yhtään ahdistunutta linjoilla?
täällä yksi ahdistunut kaipaisi vertaistukea....ahdistuneille pitäisi olla joku yöllinen verkkolinja....
Kommentit (37)
Itse olen kärsinyt vuosia pahoista ahdistuneisuus- ja paniikkioireista. Nyt olen parantumassa, vaikkein olisi koskaan voinut uskoa niin käyvän. Miltä susta tuntuu juuri nyt?
ahdistus+paniikkikierre, vaikka " oikeasti" näytän pärjäävän ihan hyvin eli siis kukaan ei arvaisi mitään...
nyt olen yliväsynyt...toissayön valvoin kokonaan, tuli neljä pahaa paniikkikohtausta, viime yön nukuin kohtalaisesti mutta yliväsymyksestä seuraa rytmihäiriöitä...kaikenlaista tykytystä ja muljahtelua ja siitä taas seuraa lisää ahdistusta :(. eli seilaan tässä paniikin ja ahdistuksen välillä eikä tunnu kivalta...
Vierailija:
mulla on inhoja fyysisiä oireita ja siksi täällä valvoskelen. mulla ei ole mitään lääkkeitä käytössä eikä nyt näytä enää kotikonstitkaan auttavan :(.
Pameja mulla oli miltei kuukauden. En uskalla syödä pidempään. Nyt ei mitään lääkettä.
Oloani yritän helpottaa näin:
Yritän vain olla täällä netissä ja lukea jotain mielenkiintoista, katselen Elloksen vaatteita ja saan ajatuksia muualle. Syön nameja tai suklaata.
2
Öisin valvottua/vatvottua saattaa joskus tsägällä nukahtaakkin. Ainakin lepään ja tasaan sillä oloa.
Särkeekö sullakin päätä joka päivä?
2
Enempää ei mulle ole koskaan sopinut, alan toimia ylikierroksilla. Nyt ei näytä enää sopivan edes yksi lasillinen..." Pameja" en ole syönyt koskaan, beetasalpaajaa tykytykseen (ei yleensä auta kylläkään, tosin hillitsee hieman paniikin kehittymistä). Mä yritän myös pyöriä täällä netissä mutta nyt ei tosiaan tunnu kotikonstitkaan auttavan :/. Luulen, että mua ahdistaa tää univelka...koska se lisää taas ahdistusta ja muuta. Olis hyvä olla joku nukahtamislääke!
tai se on sellaista puristavaa tunnetta, niskan ja pään lihakset on mulla ihan jumissa, koska jännitän niitä hela tiden...ja sitten nielemisvaikeudet tulee aina kausittain...kun tulee ahdistus, tulee myös vaikeus saada ruokaa alas kurkusta...Mutta näin yöllä pahinta on tuo tykyttely...
1
Vierailija:
tai se on sellaista puristavaa tunnetta, niskan ja pään lihakset on mulla ihan jumissa, koska jännitän niitä hela tiden...ja sitten nielemisvaikeudet tulee aina kausittain...kun tulee ahdistus, tulee myös vaikeus saada ruokaa alas kurkusta...Mutta näin yöllä pahinta on tuo tykyttely...1
ehkä noin seitsemän vuotta sitten sain nukahtamislääkettä ja se kyllä toimi hyvin. Minä nimittäin nukun kyllä hyvin, kunhan nukahdan. Jätin sen silloin pikkuhiljaa pois ja huomasin pystyväni taas nukahtamaan ilmankin. Nyt mulla ei ole pitkään aikaan ollutkaan näin pahaa ahdistusta ja paniikkia. Paniikit on pysyneet lasten ajan ihan poissa. Oiskohan tällä synkällä, pitkällä syksyllä jotain osaa tähän oloon? Pistänyt aivojen kemiat sekaisin?
ja vielä oireista...yleensä pitkän paniikki- ja ahdistusputken jälkeen tulee sitten lihasten kramppaamiset eli kaiken jännittämisen jälkeen mulla alkaa yksinekrtaisesti kramppaamaan kädet ja jalat tosi kipeästi ja sitä saattaa jatkua viikkoja...
Olen sitä tehnyt ja silti vain olen mennyt vuosi vuodelta pahempaan suuntaan. Tuntuu, että jännitynyt ja ahditunut olo valtaa kokoajan alaa päivistäni, viikoista, tunneista ja minuuteista. Kokoajan syöden omanarvontunnettani ja voimiani. Olin ennen " Minä menen vaikka läpi harmaan kiven" -tyyppi.
Nyt vain haamu entisestä tarmokkaasta minästä. Tämä vaikuttaa jo todella paljon mm. soiaalisuuteeni.
Vierailija:
ja vielä oireista...yleensä pitkän paniikki- ja ahdistusputken jälkeen tulee sitten lihasten kramppaamiset eli kaiken jännittämisen jälkeen mulla alkaa yksinekrtaisesti kramppaamaan kädet ja jalat tosi kipeästi ja sitä saattaa jatkua viikkoja...
oireet on kausittaisia eli välillä menee tosi hyvin eikä mitään ongelmaa ja välillä tosi huonosti. Siinä välillä on yleensä kausia, jolloin tulen toimeen kotikonstein ja pystyn voittamaan ahdistuksen.
Mä en edes tiedä, mistä tää johtuu alunperin. Olen aika neuroottinen luonne ja itseäni kohtaan vaativa...mutta kai se perimmäinen syy on aivojen alttius niille välittäjäaineiden oikuille (tai mitä ne nyt ovatkaan)...
Mä olen aina ollut kanssa tuollainen läpi harmaan kiven -tyyppi ja sillä on tässä varmaan osansa kanssa.
Kyllähän tällä vaivalla on vähän sellainen invalidisoiva vaikutus, kun pahaksi pääsee. Mulla tämä kaikkein eniten haittaa kylläkin omaa elämänlaatua. Ei ole kiva elää jatkuvassa pelossa ja mustissa mietteissä, vaikka kaikki periaatteessa on hyvin. Jotenkin uskon, että tässä on jotain masennusta taustalla, joak pitäisi ihan lääkkeillä hoitaa. Kai sitäkin pitäisi kokeilla kerran kunnolla?! En vain tiedä, mihin hakeutua??
naamalihakset väpättää mutta pahimmat krampit on jäsenissä. Auttaako sulla yhtään pään ja niskan venyttely?
Mielenterveystoimistoon aika ja sieltä sitten ohjaavat eteenpäin. Olen ollut ahdistuksen hallinta kursillakin, mutta jätin kesken kahden kerran jälkeen. Siellä tapaa kohtalotovereita. Aion mennä uudelleenkin.
2
Vierailija:
naamalihakset väpättää mutta pahimmat krampit on jäsenissä. Auttaako sulla yhtään pään ja niskan venyttely?
mulla on inhoja fyysisiä oireita ja siksi täällä valvoskelen. mulla ei ole mitään lääkkeitä käytössä eikä nyt näytä enää kotikonstitkaan auttavan :(.