Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinämammat vko 5***

28.01.2008 |

Hieman on ollut rauhallisempaa viimeviikkoina (liekö alkuinnostus mennyt suurimmalla ohi ekojen neuvoloiden ja ultrien jälkeen...), joten laitoin koko viikon samaan pinoon. Katkaistaan sitten jossain kohtaa, jos siltä tuntuu :-)

Tinttis-74

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tunsin ensimmäisen kerran pientä hentoa liikettä mahassa.. huippu tunne! ajattelin etten niitä erota kuitenkaan, kun mulla maha käy niin kamalasti luonnostaankin (koko ajan kuplii). mutta eilen illalla töllötin töllöä ja makailin ihan hiljaa rauhassa itsekseni kotona ja kyllähän siellä mahassa vaan joku liikkuu :) helpottava tunne, kun muuten nyt aika hiljaista raskauden osalta.. muuten en edes huomaisi olevani raskaana, jos ei olisi pakki sekaisin koko ajan ;)

vaunuista: meillä odottaa kellarissa ihanat vanhat, jykevät ja hyvin toimivat emmaljungat (vuosimallia 1970 jotain veikkaisin). Ovat todella hyvät ja varmasti kestävät rasituksen, jota varmasti tulee paljon. Ei ole pieniä liikkuvia muoviosia, niin eipä saa mieskään niitä hajalle. Ja hän on varsin kookas ja voimakas kaveri, niin pitää olla tukevat vaunut mitä työntää :D

nyt olen lisäksi yrittänyt etsiä netistä halpoja/edullisia juoksurattaita. niille tulee varmasti käyttöä. juoksen nimittäin paljon.. sitä jo haikaillen odotan. ja ne olisi kevyet ja menevät pieneen tilaan pieneen autoomme. olisiko jollain tietoa mistä sais halvimmalla juoksurattaita?

MyLauren rv 17+1

Vierailija
22/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin jaksaa taas kirjoitella,välillä on töiden jälkeen niin väsy että ei jaksa kuin maata.Syynkin tiedän...hemoglobiini 116 ja tänään aloitan sit raudan syönnin.Onneksi tuli ostettua ne jo valmiiksi,niin pääsin heti aloittamaan kun heikko olo alkoi...mie jo vähän arvelinkin että näillä viikoilla se hemppa on laskenut ennenkin ja samalla linjalla mentiin!

Vauva liikkuu hiljalleen ja potkii vähän sillointällöin.Olen aikas yllättynyt miten rauhallinen kaveri täällä nyt onkaan!Viime raskaudesta välillä tuli ihan huono olo kun vauva melskasi niin älyttömästi.

Mun pitäisi se 4d ultra varata mutta en ole saanu aikaiseksi,kun on ollut iltavuoroa koko viikko.Aamut menee tytön kanssa touhutessa,levätessä ja ulkona.Toivottavasti rauta imeytyy pian ja saan taas potkua päiviin,nyt olen aika vetelässä kunnossa....

Hyviä vointeja muillekkin ja mukavia alkavia kevätpäiviä...!!:D

Aurinkokin pilkistelee välillä,tulee ihana keväinen fiilis!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt on oikeesti tullut talvi, illan ja yön aikana on satanut reilusti lunta ja vihdoinkin nurmikko on kadonnut näkyvistä. Mulla odottaa ulkona lumityöt (olen kotikonttorilla tänään) ja ajattelin käydä tekeen ennen lounasta. Istuin tuossa jo aamun palaverissa, joten pieni breikki on jo senkin takia paikallaan.

Adä78 (meniköhän nimimerkki ihan päin jotain...)- mulla oli hb laskenut jo ekassa neuvolassa 113:sta, mutta normaalistikin hb pyörii 120 tuntumassa (max ilman lisärautaa 125). Edellisissä raskauksissa on pudonnut ekan kolmanneksen aikana alle 100:n, joten samaa odotan tästäkin. Neuvolassa en ole käynyt sitten tuon ekan kerran, joten ei ole hajuakaan missä nyt mennään. Elimistöllä on kumma tapa tottua alhaiseen hemppaan, joten vielä en ole lisärautaa ottanut, mutta niin kuin aikaisemmin mainitsin, kuuri tulee päälle ihan varmasti huomisen neuvolakäynnin myötä.

Varailin eilen ajan rakenneultraan yksityiselle ja se odottaa sitten maaliskuussa lomareissun jälkeen, kun vkoja on 20 ja risat. Toivottavasti ei vaan peruunnu/siirry minkään lomareissulta tuodun vatsataudin takia...

Mites muuten teidän muiden painonnousut tähän mennessä? Mulla on painoa tullut pari kiloa tähän mennessä, paino tosin on heittelehtinyt jonkin verran riippuen vatsan turvotuksesta. Tänä aamuna uskaltauduin pitkästä aikaa vaa' alle ja aamupaino on about 2,4kg enemmän kuin ennen raskautta. Aika samoissa painolukemissa olen mennyt myös aikaisempien raskauksien aikana eli siltä osin mennään vanhan " kaavan" mukaan.

Huomenna lähdetään miehen kanssa Treelle ostoksille pitkästä aikaa ihan kahdestaan :-) Pojat menee koulun/hoidon jälkeen mummille ja vaarille, joten saadaan ihan rauhassa pyöriä ja hyöriä kaupoilla. Mulla on jo listalla uusia alkkareita, kun nykyiset alkaa painaan mahan seudulta, äitiyshousut ja bikinit. Toivottavasti löytyy...

Nyt lähden puskeen hetkeksi lunta ja sen jälkeen taas töiden ääreen. Leppoisaa torstain jatkoa ja nautitaan talvesta niin kauan kuin sitä kestää.

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 15+3

Vierailija
24/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pelottaa tuo lapsivesipunktio ja se, kuinka vauva pärjää, mutta koitan nyt vaan olla positiivinen.

Mulla oli eilen neuvola ja ihan hyvin meni. Sydänäänet kuului ja paino oli vielä melkein kaksi kiloa miinuksella alkupainoon verrattuna. Mutta eiköhän se ala siitä nousta, kun ei ole enää huonoa oloa. Toisaalta ihan hyväkin jos ei hirveästi nousisi, kun on jo valmiiksi ylipainoa.

Verenpainekin oli ihan ok, yläpaine vähän noussut, mutta alapaine laskenut! Se oli varmaan jotain 68. Outoa, mistähän johtuu? Ei ole koskaan ollut noin alhainen.

Anne rv 16 (jee, 5. raskauskuukausi alkaa!)

Vierailija
25/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tänään niin pahalla tuulella koko päivän.

Työkavereilla on kestämistä, onneksi ymmärtävät :)

Varmaankin hormoneista johtuvaa..

Äh ja nyt alkaa palaveri.. täytyy jatkaa myöhemmin

Vierailija
26/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annemaria84:

Sitten mua tällä hetkellä huolestuttavaan asiaan: niistä veriryhmävasta-ainetesteistä tuli tulokset: vasta-aineita on edelleen ja koska vauvan isällä on se veriryhmä jota vastaan minulla on vasta-aineita, on vaara että vauvallakin on se veriryhmä ja mun vasta-aineet hyökkää vauvan punasoluja vastaan ja tuhoaa niitä. :( Ja siinä on vaarana, että vauvalle tulee sitten paha anemia.

Eli menemme rakenneultran yhteydessä lapsivesipunktioon, jossa selvitetään lapsen veriryhmä. Jos sillä on se veriryhmä, niin joudun sitten tarkkaan seurantaan, ettei vauvalle tule sitä anemiaa. Ja jos tulee, niin vauva joutuu vatsan läpi tehtävään verensiirtoon. :( Kyllä kuulostaa pelottavalta noi punktioit ja verensiirrot. :(

Anne rv 15+5

Anteeksi tunkeiluni, olen aina välillä käynyt lueskelemassa juttujanne, olen itsekkin tuleva heinämamma (la 17.7.) ja nyt ajattelin kirjoittaa, koska tämä asia huolestuttaa myös minua tällä hetkellä, myös minulta löytyi vasta-aineita verestä kun raskauden alussa verinäyte otettiin. Uusi verinäyte otettiin minulta sekä mieheltä tällä viikolla. Minua kiinnostaisi tietää, mikä on veriryhmäsi? Minulla on nimittäin 0 Rh+.

Anniel ja vekkuli 16+0

Vierailija
27/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin on ollut töissä suth raskas päivä. Pääsin olevinaan lähtemään ajoissa, mutta kiersin pojan iltiksen kautta (irtisanomassa sen, kun alkaa viihtyä paremmin kotona), apteekissa ja ostamassa toivotun synttärilahjan pojan luokkalaiselle tytölle... Joten se siitä ajoissa tulosta.

Poika on taas kipeänä, ehkäpä tuon rokon jälkitautina iski korvatulehdus. Yritetään välttyä antibioottikuurilla ja tappaa pöpöt valkosipulilla. Nyt oli olo ainakin jo paljon parempi, mutta eiköhän huominen vielä levätä kotona, kun lämpöäkin oli vähän. On ihan väsy valvotun yön jälkeen, on tainnut nukkua lähes läpi päivän. Onneksi aamulla keitetty marjakiisseli on silti näyttänyt maistuvan.

Masu jaksaa hyvin, selkäsäryt on pysyneet poissa - tilalla on antoiset lihaskivut treenistä. :) Yöllä ei silti saa nukuttua, ja hermot meinaa mennä kun on aamuisin niin väsynyt. En yleensä nää paljoa unia, tai painajaisia varsinkaan. Nyt sitten on ihmeen levottomia unia läpi yön. Ei varsinaisia painajaisia, mutta sellaisia, että herää jatkuvasti ja on ihan väsynyt herätessään. Olen esim. muuttanut, järjestänyt vaatekomeroa, käynyt työmatkalla, telttailemassa jne. Liikaa aktiviteettia parille yölle. ;(

Nyt taitaa olla lasagnekastike muhinut, käyn tökkäämässä lasagnen uuniin niin saadaan kohta kunnon ruokaa!

Tinttis taisi puhua makeanhimosta. Mulla on kanssa ollut kamala makeanhimo koko viikon ajan! Kun on ollut lyhyempiä päiviä, ja päässyt ajoissa kotiin välipalalle, on pystynyt vastustamaan. Mulla hedelmät ja ruisleipä vievät hyvin tuon makeanhimon mennessään jos ei anna periksi heti alkuun. Tänään kun olin koko päivän töissä, kiersin jo aamulla ostamassa irkkareita ja hyvällä ruokahalulla napostelin kirpeitähedemäsalmiakkeja kamalan kasan. :x Onneksi iltapäiväksi helpotti, enkä enää sortunut samaan kotimatkalla... Tosin popsin sitten kaksi kupillista pakastemansikoita heti alkuunsa, kun yritin olla syömättä raakaa luomunaudan jauhelihaa (joka on ollut herkkua ihan pienestä lähtien). Ei kai mansikoiden syönti niin vaarallista ole, piti vain soittaa miehelle että täyttää varastot kotimatkalla... Se ihmetteli mitä on niille 3 kg tapahtunut, mitkä juuri viime la osti. ;)

Vierailija
28/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniel-83:

Anteeksi tunkeiluni, olen aina välillä käynyt lueskelemassa juttujanne, olen itsekkin tuleva heinämamma (la 17.7.) ja nyt ajattelin kirjoittaa, koska tämä asia huolestuttaa myös minua tällä hetkellä, myös minulta löytyi vasta-aineita verestä kun raskauden alussa verinäyte otettiin. Uusi verinäyte otettiin minulta sekä mieheltä tällä viikolla. Minua kiinnostaisi tietää, mikä on veriryhmäsi? Minulla on nimittäin 0 Rh+.

Anniel ja vekkuli 16+0

Mun veriryhmä on 0 rh- ja multa löydettiin kahta vasta-ainetta: toinen oli se tavallisin, eli anti-D (eli just tota rh+:saa vastaan) ja toinen oli anti-C. Tiedätkö, mitä vasta-ainetta sulta löydettiin? Toivottavasti sulle kävis paremmin, kun mulle, eli miehellä ei olis sitä veriryhmää, niin ei tartteis enää stressata niistä vasta-aineista. :)

Mulla on muuten nyt taas huono olo, mutta enpä tiedä johtuuko se raskaudesta, vai meneekö flunssan piikkiin (on ollut jo viikon nuhaa).

Vierailija
29/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa,huomenna viikon viimeinen " työpäivä" ja sitten lähdetään heti suoraan mun koululta miehen vanhemmille ja lauantaina meille varattuun mökkiin!lähdetään (en kyllä muista paikan nimeä millään..) siis myös kylpylään,mun se on paikan yhteydessä. hieman kyllä hirvittää tätä vatsaa näyttää,en nimittäin ekassa raskaudessa ihmisten ilmoilla kulkenut uikkareissa ja nyt on kyllä jo valmiiks varsin alaston ja orpo olo..jospa se tästä:)

joku kysyikin painon noususta..ja voi kun teille jo vastanneille oli tullut sitä vähän!!!minulle lisäkiloja on tullut jo 6.. tosin puolustuksekseni sanon,että lähtöpaino oli 47kg ja olin kyllä laiha. enkä kyllä ota tästäkään stressiä,minusta on vaan ihana kun saa syödä ilman,että ajattelee kamalasti kaloreita,kyllä ne kilot sitten imetyksessä tippuu:D viimeksikin paino nousi muistaakseni pari kiloa yli 20 ja hyvin hävisivät! ennemminkin nautin näistä muhkeista muodoista,jotka saan vain näin odotuksessa kokea, pyöreä takapuoli,iso pinkeä vatsa ja iiisot rinnat,minusta ne on vaan mukavat sen hetken,kun pysyvät!

pikku papunen potkii varsinkin iltaisin paljon ja välillä ne tuntee jopa päältä,harvakseltaan kuitenkin vielä. tänään ostettiin pienet housut ja muutama body tulokkaalle,en voinut olla ostamatta! kunhan ens viikolla kuullaan rakenneultrassa (toivottavasti siis kuullaan!) kaiken olevan hyvin ja ehkä vielä se sukupuoli,niin sitten niitä vaatteita uskaltaa ostaa enemmän.

mukavaa loppuviikkoa kaikille!

-annu ja papu 18+2-

Vierailija
30/43 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on muuten ensimmäinen vauvaan liittyvä hankinta takana, kun eilen käytiin futoniostoksilla. Nyt vielä pitää kärvistellä 3-4 viikkoa tuossa ylipehmeässä runkopatjasängyssä, ja sitten pääsee kroppa lepäämään villafutonille. En malta odottaa... Sängyn uusiminen oli ajankohtaista ennen vaavin tuloa, kun nyt on nukuttu 140cm leveällä, ja siihen ei kyllä tissikylkijäinen mahdu millään mukavasti. Onneksi mies heltyi ostamaan tuon jo nyt, omat rahat ei olisi riittääneet vielä. Ei ole muuten mikään futonin ystävä, sen vuoksi on viime aikana tuolla runkopatjalla nukuttu. Jos vaikka nyt innostuisi. ;) Lapset on jo ihan aivopesty asialle, poika on tottunut nukkumaan futonilla, ja valittaa heti selkäänsä jos muualla nukkuu.

Paino on mulla nyt tasan lähtöpaino, eli saanut ne pari kiloa takaisin mitkä alussa tippuneet ja nesteet suth hyvin tasapainoon. Toisaalta lähtöpaino oli pari kiloa sen yli mikä on oma ideaali painoni (ihan vain omasta mielestäni), joten mikään kiire ei sen suhteen ole. Mutta en sen kummemmin minäkään vahdi syömisiäni, paitsi tuo karkkihimo ei ole ollenkaan kiva! Nyt on varsinkin kivaa kun ei ole paha olo ja lasagneakin sai syödä toisenkin annoksen. :)

Vierailija
31/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annemaria84:

Mun veriryhmä on 0 rh- ja multa löydettiin kahta vasta-ainetta: toinen oli se tavallisin, eli anti-D (eli just tota rh+:saa vastaan) ja toinen oli anti-C. Tiedätkö, mitä vasta-ainetta sulta löydettiin? Toivottavasti sulle kävis paremmin, kun mulle, eli miehellä ei olis sitä veriryhmää, niin ei tartteis enää stressata niistä vasta-aineista. :)

Mulla on muuten nyt taas huono olo, mutta enpä tiedä johtuuko se raskaudesta, vai meneekö flunssan piikkiin (on ollut jo viikon nuhaa).

Minulla vasta-aineet olivat anti-c ja -E. Enempää en asiasta sitten ymmärräkkään...olen ollut ihan ihmeissäni, sillä esikolta huomattiin vasta-aineita verestä rv 38 ja silloin tutkittiin vain paikallisessa keskussairaalassa ja sanoivat, että asiassa ei mitään " ongelmaa" . Enempää eivät osanneet minulle selittää. Molemmilla lapsilla on sama isi.

Vierailija
32/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen neuvolakäynti takana. Vauvan sydänäänet jumpsutti tasaiseen tahtiin keskimäärin 150 lyöntiä minuutissa, joten pitkästä aikaa on taas todettu, että masussa voidaan hyvin. Hb oli pudonnut 101, joten lisärautaa hakemaan. Mä olen vaan sellainen " maitotyttö" eli juon ruuan kans maitoa ja syön paljon maitotuotteita, mikä vaikeuttaa raudan imeytymistä. Pitää vaan pitää riittävä tauko raudan ja maidon juonnin kanssa, että ehtis edes osa imeytyä.

Ulkona on aivan karsee keli: kiva, että sataa lunta, mutta ei sitä tarttis vaakatasossa sataa! Tänään tarvii vielä lähtee Treelle pojan toimintaterapian palautekeskusteluun ja siitä sitten ostoksille. Taitaa Ideapark kutsua - kaupungille ei viitsi lähteä käveleen tällä kelillä.

Tää aamu on alkanut tuon neuvolan ohella tosi mukavasti: sain pojan opettajalta spostia ja hän kertoi, että kehitystä on tapahtunut roimasti ja hän opettajana kokee äärimmäisen ihanana asiana seurata meidän pojan kehitystä: syksyn hiljainen hiirulainen on vähitellen muuttunut reippaaksi koululaiseksi, joka osallistuu kivasti yhteiseen toimintaan ja tekee reippaasti koulutehtävät :-) Tokihan petrattavaa vielä on, mutta kyllä väkisinkin meinaa tippa tulla linssiin, kun kuulee opettajalta niin kannustavia sanoja, sniif! Niin ja aamulla saatiin pojan kanssa vielä ihastella, kun kettu juoksi meidän takapihan poikki :-)

Tässä päivässä ei ole oikeestaan mitään muuta vikaa kuin, että mun on tosi vaikea saada keskityttyä työhommiin. Aikaakin on enää kovin vähän, kun ennen kahta täytyy startata Treen suuntaan.

Mukavaa viikonloppua!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 15+4

Vierailija
33/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vähän lomailemassa pohjosessa ja toipumiseen olen käyttäny nyt 4 päivää:) Eilen pojilla oli viimeinen hoitopäivä, joten täyspäivänen hemmamamma sitä taas ollaan!

Raskaus sujuu hienosti. Masu kasvaa kasvamistaan ja liikkeet voimistuvat. Anopin luona kävin ultrauttamassa pikkusta ja sukupuolta yritettiin selvittää,, mutta kertakaikkiaan kun haaroissa EI NÄKYNY MITTÄÄ. :D Toivossa on hyvä elää ;) Pojista on kyl heti nähty vehkeet ja epäilystä ei ole ollut. Huoh, kyllähän sen tytön toivottaisin tervetulleeksi, mutta katsotaan nyt ;) Ens tiistaina on 4d ultra, niin eiköhän se sukupuoli lopulta selviä :o)

Olenkohan ainoa tukkonenä? Olen kohta riippuvainen nasolinista:D

Heipat ja moikat!

Li ja beb 17+5

Vierailija
34/43 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä armoton väsymys vaivannut jo pari päivää. Hemoglobiini oli laskenut 109:ään, joten raudan syönti alkoi. Muuten olo on ok, mitä nyt mies huomauttelee ailahtelevista mielialoista.

Painoa on tullut 3,3 kg lisää, lähtöpaino oli 66 kg, joten pitää yrittää vähän vahtia mitä suuhunsa pistää. Toki kuntoilen muutaman kerran vkossa, joten eiköhän nuo tuosta sitten aikanaan lähde.

16+0

Vierailija
35/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa äsken ekat tyttövaatteet. Vieläkin vähän pelottaa että jos lääkäri näkikin väärin :)

Kirpputorilta kaivelin pari bodya ja yökkärin.

Pitäisi viedä pojan vanhoja vaatteita myyntiin, no ehkä ens viikolla.

Vatsa alkaa todella olla jo tiellä. Tuntuu itsestäni todella isolta viikkoihin nähden.

Ens ti on rakenneultra kättärillä, odotan että kätilö olisi vähän mukavampi ja ammattitaitoisemman tuntuinen kuin ekassa ultrassa. kävelen kyllä ulos jos se on sama täti. menen sitten mieluummin yksityiselle..

Tilasin mammauikkarin, tuli eilen. Tilaa on kivasti masulle :) tisseille ei :( mutta kaipa ne jotenkin sisällä pysyy;)

olin jo huolissani kun muutama päivä ollut masussa kovin hiljaista. Toki on ollut töissä niin hirveä kiire etten ole ehtinyt kiinnittämään huomiotakaan. Mutta eilen illalla aika moinen myske alkoi kun pääsin vihdoin sohvalle pötköttämään :)

Naurettiin illalla koko perhe hauskoille kotivideoille ja mies sekä poika mun mahalle :) joka kerta kun nauroin niin napa pullahti ulos päin :D

kieltämättä koomisen näköistä.

Napa alkaa muutenkin kohta jo pullahtamaan ulos, on jo toiselta reunalta " pullistunut" . Esikoisella riittää ihmettelemistä ;)

ahdistaa kun ajattelin tänään että pitää taas ostaa turvakaukaloa ja sitä sun tätä. En jaksaisi yhtään lähteä mitään tuollaisia katsomaan. Onneksi nyt esikoiselta on sänky, vaunut jne. Eli ei kovin tarvitse isoja hankintoja tehdä, kaukalon lisäksi vaatteita ja lakanoita kylläkin.

nyt täytyy lähteä ruokaa laittamaan ja siivoamaan. Vieraita tulee parin tunnin päästä.

eppuliini ja " siiri" rv 19...

Vierailija
36/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PItkästä aikaa uskallan kirjoittaa... on ollut huolta ja murhetta ja jännitystä niin ,etten ole uskaltanut olla edes raskaana.

Annemaria HUOM sinullekin!

Jouduimme/pääsimme lapsivesipunktioon niskaturvotuksen vuoksi. Toimenpide oli tällä viikolla yhdessä rakenneultran kanssa. Oli ihanaa, kun oli kokenut erikoislääkäri tekemässä ultraa ja ottamassa näytettä! Olin jännittänyt sitä joulukuun lopulta asti ja tietenkin miettinyt kaikkia pahimpia vaihtoehtoja ja jotain vieläkin kamalampaa...

No: ultrassa rakenteet oli täydelliset päästä varpaisiin, minkä perusteella lääkäri jo saattio sanoa, että tuskin mitään kromosomipoikkeavuutta on, mutta otetaan näyte. Näytteenotto meni nopeasti, vatsassa tuntui vähän haljulta, kun neula lävisti, muttei ollut kyllä verikokeen ottamista kummempaa.

Nyt odotellaan vielä vastausta 2-4 viikkoa, minkä jälkeen vasta uskallan hengittää. Vaikka kyllä tässä tuon rakenteiitten näkemisen jälkeen on jo huomattavasti helpompi olla ja odottaa. Olisi aivan kamalaa saada huonoja uutisia kromosomeista joskus lähempänä 20 viikkoa, kun nyt jo tuntee tuon pienen kasvavan vauvamahan. EN MINÄ HALUA LUOPUA SIITÄ!!

Mutta eihän tässä muuta voi kuin peukalot pystyssä jännätä ja odottaa ja toivoa parasta...

Kaikille heinäkuisille hyvää helmikuuta ja ANNEMARIA tsemppiä!!!

Fertiensis 16+

Vierailija
37/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan alun jälkeen en ole hirmusti kirjoitellut, mutta paremminkin lueskellut kirjoituksianne, ja täysin samaistunut niihin.

Nyt lähti 16 raskausviikko käyntiin, ja välillä epäusko iskee, kun tuo neuvola on niin harvoin, ja liikkeitä en ole kunnolla aiemmin tuntenut. Eilen aamulla painelin extrana neuvolaan, ja kerroin huoleni, ettei varmaan sydänääniä kuulu enää.. no doppler kertoi ihanan viuh viuh äänen, ja sydän löi 146x/min. eli kyllä helpotti taas. Th oli ihana ja sanoi että aina voi soittaa ja tulla käymään kuuntelemaan jos huolettaa. No mulla on nuo km' t peikkona.

Hassua, mutta tuon neuvolakäynnin jälkeen illalla tuntsinkin ihan todella selvästi vauvan liikkeitä, ja mies tunsi myöskin:)

Joten nyt se sitten helpottaa, kunhan tuo vaavi muistaa liikkua ja kertoa silla tavoin kaiken olevan hyvin:)

En muista mitä kaikkea piti kommentoida - mutta se jää nyt sitten toiseen kertaan.

Mutta kummasti nämä raskausviikot vierii eteenpäin, alussa kun tuntui ettei etene lainkaan..

Mukavaa viikonloppua kaikille masunkasvattajille:)

sinuvi rv15

Vierailija
38/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuvi: myös täällä on epäusko vaivannut ja mielessä kävikin välillä, että josko sitä voisi neuvolaan mennä kuuntelemaan sydänääniä...=) Mukava tietää että halutessaan niin voi tehdä! Mutta tosiaan noita liikkeitä olen myös minä alkanut tuntea, mielestäni jo viikon verran (toisina päivinä selvemmin ja toisina tuskin lainkaan).. Eli eiköhän se epätietoisuus tästä helpota! Mulla neuvolaan vielä 1,5 vko:a (edellinen käynti oli ultrassa 8.1.) eli pitkä on odottavan aika!

Mulla on tuo päänsärky alkanut vaivata, joka toinen päivä ellei joka päivä.. inhottavaa (muistan kyllä vaivanneen myös edellisissä raskauksissa).. en oikeen tiedä aina mitä siihen keksis, kun en viiti paracetamolia jatkuvaan syödä (kun ei kuitenkaan auta kun muutamaks tunniks)..

Piti jotain muutakin kommentoida, mutta en kertakaikkiaan jaksa nyt muistaa mitä!

Viikonloppua kaikille!

Milia, vko 15+3

Vierailija
39/43 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nää sivut vähän tökkineet. Kirjoittelin tuossa aiemmin pitkät pätkät ja sitten sivu jumiutui totaalisesti:S

Tinttis-74, ota rauta yöllä vaikka vessareissulla;)

Masussa on kait kaikki edelleen hyvin. Silloin tällöin tuntuu liikkeitä, muttei vieläkään joka päivä:( Ei kyllä sinänsä ihme, kun mulla on tota vatsamakkaraa sen verran tiellä ja kohtukin on taaksepäin kallellaan. Seuraava neuvolakin on jo parin viikon päästä ja pääsee kuulemaan sykkeen.

Selkäsäryt on pahentuneet lumentulon myötä. On vissiin tullut kolailtua pihaa vähän liian innokkaasti. Ja sit tyttöjen kanssa ollaan liikuttu tosi paljon potkukelkalla ja sehän ei tee todellakaan hyvää iskiakselle!

Eppuliiniko se oli tilannut mammauikkarin? Mäkin ostin viime raskaudessa sellasen uimatopin, jossa on vatsan kohdalla ihan hervoton pussi ja tissien kohdalla naurettavan pienet kangassuikaleet:) Ei oo vissiin suunnittelijat vielä tajunneet että se tilantarve kasvaa rintojen kohdalla yhtä paljon kuin vatsankin;)

Äääh, nyt täytyy lähteä laittamaan tytöt nukkumaan...

Pricilla ja Muru 16+4

Vierailija
40/43 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kaunis ja aurinkoinen päivä! Tyttö jo etsiskeli jo aurinkolasejansa kovasti. Tänään on rankempi päivä, kun pojalla eka kahden tunnin koristreenit ja sitten telinevoimistelu päälle. Katsotaan miten jaksetaan sairastelun jälkeen. Itse ajattelin päästä salille kunnolla. Puolisko menee tytön kanssa luistelemaan, ja liittyvät sitten seuraan Kisikselle ennen tytön voikan alkua. Sunnuntait on ihania päiviä, kun ei tarvitse yhden ihmisen keretä joka paikkaan...

Mäkin katselin H&M' n mammauikkaria, mutta näytti kyllä vähän siltä, että pienirintaisenkaan tissit eivät ole kovin mukavassa asemassa. Siis jos oikeasti aikoo uida. Oma masu mahtuu kyllä vielä tavalliseenkin uikkariin, ja tykkään uida myös bikineissä, jotka on ns. urheilumallia, eli pysyvät päällä varsin hyvin. Alkuraskaudesta oli uimapukukausi, kun masu ei vielä oikein ollut muodossaan, turvonnut vain. Nyt taas bikinit tuntuu kivoilta, kun masu pömpöttää söpösti, muttei ole vielä valtava. Katsotaan miten loppuraskaudesta käy.

Oletteko jo rasvailleet masua ahkerasti? Alkaa itsellä tuntumaan jonkin verran venymistä alavatsan sivuilla ja navan ympärillä, ja olen yrittänyt iltaisin rauhassa muistaa hieroa ja rasvailla. Tosin vielä vain Welandan hierontaöljyllä.