##Tammikuisten viimeinen tammikuun viikko##
Alottelen nyt pinon tommosella todella järkevällä otsikolla = D
Ei oikein järki enää luista kun tympii. Eilen illalla oli parit melko napakat supistukset ja tänä aamuna on tuntunut siltä että tihkuttais lapsivettä. Täytyy seurailla ettei tartte lähtee sairaalaan toteemaan sitä valkovuodoks =)
Perjantaina neuvolassa kateltiin terkan kanssa että 6.helmikuuta olis sitten äitipolille meno yliaikaisuudesta, jos sinne asti joutuu kitkuttamaan. Sillon viikkoja siis 41+5. Terkka sano että sinne voi sillon mennä ilman lähetettä, senkun lompsii sisälle. Mitenkäs muualla? Liekö ne sitten alkaa käynnistelemään saman tien (toivottavasti). Ois kuitenkin varmaan mukavampi jos alkais ihan luonnollisesti, tai no sattuu tuo kumminkin, liekö sitten eroa??
Täytyy varmaan siivoilla ja vaihdella verhoja, jos se neitonen sieltä lähtis syntymään. Tsemppiä kaikille =)
On muuten tässä kuunvaihteessa syntymisessä sekin huono homma että jos menee vaikka eka päivän puolelle niin lapsilisät tulee vasta maaliskuulla =( Oonko ainut joka tätä on miettiny? On meinaan nuo tulot vähän pudonnu ton peruspalkan myötä kun ei tuu enää lisiä. Onneks sentään vielä 2kk:lta tulee se peruspalkka ja sit vasta Kelan rahoille.
-Siiricata rv 40+3 (huh huh,esikoinen synty rv40+4, toivossa on hyvä elää)
Ja jos joku fiksumpi osais linkittää ton viikonlopun ketjun.
Kommentit (49)
Oikein kauhistuttaa ajatella, että jos tämä omakin raskaus vielä kestää sen pari viikkoa... Vielä ollaan pari päivää alle la ja nyt jo tuntuu että maha repeää kohta. Viime yö oli toisaalta hyväuninen (vain 4 vessareissua!) mutta toisaalta myös aika kivulias. Ajattelinkin jo välillä että nämäkö nyt on niitä suppareita ja tuleekohan se lähtö synnärille, mutta ilmeisesti eivät olleet (ja on mulle sanottukin että KYLLÄ sä sitten huomaat kun niitä tulee... :) ja unikin oli tullut sitten hetken päästä. Aamulla heräsin tosi kankeana ja maha oli kova pallo. Silloin tuntui tosiaan olo aika raskaalta.
Miikarolla taitaapi olla tositoimet menossa - tai nyytti kainalossa! Onnea ja tsemppiä sinnekin.
Magda_lenalle tsempitykset, vaikka tuskin olet nyt tätä lukemassa!
Finnanna taitaa olla kans aika hyvässä kunnossa, kun jaksaa vielä näin loppumetreillä tuntikausia shoppailla korkeissa koroissa :) Kyllä se piristää mieltä kun pääsee tekemään jotain mieluisaa hyvässä seurassa välillä, eikä vain yksin kökötä sisätiloissa odotellen että joko nyt ja pesiskö vaikka koneellisen pyykkiä vaihteeks...
Toivottavasti Strutsin mies on parantumaan päin, että pääsee synnytykseen mukaan.
Mitähän mun alunperin pitikään kirjoittaa... Noh, täällä ei tosiaan mitään tuon kummempaa kuin mitä aloituskappaleessa kerroin, limoja ei oo näkynyt tai muuta sellaista. Vauva alkaa tuntua aika isolta kun jos ajattelee sitä että pylly työntää oikean kyljen kylkiluita koko ajan ja lääkäri sanoi pään olevan todella alhaalla. On kait siinä jo mittaa... tosin olen aika lyhytselkäistä sorttia, että ahdasta voi olla senkin takia. Mulla on alkanut nuo vauvan pään liikkeetkin tuntua vähän enemmän tuolla alhaalla, ihmettelen vaan että peräsuolen kauttako se meinaa pois tulla kun sinne lähinnä ne puskemiset tuntuu? Onko muilla näin?
Mies lupas että tänään aletaan sitten niihin ässähommiin, eilen yritin ruinata ties miten kauan mutta loppujen lopuks löysimme itsemme köllimästä vain sohvalta yhden aikaan nyrkkeilyä katsomasta :P Jospa se lupaus tänään pitäisi :)
Pitääpä lähteä syömään " aamu" puuro, ennen kuin alkaa heikottaa. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Tolleroinen rv 39+5
Eipä tässä kummempia. Aamulla olin pihalla poitsun kanssa melkein tunnin, mahtava ilma!! Kohta olis sitte viiminen neuvola. Vauva on työnnelly tänää päätä virtsarakkoon huh että kirpasee:P Mies tuli just töistä ja lähtee neuvolaa mukaa, loppupäivän tekee kotona töitä. Meidän tyttö on eskarissa, loppu viikosta saa pitää sitte vapaata ja aion helliä lapsia kovasti. Sitte Ens maanantaina olen varmaa osastol et käynnistellää.
Joku kyseli että millon lääkärit suostuu käynnistää. Täällä ja varmaa muuallaki se raja on 42vk:a. Ei ne käynnistä jos ei ole mitää hätää. Äidin uupumus ja väsymys eivät riitä syyksi. Eli ei auta kun odottaa ja odottaa....
aurinkoista loppupäivää kaikille=D
Minä ja herne tasan 41vk.
Mielenkiintoisia eroja noissa sairaaloissa tuon käynnistelyn suhteenkin, jos jossain ei tarvita edes lähetettä, kuten Siiricata sanoi. Mun terkka ainakin puhui, että pitää tehdä lähete ja sinne mennään vasta tasan vk 42 eikä silloin vielä käynnistetä edes. Meitä joitain piinataan??? :-) Parempihan se tietty olisi, jos itsestään syntyisi.
Osaako joku muuten sanoa, että pääseekö mies synnytykseen mukaan, jos on flunssassa? Mun miehellä joku sitkeä pieni flunssa, joka ei tule kunnolla päälle, mutta on kestänyt jo monta päivää.
Tolleroinen: Mulla vauvan pää on hakannut jo pari kuukautta häpyluuhun, mutta ei ole laskeutunut. Ahdasta on ollut jo monta viikkoa, kun olen tällainen melko lyhyt. Kai se on normaalia, että pää puskee peräsuoleen. Meillä synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että se lapsen pää painaa suolen sitten synnytyksessä tyhjäksi. Käytti vertauksena sitä Kallen mätitahna mainosta, jossa tuubi laitettiin mankeliin, heh. :-)
Lily 40+3
Viikonlopun löpinät sitten löytyvät täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12292244&p=1&mpage=1&tmod…
Siiricata: Hih, viikonloppuna pitänee meidän sitten laittaa pino tammikuisten ekalle helmikuun viikolle. Kyllä meistä ainakin joku sinne asti pysyy kasassa. Jos eka lapsilisä menee maaliskuulle, niin tulee sitten vastaavasti helmikuussa - seitsemäntoista vuoden päästä... Mä en ollut tuota ajatellut, mutta mulla juoksee täysi palkka vielä maaliskuun loppupuolelle. Mitään lisiä ei tule muutenkaan, joten tilillä ei vielä ole näkynyt tämä kotona oleilu.
Viimeisestä tammimasusta käydäänkin kiivasta taistelua, vaikka kukaan ei haluakaan sitä titteliä voittaa. ;)
Mami: Voi jee, taitaa olla pian monta vihaista valasta täällä. Mulla vielä huumorintaju kestää, mutta parin päivän päästä alkaa varmaan enemmän soida puhelin....
Tolleroinen: Alkaa tuo mies vähän toipua pahimmasta, mutta edelleen on aika surkeena. Se kun aina sairastaa kuumeilemalla ja sitten on niiiin kykenemätön tekemään mitään. Hyvähän mun on sanoa, kun mulla ei kuumetta tule, mutta joskus jurppii, kun mun taudit hoituu siinä muun toiminnan ohessa ja toinen makaa raatona aina pari päivää.
Vähän on vähissä järkevät tekemiset täälläkin. Tai no, siivota aina vois, mutta ei oikein innosta. Poikien huoneet on pahimmat, mutta lelujen keräily lattialta ei tosiaankaan ole ihan helpoimmasta päästä hommia tällä mahalla. Miehestä ei ole mihinkään ässiin, saunaankaan se ei nyt kykene. Pitänee sitten roikkua täällä netissä. ;)
Terkkari taisi jossain välissä sanoa, että täällä siirrytään Jorvin kontrolliin kun viikkoja on 41+5 (ennen raja oli kuulemma 41+3). Sehän ei tarkoita, että silloin käynnistettäisiin, mutta silloin aletaan kuitenkin tarkkailla tilannetta ja vauvan vointia tarkemmin. Sitä en - vielä - tiedä laittaako terkkari lähetteen vai varataanko sinne itse aika.
Jorvin ohjeissa tukihenkilölle sanotaan, että jos sairastaa tarttuvaa tautia (flunssa, ripuli, rokot) pitää soittaa synnärille ja kysyä voiko tulla. Jotenkin kuvittelisin, että pieni nuhaisuus ei haittaa, mutta jos on oikein räkäinen, niin eivät päästä.
Tänään taas lasten harrastuspäivä. Kakkosen ryhmätunnilla sitten taas kuunnellaan näitä " ai sä tulit vielä" -kommentteja. Onneksi ne ei siellä tiedä/muista laskettua aikaa, mikä vähän hillitsee noita.
Strutsi ja minihupi 39+5
Huomenna olisi sitten yliaikaiskontrolli! Pitäkää hyvät ystävät peukkuja, että paikat olisi jo sen verran auki että voisin esim kalvot puhkaista... Olo alkaa olla jo pään sisällä sellainen, etten tiedä jaksaisinko enää tulla takaisin kotiinkaan! =/
Tosin, nyt kun sorkkivat sen sisätutkimuksen niin saattaisi tulla helpommin itsestäänkin...
En vaan jaksaisi enää kenenkään ulkopuolisen kummastelua tyyliin " VIELÄKÖ sulla on se maha mukana?" =O Ja meiltä on kuitenkin pitkähkö matka sairaalaan (n. 30km) ja huomiseksi on järkätty varta vasten lapsille hoito koko päiväksi/tilanteen mukaan. Hankalaksi menee jos kotiin tultua sitten alkaakin tulla vauva syöksymällä ulos ja taas on kiikutettava lapsia hoitoon...
Enpä jaksa enempää kirjotella, kun tää menee valitukseksi kuitenkin! =D
vilmahilja 41+2
Mä ja elättelen toiveita et tostaisessa ya-kontrollissa olis paikat kypsyny ettei tarvis enää kotia palata. Meillä mummi jää sillon lasten kans kotii. Mua alkaa jo jännittää minkälainen toimitus tuo käynnistys on=O
Tänää käytii neuvolas. Terkkari sano et edistystä on tapahtunu, kun kerroin limavuodoista (tullu viim.viik. asti) ja supistukset alkaa aina aamulla. Jos ei muuta niin toivon että olis kypsytelly paikkoja!!
Huomiseen=)
Vilmahiljalle ja Uudelle toivotan kovasti menestystä ja kypsyyttä kontrollikäynneille! Teillä nyt ainakin pitäisi olla tämän kuun puolella vauvat sylissä. :)
Ei mulla mitään ihmeempiä uusia juttuja ole, kunhan nostan pinoa samalla. Oma olo on sama kuin ennenkin. Harrastus- ja kauppareissutkin sujuivat. Liukasta tuolla on vieläkin paikotellen, varovainen täytyy olla!
Strutsi ja minihupi 39+5
En oo sit voinut kirjotella tänne pitkiin aikoihin, ku ensinnäkin nämä sivut reistailivat jotenkin. En nimittäin nähnyt kaikkia keskusteluita ja nyt sit viime päivinä en ole päässyt kirjottamaan ollenkaan. En ole saanut auki tätä sivua minne kirjoitetaan. Todella omituista, mut onneksi nyt kuitenkin pääsee kirjoittamaan.
Juu, tämä yliaikaisuus alkaa jo pikku hiljaa ottamaan aivoon. Ei millään malta odottaa, että saa sen oman pikku nyytin kainaloon. Luulin, että tämä yliaikaisuus sujuisi samalla tavalla kuin raskauden loppu aikakin, mutta ei..(siis laskettuun aikaan saakka). Tämä on siis niin piinaavaa, että huh huh.
Tänään kävin sit neuvolassa ja perjantaille sain sit uuden ajan. Toivon jo hartaasti, että perjantaina en enää pääse neuvolaan vaan olen silloin synnyttämässä tai synnyttänyt. Neuvolassa kuitenkin kaikki oli ihan hyvin, että ei syytä hätään, mut masu vaan ei kerta kaikkiaan enää kasva, mut toi vauva tuol kyl kasvaa..
Mua on nyt viime viikolla alkanut oksettamaan niin herkästi, että varmaan olisi helpompi, jos pystyisi oksentamaan... Neuvolassa totesivat, että ei ihmettele yhtään, koska olen kooltani niin pieni, sit masu ei kasva, mut vauva kasvaa, niin vauva painaa suoliin ja kaikkiin sisäelimiin, niin paljon, että tekee minulle pahaa oloa.
Ens viikolla meen sit sinne ya-kontrolliin...ilmeisesti heti tiistaina, kun kaksi viikkoa tulee täyteen. Neuvolassa ainakin meinattiin, että mulla käynnistys tehdään mahdollisimman pian, koska mua tosiaan oksettaa niin paljon, että mun sisäelimetkin varmaan huutavat jo apua. No, mut sen näkee sit siel. Mä en enää ala elättelemään minkäänlaisia toiveita tämän suhteen, mut toivon vaan, et saisin mahdollisimman pian vauvan syliin.
Meillä olisi sit ensimmäiset juhlat jo 1.3.
Saa nähdä miten sitä jaksaa sit mennä sinne vauvan kanssa, mut en kyl haluu jäädä poiskaan. Kirkossa pitää käydä ja sit juhlapaikallakin ainakin jonkin aikaa. Katsoo sit miten vauva jaksaa ja miten minä jaksan...
No, mut varmaan kaikille nyt tuli kuitenkin selväksi, että mä olen yhtenä kappaleena edelleen...
Kirjottelen varmaan taas lisää huomenna tai joku toinen päivä...pitää katsoo miten täs jakselee istua yms. Koittakaahan kanssatoverit jaksella...
Minskeli + poju 40+6
Onnittelut vauvansa saaneille....!!!!
t.nim. olen kade teille ;)
Minskeli+ poju 40+6
ja nyt saatiin vihdoin sairaalasta lupa lähteä paikan päälle. Pitäkää peukkuja...
Pajunkukka+Tiitiäinen 40+3
Oonnea matkaan Pajunkukalle!! Toivottavasti pian saat nuuskutella omaa nyyttiäsi!
Käynnistysajankohdasta ollut puhe. Täällä meilläpäin mennään yleensä yliaikaiskontrolliin äitipolille, kun 42 viikkoa täynnä. Terkka laittaa sähköisen lähetteen ja/tai soittaa ja varaa ajan (en oo ihan varma kuinka tänä päivänä, kun hommat vähän muuttui, mutta itsekseen sinne on kuitenkin turha lampsia).
Onnea vaan matkaan teille, joilla tuo ya-kontrolli jo häämötti.
Pikaisesti vaan luin pinon läpi, enkä nyt sen enempiä kommentoi. Öitä!
Pikkis
Huomenta vaan kaikille!
Täällä sitä ollaan jo hereillä, vaikka ei tuo yö ollut kovinkaan ns. uninen. Me/minä olen kokeillut kaikki ns. poppakonstit millä sitä vauvaa vois saattaa maailmaan, mutta tähän mennessä mikään ei ole vaikuttanut. Tai no, en voi nyt varmaksi sanoa eilisiä " temppuja" . Nimittäin eilen tein lumitöitä, pesin saunan ja hypin tasajalkaa...
Illalla olin jo niin kipee, että en meinannut päästä kävelemään. Yöllä kääntyminen sängyssä oli vaikeaa...saati sitten vessassa käyminen.
No, yö meni niin ja näin. Nyt sit ennen kuutta mies lähti töihin ja kyseli olotiloja, niin täytyi vaan todeta, että kipee olen, mutta suppareita ei tule. No, saman tien alko supisteleen, ku mies oli lähtenyt töihin.
Nyt sit vaan odotellaan, että pysyykö supparit ja et säännöllistyykö ne.
En voi kerta kaikkiaan toivoa mitään muuta kuin, että se vauva nyt tulisi ulos tuolta masusta, niin ei tarvisi ensi viikolla alkaa käynnistämään sitä (en oo kyl viel varma alkavatko ensi viikollakaan, vielä).
Sellasia uutisia täältä näin aamusta....
Onnea vaan synnärille menijöille ja muille viel voimia odotukseen....
Kyllä meidät odottajatkin " joskus" palkitaan...hih! Saapa nähdä kuin moni jää sit helmikuun lapseksi...
No, nyt koitan taas mennä vähän pitkälleen...väsy on kova..zzz
Minskeli +poju rv 41
Juu Pajunkukalle pidetään peukkuja täälläkin! Toivottavasti olet päässyt tositoimiin.
Huoh, oma olotila on tosiaan parin päivän aikana muuttunut " raskaammaksi ja raskaammaksi" (heh, tuli noista sanoista vaan äkkiä mieleen se mun hypnoosi-cd, jota olen koittanut kuunnella ahkerasti... sillä menestyksellä että huomaan nukahtaneeni kesken harjoituksen ja herään aina levyn loputtua!).
Niitä menkkamaisia suppareitakaan ei välillä ole just ollenkaan, toisinaan iltaisin vähän enemmän. Parina päivänä olen joutunut ottamaan nyt Panadolia kun päätä on meinannut alkaa särkemään. Ajattelin että toivottavasti se nyt ei ainakaan merkitsisi lähenevää synnytystä; jos mulla onkin joku taipumus kehittää migreeni ennen sitä... eieiei... Minähän söin migreeniin estolääkitystä ennen tätä raskautta ja nyt oon pitkään saanut olla ihan ilman päänsärkyjä. Kaks asiaa mitä en haluais takaisin on tosiaan migreeni ja sitten kivuliaat menkat!
Pitäis lähtiä suihkuun ja sitten kylille, varasin viime viikolla kosmetologille ajan tälle päivälle kun sain lahjakortin viime vuonna mieheltä. Mulla on joku fiksaatio noita paikkoja kohtaan - tuntuu että kampaajalle mennessä pitäis tukan olla hyvin ja samoin hävettää mennä kosmetologille kun naama kukkii. No höh, eikös ne paikat oo just sitä varten että siellä " laitetaan kuntoon" ! En ole vain kovin innokas harrastamaan kumpaakaan. Tunnustan.
No nyt taas juilii alamahaa. Kauankohan siellä kosmetologilla pitää kökkiä... Ajattelin käydä ruokakaupassa ENNEN sinne menoa, naama on kuitenkin sen näköinen sitten sen jälkeen ettei oikein huvita mennä muuta kuin suoraan kotiin.
Oli mulla taas jotain muutakin asiaa mutta en nyt muista mitä. Palaan vaikka sitten myöhemmin uudelleen...
Mukavata tiistaipäivää kaikille.
Tolleroinen rv 39+6
Kylläpä tammitenavissa on hiljaista! Päivä päivältä vähemmän odottajia jäljellä. Itse olen edelleen tiukasti mukana kisaamassa siitä viimeisen tammitenavan tittelistä.
Mulla on eilisillasta lähtien välillä tuntunut, että valuu kosteaa housuihin. Olisko tuo nyt sitten lapsivettä vai ei? Missä vaiheessa pitää mennä synnärille tarkistuttamaan? Jos tihkuu vai vasta kun valuu kunnolla??? Jotenkin epäilen, että tää tiputtelu on niin vähäistä, et mut käännytettäisiin suoraan takaisin kotiin. Suppareista ei ole edelleenkään tietoakaan.
Lily 40+4
Pajunkukalle onnea matkaan!
Tolleroinen: Mä olen tasan kerran eläissäni käynyt kosmetologilla ja se oli kutakuinkin yhtä kamalaa kuin olin pelännyt. Karmeat saarnat siitä, mitä kaikkia aineita pitäisi käyttää jne. (huoh) Ihan hyvää ainetta se mulle suositteli, millä saan ajoittain pyrkivät finnit katoamaan säällisessä ajassa. Jotenkin vaan se asenne, että kyllä pitäisi käyttää kaikenlaista mömmöä, nyppi mua kovasti. Mä kun haluan aina päästä halvalla ja helpolla. Onneksi omaa laiskuutta voi perustella myös ekologisuudella. ;)
Lily: Lapsivedestä ei ole kokemuksia mulla, kun vedet on aina menneet vasta salissa juuri ennen ponnistusvaihetta. Mä varmaan soittaisin sairaalaan ja kysyisin ohjeita. Sulla on kyllä huonommat mahikset viimeisen tammimamman titteliin kuin meillä, joilla l.a. vasta viikkoa myöhemmin kuin sulla. ;)
Täällä siis edelleen. Pikkuhiljaa alkaa mullakin pelihuumori loppua tämän raskauden kanssa. Suht hyvä vointi on edelleen, turvotusta on ilmaantunut jonkin verran. Tekemistäkin riittäisi, mutta virtaa ei riitä ihan samoissa määrin. Onneksi mitään ihan akuuttia ei ole. Pakastimen sulatus on ollut työlistalla jo kauan, mutta tänään en ainakaan sille jaksa tehdä mitään. Ehkä huomenna... Taidan vetäytyä lukemaan roskaromskua, jospa se mielikin siitä taas piristyisi.
Strutsi ja minihupi 39+6
Tänää alko aamulla supistelee, mutta enpä välittäny. Aamupäiväl menin vessaa ja alko tulee verta ja limaa. Välillä tulee napakoita suppareita. Soitin äitipolille ja kätilö tylysti sano et varmaa kohdunsuulla vaan tapahtuu jotain. Nyt sitte odotellaan tuleeko vai ei=/
VILMAHILJA: Mitä sulle sanottii tänää kontrollissa?! Vai jäitköhän jo tositoimiin???
Nonii, nyt on tullu käytyä sitten kosmetologillakin ekaa kertaa. Siellähän vei aikaa reilusti yli tunnin! Piti välillä pyytää lupa nousta jaloittelemaan, vaikka se tuoli ei ihan vaakatasossa ollutkaan niin lopusta alkoi painamaan alaselkää aika ikävästi. Se kosmetologi on mun tuttu, johtuiskohan siitä että se ei alkanut paasaamaan mistään ihonhoidosta ja mömmöistä ;) Itsekin Strutsin tavoin kun haluan päästä halvalla ja helpolla... Kehui kyllä että taidat juoda paljon vettä, ja tosihan se on. Mulla on nyt varsinkin loppuraskaudesta ollut jatkuva jano, tulee vettä lipitettyä aika paljon. Mutta sehän on vaan hyvä. Nyt on naamavärkki hehkeässä kunnossa, että pääsee synnärille naama punaisena ähisemään :D
Muistinkin, mitä viime viestistä mulla unohtui. Oli tosiaan tarkoitus alkaa miehen kanssa eilen niihin ässähommiin mutta taas ne jäi... innostuttiin lähtemään kyläilemään ja iltahan oli taas niin pitkällä kun kotiin päästiin että ei siinä paljon ässät houkuttaneet. Jos tänään paremmalla tuurilla ;)
Mulla on vauveli taas vaihtanut asentoa, eli kääntänyt kylkeä. Taas tuntuu potkut oikeanpuoleisiin kylkiluihin ja pylly pönkää vasemmalle. Ihmettelen tosiaan, miten se nyt on lopusta innostunut kääntyilemään ja vieläkö siellä mahtuu mylläämään! Ilmeisesti mahtuu...
Uudelle on täällä peukut pysytyssä, että pääsisit tositoimiin! Lupaavalta kuulostaa.
Jeps, ei tällä erää taas muuta. Tais jäädä tämän päivän lenkki väliin kun alkaa hämärtymään...
Tolleroinen rv 39+6
Menkkamaiset supistukset ovat palanneet :) Tänään ollut jonkinlaista pientä jomotusta koko päivän, ja myös viime yönä tunsin unen läpi pientä juilintaa. Katsotaan mitä ilta tuo tullessaan...
Juu-u, alkaa näyttää tosiaan siltä, että tammivauvasta voikin tulla helmivauva. Eikä siinä mitään. Jotenkin vain mieluiten kuitenkin synnyttäisi mahdollisimman luonnollisesti ilman mitään käynnistyksiä.
Tänään on ollut huomattavasti paremmat fiilikset kuin eilen. Varmaan sen ansiosta, että sain nukuttua mukavan pitkät yöunet.
Kypsytellään, kypsytellään. Kyllä ne meitinkin vauvat vielä syntyvät :)
Mami_08, 40+5 tai - optimistisemmin - 40+1
Eli ei ole vieläkään tullut lähtöä, vaikka koko päivän on supistellut, mutta ei niin säännöllisesti...välillä tulee kymmenen minuutin välein, mut sit hetken päästä huomaa välin pidentyneen. Tunnin päästä asia voi olla toinen...saattaa taas tulla kymmenen minuutin välein..
Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty.
Kipee olen edelleen sille ei voi mitään...supisteleekin välillä, mut ei edelleenkään säännöllisesti. Yks kamu ja mun äiti kyl kehotti mua lähtemään sairaalaan, mutta mä ja mun mies (varsinkin) ollaan sitä mieltä, että ei ihan vielä. Saa nyt sit nähdä jääkö tää lähteminen viimeisille minuuteille...vai mitä täs tapahtuu...
Jotenkin vaan tuntuu turhalta mennä sinne, ku vedet eivät ole tulleet eikä supparit ole säännölliset. Tää kipu kyl on sietämätöntä, joten jos yöllä olen viel yhtä kipee tai kipeempi kuin viime yönä, niin aivan varmasti herätän miehen ja sit kyl mennnään aivan varmasti...en edes meinaa enää soitella synnärille vaan sillon mennään.
No, mut nyt ei enää pysty istumaan...joten taas liikkeelle....
Onnea vaan kaikille kenelle lähtö tulee...ja muille tsemppiä jaksamiseen!
Minskeli + poju rv 41
Plääh, plääh ja plääh.
Sama tilanne minulla kuin Siiricatalla. Neuvolassa katsottiin jo päivää alustavasti yliaikaisuuskontrolliin. Voi olla kuitenkin, että käynnistetään jo aikaisemmin, koska sf-mitta kasvaa aina vain. Supistukset ovat myös kadonneet jonnekin. Välillä minusta on tuntunut, että lapsivettä olisi tihkunut vähän vessanpönttöön, mutta eipä sitä sieltä käy kalasteleminen, oliko näin asia.
Ultran mukaan laskettu päivä on tänään, mutta koko ajan on siis menty " sillä toisella" , joka oli jo viime torstaina.
Tuntuu hassulta, että eka äitiyspäiväraha on jo tullut, mutta en ole vielä (kään) äiti. Lapsilisä nyt on senverran pieni, että en jaksa stressata vaikka jäisikin yhdeltä kuulta tulematta.
Tällä hetkellä kaikki harmittaa ja ärsyttää. Minusta kannattaa pysyä kaukana. Pitäisi varmaan laittaa oveen kyltti " Varokaa vihaista valasta"
Mami_08, rv 40+4 tai 40 tasan
siiricata: