Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksat, kun lapset valvottavat öisin?

Vierailija
23.01.2008 |

Olen kyllä kuullut, että nukkua saa sitten, kun lapset menevät kouluun... Mutta mitä tehdä, kun reilu 2v vielä valvottaa? Herää kutinaansa (allergioita) joka yö, 1-5kertaa. Kotona ollessa vielä jaksan jotenkuten, mutta työssä ollessa olen työpäivän jälkeen todella väsynyt. Ja kyllä työpäivänkin aikana. Molemmat lapset olleet ns. huonoja nukkujia myös vauva- aikanaan, joten reilu 4 vuotta tässä nyt heräilty... Tätähän tämä arki on =), mutta kun välillä tuntuu, että väsymys johtaa lievään masennukseen ja se ei ole hyvä juttu. Etenkään lapsille.

Toisin sanoen kysymykseni: valvottaako sinun 2- vuotias vielä öisin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kauhukohtauksia on aina välillä. Mutta meillä tilanen on toinen, kun lapsi on terve, eli ei oikein verrattavissa teidän tilanteeseenne. Onhan lapsi lääkityksellä tuohon kutinaan? Koska turha tuota on kärsiä kenenkään teidän, jos siihen on mitään ulkoisia apuja olemassa.

Jakakaa öitä, valvotte vuorotellen, niin molemmat jaksatte paremmin.

Vierailija
2/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee itse pois sängystä, joten on 1-3 kertaa yössä touhuamassa jotain. En meinaa saada itse enää unta kun olen hänet palauttanut sänkyynsä... Nyt olen tolkuissani (kotona kun isompi on sairaana), mutta työpäivät on todella vaikeita. Ei meinaa jaksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut, mutta en tiedä kuinka jaksaisin jos kävisin töissä. Lisäksi on 1-vuotias, joka on onneksi parempi nukkumaan.

Vierailija
4/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vielä kotiäitinä 1v3kk ja 3v. lasten kanssa. Yöt erittäin vaihtelevia, välillä oon valvonu 2,5 tuntia kuopuksen kanssa ja odottanu että nukahtaa uudestaan ja esikoinen on atoopikko eli kutinat valvottavat. Ihmeekseen sitä jaksaa vaikka välillä tekee tiukkaa. En edes uskalla ajatella sitä hetkeä kun pitäisi töihin jaksaa lähteä..

Voimia!

Vierailija
5/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 2-vuotias heräilee vielä lähes poikkeuksetta ainakin pari kertaa yössä, vaikka on ihan perusterve. Parhaillaan ollaankin allergiatutkimuksissa varmuuden vuoksi, vaikka veikkaan sen olevan ennemminkin ihan vain herkkäunisuutta. Koska teen välillä etätyötä, voin välillä ottaa päiväunet, muuten en varmaan jaksaisi. Noustaan miehen kanssa vuoropäivinä, ja onneksi välillä on myös niitä öitä, jolloin saamme nukkua 8h putkeen.

Yksi kaverilta saatu hyvä vinkki on, että yrittäkää nukkua edes viikonloppuisin ns. varastoon. Meistä nykyisin vain toinen herää lauantaina ja toinen sunnuntaina lasten kanssa toisen jäädessä nukkumaan niin pitkään kuin huvittaa :) Piristää kummasti! Myös yökyläilyä kannattaa harkita esim. kerran kuussa, jos lapsillanne on heille läheisiä muitakin aikuisia kuin te lähipiirissänne. Univaje on oikeasti suorastaan rampauttavaa. Ei kannatakaan jäädä tuleen makaamaan, jos suinkin muita vaihtoehtoja on!

Vierailija
6/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pienempi siis atoopikko + allergioita jonki verran. Atarax mennyt reilu 1v- iästä öisin, rauhoittaa öitä toki jonkin verran, mutta ei täysin. Odotan tässä kovasti, että lapsi kasvaa ja saadaan aloittaa valohoidot. Kesäkään ei siis tuo apua meidän atoopikollemme, joten ympäri vuoden koko perhe tuntuu tästä ongelmasta kärsivän. Toki asiasta keskusteltu myös hoitavan lääkärin, allergologin, kanssa.

Keittosuolaliuoskäärö kuulostaa hyvältä! Saisinko tarkat ohjeet? Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi