Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooOOOoo Torstaita Helmet ooOOOoo

24.01.2008 |

Hei vaan kaikille, En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut, mutta nyt alkaisi olemaan ylimääräistä aikaa käsissä :) eteenkin... kun ei saa nukutuksi.

Alkuun heti kysymys, onko kellään ollut kohonneita maksa-arvoja? Jos on niin mitä riskejä tuo tullessaan ja mikä on hoito? Aamulla kävin labrat antamassa eli pitäisi täksi päiväksi olla kyllä jo valmiit. Turvottaa ihan tolokuttomasti ja kämmeniä ja jalkapohjia kuumottaa ja vähän kutisee...

Maltamattomana jo odottelee...

TElli 36+2

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kerrankin semmoinen päivä ettei ole MITÄÄN sovittuna. Mullahan on neuvolakin nykyään 2 kertaa viikossa, ton verenpaineen takia. Onneksi se on kilometrin päässä tossa, ettei tartte niin kovin kauas lähteä. Ja tuleepa ohjelmaa päivään. :) Tänään oon vasiten yrittänyt nyt sitä " miesten lepäämistä" (paitsi tiskit laitoin aamulla), ja kyllä meinaa persus puutua tässä soffalla! Sinnikkäästi nyt vaan. Huomenna on se poliaika (jonka sain myös noitten paineitten vuoksi, ja poikkitilan joka jo kääntyikin rt), onneksi saa sitten tietää saako tuo ressukka kaikkea tarvitsemaansa vattaan kun äitin paineet huitelee missä sattuu.

En tiedä mitä tekis ilman nettiä, tosin ei tätäkään ruutua viitsi koko päivää vahdata. Jos kokeilis käsitöitä, virkkaisi peittoa vaikka vauvalle.

Voimia loppumetreillä olijoille, täällä mun vattassa menee vielä vaikka kuinka kauan.

Lissula 36+4

Vierailija
22/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomista luin aamulla, että puolen päivän aikaan tulee lumimyräkkä tänne Etelä-Suomeen ja olisko ollut 12.15 kun alkoi pyryttää. Pitäis lähteä käymään postissa ja itäkeskuksessa, mutten taidan uskaltaa auton rattiin.

Nukuin just 3 h päikkärit ja olo on tosi freesi...jos vaikka leipois sitä omenapullaa...?

Sivut menee osta ja myy -osastolle, koska vauva-lehti uudistuu. Klikatkaapas tota " Keskustele" -linkkiä, niin näätte! uusia osastoja on tullut keskusteluun! Eli hyvä vaan kunhan vanhat tekstit säilyy...

Neuvolakäyntien määrästä:

3 alkuraskauden ultraa (yksi suomessa, ja kaksi ulkomailla...pompottivat mua lomareissulla paikasta toiseen, kun vuotelin ja ultrasivat molemissa)

6 neuvolakäyntiä

2 lääkärikäyntiä

ens tiistaina siis vika neuvolalääkäri (36+6) ja neuvola-aika enne sitä.

Eikä muakaan ole ultrattu ylimääräistä tai käytetty äippäpolilla. Kätilö teki np- ja rakenneultrat, eli synnärin lääkäreitä en ole edes tavannut. Oon kai niille normitapaus, kun mulla ei ole Epilepsiaankaan lääkitystä, joka vaatis lisäseurantaa.

Nyt sen pullataikinan kimppuun.

N ja NK 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan odotettu lääkärineuvola takana rv 35+6

Sf-mitta: 30cm, samaa rataa mennään hieman keskikäyrän alapuolella

Painoa +300g/vk. Kokonaissaldo nyt tasan 10 kiloa

Verenpaine: 95/60, lääkäri kyseli huimaako, ei nyt kuitenkaan tunnu siltä.

Hb 127, pitänee taas aloittaa uudelleen raudan syönti

Kohdun ulkosuu auki ja pehmennyt, sisäsuu kiinni. Vauva raivotarjonnassa. Pyysin lähetettä kokoarvioon jos alkaa mennä yliaikaiseksi. En halua että pääsee yhtä isoksi kuin edellinen joka jäi hartioista jumiin ja solisluu murtui. Lääkäri sanoi että katsotaan vielä kahden viikon päästä tilanne neuvolassa ja sit tarvittaessa lähete äitipolille.

Kokoarvio on siis tällä hetkellä että siro vauva, tyttö kenties ? Olo on kaikinpuolin hyvä, lukuun ottamatta alkavaa flunssaa. Viikon päästä saa aloittaa kohdunsuun pehmittelyn luonnollisin keinoin ;)

Vierailija
24/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se paniikki vasta iski eilisestä polikäynnistä. Mulla on maanantaina lapsivesipunktio, mistä tsekataan, että onko vauvalla ollut hapenpuutetta ja olisiko keuhkot jo kypsät käynnistykseen. Kävin tänäänkin käyrällä avo-osastolla ja vauva liikkui tosi hyvin ja käyrä oli hyvä. Se jotenkin edes lohduttaa... Mutta arvatkaapa iskikö paniikki, että jos vauvalla onkin jokin kamala tauti tms, koska vatsanympärys vastasi viikkoja 42+ ja päänympärys 39+. Sokerivauvoilla tosin on tyypillistä, että varatalonympärys on isompi, mutta jotenkin vaan nyt hätäännyin. Ja eniten ehkä siitä lääkärin asenteesta jäi sellainen mielikuva, että jokin voisi olla vinossa.

No taidan käydä pikkuisilla päikkäreillä ennen lasten tuloa, jotta jaksan alkaa heidän kanssaan touhuilemaan. Aamulla jo stressaantuneena menetin esikoiselle hermoni, kun venkuloi vaatteiden jne kanssa. huhhuijjaa... Ja menin onneton irtisanomaan lasten tarhapaikatkin tän kuun lopusta, joten ensi viikon jälkeen heille ei ole hoitajaa päivällä, jos joudun osastolle sisälle. Ja molemmat mummulat 600km päässä.

t. Amanda allapäin 35+5

Vierailija
25/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa tullut +500 viikossa, rr 148/77, vauvan syke 140, sf 34 eli käyrän yläpuolella jo mennään. Korkeat paineet johtuvat varmaan siitä että taistelin esikoisen kanssa (pelkää neuvolaa ja neuvolatätiä). Tädin hössötys kävi kovasti hermoille kun ihmetteli esikoisen raivokasta käytöstä ja käski meidät puheterapeutille kun esikoisen puhe hieman epäselvää.

Kaikki muukin tällä hetkellä tökkii, eilen skitsosin miehelle kun kehtasi valittaa jostain mitättömästä asiasta ja ei viitsinyt laittaa esikoista nukkumaan. Taidan olla aikamoinen pirttihirmu :D. Sain esitietokaavakkeen vasta muutama viikko sitten ja se pitäisi olla täytettynä ensi viikon lääkärikäynnille.

Hiukan on mietityttänyt miten esikoinen ottaa uuden tulokkaan vastaan kun on hieman temperamenttinen luonne ja nyt aikas vaativassa iässä. Toisaalta pitää vauvoista ja paijailee mielellään niitä. Onneksi mies pitää 3vk isyyslomaa +1vk talvilomaa joten jää hieman aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen. Oletteko lukeneet Anna Wahlgrenin Lapsikirjaa? Sen mukaan isomman sisaruksen pitäisi päästä " liittämään" vauva " laumaan" kotioloissa eikä sairaalassa, eli on haitallista jos hän näkee vauvan ensi kertaa sairaalassa. Mitähän tuosta pitäisi ajatella.

Meillä mies jää esikoisen kanssa kotiin ellei saada lapsenvahtia synnytyksen ajaksi kun isovanhemmatkin asuvat pitkän matkan päässä. Toivon että joku ehtisi työkiireiltään tulemaan, ei olisi varmaan mukava joutua yksin synnyttämään :´(

No se on sen ajan murhe. Jotain positiivista sentään että on näköjään talvi tullut eteläänkin. Nyt pyryttää kunnolla :D

cry-baby rv 35+1

Vierailija
26/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs..

Ultrat

Np- ultria 2 (ensin tehtiin liian aikaisin rvlla 10 ja uudestaan sitten rv 12)

Rakenneultra

Synnytystapa-arvion ultra (suostuivat tekemään tuon arvion ihan sillä perusteella että mua itseäni pelotti vauvan olevan iso, lähetteellä toki.)

Neuvolassa olenkin ravannut yhteensä 15 kertaa tähän mennessä

Näistä neuvolakäynneistä lääkärikäyntejä on ollut 6 kpl.

Eli mä olen kyllä ravannut ihan riittämiin tuolla neuvolassa, onneksi ei tosin ole matkaa sinne kuin n. kilometri.

En vaan jaksaisi siellä enää käydä, varsinkin kun nyt on nuo viikottaiset käynnit. *huokaus*

Mutta, nyt menen jatkamaan tiskaamista. Pitäisi kauppaankin vielä lähteä.. En vaan millään jaksaisi.

Suan ja Nuppu 37+1

Vierailija
27/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskenpa minäkin, monestiko olen missäkin tämän raskauden aikana käynyt:

1 neuvolalääkärikäynti (alkuraskauden ultra, samalla sain Klexane-reseptin)

9 neuvolakäyntiä

5 äitipolikäyntiä (np- ja rak.ultra + 3 kasvukontrollia)

Amandantrio, onpas tosi ikävää, että tuollainen huoli nyt loppuraskaudeksi tuli :-/. Saiko lääkäri varmasti mitattua vauvan päänympäryksen kunnolla? Mullahan vauva oli jo niin alhaalla lantiossa, että päänympäryksen mittaaminen oli hankalaa. Päänympäryksestä saatu mitta viikkoihin muutettuna oli kuulemma pienempi kuin mitä keskivartalo ja reisiluu antoivat (meillä muutenkin vauvat olleet isopäisiä kuten minä ja miehenikin ollaan). Eli voisko sulla kyse olla vastaavasta? Kovasti tsemppiä sinulle ja toivotaan, että kaikki on kaikesta huolimatta hyvin!!!

Cry-baby, enpä ole ennen törmännyt tuollaiseen väitteeseen, että isosisarus ei saisi nähdä vauvaa ennen kuin vasta kotona. Meillä ovat aina käyneet minua ja vauvaa sairaalalla katsomassa ja hyvin ovat sitten kotona laumaan vauvan ottaneet ;-). Esikoinen kyllä vaikutti olevan vähän hämillään, kun vauva tuli kotiin, mutta kukaan ei tosiaan ole ollut edes mustasukkainen, ei siis myöskään esikoinen (tai ei siis koskaan tuonut asiaa ainakaan millään tavalla ilmi eikä siis kukaan muukaan lapsistamme). Tänään just miehelle sanoin, että saatte sitten käyttää nykyistä kuopusta joka päivä minun luona sairaalassa. En halua, että se täällä monta päivää ihmettelee, minne äiti on kadonnut. Vähän tietty jännittää, miten 1v.4kk minuun sairaalassa suhtautuu ja millä mielellä minut sinne jättää ja miltä itsestä se kaikki tuntuu. Olo on tosiaan kuin olisin vasta kakkosta saamassa ;-).

Aiemmin tänään kirjoitin viestissäni miehen stressaavasta työtilanteesta ja miten se mahtaa joutaa edes synnytykseen. No, viestin kirjoittamisen jälkeen soitin töihin, niin nyt oli joku isompi herra soittanut ja alkanut paasata, että kun moton tietokoneen tulosteet eivät ollenkaan täsmää (mittalaitehan kontrolloidaan säännöllisesti ja itsekin käyvät välillä kontrolloimassa). Mieheltä oli pinna palanut (painostusta metsäyhtiön taholta jatkunut nyt siis jo pidempään) ja alkanut ladella ärräpäitä takaisin. Siinä oli kuskitkin olleet kuulemassa, joten nytpähän on nekin kuulleet, millaiset paineet yrittäjään kohdistuu. Isomman herran perää oli soittanut pienempi herra (joka muutenkin monta kertaa päivässä soittelee) ja sille mies oli sanonut samantien, että *rkele, hauku nyt sinäkin kerralla kunnolla, niin ei tarvii monta kertaa päivässä soitella. Oli mennyt kuulemma ihan sanattomaksi. Tämän metsäyhtiön taholta on ennenkin hävinnyt puita. Miten voi rekkakuormallinen puita hävitä kuin tuhka tuuleen. Ja syy on tietenkin moton mittalaitteessa, mutta kun he käyvät sen kontrolloimassa, niin siinä ei olekaan mitään vikaa. Silti " kadonneet" puut menee yrittäjän pussista. Mies viime syksynä vaihtoi tälle urakanantajalle. Pari päivää sitten edellinen urakanantaja oli soitellut, milloin tulette heille takaisin. Heillä oli vaan se ongelma, etteivät tahtoneet pystyä tarjoamaan töitä kesäksi. Joku voisi luulla, että no silloinhan se yrittäjä voi lomaa pitää, mutta ei se ihan niinkään ole. Koneiden huoltamisessa menee muutama viikko ja siinä sit samalla stressaantuneena soittelee, milloin pääsis työt aloittamaan, kun rahaakin pitäis saada. No, onneksi on kuitenkin tuo edellinen urakanantaja " takaporttina" , jos tämän nykyisen kanssa menee sukset pahasti ristiin. Mies on just motokaupat lyönyt lukkoon, joten tulot pitäis sit kyllä olla ihan säännölliset. Kesätaukoa ei pysty pitämään, kun ei millään pystyis pitämään ilman konekauppojakaan. Joo, mut tää menee kyllä pikkuisen tämän palstan aiheen vierestä. Enkä odota tähän keltään mitään kommenttia, kunhan saan vaan vähän purkaa itseäni ;-). Isyyslomasta ei meillä edes puhuta, mutta onneksi äitini pystyy meillä aina käymään ja onhan noista isommista lapsista jo paljon apua esim. nykyisen kuopuksen hoidossa, tai siis etenkin vahtimisessa... ;-)

Mutta nyt muihin hommiin, kun kuopus nukkuu.

neronja rv 38+4

Vierailija
28/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kertaa käyty lääkärissä, joissa 4 kertaa ultrattu.

Neuvolassa lisäksi 10 kertaa rampattu.

Käyntejä yhden ennenaikaisen synnytyksen ja supistelujen vuoksi normaalia enemmän lääkärillä. Muuten olen käynyt normaalisti neuvolassa.

Kylläpä taivaalta pyryttää lunta!

Ois mun keli synnyttää, rakastan myrskyä!

Vierailija
29/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ostanut sisaruksille pieniä lahjoja, jotka sitten annetaan vauvalta lahjaksi sisaruksille sairaalassa kun sisarukset tulevat katsomaan uutta tulokasta?

Itse ostin pienet paketit. Esikoinen äskettäin sanoi, vaikken ole puhunut asiasta mitään, että muistaa mitä viime kerralla sai kun tuli sisarusta katsoon. Olipa jäänyt mieleen vaikka luulin ettei muista.

Vierailija
30/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurela:

Onko kukaan ostanut sisaruksille pieniä lahjoja, jotka sitten annetaan vauvalta lahjaksi sisaruksille sairaalassa kun sisarukset tulevat katsomaan uutta tulokasta?

Me ei olla koskaan ostettu. Ekojen lasten aikaan en ollut edes tuollaisesta tavasta kuullutkaan. Eikä millään pahalla ketään kohtaan, mutta minusta hieman teennäistä. Siis " uskotella" isosisaruksille, että äidin masusta putkahtanut vauva on tuonut tavaroita mukanaan... ;-) En silti halua ketään kritisoida, tuo oli vaan oma mielipiteeni. Esim. meidän kuopus on nyt 1v.4kk. Jos sille annettais joku lahja sairaalassa, niin ei se sitä mun mielestä mitenkään vauvaan osais yhdistää. Eikä se oikein muutenkaan ole tavaroitten perään. Mieluiten touhottaa vaan kaikkea ja tutkailee, mitä isosisarukset (5, 6, 8 ja 9-vuotiaat) tekee. En vaan siis näe omalla kohdallamme mitään syytä " lahjuksille" , kun isosisaruksetkin ovat jo aikaa sitten tottuneet, että perheessämme on monta perheenjäsentä ja mielellään ottavat jäseniä vielä lisääkin ;-).

n

Vierailija
31/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voi miten ihana ilma. voi kun pääsis ulos. Mieskin on niin paljon hoikempi, ettei voi hänenkään vaatteita laianta...

PINGU: Miulla on joku streptokokki, en muista mikä. On kertaalleen hoidettu raskauden aikana, ja sanoivat että heti kun tulen synnyttämään laitetaan antibiotti tippa... en oikein siitä enenmpää tiedä...

NERONJA: Miulla veli on saman alan yrittäjä kun miehesi, ja paljon olen saanu kuulla kiukuttelevista isoista pomoista yms. Voin siis jossain määrin eläytyä tilanteeseesi.

Luuk@:Meniköhän toi nikki nyt ihan oikein... Äpkl käynneistä kuitenkin:

9 käyntiä äpkl, joilla kaikilla lääkäri ultrannut

10 käyntiä neuvolassa

Nämä kaikki edellisen ennenaikaisen synnytyksen ja supistusten vuoksi. Nyt myös seurannassa lapsiveden määrä ja lapsen koko. Miullahan on se sf mitta 41 ja rv37!

illan jatkoa Helmet!

Vierailija
32/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasuliina:

NERONJA: Miulla veli on saman alan yrittäjä kun miehesi, ja paljon olen saanu kuulla kiukuttelevista isoista pomoista yms. Voin siis jossain määrin eläytyä tilanteeseesi.

Ai kun kiva, että löytyy joku, joka ymmärtää :-). Kyllähän se metsäkoneyrittäjien tilanne on hyvin samanlainen kaikilla tai siis, että toinen yrittäjä tietää todella hyvin, mitä muittenkin saman alan yrittäjien arki on. Äsken tuossa miehelle soittelin ja nythän se oli jo paljon rauhallisempi kuin päivällä. Oli vaan puhetta, että hyvä se on noitten herrojenkin saada vähän takaisinkin palautetta. Ja miestäni ajatellen, ihan hyvä senkin oli saada niitä höyryjä päästeltyä ulos, koska olen viime päivinä huomannut, että niitä on alkanut vähän huolestuttavasti kertyä. Oli kuulema kuskitkin olleet hiljaista miestä noitten herrojen puheluitten jälkeen. Olipahan niillekin selvinnyt, ettei sitä voi vaan johonkin hyvänolontunteeseen tuudittautua ;-).

Mut nyt lapsille puuroa jakamaan.

neronja taas

Vierailija
33/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tuosta lahjakäytännöstä ja voin kuvitella, että isoissa perheissä sille ei ole tilausta. Toista on sitten perheet, joihin syntyy toinen lapsi ja eka on saanut olla se ainokainen jo jonkin aikaa. Päiväkodissa työskennellessäni huomasin kyllä, miten yhdessäkin tapauksessa lahjan saaminen auttoi isosiskoa sopeutumaan pikkusiskon syntymään. Isompi kun tuppasi muutenkin olemaan aika mustasukkaista ja äitiin ripustautuvaa laatua.

Pakko oli vertailla noita neuvolakäyntimääriä ja tosi kummalta tuntuu, että mulla, jolla 2 keskenmenoa ja lapsettomuushoidot takana, on niitä ylivoimaisesti vähiten. Et musta ei vaan TUNNU, että mua sorretaan, vaan ihan oikeasti sorretaan...

Suan: taidetaan linkittää ja seurata toistemme blogeja? Lueskelin vaan aikani kuluksi tota nuorten äitien pinoa ja ainakin sun LA ja ikä täsmää... Hassua, etten ole aiemmin tajunnut! :)

Pulla on nyt leivottu ja toinen pitkoista miehen kanssa kahdestaan tuhottu...tuli aikasten hyvää... Mies lähti juuri lenkille ja mä jäin tähän sohvalle sulattelemaan. Jos kohta jaksais iltaruokaakin alkaa puurtaa pikkuhiljaa.

Vielä yksi juttu: kun muutatte tai lisäätte tietojanne tonne Helmien listaan, päivittäkää please koko lista...siis 1.) vastaa viestiin (ja sieltä alin valmis lista) ja 2.) otsikon alta klikkaus " lainaa alkuperäistä viestiä. Siihen vaan sitten oikeaan kohtaan tiedot oikeiksi. Nyt joku meistä joutuu aina tekemään sen työn uudelleen...

