Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******************kesäkeijut viikkoon 47*******************

18.11.2008 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

tossa viime viikon keskusteluihin linkkiä...

en nähny tälle viikolle uutta pinoa joten päätin avata.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin kuulun KYSin alueeseen, eli sinne sitten synnyttämään jos sinne asti pääsee. Viikotkin on melkein samassa, mulla nyt rv 11+3. Np-ultrakin on samana päivänä, mutta minä en tule KYSiin vaan se tehdään täällä kotikaupungissa. Minuakin tuo ultra jännittää. Olen pikkuisen jo kertaalleen nähnyt alkuraskauden ultrassa mutta pelottaa jos hän onkin jostakin syystä menehtynyt tai sitten turvotusta on kauheasti. Tiistain sen sitten näkee. Toivottavasti päästään yhtä aikaa KYSille sitten kesäkuussa.

Heinäminkki

Vierailija
22/38 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Synnyttämässä Hämeenlinnassa?? Itsellä taitaa olla tiedossa siellä synnytys, niin ainakin hoitsu sanoi, vaikka ihmettelen miten ei ole synäri Forssassa...(?)

Kylläpä on kipeä olo, ihan btw. Ei uni tule... :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa taas olee tää työviikko pulkassa, vaan tämä päivä vielä jaksettavana! Kyllä nää viikot menee kamalan nopeesti...

ollaan tiedetty jo melkein 5 VIIKKOA tästä uudesta tulokkaasta...ja tuntuu kun se ois melkein eilispäivää ollut kun testiä katteltiin...

Eli kohta se on sitten jo joulu ja kun uuden vuoden yli päästään niin alkaakin vielä kovempi kesäkuun odotus:)) Ja eka tietty toukokuun et pääsee mammalomalle:)

Täällä väsymyksen ja närästyksen ohella olo on ihan hyvä:) Musta tuntuu et masu on kyllä kasvanut...mammahousut on käytössä ja niin mukavat onkin jalassa:) Tavallisia farkkuja on kokeiltu ja kyllähän ne jalkaan menee mutta kun inhottavasti kiristää, puristaa niin ei niitä viiti päällänsä pitää. Ja sain onneksi kaverilta lainaa mammahousuja:)

Onks kukaan muu ottanut käyttöön mammahousuja, vai oonko ainut hätähousu?;)

Mukavaa perjantaita :))

Anneh kera pikkunen 8+5

Vierailija
24/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh, kyselit onko kukaan muu ottanut mammahousuja käyttöön. En ihan vielä mutta tänään ajattelin ottaa. Illalla ollaan menossa kummitytön synttäreille ja tänään huomenna vietetään kuopuksen eilisiä synttäreitä ja en viitsi enään kulkea nappi auki farkuista. Tänä aamuna oikeastaan masu vasta pullahti. Siis tosiaanki nyt näkyy et ootan :D JEE! mieskin sanoi että nythän sä näytät oikein ihanalta mammalta :x otin sen kohteliaisuutena.

Eli täällä sit yks kans joka ottaa mammahousut "hätähousuna" käyttöön.

/catry rv 12+0 (eli 13 rv :D)

Vierailija
25/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on vihdoin ja viimei np-ultra, odotan ihan intopiukassa. Jostain syystä mulla on ollu jonkin aikaa tunne, että mitäs jos siellä köllötteleekin kaksi :) Nooh, toivon vain että kaikki olisi hyvin!

Anneh: Mulle tuli kättäriltä kutsu viime viikolla. Aika viime tippaan siis ajat lähettävät. Munkin täytyi vaihtaa aikaa kun en työvuoroltani olisi päässyt. Onneksi vaihto onnistui helposti!

Mammavaatteita en ole vielä alkanut käyttämään, housut menee hyvin kiinni ja vatsa pöllöttää vasta ylempänä. Iltaisin varsinkin huomaa että raskaana ollaan, vaikkakin turvotustahan se on.

Etova olo on ruennu tällä viikolla helpottaan, mutta väsymys senkun jatkuu. Pääseeköhän siitä ikinä eroon?

Mukavaa viikonlopun alkua!

-Rainy rv 12+4-

Vierailija
26/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti melkoinen onnensekainen shokkitila päällä! Kyllähän se pistää ajatukset ja suunnitelmat uusiksi :)

Saas nähdä miten meille tänään käy... Niin kuin tuossa edellä kerroin niin mulla on jostain syystä hiipinyt ajatus mieleen että jospa minunkin mahassani kaksi köllöttää.

Onnea vielä!

-Rainy-

Vierailija
27/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille onnitteluista -onnea tässä nyt kaivataankin ja isolla kädellä =)

Ilmoittele sitten Rainy kuinka teillä kävi. Sulla tuo ajatus on sentään käynyt mielessä mutta me ei edes villeimmissä kuvitelmissa oltu ajateltu aikuisten oikeesti, että meille voisi tulla kaksoset. Siksi tää onkin ollut pienoinen shokkitila, tosin onnellinen sellainen. Onneks tässä on vielä monta kuukautta aikaa totuttautua ajatukseen. Tulevana viikonloppuna pitäisi kertoa tuleville isovanhemmille, että ensimmäisen lapsenlapsen sijasta saavat kerralla kaksi. Heidän reaktioitaan mielenkiinnolla odotellen...

Lumista viikonloppua kaikille!

Tuitsu2

rv 11+2

Vierailija
28/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut noin kuukaudenajan jo mammahousut käytössä. Kyllä vielä tavallisiakin housuja pidän mutta minulla on hiuslenkki napinläven ja napin välissä joustamasssa. varsinkin iltaisin maha pullahtaa ja välillä sattuu jos esim sukkikset kiristää liikaa. Olen jopa ostanut mamma paitojakin. Ne peittävät hyvin ettei töissäkään kukaan ole huomannut mahaani.

Tuli tässä mieleeni että onko teillä kellään pääkipua ilmaantunut.

Mulla on kuukauden ajan ollut ihan hirvee jysäri. Välillä se alkaa silmissä näkyvillä sahakuvioilla ja välillä vaan niskat menee jumiin. tää on ihan hirveetä.

Kätilö sanoi kun kävin eilen ultrassa että on ihan normaalia että hormooni muutoksista pää tulee kipeäksi...nyt vain jännittelen että jatkuuko tämä läpi raskauden.

t.tr02 rv12+3

Vierailija
29/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun joku viikko sitten kerroin miten mieheni alkoi panikoida ja puhua että pitäisi tehdä keskeytys?

No tänään oli eka ultra,(9+1) joss pikkuinen sydän löi ja liikettäkin näkyi. Minä aloin

tietysti volista siinä kun ajattelin että mies ei halua sitä..

Muuta ei puhuttu sen jälkeen kuni häne totesi että kuulostipa se lopulliselta päätökseltä. Tarkoitti sillä neuvolatädin antamia uusia aikoja jne.

Ja sanoi ettei tätä kannata vielä julkistaa kun ei oo päätöstäkään tehty mitä tehdään, hänen nähdäkseen.

Eikös se kuulosta siltä että eipä ole ukko mieltään muuttanut ja minulla tulee vaikeat viime hetket miettiä mitä helvettiä teen :(

Vierailija
30/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen...väsy vieläkin päällä eikäloppua näy :(.

Miutumautu: Muistatko kun silloin edellisen kerran kirjoittelit siitä miten miehesi haluaa että raskaus keskeytetään? Vastasin sulle silloinkin jotain, olen kokenut aikanaan vastaavan tilanteen.

