Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette?! Lääkäristä asiaa...

Vierailija
28.01.2008 |

Mulla on ollut torstaista asti kamala päänsärky, johon ei ole lääkkeet auttaneet. Mulla on myös ollut ylävatsa kamalan kipeä... Alavatsa tosin ei, mutta tällä viikolla mua on supistellut mielestäni aika paljon.

Lääkäri tosin tänään väitti, ettei minua voi vielä supistella, mutta kyllä mä mielestäni 2 lasta jo synnyttäneenä tiedän mikä on supistus ja mikä kasvukipua...

No menin sitten tänään lääkäriin. Itse sinne vain olisin soittanut ja kysynyt lääkkeistä mitä voin syödä, mutta pyysivät sinne.

No, ottivat pissanäytteen, jossa leukosyytit plussalla. Verenpaine oli jotain 95/60.

Tulehdusarvot olivat koholla myös.

Mutta muuten mua ei tutkittu mitenkään (no, kuume mitattiin...), sain vain panacod reseptin ja päivän saikkua. Lääkäri kyllä yritti ehdotella, että mulla on vain tavallinen flunssa. Mulla ei ole ollut MITÄÄN flunssan oireita, ja myönsikin kyllä korvien ja kurkun näyttävän normaaleilta.

Mutta siis edes vauvan sydänääniä ei kuunneltu... Mua alkoi hieman arveluttamaan, että onhan kaikki varmasti hyvin?! Ja voisiko mulla olla jopa alkava raskausmyrkytys?

Ei puhunut sanaakaan vauvasta koko aikana.

Nyt harmittaa, etten osannut kysellä itsekkään mitään. Itsellä oli vain jo vähän " hassu" olo kipulääkkeistä mitä sain.

Liioittelenko tätä nyt vain päässäni, vai kannattaisiko huomenna soittaa vaikka neuvolaan ja kysellä vielä?

Ja raskausviikkoja on tällä hetkellä 15 +

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytykseen ei oikein noi alhaiset verenpaineet sovi.

Ei noilla viikoilla vauvalle kuitenkaan voida tehdä juuri mitään vaikka jotain sydänäänissä olisikin ollut vialla. Käy neuvolassa kuunteluttamassa.

Vierailija
2/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viikkoja näin vähän. Mutta voisihan sitä edes yrittää, jos vaikka vaivaa voisi lääkitä.

Ja kaikkein eniten vaivaa juuri se, etten todellakaan tiedä mitään!! En tiedä onko vauvalla kaikki hyvin.

Verenpaine ei tosiaan raskausmyrkytykseen täsmää, mutta se on aina ollut tosi alhainen. Viime raskaudessakin (ihan viime metreillä) mulla oli kaikki raskausmyrkytyksen oireet, verenpaine ei vain noussut... Sitä käytiinkin sitten mittaamassa joka päivä. Jos olisi noussut niin heti olisin sairaalaan päässyt. Mutta ei noussut, ja eivät voineet tehdä mitään...

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehdusarvot oli koholla ja pissassa oli leukosyyttejä. Asialle ei kuitenkaan tehty mitään. Todettiin vain arvojen olevan koholla...

AP

Vierailija
4/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat siis 15.

En mä mitään antibioottia olisi arpapelillä halunnut. Olisin toivonut, että asiaa olisi alettu selvittämään jotenkin, että mistä johtuu. Ja voihan vauva silti ihan hyvin, koska supisteluakin on ollut.

AP

Vierailija
5/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä koskaan ei ole ollut ja mulla ei ole mitään sellaisia oireita.

AP

Vierailija
6/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulehdusarvot aina hieman koholla.

Vierailija
7/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, vain ettei tulehdusarvot ole ihan normaalit. Kuulemma pitäisivät olla matalammat...

AP

Vierailija
8/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy neuvolassa.

Vierailija
9/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aiemminkin kuunneltu sydänääniä multa, alkuraskaudessa kun oli ongelmia.

Mutta täytyy ainakin oman mielenrauhani takia soittaa neuvolaan huomenna. Vaikka todennäköisesti huolehdin turhaan, mutta kyllä se lääkärikin olisi voinut vähän enemmän avata sanallista arkkuaan ja yrittää edes tutkia jotain.

AP

Vierailija
10/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisätutkimuksia olisit kaivannut?

Vierailija
11/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastauksen siihen, että onko vauvalla kaikki todennäköisesti hyvin.

Olisin myös halunnut tietää, että miten tästä eteenpäin. Eikö pissaa katsota tarkemmin, tulehdusarvoja seurata (laskevatko/nousevatko)?

AP

Vierailija
12/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämän jälkeen en enää mitään " diagnoosia" tai jatkotoimenpiteitä kuullut... Asia nyt vain oli näin.

Vierailija
13/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toosiaan voi aiheuttaa myös supistuksia. Esim. bakteerivaginoosi tai ureaplasma ja mitä niitä nyt on.. streptokokki! En tiedä miten niitä tutkitaan, siis otetaanko näytteitä ihan tk:ssa vai sairaalassako vain. Mutta soita sinne neuvolaan huomenna ja kysy. Ihan asianmukaisesti tuo lääkäri toimi, selvitteli niitä vikoja jotka ikään kuin ovat hänen ' piirissään' , kysy neuvolasta pitäisikö noita muita tulehduksia vielä tutkia. Satavarmasti sulla ei ole raskausmyrkytys koska verenpaine on matala ja virtsassa ei ollut protskua. Tsemiä!

Vierailija
14/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene huomenna neuvolaan. Ottavat pissakokeen.

Vierailija
15/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ylävatsakipu vain alkoi epäilyttämään, että eihän vain ole raskausmyrkytystä.

Ja mun mielestä päänsärky on ollut jo aika pitkään, siis torstaista asti lähes helvetillisenä...

Täytyy soittaa huomenna neuvolaan.

AP

Vierailija
16/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain reseptillä sitä ja olen jo syönytkin sitä. Ja muistaakseni söin sitä myös edellisessä raskaudessani sen lopussa...

AP

Vierailija
17/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lukee myös siellä pakkausselosteessa. Olen itsekin käyttänyt. Se väsyttää vaan vähän enemmän.

Vierailija
18/18 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erittäin hyvä kipulääke. Itse olen saanut sitä raskausaikana useinkin, sopii mahallekin paremmin kuin Burana :)

En sinuna olis kovin huolissani, soita neuvolaan ja kysy, voisitko saada lähetteen juuri noihin testeihin, esim. klamydia ja streptokokki olisi hyvä testata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä