Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ Ensikot viikoilla 4 ja 5+++

23.01.2008 |

[color=teal]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.[/color]

[color=aqua]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan![/color]

[color=teal]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.[/color]

[color=aqua][size=3][b]Ensikot: [/size][/color][/b]

[color=salmon]Adette[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.[/color]

[color=aqua]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+ ~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=salmon]amalia78[/color]

[color=fuchsia]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.[/color]

[color=salmon]AnnaLeena78[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.[/color]

[color=salmon]_apila_[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan <br> Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.[/color]

[color=salmon]Aqua80[/color]

[color=fuchsia]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)[/color]

[color=salmon]baulie[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Kummatkin vm. -85

Kotipaikka: Jyväskylän mlk

Tutkimukset: Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä (ei ylipainoa, ei hirsutismia, aknekaan ei ole paha). Vaivana parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. Miestä ei ole tutkittu. [/color]

[color=salmon]Brooke73[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä 4/2006, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.[/color]

[color=salmon]-Diina-[/color]

[color=fuchsia] Ikä: minä 27, mies 28

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Myös Terolut ollut käytössä. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syksyllä 10/07 suoraan IVF, josta tuloksena negatiivinen. Nyt odotamme PAS:ia tammikuun 2008 lopulla tapahtuvaksi. [/color]

[color=salmon]ElisaDay tai pelkkä ED[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella puolella.[/color]

[color=salmon]hyntty-[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.[/color]

[color=salmon]Jessica[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.[/color]

[color=salmon]Kathy@[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.[/color]

[color=salmon]Keiju[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin 02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.[/color]

[color=salmon]Killa[/color]

[color=fuchsia]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt, ja inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Hoitojen aikana syyksi alettiin epäillä munatorviongelmia. Tokasta inssistä kuitenkin kemiallinen raskaus ja kolmannesta raskaus. Raskaus osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin laparoskopiassa, jossa samalla poistettiin kiinnikkeitä toiselta puolelta. Lääkäri päätyi suosittelemaan jatkoon vielä inssejä, kun selvää vikaa ei ole löytynyt ja raskaus kuitenkin kerran (ja melkein toisenkin) alkoi. Niillä siis jatketaan. [/color]

[color=salmon]leijona85[/color]

[color=fuchsia] ikä: 22 mies 27

asuinpaikka: turun seutu

yritys aloitettu: 07/06

alkututkimukset yksityisellä jossa selvisi ettei miehen näytteessä ollut yhtään siittiötä, lisäverikokeiden jälkeen tiedossa ettei kyse ainakaan tukoksesta eikä kromosomihäiriöstä....siirryttiin jonottamaan tyksiin kunnalliselle jossa aika 10.1.08. edessä miehellä kivesbiopsia ja ainoa hoitomuoto meillä icsi....varmuutta ei vielä ole onko miehellä minkäänlaista siittiötoimintaa.... [/color]

[color=salmon]Majita [/color]

[color=fuchsia Ikä: minä 26, mies 33.

Asuinpaikka: Ranska.

Yritystä takana: Huhtikuusta -02, eli reilusti yli 5 vuotta jo.

Tutkimukset: - kaksi kohtua, kaksi kohdunsuuta ja munasarjoja ja -johtimia normaalit kaksi, yks kutakin kohtua kohden. Emättimessä oli väliseinä joka leikattiin -03. Verikokeet -03 normaalit, kierronkartoitus silloin myös normaali, samoin miehen simppanäyte. Ssg:ssä todettiin että kohdut ovat pienet ja kiinnikkeitä munajohtimissa. Laparoskopiassa -06 todettiin endo, joka saatiin lähes täysin poistettua. Samalla todettiin putket aukinaisiksi, munasarjat normaaleiksi. Lapsettomuusklinikalle 11/07. Ovuloinnissa todennäköisesti jotain häikkää, kun on niin paljon tiputtelua. Edessä kohdun 3D-ultra jossa kohdut mitataan tarkasti ja jälkeenpäin mietitään mahdollista kohtuleikkausta. Miehellä edessä uus simppanäyte, multa otetaan uus verikoe, sekä tehdään yhdynnänjälkeinen tutkimus siitä läpäiseekö siittiöt kohdunkaulan liman. Yhteenveto näistä tuloksista joulu- tammikuussa. [/color]

[color=salmon]mamabear[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.[/color]

[color=salmon]Menina76[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava). Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.[/color]

[color=salmon]Miina_H [/color]

[color=fuchsia] 33v nainen Turun seudulta, mies 32v

Yritystä takana yli seitsemän vuotta, hoidot aloitettu 6 vuotta sitten. Takana lukematon määrä clomikiertoja, inseminaatioita, IVF-hoitoja ja PAS:ja. 1,5 vuotta sitten tuoresiirrosta plussa, joka meni kesken rv 10+. Toukokuussa olin leikkauksessa, jossa poistettiin kaksi myomaa kohdunseinämästä ja nyt menossa ensimmäinen PAS tuon operaation jälkeen (ja myös elämäni ensimmäinen lääkkeellinen PAs, jostain syystä leikkauksen jälkeen en ole ovuloinut kertaakaan). [/color]

[color=salmon]Mimskeli[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä -81, mies -77

Asuinpaikka: Pohjois-Savo

Yritys aloitettu: 5/06

Taustaa: miehellä kolme lasta joten hänessä ei ole vikaa. Minulla todettiin vuosia sitten PCO, mutta marraskuussa -07 aloitetuissa hoidoissa/tutkimuksissa todettu hävinneeksi (laihdutus). Kilpirauhasen vajaatoiminta todettu 11/07. Tällä hetkellä mennään clomeilla. Keväällä 2008 aloitetaan inssit jos ei sitä ennen tärppää. [/color]

[color=salmon]Mushu[/color]

[color=fuchsia]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1,5 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.[/color]

[color=salmon]Naksu[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :([/color]

[color=salmon]nellamaija[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07[/color]

[color=salmon]Nuutti77[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehellä jonkin verran epänormaaleja uimareita, mutta ei pitäisi olla esteenä raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tähän mennessä kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.[/color]

[color=salmon]Oon@77[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 30 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.[/color]

[color=salmon]peea[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 20 vuotta ja mies 24 vuotta

olen varmaan nuorin täällä, mutta ongelma se on meilläkin.

Kotipaikka: asutaan tampereella

ja kolme luomu keskenmenoa 1,5 vuoden aikana. Keväällä -07 lääkäriin ja 23.8 oli ensimmäinen aika tays:sissa 6kk odotuksen jälkeen. huomenna seuraava 04.09 ja silloin katsotaan mihin ne siittiöt tuolla matkalla joutuvat =) jännittää ihan hirmusesti.[/color]

[color=salmon]Pikkunyytti[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mulla 24 ja miehellä 31

Yritystä: 08/04 jätetty pillerit pois. 1 km tammikuussa 07(luomu raskaus)

Hoidot: Jatkohoidon suunnitteluun menemme keskiviikkona.

Tutkimukset:mieheltä tutkittu simpat 05, multa munatorvien aukiolo 05, se oli ok.oma kierto epäsäännöllinen ja terot nyt vaihteeksi käytössä.Clomia kokeiltu syksyllä 05 2 kiertoa, mut sen jälkeen ei ole mitään.[/color]

[color=salmon]Rouwa[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty, clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.[/color]

[color=salmon]s-a-a-r-a, saara vaan;)[/color]

[color=fuchsia]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.[/color]

[color=salmon]Sannamary[/color]

[color=fuchsia] Ikä: Minä vm -79 ja mies vm -80

Yritys aloitettu: 8/05

Hoidot: Viimeisin hoito femar+menopur+pregnyl ja inssi. Takana nyt siis kolme inssiä ja neljänteen vielä olisi tarkoitus mennä. Sen jälkeen kuulemma pitäisi ajatella jo IVF-hoitoa. [/color]

[color=salmon]sannuli-80[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti. Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.[/color]

[color=salmon]s-k-[/color]

[color=fuchsia] Ikä: mie -83, mies -84

Kotipaikka: Oulu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.[/color]

[color=salmon] tatjuska79[/color]

[color=fuchsia]ikä: molemmat 28 v

asustellaan savon mualla

taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia

tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08[/color]

[color=salmon]Vehnis[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mina 35 helmikuussa 08 ja mies 29

Mistä: Kanta-Häme

Yritystä: 12/05 alkaen

Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.

Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.

Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.

Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk. [/color]

[color=salmon]************************** *******************************[/color]

[b][size=3][color=aqua]Plussanneet Ensikot:[/color][/size][/b]

[color=salmon]************************** *******************************[/color]

[color=fuchsia]milka1[/color]

[color=salmon]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.[/color]

[color=fuchsia]EmmaEmilia eli lyhyesti EE[/color]

[color=salmon]Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿[/color]

[color=fuchsia]Bianco[/color]

[color=salmon]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07[/color]

[color=fuchsia]Tuittu78[/color]

[color=salmon]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.[/color]

[color=fuchsia]trixie2[/color]

[color=salmon]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07[/color]

[color=fuchsia]kille75[/color]

[color=salmon]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07[/color]

[color=fuchsia]Tuiskutiusku[/color]

[color=salmon]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa[/color]

[color=fuchsia]-piggeliina[/color]

[color=salmon]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.[/color]

[color=fuchsia]Vannis[/color]

[color=salmon]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.[/color]

[color=fuchsia]Juliaana-82[/color]

[color=salmon]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=fuchsia]-ninnuli1-[/color]

[color=salmon]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.[/color]

[color=fuchsia]YksityinenAsia[/color]

[color=salmon]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.[/color]

[color=fuchsia]käärö[/color]

[color=salmon]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.[/color]

[color=fuchsia]Afternoon[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.[/color]

[color=fuchsia]tuutimari[/color]

[color=salmon]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.[/color]

[color=fuchsia]hellikki[/color]

[color=salmon]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2008.[/color]

[color=fuchsia]hapö2[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.[/color]

[color=fuchsia]desejo, yleensä vaan dese[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa![/color]

[color=fuchsia]-marge-[/color]

[color=salmon]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa![/color]

[color=fuchsia]VihervaaranAnna[/color]

[color=salmon]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu. Eka IVF kesällä 2007, nega. PAS 10/07, PLUSSA![/color]

[color=fuchsia]Buumi73[/color]

[color=salmon]Ikä: kumpikin 33v.

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan! [/color]

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipati hei kaikille enskoille!

Tulin vaan nain palstataukoilun lomasta kertomaan kuulumisia ja tsempittamaan vanhoja kamuja.

Nellalle miljoonasti plussasadetysta...aika meni kylla akkia, justhan sa vasta aloitit sen hormonihoidon ja nyt oot jo IVF:n pyorteissa!

Aqualle kanssa ihan mielettomasti vilkutuksia ja tsemppia tuleviin koitoksiin.

Diinalle paljon jaksuja. Ei tallaista jatkuvaa pettymista meinaa millaan jaksaa, mutta toivottavasti lapa auttaa asiaan.

Muillekin tietysti paljon jaksuja hoitoihin ja odotuksen odotukseen...olishan se taas aika plussa-aallon pyyhkaista meidat tuonne odotuspuolelle.

Omaa napaa sen verran, etta ilmeisesti laparoskopia on taallakin edessa. Ilmeisesti se mun teini-ian endo on kuitenkin elavoittynyt tassa vahan yli vuoden aikana. vielakaan mulla ei mitaan jarjettoman kipeita menkkoja ole, mutta lyhyet kierrot ja tiputtelu tan hedelmattomyyden lisaksi viittaisi endoon. Niin, ja mun aidillahan oli myos endo.

Eli ehka meillakin IVF:aan kay tie, muttei ennen kuin muutetaan Suomeen.

Viela kerran, paljosti haleja ja jaksuja vanhoille enska-tutuille kuin myos uusillekin.

Nuutti

Vierailija
22/82 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vielä muistaa! Siitä onkin todella kauan kun viimeksi kirjoittelin. Syksyllä tehdyn toisen ICSI:n jälkeen otti nega-tuloksen sulattelu niin koville että oli pakko pitää taukoa palstailusta.

Mutta nyt taas ollaan uudessa yrityksessä, kolmannen ICSIn punktio oli tänään ja saaliina oli 11 solua. Ihan hyvä määrä, mutta meillä on siinä alkiovaiheessa ollt kato melkoista, ja kummastakaan aiemmasta hoidosta ei ole jäänyt mitää pakkaseen. Siirto on perjantaina, jos sinne asti päästään.

Ollaan vähän mietitty että tämä hoito olisi meidän viimeinen, ainakin omilla soluilla. Tietysti riippuu siitäkin, mitä mieltä lääkäri on. Mutta katsotaan nyt päivä kerrallaan mitä tuleman pitää.

Uusia ihmisiä on näköjään tullut palstalle, mutta vanhoja tuttujakin näyttää ikävä kyllä olevan edelleen tällä puolella. Ajattelin, että te kaikki muut olisitte jo onnellisesti tuolla odottavien puolella!

Kuka täällä listan päivitystä nyt hoitaakaan niin mun tietoihin saa lisätä, että syksyinen hoito todellakin toi negan, ja uusi yritys on nyt tammi-helmikuussa meneillään.

Brooke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos nellamaijalla & Mushulla millaisia tuntemuksia? Meidän muiden katseet on tainneet nyt ensisijaisesti siirtyä teidän tilanteisiin, kun teillä on kohta jännät paikat ja vieläpä samaan aikaan ;) bd bd bd bd

Vehnis: Hienoa, että pieni sukulaistyttönne sai sinut hyvälle mielelle :) On todella ymmärrettävää, että pienten lasten näkeminen ottaa välillä voimille. Silloin ei kannata väkisin yrittää, joten parempi vaihtoehto on varmasti juurikin tuo etäisyyden ottaminen.

Miten miehesi suhtatuu tähän veljensä lapseen? Lapsen vanhemmat varmasti tietävät, kuinka vaikeita tunteita tämä kyseinen asia teissä herättää.

Ja tuo esitteiden vienti kuulosti mielestäni hyvältä idealta, puhuminen asiasta kun on välillä vaikeaa, ehkäpä " kylmät faktat" ovat tässä suhteessa parempia kirjallisena. Ainakin he ovat saaneet aikaa valmistautua asiasta puhumiseen, kun tietävät esitteiden pohjalta mistä kaikesta oikeastaan onkaan kyse.

Diinalle suuret pahoittelut hoidon peruuntumisesta! Harmittavaa varmasti, kun ette päässeet seuraavaan vaiheeseen... Toivottavasti tilanteenne selkiytyy pian.

Oliko perheellänne mitään aavistusta siitä, mitä käytte läpi? Toisten kommentit saattaa tosiaan olla joskus ajattelemattomia, ja vieläpä jos ne tulee omalta perheeltä, niin ei tunnu taatusti mukavalta. Ennen oli ennen, mutta nyt on nyt! Ne jotka ovat noita sammakoita suustaan päästelleet, niin varmasti katuvat jälkeenpäin... Itse tulee aina välillä sanottua jotain tyhmää & ajattelematonta, niin kyllä se jälkeenpäin ketuttaa. Ja varsinkin, kun on kyse näin suuresta ja teille tärkeästä asiasta, niin voisin kuvitella että he, jotka ovat jotain harmittavaa sanoneet, niin ottavat asian uudestaan puheeksi kanssanne.

Sannamarylle pahoittelut :/ Nauttikaahan nyt ansaitusta taukoilusta! Jatkatte sitten, kun olette keränneet tarpeeksi voimia tulevaan...

Brookelle tsemiä loppuviikkoa ajatellen! Toivotaan kovasti :)

ON: Omassa napasessa taitaa olla jo kp 13 menossa! Aikaisempiin kiertoihin verrattuna on ollu hieman kummallisia tuntemuksia! Siis ovulaation suhteen, harvemmin olen aikaisemmin kipuillut ja silloinkin vain max. 1 päivän ajan. Olen aika varma, että nää tuntemukset kuitenkin on noita o-oireita.

SIIS! Nyt on jo kolmas päivä menossa, kun oikea munasarja kipuilee ja se säteilee sitten välillä kohdunkaulaan/sinne seutuville. Kohdunkaulaa siis tavallaan vihloo, välillä myös ylempää. Tuntemuksia ei ole koko ajan, vaan päivän mittaan useampaan kertaan. Nämä oireet alkoi siis kp 11, hassun aikaisin.

JA SITTEN, eilen illalla tuli pari tippaa veristä vuotoa, jota mulla ei oo ikänä ollut ovulaation aikaan! Vuoto ilmeisesti johtuu munarakkulan puhkeamisesta, voisiko joku viisaampi kertoa? Ovulaatioko oli siis tuon vuodon mukaan eilen?

Kylläpä osaa oma vartalo yllättää... Toivotaan vaan kovasti (taas) että olisi onnea matkassa...

-baulie-

Vierailija
24/82 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diina: Voi itku! Tosi kurja tilanne, että matkallenne sattui vielä tällainenkin mutka. Mistä ihmeestä voi tuollainen neste tuubaan tulla ja miten ihmeessä se vaatii laparoskopiaakin?! Voi ryökäle. Voimia jaksaa ja toipua näistä uutisista. Toivottavasti tilanne rauhoittuu ilman leikkauksia. ((hali))

Sannamary: Harmitus, että ylläriplussa jäi unelmaksi. Olisit niin ansainnut sen urhoollisena ohjat-omiin-käsiin-enskana;)! Leppoisaa ja voimia-antavaa taukoa vauvatouhuihin, varmasti hyvä päätös tässä vaiheessa, niin saa elää ilman kellontarkkoja lääkityksiä ja muuta huolta oman kropan reaktioista. Lämmin hali sinullekin!

Brooke: Ihanaa kuulla sinusta pitkästä aikaa! Kiva kun tupsahdit palstalle tauolta! Tuhannesti onnea uuteen icsi:iin! Ja nyt erityisesti perjantain siirtoon!

Nuutti: Vilkutuksia sinne rapakon taakse! Kiva kuulla sinustakin kuomaseni! Hitsin vitsi näitä meidän endoja, kun villiintyvät omia aikojaan! :P Onneksi olet kuitenkin välttynyt pahoilta kivuilta. Joko sinulle on laparoskopiaa suunniteltu? Toisillahan sekin edesauttaa raskaaksi tulemista! Kaikkea hyvää sinne ja jos päätätte tänne Suomeen tulla niin tervetuloa vaan;)

Baulie: kyllä se hyvinkin voisi ovis olla! bdbdbd, että tärppäisi tästä kierrosta!

Vehnis: Toivottavasti kivut on helpottaneet ja olet päässyt toipumaan toimenpiteestä! Tuo henkinen toipuminenkin on tosiaan rankaa näiden hoitojen kuluessa ja oman kropan reaktioiden kanssa.

Työstä: Reipas ja tehokas tekeminen työelämässä on vaativaa, kun on kiertynyt pakostakin oman napansa ympärille kaikkien lääkkeiden ja kipujen ja toiveidensa kanssa. Ymmärrän siis hyvin niitä enskoja, joilla työkuviot mietityttävät.

Tällä hetkellä tuntuu, että jaksan omassa työssäni hoitaa rauhalliset rutiinit, mutta en paljon muuta ylimääräistä. Jopa jatkuva hälinä ja puhelimen pirinät ovat ottaneet koville viimepäivinä, kun kaipaa niitä hetkiä, että saa kuulostella oloaan ihan hiljaa. Toisaalta kun on arki, johon on pakko osallistua, aika kuluu siivillä ja on pakko keskittyä itsensä ulkopuolelle. Mutta että tästä voisin jonkun tasapainon löytää, niin eeei onnistu minulta¿

On: sitten niitä olotiloja. Sunnuntaina masukivut vihdoin loppuivat. Ilmeisesti punktoidut munarakkulat viimein tyhjenivät nesteestä ja estrogeenituotanto on nyt sitten tuon lääkityksen varassa. Estrogeenilisä saa aikaan myös sen, että minulla on kokoajan ihan mieletön nälkä! Menksumaisia kipuja on päivittäin, välillä paljonkin. Ihmettelen siis oloani ja toivon, että kaikki viittaisivat lopulta hyvään lopputulokseen;) Tässä vaiheessa on turhaa kuvitella raskausoireita mutta toisaalta on mahdotonta olla huomaamatta jokaista pieniä muutosta ja nipistystä kehossaan.

Hermoheikkokin minusta on tullut. Tänään hermostuin yhdelle esimiehelleni ja sanoin aika tökerösti, mutta helpotti kummasti;) kun sai räjähtää¿ vaikka taidan kuitenkin olla anteeksipyynnön velkaa¿

Voimia ihan jokaiselle enskaliinille!

nella

Vierailija
25/82 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiakauskoisesti täällä vaan taustailen ; )

Tulinpahan vaan kertoon että oli varmaan elämäni fiksuimpia ratkasuja olla ottamati töitä. Nyt on sellanen flunssa etten millään olis lauantaiks selvinny töihin. Niin siis. joku kyseli millä alalla olen(sori pää jäässä, ei muista kuka). Olen hoitoalalla ja se paikka mihin pyydettiin töihin on ihan perushoidon osasto, jossa olen viimeset kolme vuotta keikkaillut. kyllähän se menee, mutta kokemuksesta tiedän että jaksaminen riippuu siellä niin siitä millaseen tiimiin sijotetaan. Yhen kesän olin huonossa tiimissa ja itkin joka päivä että onko pakko mennä+ ja sillon ei ollu mitään kivoja hormoni mylläköitä. Niin että kun nyt kiehahtaa ihan mistä vaan ja heti perään itkettää, niin en jaksa uskoa että olisin jaksanu siellä. Lisäksi tarttisin työkokemusta omalta erikoisalaltani. Mutta se siitä

Täällä on menossa jo pp 7! oikeestaan oireita ei ole, mitä nyt nännit on kosketusarat. Alamasun kivutkin loppu pari päivää inssin jälkeen. Ja unta nään kahesta viivasta testitikussa : )

Kattelin tota esittelyäni ja sitä vois vähä päivittää, sit seuraavaan pinoon.

Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1,5 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), siittiöt valioluokkaa. Kolme clomikiertoa kokeiltu. Glucophage pco:hon. 1/08 Arimidex+Pregnyl inssi. Hoidossa ollaan Väestöliitossa, mutta 2/08 olis ensikäynti julkiselle.

Ei tästä ny oikein tuu mitään, paras painua pehkuihin ja lipittää teetä. Terkkuja ja bd bd bd enskoille ja etenkin piinakamulle Nellamaijalle.

T:mushu

Vierailija
26/82 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELLA: Kiitos lämpimästä vastaanotosta :) Hei, ei enää montaa yötä ja sitten selviää, mitä teet noin 9 kuukauden kuluttua! (Et varmaan tiedä mistä puhun ;) Jännittäääää!!

MUSHULLA kans on jännät paikat ens viikolla. Tehän koukutatte mut heti taas tänne :)

NUUTSI-TUUTSI! Huippua kuulla sinustakin, vaikka uutiset ei niin kivoja olleetkaan :( Mites, onko teillä suunnitelmia/aikataulua Suomeen paluusta?

VEHNIS: Juu, syy lapsettomuuteen löytyi (ainakin) miehen simpoista. Tulos oli sellainen, että meille heti suositeltiin ICSI:ä, ei ollenkaan inssejä tms. Oli kieltämättä aika shokki. Rankalta kuulostaa teidän historia lapsettomuudessa, paljon voimia sinulle/teille!

DIINA: Kiva kun muistit :)

Voi ei! Inhottavaa, kun itsestä riippumattomista syistä hoito siirtyy :(

BROOKEKIN oli ilmoittanut itsestään, nyt se plussa teille!!!

GALLUPPIA pukkaa, DIINA sopivasti alusti aihetta: Kertominen vanhemmille? Mitä näkökulmia aiheeseen, miten suhtautuivat, miten kerroitte, ...?

Tsemppiä kaikille enskoilla ja mukavaa viikonloppua!

o/ Aqua

Vierailija
27/82 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PP 10 ja täti tunkee väkisin kylään. riivatun akka olis ny pysyny poissa. Vuoto tosiaan alko sunnuntai iltana. Kyl tää ny näyttää vahvasti olleen tässä tää kerta. Teen vielä aamulla miehen mieliks r-testin ja sit soitan klinikalle että sais lääkkeet uuteen yritykseen. Tiädä sitten mikä meni vikaan? Tää perhanan flunssa, light cola&kahvi(pari kuppia/pv),tänne kirjottaminen piina-aikana ; ) vai mikä? toivottavasti huomenna ollaan viisaampia.

Parempaa onnea muille enskoille ja bd bd nellamaijalle.

Vierailija
28/82 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas palstaa täyttelen. Tota viime öistä sepustu vähän päivittelen. Eli eilen alko vuoto ja aamulla tein miehen mieliks testin(nega - voi mikä yllätys) mutta kun aamulla soitin klinikalle sanoivat ettei sitä nyt vielä ainakaan lasketa oikeeks. Eli raskaustesti alkuperäissuunnitelman mukaan vielä perjantaina joka tapauksessa. Ja sit ens viikolla soitto klinikalle, että miettivät mitäs nyt. Tiedän ja muistinkin kyllä että vuotoo voi olla vaikka oliskin raskaana, mutta kun tää oma kroppa vaan toimii miten sattuu, jos siis viittii ees toimia, niin on vähän paha mennä sanoon että onks tää vuoto nyt sit ihan kunnon vuotoa(noin niinkuin määrältään). Kun joskus vuotaa ku pistetty sika ja joskus vaan tuhruttaa pari päivää.

Ja tosiaan mulla ei ole muuta tukilääkitystä kuin metut. Jos siis syynä sattuis oleen keltarauhashormoni. Se tässä vaan jäytää että kesällä terkkarissa teetettiin r-testejä pari viikkoo, josko nyt oliskin raskaana kun oli syöty clomejakin. Nyt taas, tosin VL:ssä on kyllä varmasti parempi ammattitaito ku meitin paikallisessa terkkarissa : ) , mutta kun sille ei vaan voi mitään että sitä alkaa taas toivoon ihmettä ja sit taas putoo.

Anteeks tää oma napasuus, mutta nyt ei vvaan kykene. Taidan painua pehkuihin vielä jokskin aikaa(nukuin 4 tuntii ammuyöllä). Onneks oon työtön, ei musta ois töihin nytten!

T:mushu, pp11 tai kp 2

Vierailija
29/82 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina välillä tullut mieleen, että mikä tilanne sulla ja nellamaijalla on.

En osaa antaa sulle mitään apuja, muuta kun että pidetään toivoa yllä! Mahdollisuudet kun siihen plussaan vielä tässä kierrossa on, eikä vuoto tosiaan välttämättä tarkoita vielä mitään!

Voi kun sulle (ja nellikselle) sen plussan jo soisi!

-baulie-

pp 7

Vierailija
30/82 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mushu: Onpa sinulla jännät paikat. Toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin, vaikka kroppa temppuaa. Onneksi sait ohjeistusta klinikalta ja toivoakin! bdbdbd Tuo on niin totta, että toivoa on pakko pitää yllä, mutta se romahdus korkealta pelottaa ihan hirvittävästi. Ja itseäsi et saa mistään syytellä, sinä olet maailman paras kasvattelemaan masussasi juuri sinun pientä aarretta! Lämmin tsemppihalitus piinakamulle!

Baulie: Kiitos uudesta lempinimestä!

Aqua: Tosiaan jänskättää ihan hirveesti, melkein epätoivon vimmalla!

Galluppiin: Kerroin jo 2 vuotta sitten läheisille endo-diagnoosista ja vauvatouhusta. Kovasti on ollut tukea ystävistä ja läheisistä, vaikka toisille oli alussa selkeästi vaikeampi ymmärtää, että vauva ei ole meille koskaan itsestään selvyys. Nyt kun kaikki tietävät myös hoitojen alkamisesta, jännittää miten kertoa raskaustestin tuloksesta, erityisesti jos se on negatiivinen¿

On: Jännittää siis (ei liene epäselvää...). Heräsin maanantaiaamuna kurjaan painajaiseen: Lääkäri sanoi unessa, että ei tästä mitään tullut. Näyttää siltä, että sinulla alkaa kuukautiset viimeistään huomenna. Herätessäni en tajunnut, että olin nähnyt unta ja kun lopulta tajusin, huomasin että minulla on aika kipeitä kuukautiskipuja. En uskaltanut heti edes mennä laittamaan aamulugeja ja toteamaan, että tässä se nyt oli. Koko päivän mietin unta ja tuntui siltä, että kroppa on antanut periksi, masussa kipristeli ja kirveli. Kuitenkaan kuukautisia ei vaan kuulunutkaan ja illalla oltiin sitten voiton puolella. Uskaltauduin jopa ostamaan raskaustestin valmiiksi loppuviikkoa varten.

Päätin, että voin tehdä testin jo torstaina, sillä appiukko on tulossa yökylään ja en todellakaan halua tehdä ensimmäisten hoitojen jälkeistä raskaustestiä appiukon kanssa pe aamuna!

Mitäs meitin muut enskattaret?

Tatjuska, mitkä on tunnelmat?

Brooke: Oletko toipunut toimenpiteistä? bdbdbd!

nella

Voimia jokaiselle!

Vierailija
31/82 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi kaikille,

pientä taukoa tässä pidellyt noiden huonojen uutisten jälkeen mitä kivesbiopsiassa saatiin...taustalla silti lueskellut täällä pinoa, mutta aika hiljaiselta vaikuttanut, taitaa aika moni täällä juuri piinaillakin, tsemppiä kaikille! ei saa luovuttaa!!!

meillä ollaan nyt sillä mielin että paljon jutellaan miehen kanssa ja pohditaan tilannetta...lääkäriaika varattiin, kun haluttaisiin tietää lisää miten luovutettujen siittiöiden kanssa toimitaan ja mitä se sitten koko homma onkaan...eli vähän niin kuin hoitosuunnitelmaa tekemään. ollaan siis vähän sillä mallilla että haluttais kyllä yrittää luovutetuilla, eihän sekään ole varma onnistuuko......

oltiin eilen psykologin juttusilla kun lääkäri suositteli, mutta enpäs oikein tiedä...koko paikka oli jotenkin karmiva, psykologi outo sukkahousumummo ja siellä piti istua kaukana miehestä uppoutuneena sellaiseen nojatuoliin...sitten hänellä soi puhelin vähän väliä....ei jäänyt sellainen olo että siitä millään tasolla mitään hyötyä olisi...

onko täällä muuten ketään joka kuuluisi tuohon lapsettomien simpukka- yhdistykseen??? itse olen sitä tuossa miettinyt.....siellä järjestetään myös kuulemma sellaisia vertaisryhmä tapaamisia ja tuntuisi että niistä varmaan saisi enemmän irti kuin tuolla psykologilla....??....

anteeksi omanapaisuus....voimia kaikkien päivään!!!

meikäläisellä alkaa viikon päästä loma ja lähdetään miehen kanssa ulkomaille viikoksi...lääkärinaika onkin muuten sitten jo seuraavana päivänä kun lomalta palaillaan =)

leijona

Vierailija
32/82 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä liityin Simpukkaan syksyllä, kun mietin kanssa noihin tapaamisiin osallistumista, mutta ei sitten tullutkaan osallistuttua -vielä. Lehti on kyllä hyvä, joka sieltä tulee ja muukin materiaali.

Huiskutukset muillekin!

Vierailija
33/82 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELLAMAIJA: kiitos kysymästä, ihan hyvin on toivuttu. Tosin olin kyllä paljon kipeämpi kuin kahden aiemman punktion jälkeen. Lääkäri sanoi, että aina usein se menee niin. Testipäivä mulla on 15.2. Kauheasti ei ole kyllä toiveita. Olen kai jo luovuttanut, että meille plussaa tulisi ainakaan omilla soluilla.

LEIJONA meilläkin siis mahdollisesti edessä nuo luovutetut siittiöt. Meillä siis miehellä on siittiöitä ihan normaali määrä, mutta laatu on huonoa ja vasta-aineita 100 %. Aika vähän on vaan löytynyt mitään kunnon tietoa aiheesta, joten hieman ollaan epävarmalla kannalla vielä. Mekin ollaan käyty psykologilla, ja kokemukset samantapaiset kuin teilläkin. Piti istua kaukana toisistaan ja se meidän psykologin on jotenkin vähän sellainen yliempaattinen lässyttäjä. Ja vaikka se kuinka on ammattiauttaja, niin tuntuu että ei se kumminkaan ihan oikeasti ymmärrä tätä asiaa samalla tavalla kuin sen ymmärtäisi joku joka itse on ollut tässä tilanteessa.

Simpukkaan liittyminen voisi olla hyvä idea. Sen vaan arvaa jo etukäteen, että ne tapaamiset on jossain kaukana meistä kun asutaan niin syrjässä.

Vierailija
34/82 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko testannut?

Mites Mushu, mikä tilanne siellä?

Jännää :)

Vierailija
35/82 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsen selvittämään teille tilannetta!

Takana on nyt sitten negatiivinen raskaustesti (tai siis kaksi (to ja pe), jos rehellisiä ollaan.), paljon kyyneleitä ja suuren suuri pettymys¿

Kaiken keskellä uuden hoidon suunnitteluakin on kuitenkin ehditty ajatella.

Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, mutta jätin tukilääkkeet, luget ja estrogeenin tänään pois ja jonakin lähipäivänä saan sitten tädinkin kylään. Ehkäpä tämä tilannekin konkretisoituu sitten kipujen myötä.

Vähän tuntui pahalta, kun soittelin polille negasta ja hoitajan ensimmäinen kommentti oli: Aha. Onko vuoto jo alkanut?

Millaisia kokemuksia teillä muilla on? Onko hoitohenkilökunta pahoillaan hoidon epäonnistumisesta tai toivottaako onnea, että kaikki menisi hoitojen alkaessa hyvin?

Neuvoivat polilta, että tässä vaiheessa tulee pitää yksi huilikierto, että munasarjat ehtivät toipua ja pakkasvauvojen siirtoa aletaan suunnitella sitten maaliskuun kiertoon. No, täällä on julkinen puoli pääsiäisen yhteydessä 3 viikkoa kiinni, joten hoito siiryykin sitten huhtikuulle! Olin kovasti pettynyt, vaikka arvasin, että julkinen toimii ontuvasti¿

Yritin puhua itselleni ylimääräistä lääkäriaikaa, jotta voitaisiin suunnitella tähän väliin endometrioosin ja kivun hoitoa, mutta en onnistunut saamaan vastaanottoaikaa, ainoastaan soittoajan keskiviikolle! Harmittaa, että tämä lapsettomuushoito on jotenkin niin toissijaista, jos ei jopa sijatonta julkisella puolella, sillä varjolla voi vissiin jättä endometrioosinkin kokonaan hoitamatta ja hoitoajat venyvät vuosi tolkulla;P!

Vähän ehdittiin miehen kanssa jo suunnitella, että lähdettäisiin kuitenkin omalla rahalla yksityiselle hoitoon maaliskuussa, siellähän ne meidän huurunokat odottelee kuitenkin. Tuntuu siltä, etten halua antaa endon pahentua yhtään ylimääräistä kiertoa, jos ei ole pakko.

nella

-pahoittelee sekavaa omanapaista tekstiä ja koittaa vähän selvitellä ajatuksia viikonlopulla!

Voikaahan hyvin ja koetetaan tsempata joku alkamaan se plussajuna tällekin vuodelle!

Vierailija
36/82 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuren suuret pahoittelut nellamaijalle! Olisi ollut jo niin teidän vuoro :/

Ikävää senkin kannalta, että nyt tulee noita pakollisia odotteluja... Voi höh. Paljon rutistuksia!

Entäpä Mushu?

Leijona, moimoi! Kiva että pistäydyit :)

Jotenkin oon ajatellut, että tuommoisia psykologeja on vaan elokuvissa, mutta näköjään ei!

Lähdettelö kauaskin lomalle? Nauttikaahan (vaikka ei siihen varmasti tarvitse kehottaa!) ;)

Brooke: Tulisipa teille ihana ystävänpäivänjälkeinen ylläri!!!

Täällä on ollut hivenen hiljaista, ymmärrettävää kyllä kun tuntuu että mistään ei kuulu hyviä uutisia...

Laskujen mukaan itsellä pp 12 (kp 24), tuntemuksia ei mihkään suuntaan...

Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä näin unta, että sain raskaustestiin 2 punaista viivaa... Ilmeisesti tämä asia sitten myllää jossain alitajunnassa, kun en kuitenkaan missään vaiheessa tätä kiertoa ole epäillyt olevani raskaana. Jotkut kun on kirjoitelleet noista enne-unista, niin laittoi kyllä aamulla miettimään, että " mitä?" ...

Juup, eli menkkoja odotellaan alkuviikolle.

Lämpöisiä ajatuksia kaikille teille!

-baulie-

Vierailija
37/82 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossahan se jo tulikin kuulumiset. Eli negaa testasin eilen, tosin eipä se mikään ylläri ollu kun vuoto alko jo sunnuntai iltana tuhruttelemalla. Sain ajan suunnitteluun jo maanantaille. En tiä onko meillä huilikiertoa vai ei, kun alkuviikosta hoitaja sano et olis mut nyt toinen hoitaja kovasti kyseli et onko mulla lääkkeet/reseptit tähän seuraavaan. niin että katotaan mitä tohtori setä sanoo : )

Pahin tuska alkaa jo helpottaa mutta melkosen raskas viikko on ollu, kun mies on tehny pitkä' ä päivää ja yksin sit olen ollu kotona ajatuksineni. Ja Nellalle pahoittelut kans. Voin ainakin aavistaa miltä susta tuntuu. Ja meille klinikalla ainakin toivoteltiin onnee inssin jälkeen. Lääkäri sanokin puhuvansa ääneen että josko siellä ymmärrettäis hedelmöittyä ja kiinnittyä kun kuulee ohjeita piinaajlle; ) Ja nytkin oltiin ystävällisiä ja asiallisia ja kovasti uuteen yritykseen suuntaavia eilen kun soitin. Mutta me ollaankin hoidossa Väestöliitossa kun julkisen ensikäynti on vasta 21.2.

Eipä mustakaan paljoo muille irtoo nytten. Rupee oleen kiirus kun pitäs lähtee häihin : )

Vierailija
38/82 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten Mushun suunnittelukäynti meni?

Tulin vain kertomaan, että tänään dpo 14/kp 26 ja tuhru alkoi aamupäivällä.

Aamulla lämmöt vielä lupaavasti 36,6 mutta koulussa sitten huomasin, että ruskea vuoto alkoi... Kotiin tultuani lämmöt olikin sitten jo laskeneet, mittasin 35,7.

Ei niitä plussia nyt tunnu tulevan... :(

-baulie-

(pian kp 1)

Vierailija
39/82 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdyn tarkemmin kuulumisiinne ja vastaamiseen myöhemmin.

Olen taukoillut palstalta (olen kyllä käynyt välillä lukemassa), kun olen yrittänyt elää normaalia elämää ilman hoitorumbaa. Ymmärrätte varmaan.

Tänään saadaan joitain geeniveritestien tuloksia ja mulla on jälkitarkastus yskityisellä - samalla lääkäriasemalla, jossa käyn akupunktiossa ja homoepaattilääkärin hoidossa. Tänään on 8 viikko tuulimunasta, eikä menkkoja vieläkään??!! En tiedä kuinka kaavinta vaikuttaa, ehkä se vielä pitkittää alkamista, kun limakalvon tarvii muodostua uudelleen?

Tulen taas kertomaan kuulumisia ja vastailemaan kaikille.

Voimia ja tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin!!

Vehnis

Vierailija
40/82 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaan kaikille Enskattarille!

Heti alkuun kysymys! Tietääkö kukaan vaikuttako greipin syönti Arimidexin toimintaan? Eli meillä aloitettiin uusu hoitokierros heti ja popsin nyt jälleen Arimidex kuuria, mutta kun eilen oli hedelmiä tarjouksessa ja ostin ison läjän et saataais hedelmäsalaatti-herkkua. Tuli sit vasta jälkeenpäin mieleen et haittaakohan greippi jotenkin hoitoa. Ei muuten mutta kun se on mun herkkua, mutta kyllä sitä ilman greippiä olla voi. Meni taas sekavaks, vai mitä. Mutta siis maanantaina menen ultraan ja katotaan miten lääke vaikuttaa. Inssiin tässä nyt tähdätään. Jännittää!

Aquan galluppiin vastausta: Miehen vanhemmille ei olla kerrottu lapsettomuudesta eikä hoidoista. Omille vanhemmilleni olen kertonut jonkin verran, samoin läheisimmille ystäville. Toisena päivänä äiti kyllä ymmärtää hyvin ja toisena ei muista koko asiaa. Eli ymmärtää ja on huolissaan terveydestäni, mutta samalla katselee lasten kamppeita ja puhuu et sitten teillekin tollaset tai tollanen. Eihän hän edes ymmärrä että jonkun pinnasängyn ostolupaus tuntuu pahalta kun ei tiedä tarvitaanko sitä ikinä. Se mikä eniten pelottaa on appivanhemmat. Heillä on nyt ensimmäinen lapsenlapsi, 10kk vanha poika, joka asuu Englannissa. Etenkin appiukko hamstraa kirppareilta kaikkea mahdollista muksulle. Oli jostain haalinut ikivanhan(ja melko rupusen) pinnasängynkin pojalle. Pelottaa vaan että he sitten joskus, alkavat tunkea niitä roinia meille. Se nyt vaan on niin että haluan ihan ehdottomasti valita itse mitä lapselleni hankitaan, vaunut, sängyt jne. Sitten joskus, kun¿..

Niinpä appivanhemmille ei kerrota mitään ennen kuin on ihan pakko ; ) Äidille en viitsi kauheesti selittää hoitojen kulkua ja vaihetta, kun sitten hän on koko ajan utelemassa miten menee, eikä sitäkään jatkuvasti jaksa. Vaikka ei silti olisihan se kiva kun voisi sanoa: Nyt ketuttaa kun negaa tuli taas, älä tule lähelle. Mutta mulla on aina alati uskollinen ystäväni, tappava migreeni, jota voi syyttää melkein mistä vaan ; ) Oho! Tulipas tästä pitkä!

Brooke: bd bd bd piinailuun.

Nuutti: Kiva kun poikkesit. Toivottavasti laparoskopia toisi valaistusta tilanteeseenne. Joko teillä on Suomeen paluu suunnitelmissa?

Diina: En ole tainnut oman navan takaa huomata esittää pahoittelujani sulle. Toivottavasti se laparoskopia auttaisi ja se limakalvo ymmärtäisi kasvaa oikein muhevaksi alkiota varten.

Voi baulie! Pahoittelut! *rutistus*

Vehnis:. Käsittääkseni tuulimuna voi tosiaan sotkee kiertoa. Toivottavasti saatte hyviä uutisia geenitesteistä ja jälkitarkastuksesta. bd bd bd!

Tsemmpiä kaikille enskoille tasapuolisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi