Pitäiskö ostaa toiset vaunut päiväkoti käyttöön?
Meillä hienot vaunut lapsella, jotka haluaisin pitää siistinä, niin että saan ne hyvin myytyä.
Kun syksyllä alkaa päiväkotiarki, niin kannattaako niihin ostaa jotkut tukevat ja ehkä ei niin fiinit vaunut, eli jotkut käytetyt Emmaljungat? Miten siellä kohdellaan lapsen vaunuja?
Ongelma siis on, että näissä meidän vaunuissa on monta erikoistoimintoa, ja pelkään että tarhatädit eivät välttämättä jaksa perehtyä niihin (eikä heidän tarvitsekaan) ja sitten tietämättämyyttään rikkovat ne.
Vai olenko ihan skitso??
Kommentit (55)
ja sitä kautta lisäaikaa lapsen hoitoon?
Meillä lapset istuvat kuraisissa vaatteissaan omissa vaunuissaan. Me hoitajat emme niitä vaali. Joten kannattaa ehkä hankkia toiset kärryt päikkykäyttöön.
Ja sitten näille vouhottajille. Toiset menevät töihin rahan takia. Kaikille ei riitä 400¿/kk tulot. Joillakin katsokaas on ollut elämä ennen vauvaa ja elämä jatkuu sen jälkeenkin.
Itse en voisi kuvitellakaan jääväni kotiin vanhempainrahakauden jälkeen. Näistä tuloista ei säästöön pistetä etukäteen, eikä kaikesta haluta tinkiä. Mun arvojärjestyksessä vauva ei mene kaiken muun edelle, mulla on muitakin lapsia, joilla on oikeus elää vauvoista huolimatta. Onneksi olen tehnyt lapset nuorena ja varattomana, jolloin tulojen tipahtaminen äitiyspäivärahalta kotihoidontuelle ei edes ollut tulojen tipahtaminen, vaan päinvastoin... :D
Ap:n elämän keskipiste on vaunujen huipputoiminnot ja niiden pohtiminen aikajanalla tammi-elokuu.
Tuntuu tosiaan elämä jatkuvan!
Harkitse edes perhepäivähoitoa. Se päiväkodin kauhea melu ja hulina on raskasta vauvalle. Pphlla on varmasti enemmän aikaa sylitellä lastasi ja huomioda pienen tarpeita kuin pk:n tädeillä, vaikka niitä on useampi siellä. t. päiväkodin lh
muutakin lasta, joten juuri silloin kun vauvasi syliä tarvii, ne voikin olla varattuja, paljon on muutakin hommaa pk:ssa, yksi hoitaja vaihtaa vaippoja (sitä homaa riittää pienten osastolla), toinen laittaa ruokahommia jne..
Olen nähnyt pk:ssa pieniä lapsia pinnasängyssä istumassa, kun kukaan ei kerkeä sylitellä tai muuten huomioida. Paikkoja on erilaisa, ja tuo mitä mainitsin on yksi huonoimmista. Toki se pph:kin voi olla huono. Eipä niistä aina etukäteen tiedä.
Istuskelua varten meidän pk:ssa ei tarvi omia rattaita, paria lasta nukutetaan pk:n rattaissa, mutta sisällä. Nukkuvat siis vielä kahdet unet.
t. lh
Osta sitten tilalle jotkut ihan halvat käytetyt. Eikö kuitenkin pääasia, että lapsen saa kuskattua niissä ja saisit olla pidempään kotona.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tota, että pitää olla kallista Emmaljungaa ja reimatekkiä mutta silti lapsi viedään jo 9kk tai 10kk iässä hoitoon.
Halvempaa jos ostais niin pystyttäis olla pidempään kotona.
että 10 kk:n ikä on TODELLA huono ikä hoitoon vientiin. Lapsi saattaa olla juuri oppinut vierastamaan ja on todella riippuvainen äidistään/pääasiallisesta hoitajastaan.
Ja kotihoidon tuki on alle 300 euroa, ei 400 euroa kuussa, ellei sitten tule kuntalisää. (Tai hoitolisää).
Eikö rattaa ole käytettäväksi ostettu ja miten uskallat edes niitä käyttää ? Ajattele jos vaikka miehesi sattuisi vääntämään jostain väärästä vivusta ja vaunut hajoisivat.
Tai siis ne hienoudet.
pienille kärryjä, päiväkodissa on varmaan sellaisia monen lapsen kuljettamiseen tarkoitettuja, joita sitten käytetään. Näin ainakin niissä päiväkodeissa, joista tiedän.
Mutta hienot vaunut voi siinä mielessä olla ongelma, että pahimmassa tapauksessa ne joutuvat seisomaan ulkona ja vartioimattomana koko päivän, tai ehkä jokin katos voi olla, mutta eivät aina mahdu suojaan ja joku ohikulkija voi vaikka kohdella kaltoin. Eli tuskin tädit niitä rikkoo tai niihin edes koskee, mutta muuten voisi olla järkevää ostaa kakkosrattaat. Riippuu tietysti päiväkodin sijainnista ja vaunujensäilyttelymahdollisuudesta siellä.
taikka käytetyt vaunut. Harmihan se on jos uudet vaunut menee rikki tai vaikka sotkeentuu.
Ps. meillä muuten myytävänä halvalla käytetyt uudehkot toimivat Carena-yhdistelmät
Siis pakkaako ne takaisin ne lapset vaunuihin tultuaan ensin aamu-ulkoilun jälkeen syömään?? Miksi ihmeessä?
6
Tarkoitat varmaankin rattaita??
Ja siis menee päiväkotiin vasta SYKSYLLÄ? Ja nyt mietit jo tuollaista asiaa??!!
Todellakin! Olet skitso!!
Vaunujen kohtelu kiinnostaa, mutta lapsesta viis.
nukuttamaan toiset ulos ja sitten toiset nukuttaa toiset sisään?
Jos kotona haluat jatkaa ulkopäikkäreitä niin eikö se ole oma asiasi. Kotona tehdään toisin ja hoidossa toisin. Talon tapaan, you know, siskoseni!
Eli ne jotka syystä tai toisesta kulkee vaunuilla/rattailla jättävät ne tarhaan. Pienet lapset nukuttavat ulkona vaunuissa jos niin toivotaan, ja joskus ne pienimmät istuvat vaunuissa ulkoilun aikana (ei koko aikaa, mutta jos itse sinne haluavat). Ihan siistinä on meidän rattaat pysyneet, siellä ne seisovat katoksen alla kaikki rivissä seinän vieressä, eivät juuri kastu tai mitään, eivätkä lapset niitä hirveästi sörki (paitsi omia vaunujaan välillä).
Joo, siis ostan jotkut vanhemmat vaunut sinne päiväkotiin.
Ja kannattaahan niitä asioita miettiä ajoissa, eikä vasta 2 päivää ennen sitä päiväkotiin menoa.
Kyllä, olen viemässä 10kk vanhaa lasta päiväkotiin, koska ei ole kovasti vaihtoehtoja, kun 400 egee kk on hieman vähän rahaa.
Kysymykseni heräsi kun kaveri kertoi että pienet lapset istuskelee vaunuissaan tai rattaissa pihalla kun muut lapset ulkoilevat.
Mutta, unohtakaa koko juttu, eihän täältä mitään neuvoja saa.
AP
Olisit ostanut halvemmat rattaat ja pitänyt lasta sillä hinnalla edes kaksi kuukautta pidempään kotona.
Me saimme hienot ja hintavat vaunut lahjana, ehkä ap:lla on sama tilanne ja se on yksi syy miksi haluaa varjella vaunuja? Siis se, ettei olisi varaa ostaa uusia yhtä hyviä vaan ainoastaan jotkut paljon huonommat?