Nyt mä lopetan tän palstaterrorismin...

N taas

Vierailija
34/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnalle.. Mun on nyt kyllä myönnettävä tyhmyyteni, mutta enpä kyllä osaa yhdistää sua mihinkään. Mistäköhän blogista puhut? :O

Olenkohan oikeasti näin tyhmä etten tajua..

Vierailija
35/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et siis kirjoita Peikkotyttöä? Sitä kirjoittaa sitten joku, joka on samanikäinen kuin sä ja jolla on LAkin sama.

Mun blogi löytyy osoitteesta http://lumi-nonna.vuodatus.fi

Vierailija
36/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, en kirjota.. Muiden palstojen kautta tiedän kyllä ainakin todennäköisesti kuka tuo sun luulema henkilö on ja todella, samanikänen on ja sama laskettuaika, mutta mä en ole kyllä tällä kertaa kyseessä. =)

Vierailija
38/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt neuvolalääkärillä 4 kertaa. Näistä 2 " normaalikäyntiä" rv:t 10 ja 35, viimeisin oli synnytystapa-arvio ja siis ihan käsikopelolla. 2 muuta on ollut ylimääräisiä käyntejä selkäkipujen ja supistusten takia.

Ultria on ollu 2, np ja rakenne. (Lisäksi käytiin yksityisellä 4D:ssä)

Neuvolakäyntejä on tähän mennessä kertynyt kaiken kaikkiaan 10 (mukaanlukien nuo lääkärikäynnit). Viime viikosta alkaen käyntejä on kerran viikossa loppuun asti. Verenpaineet ja pissa katsotaan joka kerta.

Luuk@ko se mainitsi vyöhyketerapiasta? Täytyykin huomenna soitella ja ottaa selvää auttaisiko se turvotukseen.

täysikuu ja tytär 36+4 (jee, ihan kohta ollaan täysiaikaisia!)

Vierailija
39/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Neronja kommentista, kaikki kommentit ovat tietty tervetulleita! Ei siihen lahjojen antoon liity uskottelua että vauva olisi ne lahjat sisaruksille ostanut. Meille se on ollut pieni muistelus isosisarukseksi tulon myötä, että heitäkin muistetaan vaikka koko maailma tuntuu pyörivän vauvan ympärillä.

Ja todellakin se on niin että jokainen perhe taaplaa tyylillään ja hyvä niin!

aurela

Vierailija
40/40 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käymässä nukkumaan jo 1,5 tuntia sitten, mutta ihan toivotonta nykyään yrittää nukuttaa esikoista (pian 2 vee), kun se vain odottaa että pääsee huutaa perään, kun käyn vessassa.. Mies sitten nukuttaa hänet ja miksen aina muista, että niin pitäisikin, enkä jääräpäisesti aina yrittäisi kuitenkin. Parempi mun olis nukahtaa sohvalle ja kömpiä siitä omaan sänkyyn myöhemmin.. Tosiaan, ehkä omasta makuuhuoneesta voisi olla hyötyä tässä tilanteessa, kun uni tulisi silmään jo reilusti aikaisemmin, kun sitten ei pysty kuitenkaan nukahtamaan enää myöhemmin..

Mutta sitä aloin tänne vastaamaan, että

AMANDANTRIO: Meillähän on painoarvion (31+ viikolla tehty) mukaan pää neljä viikkoa edellä lasketusta ajasta, eikä todellakaan epäilty minkään sortin tilanteen olevan meneillään. Muu keho on myös edellä kasvussa, mutta aiempien ultrien mukaan laskettu aika täsmää hyvin. Kyse ei myöskään ole sokerivauvasta, mutta sokerivauvalla olisi todennäköistä, että kropan ympäryskin olisi isompi. Ota rennosti siis, sehän on hyvä, jos sulkevat hapenpuutteen mahdollisuuden mittaamalla pois, niin ei tarvitse sitä jännätä enää. Ja minä ainakin olisin ihan tyytyväinen, jos käynnistettäisiin seuraavassa painoarviossa, eikä annettaisi kasvaa turhan isoksi. Tsemppiä! =)

nemma 34+6