Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******************kesäkeijut viikkoon 47*******************

18.11.2008 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

tossa viime viikon keskusteluihin linkkiä...

en nähny tälle viikolle uutta pinoa joten päätin avata.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi, ompas sulla massu kasvanu,WAU!!! Vaikka menet muutamaa päivää minua edellä. Onko lapsesi eka?

Itselläni jo 4 raskaus ja maha ei ole minkään kokoinen. Tai sitten en huomaa. Aijemmissa raskauksissa pullahtanut heti 9-10 rv. Kait nää raskaudet on erinlaisia :)

Oma vointi kohtalainen: väsymys sais jo ruveta lähteen. pe ois jo 12+0 ja silloin on aikaisemmissa raskauksissa ollut jo hyvä olo! saas nähdä nyt. MAhan kasvua odotan. Odotan että pääsen tuntemaan kullannupun liikkeet :x tää on niin ihanaa hurahtaa tähän raskauteen ;)

Lapset leikkii joulua ja sa äitiinkin oikein joulufiilikset. Jos lähtis ettiin hyvää piparkakku ohjetta!!

/catry ja rv 11+jotain

Vierailija
2/38 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos catry uudesta pinosta. Harkitsin itsekin aamulla uuden pinon aloittamista, mutta en saanut aikaiseksi.

Tänne ei mitään sen kummempaa. Pahoinvointi ja väsymys jatkuu entisellään. Välillä on ihan normaali olo, esim. eilen illalla pystyin pitkästä aikaa käymään reippaan kävelylenkin koirien kanssa, välillä taas pelkkä istuminenkin jo heikottaa. Mutta mielelläni minä nuo oireet pidän, tietääpähän missä mennään.

Tasan viikon päästä olis ultra. Menisipä aika äkkiä.

Heinäminkki + kaveri rv 11+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin neuvolassa, siellä kaikki ok..:) Eihän siellä nyt ollutkaan muuta kuin papereiden täyttelyä ja kyselyjä toisensa perään. Ultra on 11.12.

Olo on ihan hyvä, pahimmat kuvotukset on takanapäin. Maha ei ole vielä kasvanut yhtään, mutta silti housut puristaa..

Eilen oli ihan pakko jo laittaa vähän joulukoristeitakin esille, lähinnä vain jotain enkeleitä ja jouluverhot.. 3v.tytär olis halunnu jo lähteä joulukuustakin hakemaan..:) Tuntuu että joulu alkaa joka vuosi aikaisemmin ja aikaisemmin..

Hauskaa ja hyvävointista joulunodotusta kaikille kanssasisaruksille!

T: Vendi09 ja rv 8+6

Vierailija
4/38 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä itsekin laittaisi vähän kuuklumisia.

Eka neuvola oli pari viikkoa sitten, sitä samaahan se oli kuin teillä muillakin, eli papereista papereita, papereita... Sain ison pinon erilaisia esitteitä, vaikka jo neljättä meille odotellaankin. Selailen sitten joskus niitä ajan kanssa (meni viikko ennenkuin ehdin ottaa ne edes laukusta ulos)

Sokerirasitukseen jouduin heti, kun kolmessa aikaisemmassa raskaudessa on raskausdiabetes ollut. Tänään sain tulokset, eikä ollut kovin yllättävää, että myös tällä kertaa kaikki kolme mitattua arvoa oli yli raja-arvojen. Siis dietti alkakoon. Toivottavasti selviän pelkällä ruokavaliolla (kuten aikaisemmin) ettei pistämisiin tarvitsisi alkaa. aika vinha kuitenkin tuo diabetes, kun jokaisen raskauden jälkeen tilanne on (onneksi) palautunut ennalleen, mutta jo heti näin alkuvaiheessa riesaksi ilmottautuu.Olen kuitenkin normaalipainoinen, liikun säännöllisesti ja syön jotakuinkin terveellisesti. Hyvästi siis joulutortut ja suklaat tältä(kin) joululta. No, pieni asia, jos raskaus menee muuten hyvin ja vauva masussa voi hyvin.

Väsymys on myös täällä aika hurjaa. Iltapäivällä kello neljä-viisi olen ihan puhki. Eilenkin otin päiväunet kuuden-seitsemän aikaoihin ja jotenkuten selvisin pystyyn vielä reiluksi tunniksi, kunnes jo puoli yhdeksältä yöunille. Toivottavasti pian helpottaa.

