Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ilmalämpöpumpusta, jonka

Vierailija
23.01.2008 |

saa jotenkin lämmittämään lattialämmitysvettä?? Meidän putkimies mainitsi jonkun sellaisen systeemin, jonka voi laittaa esim. kylmään kellariin katseilta piiloon (ovat sysirumia mielestäni) ja jonka voi sitten yhdistää jotenkin jonkun systeemin välityksellä lämmittämään lattialämmityksen vettä. Onko kellään mahdollisesti tällaista ilmalämpöpumppua kotona??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljetussa tilassa. Ilmalämpöpumppu toimii ulkoilman kanssa ja jos on kellarissa, niin eihän sinne ilmaa tule kuin ulkona.

Ulkoyksikkö pitää olla sellaisessa paikassa jossa hyvin ilma kiertää, ei esim suljetussa tilassa.

Voihan olla tietysti joku aivan outokin ilmalämpöpumppu, mutta ainakin ne joihin itse olen törmännyt niin niiden ulkoyksikkö sijoitetaan ulos talon viereen, joko seinälle tai maahan.

Vierailija
2/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmalämpöpumppu lämmitämässä vesivaraajaa joka sijaitsee autotallissa ja ulkoyksikkö on siis ulkona autotallin seinässä. En ole minäkään kuullut että sen pumpun vois laittaa kokonaan sisälle, niissähän on kaksi yksikköä, ulos ja sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen erittäin tuulettuva tila eli nykymääräyksin toteutettu rossipohja. Siellä käy siis viuhuva tuuli :).

Vierailija
4/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vesivaraajaa?

Vierailija
5/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla asiasta jonkinlainen käsitys, siitä siis miten pumppu lämmittää vesivaraajaa, mutta en ala selostamaan kun en kuitenkaan ole ihan varma. Ei tuo tekniikka ole niin mun heiniä.. Olen kyllä toimintaperiaatteen kuullut usempaankin kertaan, mies nimittäin asentaa noita pumppuja mutta kun ei kovin paljoa kiinnosta niin menee ohi korvien.. Mutta kyllä se pumppu meidän sähkölaskuun vaikuttaa alentavasti.

Vierailija
6/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko varmaan sitten sanoa hintaluokan, missä pyöritään? siis pumpun hinnan suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme