pöydän reunalle ja vinkui ja hinkui, kunnes omistajat antoivat sille pullaa(!).
oli kun yhdessä koiraperheessä koiran annettiin " esipestä" astiat ennen astianpesukoneeeseen laittoa. Eli ennenkuin kone napsautettiin päälle, sai koira käydä nuolemassa ne koneessa olleet likaiset astiat. Hyi h**vetti.
Tulee paha mieli jos on pidempääm.
Koiran nimi on vielä yksi tämän hetken muoti tytön nimistä. Ja siitä tosiaan puhutaan ku perheen vauvasta. Ulkpopuolinen ei niistä jutuista taatusti tajuisi että kyseessä on koira eikä vauva.
mies onkin sitten perheen koira/sylkykuppi.
Vierailija:
mies onkin sitten perheen koira/sylkykuppi.
näkeehän sen taas tätäkin keskustelusta, millaisia höyrypäitä nämä koirafanaatikot ovat.
Meillä on juuri näin. Mitä pahaa tuossa mukamas on ? Eiks astianpesukoneessa käytettävät pesuaineet mukamas vie koiran kuolaa ?
Minusta koirat ovat likaisia otuksia, enkä todellakaan haluaisi syödä samoista astioista kuin koirat.
Söisitkö sinä 20 vaikkapa sian kanssa samasta kupista, jos se olisi pesty välissä? Tuskin...
Meillä kotona 2 lasta ja 2 koiraa. Olen lasten kanssa kotona joten koirien kanssa harrastaminen on minulle henkireikä (= pääsen " pois" lasten luota muiden aikusten seuraan aina joskus). Toinen koira käy mm. agilitytreeneissä ja sillä on kyllä ihan fleeceloimi mitä laitan sille päälle, haluaisitko itse kylmällä ensin juosta " hien" niskaan ja sitten laitetaan istumaan taas vartiksi ilman mitään lämmintä päälle? Tämä on jo lihaksille hyväksi, pitää ne lämpiminä " odotteluvuoron" aikana. Samat loimet minulla on koirille kun joutuvat autossa kylmällä odottamaan tokotreeneissä, lihakset pysyvät lämpiminä ja revähdysten ym. lihasvammojen syntyä voidaan näin minimoida.
Meillä koirat saavat kotona tulla sänkyyn ja sohvalle, muualla ei ilman lupaa. Saavat joskus nuolla rääppeitä lautasilta, mutta so what? Nehän menevät tiskikoneeseen sen jälkeen. Nuolaisevathan ne lapsiakin joskus naamasta ohimennen, joten epäilen että lautasen satunnainen " putsaaminen" on vähäistä siihen verrattuna.
Koirat vien lääkäriin jos ovat kipeitä, ihan kun lapsetkin vien. Jos ottaa koiran niin pitää myös sitoutua hoitamaan sen. Kyllä nekin tuntevat kipua ja sairaudet pitää hoitaa. Koirilla on myös yleistynyt allergia jostakin syystä, onneksi meidän koirilla ei sitä ole.
Tiesitkö muuten ap että mitä enemmän kotieläimiä, sen pienempi on allergiariski lapsilla? 2 kotieläintä tai enemmän pienentää huomattavasti lasten kohdalla sairastumisriskiä allergiaan verrattuna yhteen kotieläimeen tai että ei ole yhtäkään.
Miksi ihmiset eivät saa elää niin kun ne haluavat ilman että joku aina jostakin urputtaa? Antaa toisten elää vaan rauhassa, oli sitten elukoita tai ei!
Ja nyt tässä vaiheessa voisin valaista, että minulla on sekä koira että lapsia, ja koira on ollut paljon pidempään kuin lapset. Kirjoitin koirien ja lapsien yhtäläisyyksistä tähän ketjuun myös numerolla 5.
Minulle ja miehelleni koirasta oli paljon iloa jo ennen lasten syntymistä, ja lasten synnyttyä koiraa ei hylätty, vaan päin vastoin: koiraa alettiin aktiivisesti kouluttaa, jotta osaisi suhtautua uuteen perheenjäseneen. Toki koira totutettiin lapsiin jo pentuna (kiitos sukulaislasten), mutta jatkuvaa työtä se koiran kouluttaminenkin vaatii. Meidän koiramme on metsästyskoira, joten tietyt seurakoirien helppousominaisuudet häneltä puuttuvat luonnostaan.
Yhtä todelliselle se kaurapuuro mulle on maistunut aamulla nykyäänkin, kun puurolle kerääntyy paitsi koira myös lapset, kuin silloin pelkästään kun koira toimitti perheen pienimmän virkaa :)
10:lle sen verran, että sulla ei taida olla itselläsi koiraa? En usko, että maailmasta mistään löytyy koiraa, jota voi kohdella miten vain, ja se vain uskollisesti hakeutuu luo. Koira kaipaa jatkuvaa huomiota, ja koiran luottamus pitää ansaita siinä missä ihmistenkin. Ja ihmissuhteista sen verran, että en tosiaan hakeutumalla hakeudu vaikeisiin ihmissuhteisiin -valitsen ennemmin näitä normaaleja ja helpon puoleisia ;)
t. 11
Lähipiirissäni on pari tällaista tapausta. Koiraa tosiaan tunnutaan jotenkin pidettävän lapsen korvikkeena. Mutta onko se nyt sitten niin paha asia? Saa koira ainakin huomiota ja hoitoa. Vaikka meitä kanssaihmisiä se tietysti voi vähän kummastuttaa.
JOskun olen naurannut partaani kun olen kertonut taaperomme toilailuista ja sitten tämä koiranemäntä on huudahtanut että meidän koirallamme oli pentuna ihan samanlaista. Niinpä niin...