Elise rv 9+6

Vierailija
5/38 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään samoissa tunnelimissa kuin muutkin: väsy ja ällötys vaivaa, mutta niitä uhmaten lähden tästä pikapuoliin jumppaan :) En muista aiemmista raskauksista näin valtaisaa väsymystä, joten eiköhän tämäkin ajan myötä unohdu...

Mulle tuli postissa eilen kutsu np-ultraan: on 15.12, jolloin rv13+0. Tuota ennen on joulukuun alussa eka lääkärineuvola, josta en kyllä kovin perusta. Ilettää sanoa näin rumasti, mutta mun kohdalla on nuo neuvolalääkärit aina sattuneet olemaan varsinaisia tumpeloita. No ehkä nyt on toisin:)

Meillä on ilmat olleet viime päivinä ihanan kuivat ja auringon ihmekin on saatu kokea: otetaan näistä kesäkuiset voimaa pimeän keskelle!

Siiili

Vierailija
6/38 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensimmäinen ultra oli tuossa eilen. Melkoista oli, kun se pikkuinen näkyi jo selvästi ja lääkärikin naureskeli kun pikkuinen oli masussa kädet ylhäällä ja raapi päätään kesken ultran! :D Tulosti sitten siitä ihan piruuttaan kuvan, ja toisen sivuttain asennossa missä näky jalat ja kädet ja napanuora. Kaikki oli kunnossa ja mittaa oli 47mm kaverilla. Ja lekuri sanoi, että ensisynnyttäjäksi lähempi laskettu aika olis tuo nyt laskettu + 10 päivää, eli menis 10.06.2009 sitten. Mutta ei sitä siirretty kuitenkaan virallisesti sitä LA. Mutta ihana ensimmäinen kokemus oli tuo ultra, JEE! :)

Catry: Joo, en tiedä miten tää maha on jo noin kookas, on ensimmäinen lapsi kyllä. :) Taitaa olla sellainen innokas kaveri tulossa kun näkyi ultrassakin niin selvästi.

Väsymys rupeaa pikkuhiljaa väistymään, välillä vielä nuokkuu, mutta on myös välillä TOSI pirteä.

Tsemppiä kaikille myös ensimmäiseen ultraan, sitten kun se on ajankohtaista! :)

-Meevi ja pikkupähkinä 12+1-

7/38 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan laiskuuden laiskuus...en oo saanut aikaseksi tänne kirjoteltua, vaan olen kuulumisianne käynny lueskelemassa, taas!!

Ihanaa oli taas vaihteeksi lueskella kuulumisia, Meevi oli ainakin käynyt ultrassa, jee:) Ihanaa!!

Voi täällä odotellaan kirjettä Kättäriltä kun viimestä päivää, että koska sitä päästään tuijottelemaan tota pientä ihmettä....No jospa sieltä loppuviikolla jo alkais kuulua jotain niin olisin aikalailla tyytyväinen. Olis niin ihana tietää milloin se päivämäärä on niin olis jotain mitä oikein odottaa:))

Muuten täällä vointi ihan hyvä, kun vaan edelleen muistaa syödä tasaseen tahtiin ja nukkua tarpeeksi niin kaikki menee hyvin:))

Nyt iltapala odottaa, joten haleja ja hyviä vointeja kesäkeijujen tulevat äidit :))

Anneh ja pikkunen 8+2

Vierailija
8/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin väsymys on melkoinen. Nyt ei ole enää kamalasti ällöttänyt(välillä vain). Iltaisin sänky kutsuu viimeistään puoli kymmeneltä normaalin yhdentoista sijaan... Ja aamulla ei viitsisi nousta ollenkaan.

Mulla on tullut ihan sairas himo maidon juontiin! Voisin vetäistä litran kerrallaan, kun sitä juomaan ryhdyn. Ei kai se tosin niin vaarallista ole, mutta kun en ole pitkiin aikoihin juonut maitoa edes ruuan kanssa.

Täysi olo tulee hirmu helposti ja olen joutunut karsimaan ruoka-annosten kokoa ja syön nykyään varmaan seitsemän kertaa päivässä. Ei mahdu muuten. :)

Eka neuvola on ensi viikon keskiviikkona. Jännittää! Meidän eka lapsi kuitenkin. Jospa sitten joulukuussa pääsisin ultraan.

Voimia ja jaksamisia kaikille!

Divinity rv8+1

Vierailija
9/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt elellään jännittäviä aikoja. Ensimmäinen neuvolalääkäri ja ultra on nyt takana. Pienokaisen iästä lähti yksi viikko pois, eli 8+5 sijasta näytti olevan 7+5. Sydänääniä ei saatu vielä näkyviin, eli ensi viikolla käydään uudelleen yrittämässä.

Tiedän kyllä, että normaalia on, että noin pieneltä ei välttämättä tässä vaiheessa vielä sydänääniä saada. Mutta normaaliahan on myös se, että tässä vaiheessa voi myös helposti mennä kesken. Nyt sitten odotellaan ensi viikkoa, josko ne äänet sitten löytyisi.

Muuten olo on ollut ihan hyvä ja puuhastelua on riittänyt sen verran paljon, ettei ole useinkaan tarvinut miettiä tuota pikkuisen olotilaa.

Vierailija
10/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyksen vuoksi ei ole minunkaan tullut kirjoiteltua, mutta jospa nyt koittais vähän kertoa kuulumisia.

Eli jo edellisviikolla olin ultrassa yksityisellä ja kaikki oli ok, diagnoosi oli normaali kohdunsisäinen raskaus. :) Viikkoja silloin oli 7+5. Niskaturvotusultra on sitten 9.12.

Koko ajan on ollut kuvotusta, mutta viikonloppuna sitten iski oikea vatsatauti, yök!

Eilen oli ensimmäinen neuvola. Oli ihan mukavaa, lapset tulivat ihmettelemään kun verikokeita otettiin ja pitkän etsinnän jälkeen sydänäänetkin saatiin kuulumaan hetkeksi. Seuraava neuvolakäynti sitten 29.12.

Mulla ei ole missään vaiheessa nälkä eikä ruokahalua kun koko ajan on vaan paha olo. Pakko on kuitenkin syödä tai olo vaan pahenee. Odotan kyllä että tulis ihan kunnon nälkä.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Vierailija
11/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin siis Kanervankukka rv 9+5

Vierailija
12/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ultra on takanapäin ja huh minkälainen - vieläkin on pieni shokki päällä. Eli lääkäri siinä vitsaili alkuun kuten aina, että heh heh katsotaan onko siellä yksi vai kaksi. No siinä sitten ruvettiin katsomaan ja lääkäri totesi, että hetkonen onkos täällä kaksi. Minä siihen, että heh heh vitsi vitsi - ei varmaan ole mutta kyllä siinä sitten niin kävi, että kaksi sikiötä sieltä löytyi omista pusseistaan. Eli tässä ollaan onnellisia kaksosten odottajia =) Ihan kiva näin ensimmäiseksi raskaudeksi - meille menee jokseenkin noi suunnitelmat uusiksi tämän myötä mutta ei se mitään - otetaan ilo irti!

Tuitsu2 rv 11+0

Vierailija
13/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuitsu olikin saanut yllätysuutisia ultrassa!! Hienoa! Himulilla taasen jännittävät paikat, mutta toivottavasti viikon kuluttua jo ultrassa näkyy ne sydämenlyönnit.

Oma vointi ollut viime aikoina parempi, vaikka tunnin välein pitääkin syödä huonovointisuuden välttämiseksi. Tänään olin taas huolissani pikkuisesta, koko aamun oli selkäsärkyä, mutta kaipa tuo voi tulla ihan nukkumisenkin jäljiltä tms. Nyt särky jo helpottanut. Kaipa sitä pitää vaan uskoa ja luottaa, että kaikki menee hyvin.. En vaan jaksaisi millään odottaa joulukuun alkuun, jolloin on se nt-ultra. Ja nyt, kun tuohon on enää pari viikkoa, niin on alkanut jännittämään ja pelottamaankin se ultran tulos. Aina jotain huolta mielen päällä ;) .

t tinky 10+1

14/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuitsu2: Onnea kaksosten johdosta:) Varmaan aikalailla jänskä fiilis!?:) Mahtavaa, tuplaonnea:)

Meille ei eloon kuulu ihmeempää...tänään ollut vähän selkä ja maha vuorotellen kipeitä, tiedä häntä mikä sitten mättää...No mut täl hetkel vointi hyvä!! Vieläkään ei kolahtanut postiluukkuun sitä odotettua kirjettä kättärille...höh! Kuinkas kauan muilla on muuten menny neuvolakäynnin jälkeen et on tullut kutsu ( etenkin nimenomaan kättärille, jos joku on käynyt)??

Muuten tämä tässä...ruoka uunissa ja nyt pitäs alkaa pikkuhiljaa siivoilee...hmmmmm....jaksaakohan sitä?!!?

Nauttikaahan loppupäivästä tulevat kesäkeijujen äipät:)

Anneh kera pikkunen 8+3

Vierailija
15/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt hillitä intoilua vielä, kun on jotenkin epävarma olo miten käy. Mutta kun viikot kuluvat toisensa perään, niin pikku hiljaa jo uskaltaa toivoa parasta... ;)

Onnittelut Tinkylle kahdesta vauvan alusta! Minä olen aina toivonut kaksosia, mutta mitä ilmeisemmin meille ei sellaisia ole tulossa (varhaisultrassa näkyi yksi alkio).

Himuli: Eiköhän kaikki ole ihan hyvin. Mullakin lähti tuossa varhaisultrassa neljä päivää pois, eikä ainakaan lääkäri pitänyt sitä minään ihmeellisenä asiana.

Anneh kyseli kättärin ultrakutsusta. Mulle tuli kutsu 7 päivää neuvolassa käynnin jälkeen. Ja ultra ajoittuu mulla viikolle 11+5, neuvolassa kävin 8+5.

Moni potee pahaaoloa.. Toivottavasti helpottaa itse kullakin. Mulla alkoi paha olo 7. viikolla ja luulen että se nyt alkaa loppua. Viikonloppuna oli ensimmäinen kerta pitkästä aikaa, kun oikein huomasin, että oli ihan hyvä ja pirteä olo

t. WilmaL 10+1

Vierailija
16/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kaksosonnittelut väärään osoitteeseen... Se olikin Tuitsu eikä Tinky...

Vierailija
17/38 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että niskapoimu-ultra on tehtävä välillä rv 12+6 - 13+6 jotta tulos on luotettava. Ovat täällä siitä vieläpä todella tarkkoja. Onko muualla samoin, vai johtuuko tämä nyt mun (korkeasta) iästäni?

Kertokaa, miten muualla!

T: W rv 11

Vierailija
18/38 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

tänään juuri olin ultrassa ja kaikki siellä hyvin. Ei ollut niskaturvotustakaan. Nyt voi taas mennä iloisin mielin etiäpäin. Haluan kyllä mennä vielä yksityiselle 20 viikon ultraan mutta siihenkin on nyt aikaa joten turha sitäkään on vielä murehtia.

Winnie olet ihan oikeassa että niskapoimu ultra tehdään noiden rv:jen välillä. olen siis päijät-hämeen alueella joten tääll on ainakin tuo käytäntö.

Vierailija
19/38 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin lunta jo viitisen senttiä, oli yöllä satanut. Mies herätteli aamulla, että "onkohan tuolla satanut lunta kun on niin valoisaa?" Niinhän se sit oli tehnyt, ihanaa! Mies laitto takkaan tulen ja minä imuroin ja siivosin. :)

Joku kyseli tuota niskapoimun tarkkaa aikaa, mulla ainakin katsottiin se 12+1 viikoilla, tuntu ainakin olevan ihan asiantunteva mieslääkäri, joka on kauan ollut alalla... :P Mullakaan ei sitä niskaturvotusta ollut ultrassa, mikä oli aivan loistava uutinen! Ja kaikki oli kunnossa, lisäänki kohta ultrakuvan tonne mun profiiliin, pikkuinen oli niiiiin ihana ultrassa... :) Oon ihan hurahtanut tähän raskauteen!

Omaa vointia sitten... Vähän on vielä ollut itkuinen olo, masennuksen pitäisi kohta jo alkaa hellittämään. Kamala huoli kaikesta, mikä kai on normaalia. Vatsakivut on tullu takaisin, mutta pirtsakampi olo on ollut. Nälkä ei juurikaan enää vaivaa, herkut kyllä maistuu. :P Jotain purinaa mahassa on tuntunut, en kyllä vielä ihan usko "potkuiksi", vaikka jotkut tähän aikaan on jo niitä tuntenut. Varmaan vaan tuo tulehtunut suoli mikä siellä kenkkuilee... :D

Hyvää vointia kaikille ja kirjotelkaahan kans ultrakokemuksia ja kuulumisia! Ihana lukea teidän voinnista ja kokemuksista.

-Meevi ja pikkupähkinä 12+3-

Vierailija
20/38 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa taas jaksan jotain kirjoitellakkin, eli väsymys väistymään päin viimeinkin.

Täällä muuten ollaan voitu melko hyvin,tuota väsymystä lukuun ottamati. Ensiviikon tiistaina olisi Kysillä äitipolilla np-ultra ja lääkäri ja jo nyt meinaa pikkuisen jännittää,menispä viikonloppu nopsaan.

Tari rv 11+2