Mummi epäreilu
Antakaa vinkkejä,kun mummi suosii viidestä lapsesta toiseksi vanhinta,eli ensimmäistä poikaa. Kyläänkin tulee,niin hokee vain tän pojan nimeä ja muruksi,poikaakin se ärsyttää välillä,kun on jo kohta varhaisteini. Tämä poika saa kalliita lahjoja (150euron arvoista),kun pienemmät saa tyyliin värikynät. Nyt vaan muut lapset ite alkanut huomaamaan epäreiluuden. Antakaa hyviä vinkkejä,ei ole omasta vanhemmasta kyse,niin ei voi suoraan sanoa. Onneksi käy välimatkan takia harvoin,mutta aina kiehun sisäisesti ja odotan,milloin kotiansa lähtee.
Kommentit (5)
Minä kyllä pidän huolen siitä, että lapsiani kohdellaan tasapuolisesti. Lasten isä - kaiken puolin ihana - suosii joskus esikoispoikaa siinä mielessä, että ehdottaa hänelle urheilua tai retkeilyä tms. Minä pistän tasaisesti väliin, että sinne lähtee myös pienempi sisko.
Meillä kyllä tehdään juttuja myös niin, että yksi vanhempi lähtee yhden lapsen kanssa ja toinen toisen. Mutta se on eri asia kuin se, että kahdesta lapsesta toiselle tarjotaan jotain kivaa ja toinen jäisi ilman selitystä lehdelle soittelemaan. Tätä on onneksi ollut harvoin.
sä voit kyllä sanoa suoraan mummille että kohtelee tosi väärin muita lapsia ja ne ovat sen itse jo huomanneet. miksi hymistelet ja olet sanomatta? oletan, että puhut miehesi äidistä? jos kerran miehesi ei saa äitiään kuriin niin sitten sinun on siihen puututtava.
Eikö se kuitenkin ole niin että mummi itse päättää mitä kellekkin antaa? Ja kaikki kuitenkin saa jotain...
Näinhän se on ollut varmaan aina että joku saa enemmän, itselläkkin. Vanhemmat sisarukset saivat aina enemmän kun ovat vanhempia... eikä se siitä muuttunut koskaan vaikka kuinka oltiin jo täysikäisiä. Nyt se " vääryys" on tietysti poistunut kun mummo on ollut mullan alla jo pitkään.
joka teki sinun äidistäsi mummon. Ensimmäisellä lapsenlapsella on aina eri asema isovanhempien sydämessä, vaikka muutkin olisivat kuinka rakkaita.
Minusta on hienoa, että mummo huomioi varhaisteinin, eikä vain pieniä " söpöliinejä" , kuten monissa perheissä.