Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammatti sopisi yleislahjakkaalle (6 vanhaa laudaturia) ja yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneelle naiselle?

Vierailija
24.01.2008 |

Varhaisen perheenperustamisen ja sitä seuranneen fyysisen, nyt vihdoin voitetun sairauden vuoksi olen edelleen 3-kymppisenä ilman ammattia. Kaupallinen tai tekninen ala ei nappaa. Olen kiinnostunut politiikasta, ympäristöasioista, sosiaalisesta oikeudenmukaisuudesta yms. Myös kirjallisuus ja kulttuuri yleensä kiinnostavat. Osaisiko joku suositella alaa? Haluaisin työltäni sekä itsenäistä puurtamista että kosketusta muihin ihmisiin - sopivassa suhteessa molempia :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opiskelen, ei liian pitkä koulutus ja hyvät mahd. työhön eri aloille.

Yhteisöpedagogi (AMK) on humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto, joka on laajuudeltaan 210 opintopistettä. Tutkinnon voi suorittaa 3,5 vuodessa. Yhteisöpedagogiksi opiskellaan kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelmassa. Yhteisöpedagogin ohjenuorana ovat humanistiset arvot.

Yhteisöpedagogit tekevät nuoriso- tai kansalaisjärjestötyötä. Yhteisöpedagogi voi työskennellä asiantuntijatehtävissä esimerkiksi kunnan nuorisotyön / vapaa-aikatoimen piirissä tai kansalaisjärjestössä, jopa seurakunnissa. Koulutus antaa myös valmiudet toimia itsenäisenä yrittäjänä. Yhteisöpedagogin tutkinto rinnastetaan joissakin tapauksissa sosionomin tutkintoonlähde? mutta koulutukset eroavat painotuksiltaan huomattavasti.

Vierailija
2/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikampanjan aikana luet vaikka noita yhteiskuntatieteitä ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 laudaturia ei minusta kerro vielä mistään yleislahjakkuudesta, tunnollisuudesta korkeintaan.

Kai sitä nyt luulisi itse tietävän, mikä kiinnostaa ja miten sen kiinnostuksen voi hyödyntää koulutuksessaan ? Varsinkin, jos on yleislahjakas.

Vierailija
4/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei kyllä kuutta ällää, viisi vain. mä lähdin opiskelemaan yliopistoon kolmikymppisenä. Nyt olen siinä vaiheessa, että gradu pitäisi valmistua kohta ja toivon mukaan viimeistään ensi syksynä sitten on loputkin kurssit suoritettu. Minulla on pääaineena historia, yleissivistävänä aineena se sopi minulle hyvin. Siihen sitten lisäksi voi lukea melkeinpä mitä vain, ihan oman kiinnostuksen pohjalta. Yhteiskuntatieteitä, sosiaalipolitiikkaa, valtio-oppia, kieliä, jonkin tietyn alueen tutkimusta (Pohjois-Amerikka, Aasia...), filosofiaa. Ihan mikä itseä kiinnostaa.

Vierailija
5/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimiehenä voit toimia vaikka milla alalla - itse 6 ällä ylioppilaana tekisin nyt niin....

Vierailija
6/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vaikeaa palata opiskelemaan noin pitkän tauon jälkeen. Kai olet jotain tehnyt tuon reilun vuosikymmenen aikana? Hae ihmeessä opiskelemaan, mutta hyvin mahdollista ettet pääse.

Vierailija
7/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen piirissä asioita tarkastellaan niin yhteiskunnan kuin yksilönkin tasolla monesta eri näkökulmasta, puhumattakaan eri instituutioista.

Sosiologi tulee sinusta siis : )

Vierailija
8/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeesi tulee olemaan mitätön.

Vierailija
9/9 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 6 ällää kirjoittanut, tuskinpa kovin tyhmä voit olla. Tiedän monta tunnollista puurtajaa, jotka eivät päässeet lähellekään tuota tulosta yo-kirjoituksissa.

Oikeustieteellistä (tosin vaikea päästä) tai yhteiskuntatieteellistä tiedekuntaa yliopistossa suosittelisin sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän