Kumman tulee ottaa yhteyttä huutiksessa?
Ostajan vai myyjän?
Mä olen aina ottanut yhteyttä ostajana, mut nyt myyjänä huomaan, että osa ostajista katoaa maan alle. Pitää herätellä vissiin heitä?
Kommentit (23)
Minä olen aina ostajana ottanut yhteyttä nopeasti. Kerran olin viikonlopun reissussa, kun kohde oli sulkeutunut, niin myyjä oli sillä aikaa laittanut viestiä. En kokenut sitä ahdisteluksi.
tilinumero kehiin, selkeää laittaa vielä kokonaishinta eli postimaksun hinta mukaan. Ärsyttävää ostajan sit penkoa sitä huutiksen sivuilta. Jos myyjä ei laita 2-4 pvän aikana tietojaan, niin sit mä vasta kysyn.
Se ei tarkoita, että maksu pitäisi tulla sillä sekunnilla. Haluan vain hoitaa oman osuuteni heti. Olen sellainen muutenkin tosielämässä, en jätä asioita roikkumaan
sisällä ja kysy tilitietoja niin myyjä pistää negaa lunastamattomasta huudosta...
meklarin voittoviestissä on tiedot ja ainut mitä kuulen myyjästä on mahdollinen palaute. ei anna minusta hyvää kuvaa
Mitkään ei tietenkään estä myyjääkin ottamasta. Minulta lähtee vakioviesti aina huudon voittajalle. Mutta tosiaan ostajan tulee ottaa yhteyttä.
Jos kohteen kuvauksessa lukee, että ostajan otettava yhteyttä 3 päivän kuluessa, ei varmaan kannata huutaa, jos ei aio sitä noudattaa...
Mies tuli LAPPEENRANNASTA asti hakemaan vartavasten tuotetta. olin kysellyt miten haluaatuotteen toimitetavan. Niin soitti seuraavana päivänä, että olen sinun oven takana. Missä olet? Vastasin töissä. Mutta sain sovittua tapaamisen töitten väliin :)
ihan sivu juttuna. Tätä olen monesti ihmetellyt
Siinä viestissä kun mainitsee, että maksun tulee näkyä tilillä esim. viikon sisällä, ja lunastamatomasta kaupasta tulee automaattisesti nega, niin luulisi ostajan tajuavan. On jokaisen ihan oma vika, jos on laittanut huutikseen sellaisen s-postiosoitteen, jota lukee vain kerran viikossa tai kahdessa, se ei siis riitä selitykseksi.
Ja kun ostaja on maksunsa maksanut, minusta olisi siinä vaiheessa kohteliasta ottaa yhteyttä myyjään ja ilmoittaa maksusta, jotta myyjä sitä osaa odottaa. Muuta yhteydenpitoa ei mielestäni tarvita, eli vastaus ap:n kysymykseen:
Automaattiviesti myyjältä + yksi viesti ostajalta, sinäpä se.
en jakele sitä turhaan ja osa kaupoista toteutuu noutona tai treffeinä. Onpa useamman kerran käynyt niin, että toisella puolella suomea asuva ostaja on halunnut noutaa (esim lähelläni asuva ystävänsä on hakenut), kerran taas vein tuotteen ostajan kotiovelle (etukäteen näin ehdotuksestani sovittu) toiseen kaupunkiin viikonloppumatkan yhteydessä.
Huutonetin puolesta ostajalle menee tieto yhteystiedoista, ne mielestäni riittävät alkuun. Ensisijaisesti odotan ostajan ottavan yhteyttä ja kertovan, miten haluaa tuotteen, mutta ihan yhtälailla olen itsekin ottanut yhteyttä ja kysynyt.
Aivan turhaa kerjätä tilinumeroa kun myyjän täytyy ne kuitenkin ilmoittaa. Eli järkevämpää on niin että myyjä ottaa yhteyttä!
Eihän myyjä voi tietää, haluaako ostaja että tuote postitetaan vai tuleeko noutamaan sen ja maksaako tilille vai noutaessaan.
Jos ostajasta ei kuulu, otan itse yhteyttä.
En minäkään mielelläni jakele tilinumeroani turhan päiten.
Vierailija:
Aivan turhaa kerjätä tilinumeroa kun myyjän täytyy ne kuitenkin ilmoittaa. Eli järkevämpää on niin että myyjä ottaa yhteyttä!
Oma kokemukseni on, että ne ostajat, jotka eivät oma-alotteisesti ota yhteyttä myyjään, eivät aiokaan maksaa. Otan aina itse yhteyttä, jos ostajasta ei kuulu päivässä-parissa, mutta lähes poikkeuksetta nämä ostajat, joihin saa itse ottaa yhteyttä, jättävät tuotteen lunastamatta.
Vierailija:
meklarin voittoviestissä on tiedot ja ainut mitä kuulen myyjästä on mahdollinen palaute. ei anna minusta hyvää kuvaa
MIKSI HELVETISSÄ TÄSTÄKIN PITÄÄ TEHDÄ NÄIN VAIKEAA?? uskomatonta
Omissa kohteissani on aina noutomahdollisuus.
Vierailija:
20 ja myyjä ei sitten voi laittaa viestiä ostajalle? monissa kohteissa ei edes ole noutomahdollisuutta
Ilmoitan ostajalle tilinumeron ja laitan viestiin vielä summan jonka hänen huutonsa maksoi postikulujen kanssa. Jos ostaja on samalta paikkakunnalta kyselen haluaako hän noutaa, saavat toki muutkin noutaa mutta en noudosta viitsi erikseen kysellä jos ostaja on toiselta puolelta Suomea.
Tähän viestiin ostaja voi sitten vastata että on maksanut tai kysellä lisää noudosta.
Mitä te teette noille, jotka eivät lunasta huutojaan? Annatteko negaa vai jätättekö antamatta kostonegan pelossa? Miten paljon ne negatiiviset kostopalautteet vaikuttaa teidän huutamisiin?
niin ostajankin pitää reagoida