Minua kiinnostaa, mistä syystä ihmiset EIVÄT hakeudu terapiaan, vaikka tietävät tarvitsevansa apua.
Kommentit (23)
Terapian hyöty kyseenalainen, hyvä ystävä kun voi olla sata kertaa parempi terapeutti kuin mikään oikea terapeutti
Lätistään kaverille oluttuopin ääressä tai hiekkalaatikolla, eikä oikeasti oteta vastuuta asiasta. Terapeutille meno kun osoittaa jo todellista vastuuntuntoa ja ongelmanratkaisukykyä.
Ei siis ihme, että selittelijät ovat ongelmissa.
En jaksanut enää hakea toista terapeuttia.
voin jutella kotona seinille eikä se maksa, se on melkein sama asia kuin terapiassa käynti. käyty on.
Vierailija:
voin jutella kotona seinille eikä se maksa, se on melkein sama asia kuin terapiassa käynti. käyty on.
No näin. Hyvä meininki. Tapa vaan ittes.
olen kokeillut, ja ei kukaan minua voinut auttaa. Surua ja murhetta on niin paljon ja kuka sen voisi poistaa, ei kukaan. Ei minua auta, vaikka kuinka siitä puhuisin.
Siksi ratkon itse omat ongelmani. Olen tehnyt aina niin. Hyvin selvinnyt tähänkin asti.
Ja juu, mulla on asennevamma psykiatreja tms. kohtaan.
Mustaa, pimeää, ei ketään, mua ei voi eikä saa auttaa.
Vittu ottasko uuden tatskan.. Meniskö Bankokkiin sukeltaa?
jälkeenkin! Ja jos on lapsia, huostanaoton riski on todellinen, valitettavasti. Ja kyllä, uusi talvitakkikin tarvitaan, jopa niille lapsillekin.
Mieluummin toimintakykyinen lukossa oleva sekopää kuin toimintakyvytön ongelmiaan käsittelevä sekopää. Terapia ei ole mikään automaattiratkaisu vaan raskas prosessi, joka ei välttämättä sovi kaikkiin elämänvaiheisiin ja kaikille ihmisille.
Vierailija:
Voisiko joku kertoa minulle?
Tarkoitetaankohan tässä nyt psykiatrian palveluita vai jotain parisuhde-esaa?
Kaikki ne tarvitaan nyt lapsilleni, eikä mitään niistä ole ylenmäärin.
Eikä ole mitään takeita, että siitä olisi apua.
Itse sain apua psykoterapiasta ja maksoin siitä kolme vuotta. Tulihan se kalliiksi, mutta laskin, että se kannatti =)
Nykyään jos itse tietää ja tuntee tarvitsevansa terapiaa ja jos siihen ei ole varaa N.70 euroo kerta. mulle psykiatri sanoi, en saa kelan tukea kun ei ole vakava masennus tai saatika masennusta lainkaan.
ja kun mua ei voi selkeästi diagnosoida... veikkas vain don juanesia... eli ei terapiaan koska ei varaa..
terapiaan ei saa lähetettä
kallista ei maksusitoomusta
terapia liian kaukana(100km suunta)
Kunnalliselle puolelle (psykiatrian avohoito) oon jonottanut kohta vuoden. Et näin.
2. Ei ole lapselle hoitopaikkaa terapiakäyntien ajaksi
3. Jos on todella terapian tarpeessa, ei jaksa edes selvitellä tukiviidakoita ja etsiä Kelan hyväksymiä terapeutteja
Lisäksi kysyisin, mitä tarkoitat terapialla? Psykoterapiaa vai jotain seurakunnan kerhon diakonissan keskusteluapua?
Soitin mielenterveystoimistoon ja kyselin hoitokäytäntöjä ystävälleni, joka oli päästään aivan sekaisin (psykoosi) ja tehnyt pari itsemurhayritystä viime päivien aikana. Vastaanotto oli töykeä ja fiilis " ei meitä muiden asiat kiinnosta, me vain nostetaan täällä palkkaa" . Enpä enää ihmettele, jos joku apua oikeasti tarvitseva ei jaksa vaatia itselleen hoitoa.
mutta meille on ehkä tulossa avioero ja JOS hakisin masennukseen hoitoa niin huoltajuus todnäk myönnettäisiin miehelleni.
Sehän on kai kauhean kallista.