Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö yksityisellä gynellä?

Vierailija
18.11.2008 |

Paljonko maksaa, jos ei tehdä kuin ns. rutiinitutkimus? Ei papaa, ei ultraa jne. Olen menossa joulukuussa yksityiselle gynelle, monta vuotta olen käynyt nyt julkisella kun olen ollut raskaana, joten hintakehitystä vähän tiedustele. Papa on tehty keväällä edellisen kerran, joten se ei ole nyt tarpeellinen.

Ja vielä yksi kysymys: Jos päädyn ehkäisyssä kierukkaan, pitääkö varata uusi aika vai onnistuuko samalla (onko lääkärikeskuksissa kierukoita valmiina tai ostettavissa?)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kunnallista gynekologia, joten menen mieluummin yksityiselle kuin kunna yleislääkärille.

Kertakäynti n. 45-80e välillä, päälle tietysti tulee kustannuksia lisää, jos otetaan jotain kokeita ja näytteitä. Soita lähilääkärikeskukseen ja kysy hintoja. Kierukkaa en käytä, joten en tiedä siitä mitään.

Kävin neljällä yksityisellä gynellä, kunnes löysin hänet, jonka vastaanotolla nyt käyn kun on tarvetta. Yksityisellä se hyvä puoli, ettei tarvitse odotella ja jonotella ja saa valita itse sen lääkärin, joka tuntuu mukavimmalta ja pätevimmältä. Kyseessä kuitenkin mun mielestä sen luokan tutkimukset, että en halua siihen päälle päätteeksi vielä joutua jännittämään, että millainen lääkäri siellä tällä kerralla odottaa. Mukava käydä tutun ihmisen vastaanotolla.

Vierailija
2/3 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin raskauksia 3 takana ja silloin tullut "paikat" säännöllisesti tutkittua. Sitten olen 3 kertaa luovuttanut munasoluja ja saanut tältä yksityiseltä klinikalta täydelliset gyne-tutkimukset ilmaiseksi.

Nyt taas tarvitsen gynen apua kuukautilääkkeiden määräämiseen ja sain työpaikkalääkäriltä lähetteen yksityiselle klinikalle.

Tietoja hinnoista ei siis ole, mutta ei se varmaan ihan halpaa ole, tosin eikö näistä yksityisen käynneistä saa sen Kela-tuen takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni yksityinen gyne tekee rutiinitutkimuksen ultralla automaattisesti, koska sillä näkee paljon enemmän. Papa otetaan ja tulos selvitetään aina ennen kuin kierukkaa laitetaan, on naisen parhaaksi. Ekalla käynnillä lääkäri antaa reseptin kierukan ostoon ja selvittää, milloin on paras aika sen laittamiseen. Ei voi laittaa heti, papan tulos tarvitaan. Eli kaksi käyntiä menee.

En ole koskaan käynyt julkisella puolella. En tiedä yhtään kaupunkia, jossa julkisella puolella olisi gynekologeja (paitsi erikoissairaanhoidossa, sairaaloissa). Yleislääkärille en mene näitä asioita hoitamaan, en edes raskauksien aikana. Aika monella gynellä on saanut käydä, että on löytynyt se itselleni sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme