yhtään ahdistunutta linjoilla?
täällä yksi ahdistunut kaipaisi vertaistukea....ahdistuneille pitäisi olla joku yöllinen verkkolinja....
Kommentit (37)
Vierailija:
systeemit tosi huonosti. Täytynee kysyä jostain neuvonnasta tuota psykiatria. Musta olisi ihanaa päästä vuodattamaan jollekin nää tunteet, kun olen padonnut niitä vuosia...
Kasvojumppaa myös teen. Netistä voisi löytyä ohjeita siihen.
2
http: //ohjepankki. vsshp. fi/fi/3731/9360
2
hieman arveluttaa ottaa yhteyttä edes mt toimistoon. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa jutut kulkevat nopeasti (toisen lapsemme odotuksesta tiedettiin ennen kuin olimme kertoneet kenellekään ulkopuoliselle...olin käynyt kerran neuvolassa)...Toisaalta täältä olisi mahdollisuus lähteä ihan Helsinkiinkin lääkäriin ja painella suoraan johonkin yksityiselle (maksaa hunajaa :( ).
Minkälaisia ne sun tykytysoireet on? Itse kun aina välillä masennun niistä ja olen varma, että mulla on sydänvika, jota lääkärit eivät vain suostu riittävästi tutkimaan...Multa on otettu sydänfilmi ainakin kymmenen kertaa näiden vuosien aikana ja kuulemma kyse vaarattomasta tykyttelystä mutta silti tasaisin väliajoin olen epävarma....Sitten en osaa enää erotta todellisia ja kuviteltuja tuntemuksiakaan sydämen osalta.
Vierailija:
hieman arveluttaa ottaa yhteyttä edes mt toimistoon. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa jutut kulkevat nopeasti (toisen lapsemme odotuksesta tiedettiin ennen kuin olimme kertoneet kenellekään ulkopuoliselle...olin käynyt kerran neuvolassa)...Toisaalta täältä olisi mahdollisuus lähteä ihan Helsinkiinkin lääkäriin ja painella suoraan johonkin yksityiselle (maksaa hunajaa :( ).
sitten muljahtelua ja tykytysrtä väsyneenä. Naama alkaa punottaa ja olen varma, että kuolen.
2
Vierailija:
Minkälaisia ne sun tykytysoireet on? Itse kun aina välillä masennun niistä ja olen varma, että mulla on sydänvika, jota lääkärit eivät vain suostu riittävästi tutkimaan...Multa on otettu sydänfilmi ainakin kymmenen kertaa näiden vuosien aikana ja kuulemma kyse vaarattomasta tykyttelystä mutta silti tasaisin väliajoin olen epävarma....Sitten en osaa enää erotta todellisia ja kuviteltuja tuntemuksiakaan sydämen osalta.
Mulla taas ulosmeno on pelastava tekijä eli kammoan sisällä oloa, varsinkin yksin ja varsinkin ahdistuneena. Mutta nämähän vaihtelee yksilöllisesti. Mulla se hoitoonhakeutumisen raja alkaa ylittyä nyt, kun univaikeudet on kasvaneet niin pahoiksi. Haluaisin vain kerralla kunnon lääkärille! Onko sulla muuten mitään pitkäaikaiskuuria?
Vierailija:
sitten muljahtelua ja tykytysrtä väsyneenä. Naama alkaa punottaa ja olen varma, että kuolen.2
Vierailija:
Ja kuristava tunne kurkussa. Mulla myös tuntuu sellaisia jännitysäpsähtelyjä eli siis sellaisia adrenaliinisävähdyksiä, kun pelästymistilanteissa, kun ahdistus menee tosi pahaksi. Niihn saattaa liittyä sydämen pompahdus, kuten todellisessa pelästymistilanteessa.
Vierailija:
Mulla taas ulosmeno on pelastava tekijä eli kammoan sisällä oloa, varsinkin yksin ja varsinkin ahdistuneena. Mutta nämähän vaihtelee yksilöllisesti. Mulla se hoitoonhakeutumisen raja alkaa ylittyä nyt, kun univaikeudet on kasvaneet niin pahoiksi. Haluaisin vain kerralla kunnon lääkärille! Onko sulla muuten mitään pitkäaikaiskuuria?
[/quote]
Ja kuristava tunne kurkussa. Mulla myös tuntuu sellaisia jännitysäpsähtelyjä eli siis sellaisia adrenaliinisävähdyksiä, kun pelästymistilanteissa, kun ahdistus menee tosi pahaksi. Niihn saattaa liittyä sydämen pompahdus, kuten todellisessa pelästymistilanteessa.
[/quote]
Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen että, tiedättekö te mistä teidän ahdisukset tai ahdistuskohtaukset on peräisin? Oletteko aina olleet ahdistuneita, vai olettko vasta myöhemmällä iällä joutuneet ahdistuksen kouriin?
Tarkoitus ei ole tosiaan loukata ketään, mutta mietin vaan että voiko tollaisen ahdistuksen laukaista jokin asia ykskaks? vai onko teillä ollut jonkinlaisia viitteitä siitä jo joskus vuosia aiemmin?
silloin n. 7 vuotta sitten busparia (lievä ahdistuslääke) ja se auttoi pitkäksi aikaa. Jouduin silloin kyllä jättämään kuurin kesken, kun tulin raskaaksi. Nyt tekisi mieli aloittaa se uudelleen. Silloin lääkäri sanoi, ettei ehkä auta, kun on niin lievä mutta auttoi se ja sivuvaikutukset olemattomat.
Minulla alkoi heti ylioppilaskirjoitusten jälkeen eli yhdistäisin tämän jotenkin siihen kriittiseen elämänvaiheeseen, kun rutiinit muuttuvat. Enää ei mennäkään aamulla kouluun jne. Silloin tapahtui myös muuta ikävää, silloisen poikaystäväni isä sairastui ja kuoli. Otin sen poikaystäväni puolesta tosi vakavasti jne.
En osaa sanoa, tämä on vain minulle ominainen tapa reagoida pitkäaikaiseen stressiin. Ja kuten lääkäri on joskus sanonut; viime kädessä kyse on siitä aivojen kemiallisesta tasapainosta...
Vierailija:
Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen että, tiedättekö te mistä teidän ahdisukset tai ahdistuskohtaukset on peräisin? Oletteko aina olleet ahdistuneita, vai olettko vasta myöhemmällä iällä joutuneet ahdistuksen kouriin?Tarkoitus ei ole tosiaan loukata ketään, mutta mietin vaan että voiko tollaisen ahdistuksen laukaista jokin asia ykskaks? vai onko teillä ollut jonkinlaisia viitteitä siitä jo joskus vuosia aiemmin?
Välillä kyllä iltaisin tai öisin on ikävä niitä paria sidukkaa ;)
Ja hoitoon kannattaa hakeutua. Minulla on vasta alkutaipaleella tämä
parantuminen. Ilman ulkopuolista apua en tästä selviä, sen tiedän.
Aion kokeilla kaikki hemmetin myrkyt helpottamaan oloa mitä
määrätään. Ja ryhmään yritän jaksaa mennä myös.
Öitä!
2
Kiitos juttuseurasta! Soitan lääkäriin heti maanantaina aamusta. Menen vaikak yleislääkärille ensin, kunhan jotain tapahtuu. Ainakin haen sitä nukahtamislääkettä! Öitä!
1
systeemit tosi huonosti. Täytynee kysyä jostain neuvonnasta tuota psykiatria. Musta olisi ihanaa päästä vuodattamaan jollekin nää tunteet, kun olen padonnut niitä vuosia...