Nytkin oli siis ihan pakko kommentoida tuota sun kirjoitusta. Eli, kyllähän sen sinä ITSE päätät mitä haluat. Oliko miehesi siis tänään mukana siellä ultrassa? Ja näki vauvan? Ja siltikin haluaa edelleen keskeytyksen? Jos et sinä halua keskeytystä niin älä hyvä ystävä sitä miehen mieliksi ainakaan tee! Minulle läheinen ihminen (jolla on tätä nykyä neljä lasta) on n. 18 vuotta sitten joutunut keskeyttämään raskauden, koska MIES ei halunnut VIELÄ lasta. Hän katuu tuota aborttia enemmän kuin mitään muuta eikä varmaan koskaan pääse siitä täysin yli.

Ymmärrän, että olet herkässä mielentilassa ja sinua pelottaa ajatus siitä, että mies hylkää sinut ja vauvan. Tekisikö hän niin loppupeleissä? Kumpi on sinulle tärkeämpää, säästää oman lapsesi henki vai olla yhdessä miehen kanssa, joka vaatii sinua uhraamaan lapsesi? Oletko puhunut tästä asiasta neuvolassa? Kannattaa varmaan jonkun kanssa oikeasti puhua ja puntaroida mikä on sinulle tärkeintä ja mitä sinä haluat tehdä. Voimia oikein kovasti ja toivon kyllä että se miehesi siitä tulee järkiinsä!

ON: väsyttää vieläkin... parin viikon päästä ultra, eli sitä ootellessa...

myy09 rv 8+5

Vierailija
31/38 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä ultrassa näkynyt kuin yksi nöpönenä ja sekin varsin pieni =) Laskettuaika siirtyi 10 päivää myöhemmäksi eli 19.6. Miehen kanssa naurettiin että me sitten osataan tehdä näitä "pyhien" lapsia kun ensimmäinen oli uudelle vuodelle ja nyt tämä juhannukselle :D

Pienokaisella oli kaikki hyvin, sydän sykki ja hän siellä vilkutteli. Saatiin kuitenkin uusi aika reilun kahden viikon päähän, jossa näkee sitten paremmin niskan yms.

Tällä kertaa ultraa tekevä henkilö oli aivan ihana! todella ystävällinen ja innostunut.

Oletteko muuten ottaneet verikoetta sikiön kehityshäiriön löytymisestä? Me jätettiin se väliin, ajateltiin että otetaan vastaan se mitä annetaan.. ja luotamme ultraan.

Illan jatkoja toivotellen

Rainy ja päivitetyt raskausviikot 10+4

Vierailija
32/38 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catry, me mennään näemmä tasan samoissa, la 5.6.

Tänään oli pakko käydä kaverilla kahvilla ja kääretortulla, juhlistettiin mun alkavaa 13. viikkoa! :D

Mullakin on maha pullahtanut muutama päivä sitten ja oon pari päivää käyttänyt mammahousuja. Osa työkavereistakin alkaa jo huomaan että masu on vähän kasvanut. :) Ja kaveri oli aivan ihmeissään kun mukamas ensimmäistä kertaa meidän 23 vuoden ystävyyden aikana näki mulla college-housut jalassa :D Farkut painaa välillä (varsinkin iltaisin!) ihan sietämättömän paljon mahaa, onneksi sain kaverilta sen vanhoja mammafarkkuja ja collegehousuja, näissä kelpaa olla.

Maanantaina olis meillä nt-ultra, toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Rv 7 tienoilla ultrassa näkyi pelkästään möykky ja sen syke, näkyisköhän nyt paremmin..

Onkos muilla joku "työnimi" jo? Me sanotaan tuota ihan vauvaksi, ei ole mitään työnimeä. Mies sanoo joskus Demoksi ja minä MiniMe:ksi :)

Vierailija
33/38 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja laitoin tuon ekan ultrakuvan profiiliin. Voisko enää selkämmin näkyä pienoinen tuossa kuvassa... :D

Vierailija
34/38 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trash:lla ainakin loistavia työnimiä.. :D Hehe, ihania.

Kyllä täällä ainakin housut painaa, mammahousuja en oo vielä ostanut. Ei viittis vielä hätiköidä. Vaikka kohta on kai jo pakko ostaa tai keksiä jotain.. :P

Olo on hyvä. Vähän kuumeinen ja nuhainen olo ollut heti kun ensilumi satoi maahan. Mutta kai tää tästä.. :)

Tsemppiä kaikille!

-Meevi ja pikkuinen 12+5-

Vierailija
35/38 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sitä uskaltautuisi jo itsekin vähän kirjoittelemaan, kun tähän saakka olen ollut vain "passiivisaktviivi" ja seuraillut keskusteluja! Mukava lueskella muiden kokemuksia ja kysymyksiä, siitä itsekin vähän viisastuu :).

Mulla on esikoisen laskettu aika 6.6. ja torstaina oli np-ultra! Uskomatonta, miten nopeasti asiat kehittyvät ja kuinka jo tässä vaiheessa sormet ja varpaat olivat näkyvissä! Mukaan saadut kuvat ovat kyllä aika hupaisia; sikiö näyttää telmivältä karhunpennulta, tinasotilaalta ja alienilta! :D :D Niskaturvotusta ei ollut onneksi, joten nyt tuntuu, että voi jo hengähtää, eikä tarvitse neuroottisesti yrittää varoa raskauden paljastumista työpaikalla.

Trash kyseli työnimeä: Olen mielessäni kutsunut tulokasta HilmaSanteriksi, mutta ultran jälkeen työnimi on vaarassa vaihtua Alieniksi ;).

Vatsan koko vaihtelee hurjasti: välillä ei havaitse juuri mitään, vaikka vatsa alkaa jolla muodoltaan pyöreä (olen melko hoikka), kun toisinaan -päivän mittaan ja iltaisin- paidan alta pullottaa valtava kypärä!

Oletteko vielä tunteneet jotain elämää? Liikkeistähän sanotaan, että yleensä alkavat tuntua n. 16.viikolla, mutta voin vannoa tunteneeni SELVÄÄ muljuntaa n. puolen minuutin ajan (joka ei tuntunut suolistoperäiseltä, vaan oli aivan alavatsassa) rv 11+4 maatessani rentona selälläni ennen nukahtamista! Epämääräisempiä elämäntuntemuksia on ollut välillä, mutta ei kertaakaan ennen ja jälkeen yhtä selvästi.

Ihanaa, kun on lunta!! Hyvää viikonloppua kaikille! :)

carme rv 12+0

Vierailija
36/38 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa aiemmin tänne, hyvin pian plussauksen jälkeen joten kukaan tuskin muistaa kun en sen jälkeen ole ollut linjoilla.

Meille on toinen tulossa, tyttö nyt 10kk, joten ikäeroa tulee 1v ja 4 kk. Kyselinkin viimeksi kun kirjoitin että onko kellään muilla näin pienellä ikäerolla lapsia, ja jos on niin kuinka siitä selviää? Tuntuu että viimeaikoina ollaan menty ihan äärirajoilla jaksamisen kanssa, joskus (onneksi harvoin) tulee olo että voi kun ei olis kumpaakaan, vois vaan olla miehen kanssa kaksin.. Olenko siis tulossa hulluksi ja olisi parempi ettei toista tulekaan, vai onko tää ihan normaalia???

Välillä toki tuntuu että onpas mukavaa ja että kyllä tästä jotenkin selvitään, olo on siis ristiriitainen mutta se lienee kuuluvan asiaan.

Lieneekö myös tällä väsymyksellä jotain tekemistä asian kanssa.

Meillä olis np-ultra 25.11, sitä odotetaan ja toivon että tää koko raskaus muuttuis todellisemmaks sen jälkeen.

Kovin on omanapasta tekstiä mutten oikein vielä osaa kommentoida kenellekään mitään, jollekin oli tulossa kaksoset, suuret onnittelut niistä =)

Ruu rv11+2

Vierailija
37/38 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen ja kakkosen välissä on 1v2kk ikäeroa, ja hyvin siitä selvisin. Tosin ihan alussa ,kun poika ei vielä kävellyt, meinasi olla raskasta kanniskella kahta yhtaikaa.Mutta hyvin siitä selvittiin,mies oli töissä eikä voinut pitää yrittäjänä isyyslomaa. Kakkosella oli vielä 3kk koliikki,mutta silti en kokenut raskaaksi tuota ikäeroa,aika paljon riippuu omasta suhtautumisestakin asiaan.

Nyt on tulossa kolmosen ja nelosen väliin 1v8kk ja saas nähdä mitä tulevan pitää sisällään. Toivon et menis yhtä helposti kuin aiemminkin.

Tari rv 11+5

Vierailija
38/38 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä juuri esittelypinoa edemmäs päässyt, joten josko nyt lumimyrskyn keskeltä kirjoittelisin...

Elikkäs. Meillä odotellaan kolmatta, menkkojen mukaan la olis 26.6. Esikoinen on syntynyt 9/06 ja kakkonen 2/08, joten suht tiuhaan näitä näyttää meille nyt pukkaavan näitä jälkeläisiä... :@

Suurin syy palstailun aloituksen hitauteen on varmastikin se, että olo on niiiin epätodellinen. Kp 35 tein selkeästi negatiivisen testin ja kun edellistenkään raskauksien välissä ei ollut kuin yks kierto (niin nytki), ni ajattelin vaan, että kai mun taustat (PCOS ja endo) sieltä vaan nostaa ponnekkaasti päätään (siis ei mitään tietoa mun kierroistani tms)... Ja kun seksiäkin oli harrastettu koko kiertoon tasan yhden ainoan kerran kp19, niin enpä todella meinannut uskoa silmiäni isänpäivän aamulla, kun tikkua vessassa tuijotin...

Ja nyt on jo eka neuvolat takana ja np-ultran aikaa naikkarille odotellaan... Tehdään täällä ymmärtääkseni viikkojen 11+0 ja 13+6 välissä, jotta tulos on luotettava...

Oireita mulla ei siis ole. Kaks ekaa mua on närästäny, väsyttäny, turvottanu, rinnat on ollu arat ym aika alusta saakka (näihin aikoihin kuvotus kakkoselta oli ehkä pahimmillaan...) ja kun nyt ei oo mitään (ei edes paino nouse), niin kieltämättä tuntuu, ettei tässä raskaana voi ollakaan... Saa nähdä siis, mitä tuleva tuo.

-Ruu-:kos se kyseli, et miten kahden pienen kanssa jaksaa...? No meillä kaikki on menny aika hienosti -- loppujen lopuksi. Pojilla on siis ikäeroa 1v5kk. Esikko oli ehkä maailman kiltein lapsi ja kun häntä odotettiin useampi vuosi tulevaksi, päätettiin, et seuraava saa tulla kun on tullakseen... Kakkonen itki sit ensimmäisen puoli vuotta... Syy selvisi vähän vahingossa, ko menin korvia tarkistuttaan ja mukaani sainki soijamaito-reseptin... Maitoallergian selvittyä (ei muita allergioita) olen saanut hoitaa kahta suloista kakaraa :D Esikkoa painaa valtava kahden vuoden uhma, kakkosella eroahdistus nostaa päätään... :) Mut kesään mennessä on jo uudet kujeet...

Ultrassa käyneille paljon onnea matkaan, minä jään vielä odottelemaan oireita (närästys on ainaki taattu juttu, oon nyt jo ostanu Rennietä kaappiin, vaikkakin ajatuski sen syömisestä nostaa palan kurkkuun...).

Mukavaa alkavaa viikkoa Keijut!

Luuk@ ja Oiva 9+2