Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kolmen vuodenjälkeen mä tunnen ajoittain suurta ikävää entiseen kotikaupunkiin.

Vierailija
28.01.2008 |

Siellä mä olen syntynyt ja kasvanut.

Välillä menee ihan hyvin, mutta nyt taas muutamanpäivän ajan on oikein itkettänyt. Mies ei tätä tajua, ja tänäänkin lähti töihin suutahtaneena muhun.

Sinänsä kaikki on ihan ok, on ihanat terveet lapset, mieskin hyvä, kaunis koti, auto millä liikkua jne. Välillä mä tunnen itsekin itteni typeräksi tän ikävän takia. Talvet on pahimpia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo yli 20 vuotta poissa ja silti välillä tulee kaukokaipuu. Käyn kuitenkin siellä välillä tapaamassa sukulaisia, joten olen kyllä nähnyt, miten se on vuosien varrella muuttunut. Ehkä sitten eläkeiässä tulee muutettua takaisin - tai sitten ei.

Vierailija
2/5 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tein siinä suuren virheen. Suurin miinus on siinä, että työmahdollisuudet alallani ovat olemattomat. Joskus pistää vihaksi, miten kaikki tietävät toistensa asiat, enkä muistanut sitäkään, miten kaikkialla pitää tehdä sukuselvitystä. Ihmisillä on iso tarve asettaa tulija " kartalle" . Silti on toki paljon hyviäkin puolia, mm. eläminen halvempaa ja rauhallisempaa. Silti kaipaan kaupunkielämää joskus niin että kipeää tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen asunut Helsingissä 12 vuotta ja tämä on minulle se Kotikaupunki, josta en halua muuttaa minnekään muualle.

Vierailija
4/5 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisitko entisellä kotipaikkakunnallasi, jos saisit itse päättää?

Tosi monilla tutuillani ja myös itselläni on tilanne, että miehen työ (yritys) määrää asuinpaikan. Siis miehen yritystä ei voi siirtää, tai mies vain ei halua muuttaa.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
5/5 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa sinänsä, että kovin kauas ei muutettu. Ajan täältä Helsinkiin 20-30 minuutissa. Helsingissä tulee käytyä viikottain. Aina kun ajan sieltä takaisin, tunnen että tulen kotiin. Mutta sitten tulee näitä hetkiä ja päiviä että, haluasin edelleen ihan asua siellä. Kaikki oli jotenkin niin lähellä, ja nyt vasta olen huomannut miten hyvät julksiset liikennevälineet ja yhteydet on siellä.

Niin, nyt tuntuu taas tältä. Ehkä huominen on taas parempi?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi