Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ Ensikot viikoilla 4 ja 5+++

23.01.2008 |

[color=teal]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.[/color]

[color=aqua]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan![/color]

[color=teal]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.[/color]

[color=aqua][size=3][b]Ensikot: [/size][/color][/b]

[color=salmon]Adette[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.[/color]

[color=aqua]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+ ~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=salmon]amalia78[/color]

[color=fuchsia]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.[/color]

[color=salmon]AnnaLeena78[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.[/color]

[color=salmon]_apila_[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan <br> Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.[/color]

[color=salmon]Aqua80[/color]

[color=fuchsia]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)[/color]

[color=salmon]baulie[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Kummatkin vm. -85

Kotipaikka: Jyväskylän mlk

Tutkimukset: Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä (ei ylipainoa, ei hirsutismia, aknekaan ei ole paha). Vaivana parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. Miestä ei ole tutkittu. [/color]

[color=salmon]Brooke73[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä 4/2006, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.[/color]

[color=salmon]-Diina-[/color]

[color=fuchsia] Ikä: minä 27, mies 28

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Myös Terolut ollut käytössä. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syksyllä 10/07 suoraan IVF, josta tuloksena negatiivinen. Nyt odotamme PAS:ia tammikuun 2008 lopulla tapahtuvaksi. [/color]

[color=salmon]ElisaDay tai pelkkä ED[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella puolella.[/color]

[color=salmon]hyntty-[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.[/color]

[color=salmon]Jessica[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.[/color]

[color=salmon]Kathy@[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.[/color]

[color=salmon]Keiju[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin 02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.[/color]

[color=salmon]Killa[/color]

[color=fuchsia]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt, ja inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Hoitojen aikana syyksi alettiin epäillä munatorviongelmia. Tokasta inssistä kuitenkin kemiallinen raskaus ja kolmannesta raskaus. Raskaus osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin laparoskopiassa, jossa samalla poistettiin kiinnikkeitä toiselta puolelta. Lääkäri päätyi suosittelemaan jatkoon vielä inssejä, kun selvää vikaa ei ole löytynyt ja raskaus kuitenkin kerran (ja melkein toisenkin) alkoi. Niillä siis jatketaan. [/color]

[color=salmon]leijona85[/color]

[color=fuchsia] ikä: 22 mies 27

asuinpaikka: turun seutu

yritys aloitettu: 07/06

alkututkimukset yksityisellä jossa selvisi ettei miehen näytteessä ollut yhtään siittiötä, lisäverikokeiden jälkeen tiedossa ettei kyse ainakaan tukoksesta eikä kromosomihäiriöstä....siirryttiin jonottamaan tyksiin kunnalliselle jossa aika 10.1.08. edessä miehellä kivesbiopsia ja ainoa hoitomuoto meillä icsi....varmuutta ei vielä ole onko miehellä minkäänlaista siittiötoimintaa.... [/color]

[color=salmon]Majita [/color]

[color=fuchsia Ikä: minä 26, mies 33.

Asuinpaikka: Ranska.

Yritystä takana: Huhtikuusta -02, eli reilusti yli 5 vuotta jo.

Tutkimukset: - kaksi kohtua, kaksi kohdunsuuta ja munasarjoja ja -johtimia normaalit kaksi, yks kutakin kohtua kohden. Emättimessä oli väliseinä joka leikattiin -03. Verikokeet -03 normaalit, kierronkartoitus silloin myös normaali, samoin miehen simppanäyte. Ssg:ssä todettiin että kohdut ovat pienet ja kiinnikkeitä munajohtimissa. Laparoskopiassa -06 todettiin endo, joka saatiin lähes täysin poistettua. Samalla todettiin putket aukinaisiksi, munasarjat normaaleiksi. Lapsettomuusklinikalle 11/07. Ovuloinnissa todennäköisesti jotain häikkää, kun on niin paljon tiputtelua. Edessä kohdun 3D-ultra jossa kohdut mitataan tarkasti ja jälkeenpäin mietitään mahdollista kohtuleikkausta. Miehellä edessä uus simppanäyte, multa otetaan uus verikoe, sekä tehdään yhdynnänjälkeinen tutkimus siitä läpäiseekö siittiöt kohdunkaulan liman. Yhteenveto näistä tuloksista joulu- tammikuussa. [/color]

[color=salmon]mamabear[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.[/color]

[color=salmon]Menina76[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava). Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.[/color]

[color=salmon]Miina_H [/color]

[color=fuchsia] 33v nainen Turun seudulta, mies 32v

Yritystä takana yli seitsemän vuotta, hoidot aloitettu 6 vuotta sitten. Takana lukematon määrä clomikiertoja, inseminaatioita, IVF-hoitoja ja PAS:ja. 1,5 vuotta sitten tuoresiirrosta plussa, joka meni kesken rv 10+. Toukokuussa olin leikkauksessa, jossa poistettiin kaksi myomaa kohdunseinämästä ja nyt menossa ensimmäinen PAS tuon operaation jälkeen (ja myös elämäni ensimmäinen lääkkeellinen PAs, jostain syystä leikkauksen jälkeen en ole ovuloinut kertaakaan). [/color]

[color=salmon]Mimskeli[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä -81, mies -77

Asuinpaikka: Pohjois-Savo

Yritys aloitettu: 5/06

Taustaa: miehellä kolme lasta joten hänessä ei ole vikaa. Minulla todettiin vuosia sitten PCO, mutta marraskuussa -07 aloitetuissa hoidoissa/tutkimuksissa todettu hävinneeksi (laihdutus). Kilpirauhasen vajaatoiminta todettu 11/07. Tällä hetkellä mennään clomeilla. Keväällä 2008 aloitetaan inssit jos ei sitä ennen tärppää. [/color]

[color=salmon]Mushu[/color]

[color=fuchsia]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1,5 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.[/color]

[color=salmon]Naksu[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :([/color]

[color=salmon]nellamaija[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07[/color]

[color=salmon]Nuutti77[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehellä jonkin verran epänormaaleja uimareita, mutta ei pitäisi olla esteenä raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tähän mennessä kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.[/color]

[color=salmon]Oon@77[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 30 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.[/color]

[color=salmon]peea[/color]

[color=fuchsia]Ikä: 20 vuotta ja mies 24 vuotta

olen varmaan nuorin täällä, mutta ongelma se on meilläkin.

Kotipaikka: asutaan tampereella

ja kolme luomu keskenmenoa 1,5 vuoden aikana. Keväällä -07 lääkäriin ja 23.8 oli ensimmäinen aika tays:sissa 6kk odotuksen jälkeen. huomenna seuraava 04.09 ja silloin katsotaan mihin ne siittiöt tuolla matkalla joutuvat =) jännittää ihan hirmusesti.[/color]

[color=salmon]Pikkunyytti[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mulla 24 ja miehellä 31

Yritystä: 08/04 jätetty pillerit pois. 1 km tammikuussa 07(luomu raskaus)

Hoidot: Jatkohoidon suunnitteluun menemme keskiviikkona.

Tutkimukset:mieheltä tutkittu simpat 05, multa munatorvien aukiolo 05, se oli ok.oma kierto epäsäännöllinen ja terot nyt vaihteeksi käytössä.Clomia kokeiltu syksyllä 05 2 kiertoa, mut sen jälkeen ei ole mitään.[/color]

[color=salmon]Rouwa[/color]

[color=fuchsia]Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty, clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.[/color]

[color=salmon]s-a-a-r-a, saara vaan;)[/color]

[color=fuchsia]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.[/color]

[color=salmon]Sannamary[/color]

[color=fuchsia] Ikä: Minä vm -79 ja mies vm -80

Yritys aloitettu: 8/05

Hoidot: Viimeisin hoito femar+menopur+pregnyl ja inssi. Takana nyt siis kolme inssiä ja neljänteen vielä olisi tarkoitus mennä. Sen jälkeen kuulemma pitäisi ajatella jo IVF-hoitoa. [/color]

[color=salmon]sannuli-80[/color]

[color=fuchsia]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti. Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.[/color]

[color=salmon]s-k-[/color]

[color=fuchsia] Ikä: mie -83, mies -84

Kotipaikka: Oulu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.[/color]

[color=salmon] tatjuska79[/color]

[color=fuchsia]ikä: molemmat 28 v

asustellaan savon mualla

taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia

tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08[/color]

[color=salmon]Vehnis[/color]

[color=fuchsia]Ikä: mina 35 helmikuussa 08 ja mies 29

Mistä: Kanta-Häme

Yritystä: 12/05 alkaen

Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.

Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.

Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.

Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk. [/color]

[color=salmon]************************** *******************************[/color]

[b][size=3][color=aqua]Plussanneet Ensikot:[/color][/size][/b]

[color=salmon]************************** *******************************[/color]

[color=fuchsia]milka1[/color]

[color=salmon]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.[/color]

[color=fuchsia]EmmaEmilia eli lyhyesti EE[/color]

[color=salmon]Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿[/color]

[color=fuchsia]Bianco[/color]

[color=salmon]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07[/color]

[color=fuchsia]Tuittu78[/color]

[color=salmon]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.[/color]

[color=fuchsia]trixie2[/color]

[color=salmon]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07[/color]

[color=fuchsia]kille75[/color]

[color=salmon]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07[/color]

[color=fuchsia]Tuiskutiusku[/color]

[color=salmon]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa[/color]

[color=fuchsia]-piggeliina[/color]

[color=salmon]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.[/color]

[color=fuchsia]Vannis[/color]

[color=salmon]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.[/color]

[color=fuchsia]Juliaana-82[/color]

[color=salmon]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=fuchsia]-ninnuli1-[/color]

[color=salmon]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.[/color]

[color=fuchsia]YksityinenAsia[/color]

[color=salmon]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.[/color]

[color=fuchsia]käärö[/color]

[color=salmon]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.[/color]

[color=fuchsia]Afternoon[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.[/color]

[color=fuchsia]tuutimari[/color]

[color=salmon]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.[/color]

[color=fuchsia]hellikki[/color]

[color=salmon]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2008.[/color]

[color=fuchsia]hapö2[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.[/color]

[color=fuchsia]desejo, yleensä vaan dese[/color]

[color=salmon]Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa![/color]

[color=fuchsia]-marge-[/color]

[color=salmon]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa![/color]

[color=fuchsia]VihervaaranAnna[/color]

[color=salmon]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu. Eka IVF kesällä 2007, nega. PAS 10/07, PLUSSA![/color]

[color=fuchsia]Buumi73[/color]

[color=salmon]Ikä: kumpikin 33v.

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan! [/color]

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Edellinen pino löytynee seuraavan linkin takaa:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=74&m=12097372&p=1&tmo…

Ajattelin nyt päivitellä uuden pinon, kun kuumeessa makaan kotona. Jotenkin oon ollu maissa muutaman päivän ja ei ole jaksanut kirjoittaa. Lukemassa kyllä on käyty montakin kertaa päivässä. Huomenna ois lääkäri noista mahakivuista. Sekin vähän pelottaa. Jos joudutaan hoitoja siirtämään sen takia.

Käyn huomenna lääkärin jälkeen turinoimassa enemmän.

-tatjuska-

Vierailija
2/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta tuskin haittaa.. Majitan esittelystä puuttuu nyt värit, kun puuttuu tuo toinen sulkumerkki.. plääh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatjuska: Kiitos uudesta pinosta, olet kullan arvoinen! Toivottavasti kuumeesi ei liity mahakipuihin. Onneksi lääkäriaika on pian ja saat lisää selvyyttä tilanteeseesi! Voimia jaksaa ja parannella olotilaa! Toivotaan parasta, että pääsette ajallaan hoitoihin.

ON: Tänään oli alkionsiirto. Pieni kyytiläinen pääsi köllöttelemään masuun ja toivottavasti jaksaa nyt pitää tiukasti kiinni, vaikka limis onkin ohuenlainen. Luget ja estrogeeni jatkuvat nyt 16 päivää eli siihen testipäivään. Sen jälkeen päätetään jatkoista. Olo on edelleen kovin turpea ja kivulias, joten sain vähän ekstraa sairaslomaa. Perjantaina menen töihin taas, onneksi on lyhyt päivä.

Niin tosiaan, vain 5 kymmenestä alkiosta lähti jakautumaan, joten pakkaseen jäi 4 huurunokkaa odottamaan tulevaa. Jotain muutakin vikaa saattaa siis olla meidän lapsettomuuden taustalla, kuin tämä endo, kun karsinta oli kovaa. Onneksi kuitenkin päästiin siirtoon!

Mushu: Mikä on tilanne, oletteko päässeet inssiin? Toivottavasti kaikki on hyvin. Taidetaan piinailla samaan aikaan?!

Diinaa huhuilen edelleen? Mitä kuuluu?

Voimia ja haleja kaikille tasapuolisesti!

nella

Vierailija
4/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallemaija: tsemppiä pitkään odotukseen. Minusta ainakin tuo vaihe on aina ollut piinallisen pitkä.. Meillä on aina IVF:ssä karsiutunut myös paljon alkiota, karsiutuminen on tapahtunut hedelmöittymisen jälkeen. Siksi me päästiinkin nyt julkisen (vaikka " vain" 2 km:ää takana) kautta lisätutkimuksiin. Minullakin siis on endo.

Olin eilen kaavinnassa. Se meni kuulemma hyvin, enkä ole ollut oikeastaan yhtään kipeä. Tänään en ole joutunut ottamaan yhtään s-lääkettä. Nukutuksesta herääminenkin sujui tosi helposti, ei juuri huimausta eikä huonosta olosta tietoakaan. Jotain positiivista välillä!

Tällä viikolla en päässyt eukkan (eurytmia) ja akuun, koska en uskaltanut varata niitä, kun en tiennyt miten voin kaavinnan jälkeen. Mutta hyvin olisin voinut mennä. No, ensi viikolla sitten. Säästyypähän rahaakin..

Joku kyseli noista hoitojen hinnoista. Käyn Helsingissä Sofianovassa. Akua ja homeopatiaa antava lääkäri on Sauli Siekkinen. Ensikäynnin hinta oli 88¿, seuraava akukäynnit 67¿ (sis. toim. maksut). Eurytmia maksaa 55¿/krt. Eli tosi " halpaa" hommaa. Varsinkin, kun niissä ei näennäisesti tapahtu juuri mitään. Mutta ainakin minussa tapahtuu sisäisesti paljonkin! Eukkaa suositellaan 7 kertaa. Aluksi 2-3 perättäistä viikkoa, sitten voi harventaa. Akua suositellaan aluksi 4-5 peräkkäistä kertaa ja sitten harvemmin. Molemmat ovat varmasti aika lailla tapauskohtaisia. Pointtihan on näissä hoidoissa juuri siinä, että en ovat yksilöllisiä ja kokonaisvaltaisia.

Tällä hetkellä sekä fyysinen että psyykkinen vointi on aika hyvä - ihme kyllä!

Palailen taas

Vehnis

Vierailija
5/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiitos TATJUSKALLE uudesta pinosta! Mukava kun jaksat päivittää, ja pienet värivirheet ei tosiaankaan haittaa mitään. Koitahan parannella itsesi!

Moikka NELLAMAIJA, mukavaa kun joku " kaipaa" ! Hienoa, että pääsit siirtoon ja sait pikkuisen kyytiin. Nyt vain tiukasti kiinni, niin että pysyy 9 kuukautta!

Hienoa kuulla VEHNIS, että voit hyvin. Kyllä tämä on sellaista tunteiden mylläkkää, että! Mutta vahvana pysyminen auttaa kyllä kummasti.

OMA NAPA: Tänään ei ole oikein hyvä päivä. Olen vajonnut jonnekin pessimismin syvimpiin aaltoihin, enkä jaksa uskoa onnistumiseen. Lääkkeet hermostuttavat minua entisestään. Tilannetta ei paranna se, että muutaman abortin tehnyt tuttavani on taas raskaana, ja nyt kuulema vauva saa tulla, niin hänen ei itse tarvitse opiskella tai mennä töihin. Voi luoja, siinähän sitä on vallan mainio syy saada lapsi! Kuulin tämän juuri puoli tuntia ennen omaa ultra-aikaani, ja koko lääkärikäynti meni vollottaessa ja niistäessä. Nyt olo on kuin jyrän alle jääneellä.

Kävin siis ultrassa, limakalvo edelleen vaan 6 mm. Lääkitystä lisättiin ja maanantaina uusi ultra. Onkohan se greippimehu ihan höpöhöpöä, vai onko sillä oikeasti jotain vaikutusta limakalvoon? Entäs muut kikkakolmiset, nyt nimittäin pitää saada kaikki käyttöön! Jos tällä kertaa ei onnistu, niin sitten on klinikka kiinni talviloman, pääsiäiset jne. Eli kauas siirtyy PAS siinä tapauksessa.

Anteeksi vuodatus ja omanapaisuus, mutta nyt oli ihan pakko purkaa.

Toivon niin suuresti, että meilllä kaikilla tämä homma NYT onnistuisi!

-Diina-

Vierailija
6/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että tuon ystäväsi (?) kommentti on tuntunut todella pahalta. Jotkut vain ovat niin ajattelemattomia. Ja joillekin niitä lapsia vain siunaantu, ansaitsivat niitä tai ei.. Sillehän emme voi mitään ja kyllä se toisinaan v.....aa ihan mielettömästi...

Mä en tiedä tosta kreippimehusta mitään. Toivottavasti joku osaa auttaa. Hoidot ovat ainaista odottamista, joka on vaikeinta. Eka odotetaan kypsyykö follikkelja, onko niissä munasoluja, hedelmöittyykö ne, jakautuuko, ovatko siirtokelpoisia, kiinnittyykö, jatkuuko raskaus. Tätä samaa kuukaudesta toiseen. Kyllä se vaatii jaksamista. Ja kun ei tässä voi muuta kun odottaa ja toivoa. Onkin niin hirmu vaikeeta, kun mitään ei oikeastaan voi itse tehdä. Sitä on ihan muiden " voimien" ja ihmisten armoilla.

No, eipä tää varmaan sua helpottanut. Kirjoittele vain tänne ihan mitä vain, se ehkä vähän auttaa.

Halaus

Vehnis

-Diina-:

Hei!

Kiitos TATJUSKALLE uudesta pinosta! Mukava kun jaksat päivittää, ja pienet värivirheet ei tosiaankaan haittaa mitään. Koitahan parannella itsesi!

Moikka NELLAMAIJA, mukavaa kun joku " kaipaa" ! Hienoa, että pääsit siirtoon ja sait pikkuisen kyytiin. Nyt vain tiukasti kiinni, niin että pysyy 9 kuukautta!

Hienoa kuulla VEHNIS, että voit hyvin. Kyllä tämä on sellaista tunteiden mylläkkää, että! Mutta vahvana pysyminen auttaa kyllä kummasti.

OMA NAPA: Tänään ei ole oikein hyvä päivä. Olen vajonnut jonnekin pessimismin syvimpiin aaltoihin, enkä jaksa uskoa onnistumiseen. Lääkkeet hermostuttavat minua entisestään. Tilannetta ei paranna se, että muutaman abortin tehnyt tuttavani on taas raskaana, ja nyt kuulema vauva saa tulla, niin hänen ei itse tarvitse opiskella tai mennä töihin. Voi luoja, siinähän sitä on vallan mainio syy saada lapsi! Kuulin tämän juuri puoli tuntia ennen omaa ultra-aikaani, ja koko lääkärikäynti meni vollottaessa ja niistäessä. Nyt olo on kuin jyrän alle jääneellä.

Kävin siis ultrassa, limakalvo edelleen vaan 6 mm. Lääkitystä lisättiin ja maanantaina uusi ultra. Onkohan se greippimehu ihan höpöhöpöä, vai onko sillä oikeasti jotain vaikutusta limakalvoon? Entäs muut kikkakolmiset, nyt nimittäin pitää saada kaikki käyttöön! Jos tällä kertaa ei onnistu, niin sitten on klinikka kiinni talviloman, pääsiäiset jne. Eli kauas siirtyy PAS siinä tapauksessa.

Anteeksi vuodatus ja omanapaisuus, mutta nyt oli ihan pakko purkaa.

Toivon niin suuresti, että meilllä kaikilla tämä homma NYT onnistuisi!

-Diina-

Vierailija
7/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatjuskalle pikaista paranemista ja iso kiitos uudesta pinosta taas!

Tulin vaan äkkiä huikkaamaan Diinalle, että olin ymmärtänyt greippimehun estävän joidenkin lääkkeiden imeytymistä. Eli sitä ei kannattaisi lääkkeellisten kiertojen yhteydessä lipitellä! Voisikohan sillä olla jotain tekemistä limiksen ohuuden kanssa?

Nellamaijalle onnea onnistuneesta siirrosta! Ei se määrä, vaan se laatu : ) Pitkää pinnaa piinistelyyn!

Jessis

Vierailija
8/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti piinailutsemppauksesta. Sitä tarvitaan nyt. Tänään on ollut pariin otteeseen menkkamaista kipua vatsalla, en tiedä johtuuko lugeista vai siirrosta vai endosta ja liekkö hyvää vai pahaa? Ihmeen rauhallisella mielellä ollaan kuitenkin.

Diinalle kovasti tsemppiä. Toivotaan, että limis siitä vielä vahvistuu ja jos ei vahvistu niin sitten tsempataan pikkukaveria tarraamaan lujasti vähän ohkasempiin vällyihin niinkuin meilläkin bdbdbd!

Kurja asenne tuttavallasi lasten saantiin.

Minä aina tsemppaan itseäni noista jutuista yli sillä, että ei toivotun lapsen saaminenkin voi olla joskus iso kriisi, vaikka sitä ei ympäristölleen myöntäisikään. Ja toisaalta on jopa hauskaa ajatella, että minulla on kaukana isän puolen suvussa kaksossisaret, jotka olivat aikoinaan koko kylän häpeä äpärälapsineen, joilla oli sama isä, mies karkasi Ameriikkaan ja jätti sisarukset isoine mahoineen.. No, ei olisi minua, jos ei ¿isoäidit¿ olisi touhuilleet vähemmän fiksuja aikoinaan. Lääkehuuruissa on kyllä välillä vaikeaa jaksaa ajatella mitään itseä piristävää.

Jessica: Kiva kun kävit palstalla, sinun kuulumisia olen etsiskellyt välillä noista kuukausipinoistakin. Lykkyä hoitojen kanssa!

Vehnis: Hassua miten samanlaiselta tilanne näyttää täällä ja siellä. Ajattelin kysellä lääkäriltä seuraavalla kerralla, onko endolla vaikutusta myös solujen jakaantumiseen. Muistan jonkun niistä 5 lääkäristä, jotka ovat hoitaneet, olleen vähän pessimistinen hoitojen onnistumisen suhteen myös solujen viihtymisessä maljalla... No, ei pidä pohtia nyt sitä, kun ei sille mitään voi. Pääasia, että saatiin tämä valioyksilö yrittämään!;) Hyvä kuulla, että operaatio meni hyvin ja olet hyvillä mielin jatkamassa luontaishoitoja.

nella

Vierailija
9/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli ei se ohkainen limis aina tilannetta ojaan kaada. Mulla limis oli 5.8mm ja silti on papuprinsessa kyydissä pysynyt :)

Nellalle jaksuja ja tsempitystä piinailuun, täällä on peukut pystyssä!

T.Yksis

Vierailija
10/82 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä siitä ihmeellinen paikka, että tukea ja ymmärrystä saa aina. Kiitos ja halaus!

JESSICA: Kiitos valaisusta greippimehuasiaan! En ole sitä aikaisemmin juonut, enkä siis taida aloittaa nytkään. Ja kyllä kai se niin olisi, että jos niillä olisi jotain edesauttavaa vaikutusta, niin kai lääkärikin sitä suosittelisi. Ei ole ainakaan varaa limakalvoa milliäkäään ohentaa omalla toiminnalla :)

NELLAMAIJA: Näinhän se on, että jokainen tekee omat valintansa eikä se ole muilta pois. Positiivinen ajattelu on yleensä minulle ominaista, mutta uskon että nämä lääkeet ja hormoonit kyllä saattavat hieman muuttaa tavallista käytöstä. Ainakin herkkyys kaikelle lisääntyy kertaa sata :) Ja kyllä sitä itsekin tekee virheitä ja mokia. Vaikeaa varmasti sellaisen henkilön, joka ei ole tätä millään tasolla kokenut, eläytyä näihin asioihin. Kuitenkin niiltä ihmisiltä, jotka asiasta tietävät ja jotka ystäviksi lukeutuvat, toivoisi jonkinlaista tilannetajua.

VEHNIS: Kyllä helpotti. Jo se että joku kuuntelee (tai tässä tapauksessa lukee ja kommentoi), on suuri apu. Siis kiitos ja halaus!

ON: Mies tuli kotiin ja häntä odotti aikamoinen tunnemyrsky. Mutta siinä on ihminen, joka löytää oikeat sanat. Hän antaa minun hetken itkeä, mutta vain hetken. Sitten alkaa piristäminen hassuttelemalla ja kertomalla juttuja. Kohta sitä huomaa hihittelevänsä rakkaan kainalossa jollekin hassulle jutulle, ja maailma onkin taas vähän parempi paikka.

Mukavaa iltaa ja toiveiden täyteisiä unia!

-Diina-

Vierailija
11/82 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Tänään oli sitten se lääkärin aika noista mun mahakivuista. Lääkäri tutki ja ihmetteli ja tuli siihen tulokseen että lievä endo epäily on, mutta kun munasarjat näytti puhtailta, niin ei ruveta hoitoja siirtämään, vaan sunnitellulla aikataululla mennään. huh, että helpotti. Jos hoito menee jälleen mönkään niin sitten tutkitaan tarkemmin. Mutta oli siis erittäin luottavaisella mielellä hoitojen suhteen. Syön siis pillereitä 8.2. saakka, 12.2. on sitten 0-ultra, ja lääkäri sanoi jo nyt että todella pienellä annoksella aloitetaan, ettei mene hyperiksi ja toiveena olisi muutama hyvä munasolu, joten tässä vaiheessa jo hylkään ajatuksen ylimääräisten alkioiden pakastuksesta.

Tällä kertaa vain omaa napaa, mutta ymmärtänette..

-tatjuska-

Vierailija
12/82 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jälleen täytän palstatilaa. Tulin katsomaan tatjuskan lääkärikuulumisia ja mahdollisia muita tunnelmia.

tatjuska: kuulostat positiiviselta, hyvä! Onneksi ei löytynyt mitään tulehduksia kiusailemassa ja pääsette hoitoihin suunnitellusti! Harmi kuitenkin, että endoepäilyn sait matkaasi. Ehkä se on nostanut päätään viimeisten hoitojen myötä? Mutta tämä tautihan lannistetaan sillä, että pääset masua kasvatteleman!;) bdbdbd!

Diina: Eiliseen vielä. Ymmärrän hyvin kiukkusi tuttavasi kommenttia kohtaan, ihan kohtuutonta on päästella tuollaista, varsinkin jos tietää toisen lapsettomuudesta ja vaikkei tietäisikään. Kaikkea ei tosiaan tarvitse sietää! Ja voimavaroja tosiaan joutuu kaivella jos jonkinlaisin strategioin! Täällähän saa päästellä ja sadatella, me ollaan sitä varten;)

Ihanasti oli miehesi lohdutellut. Meillä mies on kokenut usein olevansa kovasti ulkopuolinen näissä hoidoissa mutta oli mielissään, kun voitti rohkeutensa ja tuli katsomaan sekä keräystä, että alkionsiirtoa ja näki ultrakuvassa pienen nestepisaran kohdussa, jossa alkio siirrettiin.

Yksis: Kiitos kannustuksesta. Lisäsi uskoa onnistumiseen rutkasti, kun muistuttelit, että olet onnistunut hienosti kasvattelemaan vauvamasua, vaikka limis oli alkumetreillä ohut. Minulla se oli eilen kokonaista 8,4 mm!

Sannamary: Millä fiiliksillä mennään? Minä vielä toivon sinulle ylläriplussaa tässä " yllärikierrossa" , ettei tarvitse ivf:rumbaan lähteä.

Mitä baulielle kuuluu?

Plussatuulia puhaltelen palstalle pitkästä aikaa. Eiköhän pistetä jonkinlainen plussajuna vauhtiiin, että saadaan palstalle vipinää!;)

nella

Vierailija
13/82 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun pahoittelut, kun en ole vastaillut vaikka huudeltukin on. Mutta ymmärrätte varmaan että kaikki poppakonstit on sallittuja. Eli kun muotoutui sellainen tapa tai joku rutiini että kävi kertomassa uutisia aina vasta lääkärikäynnin jälkeen, ja kun uutiset on koko ajan ollu hyviä niin sitten taikauskoisesti ei uskaltanut rikkoa kaavaa ; ) Mitäpä sitä ei tekisi sen pikku nyytin takia?

Mikäköhän siinä on että ihmisellä on aina oltava jotain stressattavaa? Nyt on kaikki neuvot tarpeen! Miten kieltäytyä tarjotusta (mutta henkisesti ja fyysisesti liian rasittavasta) työstä ja samalla pitää välit kunnossa työantajaan, että voisi mahdollisesti saada mieluisamman työn?

Mutta siis.

Baulie kyselit pco:stani. Millonkahan olen sanonut sen olevan iahn selvä+ ei nyt muistu mieleen, mutta sitähän se on kun enempi miettii. Ensimmäisen kerran moisesta kummajaisesta kuulin kakskymppisenä kun kävin gynellä pillereitä hakemassa. Se oli kans yhen sortin trauma se käynti. Ukko ei päästäny silloista poikakaveria, nykyistä aviomiestä edes sisälle vastaanotolle, kun ei ne asiat kuulemma miehelle kuulu. HaH! että näin sitä kannustetaan nuoria naisia. No, mutta asiaan, tämä ukkeli sitten katteli hetken ja tokas että sulla on varmaan polykystinen ovario syndrooma. Arvakkaas ihan huviksenne selittikö hän asiaa mitenkään. Juu ei. Söin iloisesti pillereitä kuutisen vuotta ja sitten jätettiin ne pois kesällä -05, pari kuukautta ennen häitä. Ihan kiva mutta kuukautisia ei vaan tullu. Sitten vuoden verran sähellettiin omalääkärin kans Proveralla että josko se kierto lähtis käyntiin. Eihän se alkanu. Muistin sitten tuon melko erikoisen pcodiagnoosin ja luin aiheesta enempikin. Kun sitten kysyin sen mahdollisuudesta omalääkäriltä, niin hän sitten myönsi itsekin epäilevänsä samaa ja laittoi lähetteen erikoislääkärille. Siellä sitten ensimmäinen ultra vahvisti epäilyt. Molemmissa munasarjoissa munarakkulat pieniä ja nätisti helminauhamaisesti asettuneena. Että selvä peli, varsinkin kun ulkoisena ominaisuutena on melkoisen runsas karvoitus ja reipas ylipaino. Ylipainoa oli silloin TOODELLA paljon, nyt yli 30 kg vähemmän. Laihdutus auttoi jonkin verran pco:hon mutta ei ole korjannu tilannetta eikä varmaan korjaakaan, sillä olen aina ollut ylipainoinen. Ja nuorena ennen pillereitä kuukautiset jäi pois kesäks ihan säännöllisesti, eli kesät oli melko kivoja ; ).

Nii ja se karva, sitähän riittää. Jaloissa, käsissä ja masussa. Karvat kiipee napaan asti ja ukkovarpaissakin on niitä. Ei oikein jaksa ajellakaan säännöllisesti ku korkeintaan polveen asti. Niin ja leuka. Iyyh! melkein joka päivä saa nyppiä tosi tummia jouhia leuasta. BLÄÄH!! Että tällänen pco.

Tatjuska: Totta kai ymmärretään! Omanapa se on miellä kaikilla se lähin napa ja kun siellä jotain tapahtuu niin alt apois risut ja männyn kävyt. Kurjia noi mahakivut. olen itekin tän kierroksen aikana tutustunut vähä kaikenlaisiin kouristuksiin, särkyihin ja nippailuihin massussa. Mutta hyvä ettei lääkärin mielestä kyse ollut mistään vakavasta ja pääsette jatkaan hoitoja. Tsemppiä vaan!!

Diina: Ymmärrän hyvin että muiden vauvauutiset satuttaa.. Vaikka itekin ajattelen niin kuin Nellamaijakin, että ei toivottu lapsi ja abortti ovat myös vaikeita kokemuksia niin aina ei vaan jaksa ymmärtää. Viime keväänä harjoittelun ohjaaja sanoi että kunnon itku ja raivoominen auttaa ja siihen on jokaisella lupa. Lähetti kotiin itkemään, enkä joutunut edes korvaamaan tunteja. Mutta oikeassa hän oli. Oikein kunnon monsuuni itku ja paikat hajottava raivoominen autto. Silloin sai purettua sisälle keräytynyttä ahdistusta. Olen sen jälkeen käyttänyt tota konstia useemminkin ja aina helpottaa. ei sitä kauaa jaksa. Mutta mies parkaa käy sääliks. kellekä sitä muulle näistä asioista mieltään purkais. Onneks ollaan löydetty ymmärtäväiset miehet jotka osaa lohduttaa.: ) Mutta on se pakko sanoa että kyllä ne koville joutuu meitin kans. On tää vaan sellasta myllerrystä.

Vehnis: Hienoa että kaikki meni hyvin ja vointikin on hyvä.

Miina_H. Tervetuloa joukkoon. Kyllä tänne mahtuu ja on aina kiva saada palstalle uusia turisijoita.

Yksis: Hienoa että poikkesit moikkaamaan. Teidän plussanneiden visiitit on aina piristäviä ja muistuttavat siitä että toivoa on.

Nellamaija: bd bd bd, Toivottvasti pikkunen tarraa hyvin kiinni. Ja, joo, melko samoissa mennään. Saadaan jännätä yhdessä.

OmaNapa.: Tosiaankin taikauskoisesti kirjoittelen uutisia vasta jälkikäteen : ) Tiistaina ei vieläkään näkyny ovisplussaa joten soitin sitten klinikalle ja keskiviikko aamuna katottiin uudelleen ultralla. Siellähän se munis köllötteli kaikessa rauhassa ja koko oli jo ainakin 24mm. Joten eipä muuta kun Pregnyl saman tien masunahkaan ja torstaina oli sitten inssi. Simpat oli kuulemma loistavia ja muutenkin olosuhteet on kaiketi hyvät. Nyt sitten piinaillaan. HUH, kun jännittää! Testata sais 8.2, mutta en tiedä uskallanko kun seuraavana päivänä on miehen serkun häät. Ei sitä oiken viittis mennä pillittään toisen häihin omaa surkeuttaan jos käy huonosti.

Eipä tässä sitten muuta kuin huiskutukset ja tsemppiä kaikille Enskattarille!

Mushu, pp1(vihdoinkin)

Vierailija
14/82 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on perjantai ja tuntuu tuo kuluva viikko menneen tosi nopsaan! Nyt vasta aktivoidun palstailemaan ;) Mutta täällä tuntuu tapahtuneen vaikka mitä, aimo harppauksia eteenpäin, ainakin nellamaijalla ja mushulla! Jännää! Toivon kummallekin oikein paljon tsemiä ja onnea :) :) :)

Kiva kuulla Vehniksen kuulumisia, että säästyit kivuilta & säryiltä. Kun tuota toimenpidettä aikaisemmin harmittelit, niin toivotaan että nyt säästytte vastoinkäymisiltä!

Kaikkea hyvää ja nautihan hoidoista :)

Diinalle jaksamisia. Jotkut ovat valitettavan suurisuisia & ajattelemattomia, ei sille vaan mitään voi.

Harmittavaa nuo teidän paikkakunnan lomat... Mutta me kaikki täällä toivotaan ja lähetellään niitä PLUSSAPUHUREITA teille!!! Ja kuten Yksis mainitsi, niin ei tuon limakalvon paksuus välttämättä mikään tuomio ole. Sullapa on mukavan kuuloinen mies siellä kotona huolehtimassa :) Tsemiä jatkoon!

Tatjuska: Hienoa, että oli paikat kunnossa! Nyt pääsetkin sitten keskittymään muihin asioihin, kun tuo asia selvisi :)

Mushun ongelmaan en oikein osaa sanoa mitään avustavaa... Minkä tapaista työtä sulle on tarjottu? Ja millainen olisi sitten se mieluisampi työ?

Munasarjojen monirakkulaisuus on todellakin kinkkinen ongelma... Toisille aiheuttaa harmia pienemmissä määrin ja toisille sitten taas päinvastoin. Itse mielenkiinnolla odotan, että mitä tulevat vuodet tuo tullessaan tän pco:n kanssa, kun oon kuullut että vanhemmalla iällä oireet saattaisi tulla selvemmiksi...

Ja olipa erikoisen kuuloinen tapaus tuo sun ekalääkäri! Oot kyllä kaikenlaisten esteiden kanssa joutunut kamppailemaan, kun menkat on olleet hukassa... Pitäisköhän mun vaan opetella olemaan onnellinen tästä mun säännöllisestä kierrosta ;)

Toivotaan että nuo sun pp-lukemat vaan kasvaa ja kasvaa ja että sieltä tulee se odotettu tulos :) :) :)

Ja Miina_H liittyi myös mukaan, terveppätulemasta!

Kiitos nellamaija kaipailuista :) Kiva että täällä muistetaan ja kysellään, vaikka en olekaan vielä teidän muiden tapaan ottanut sitä härkää sarvista... Miten työpäivä sujui, oliko kipuja?

Tsemiä teillekin tuon kyytiläisen kanssa :)

Ja on loppuun: Kp 9, tänään tarkistin, vaikka alkukierrossa lupasin itselleni, että kalenteria ei sitten kurkita ;) No, tiedän nyt sitten ainakin, milloin olisi otollinen hetki... Hih! Jospa pysyttäisiin miehen kanssa tässä kierrossa tiukasti siinä joka toinen päivä-tekniikassa.

Viimeksi taisin puhella, että menisin terkkarille... En vaan ole saanut aikaseksi, vaikka tiedän että sitten menkkojen alettua harmittaa! Ärsyttää tää oma luonne, kun ei vaan halua kuulla niitä huonoja uutisia, vaikkei niitä välttämättä edes olisi. No, olla möllötetään sitten epätietoisuudessa ja toivotaan parasta :) Mutta, huhtikuu on sitten viimeistään se takaraja, jolloin tehdään asialle jotain.

Vilkutuksia kaikille, mmoooi!

-baulie-

Vierailija
15/82 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin tervehdys kaikille enskoille! Moni tuttu on siirtynyt odottajiin, mutta vielä meitä sinne jonottavia täällä on... :(

NELLA: Moi kamu, muistatko vielä? Lämmin halaus ja uskoa ja toivoa, että nyt onnistutte!!! Mitkä fiilikset?

Saako passiivinen taustailija pyytää palstaemännältä seuraavassa päivityksessä uutta esittelytekstiä? Tutkimuksissa selvisi, että ainoa vaihtoehto meillä on ICSI, joka mahdollisesti toteutuisi kesällä -08, mikäli siihen lähdemme.

Talviterveisin Aqua o/

Vierailija
16/82 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

is back! Jiihaa!

Ihanaa kun ilmoittauduit! Onpa ihanaa.

Olen kaipaillut, mutta en huhuillut, kun tiesin, että pidät taukoa palstailusta. Hienoa, että teillä on mahdollisuus onnistua hoidoilla. Voimia sinne vielä miettiä omaa ratkaisuanne¿ ja haleja kanssa!

Ihan hyvillä mielin mennään. Toivon kovasti, että tämä onnistuisi, mutta yritän pitää jalat tukevasti maassa, jos se nyt yleensä on mitenkään mahdollista tässä tilassa;) Olen vieläkin aika kipeänä maanantain punktion jäljiltä, reipas kävelykin tärskyttää masuun, no eipähän tarvitse tehdä lumitöitä;)

Mushu: bdbdbdbd sinne kanssa, yhteinen piinataival, helmikuun kahdeksatta odotellaan!

baulie: Kaikella ja kaikilla on aikansa, älä huoli. Ihan hyvin meni työssä, vaikka vauhtia ei voinutkaan pitää entisen malliin;)

Mukavaa viikonloppua ystikset!

nella

Vierailija
17/82 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mushu: Tuosta työpaikasta. Muista, että sinä itse, oma elämäsi on tärkein. Oli elämäntilanteesi muuten mikä vain. Kun voit hyvin, läheisesi voivat hyvin. Jaa, ei auttanut vai? Näin arvelinkin ;o) Mutta tilanteeseesi työn suhteen on vaikea antaa neuvoja. Tietääkö esimiehesi lapsettomuudesta ja hoidoista? Toisaalta varmasti haluaisit välttää stressiä ja antaa raskautumiselle mahdollisimman suuret mahdollisuudet. Toisaalta ei ehkä haluaisi jättää hyvää työmahdollisuutta käyttämättä, koska ei ole koskaan varmaa, että oma pikku nyytti joskus syntyy. En nyt todellakaan tarkoita lannistaa!!! Olen itsekin vain paininut samantapaisten ¿ongelmien¿ kanssa. Nämä lapsettomuushoidot ovat niin kokonaisvaltaisia, eikä elämään oikein juuri mahdu muuta, paitsi kakkossijalle, koska hyvinkin lyhyellä varoitusajalla voi tulla tarve ultraan yms. Ja sitten vielä jos homma menee ihan pieleen, voi olla että ei ole voimia antaa työlleen niin paljon kun haluaisi. Minulla tilanne on se, että olen työtyö. Enkä aio tämän kevään aikana vakituista työtä ottaa vastaan, jos jatkan hoitoja. Mutta kaikille ei tietenkään ole tähän mahdollisuutta. Niin, ei tämä tainnut auttaa. Halusin vain kertoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu.

Tuosta hajottamisen tarpeesta. Minulla on ollut usein tarve hajottaa ja paiskia jotain. En vain ole keksinyt turvallista paikkaa ja paiskittavaa. Pitää oikein miettiä, miten tämä onnistuisi turvallisesti. Voin kuvitella, että se auttaa.

Tatjuska: toivotaan parasta hoidollesi! Eihän endo aina vaadi kirurgisia toimenpiteitä, riippuu niin endon laadusta ja levinneisyydestä. Teillä on varmasti hyvät mahdollisuudet onnistua. Ja jos ette onnistu, varmaan sitten mietitte lääkärin kanssa tähystyksen tarpeellisuutta.

Nallemaija: jos saat lääkäriltä vastauksen endo+solujen jakaantuminen, kerro ihmeessä! Mä en ole menossa lapsettomuuslääkärille ainakaan muutamaan kuukauteen, joten ei ole asiantuntijaa, jolta kysyä. Tilasin kyllä ajan kaavinnan jälkitarkastukseen gynekologille samalle lääkäriasemalle, jossa käyn luontaishoidossa. En tiedä, paljonko hänellä on kokemusta lapsettomuudesta. Mutta sen tiedän, ettei hän ole ¿ihan tavallinen gyne¿, eihän hän muuten kyseisellä lääkäriasemalla olisikaan. Yksi ystävänä käy hänelle. Tällä gynellä ei le kuulemma koskaan mikään kiire ja hän kyselee aina kaikki kuulumiset yms. Kertoilen taas lisää, kun muutaman viikon kulutta hänen vastaanotolleen menen. Sitä ennen käyn siis akussa ja eukassa + käytän homeopaattista lääkettä. Kunhan sen nyt tulisi maahan!!!!

Miten voit? Jaksamista piinapäiville!! Ja muista, että vuodotkaan eivät ole varma merkki yhtään mistään. Mikään ei ole varmaa, ennen kun se on varmaksi todettu. Eli yritä olla huolestumatta. Vaikka se onkin aika mahdotonta... ;o)

Miina_H, tervetuloa!

Baulie: tsemppiä suht luonnolliseen yrityksen ;o)

Aqua80: ikävää, että jotain uutta ongelmaa (?) selvis, mutta jotenkin musta tuntuu, että on helpompaa, kun tietää mistä homma johtuu, kun jos ei löydy mitään selitystä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Miettikää rauhassa hoitoon lähtemistä ja punnitkaa mahdollisuuksien mukaan kaikkea mahdollista. Hoidot voivat olla hyvä homma tai huono. Jotkut haluavat lähteä niihin, jotkut eivät. Se on jokaisen oma asia ja jokaisen päätöstä on kunnioitettava.

Diina: Miten jakselet nyt?

ON: kyllä meistä monelle on näyttänyt osuvan ymmärtäväinen mies kohdalle. He yrittävät ymmärtää parhaansa mukaan, mutta kaikkea he eivät vain voi ymmärtää. Tämä kaikki tapahtuu naisen kropassa. Emme siis oikein voi ¿vaatiakaan¿ heitä ymmärtämään ihan kaikkea. Meillä on nyt sellainen vaihe, että mun mies ei oikein ymmärrä, miksi suren keskenmenoja (07/07 ja 12/07 tuulimuna) vieläkin. Miksi en astu seuraavaa askelta eteenpäin. Astuisin mielläni, mutta nämä takapakit (tämä kaavinta esim.) tekevät homman aika mahdottomaksi. Kun koko ajan jokin fyysinen juttu muistuttaa hommasta. Sitten vielä tämä endo: jokainen kuukausi, jolloin on kuukautiset, on aina ¿mielenkiintoisen¿ kivulias.... Ja tuo kipu on yksi asia, joka tosiaan pistää ajattelemaan, että kuinka kauan tätä jaksaa.

Nyt kivut ovat olleet suht ok. To ja pe oli vähän suurempaa kipua. Ensin ajattelin, että kuukautiset on alkamassa (ei ole vielä tullut, tuulimunasta keskiviikkona 6 viikkoa), mutta eipä vielä alkaneet ja onneksi kivutkin helpottivat. Aloin jo pelätä kohtutulehdusta.. Toivon nyt tosiaan, että siltä säästyn! Olo fyysisesti ja henkisesti nyt aika ok. Ei kipuja, ¿normaaleja¿ endo-kipuja lukuun ottamatta ja nekin aika vähäisiä.

Olimme eilen mieheni vanhempien kotona, jossa olivat hänen veljensä avovaimonsa ja 6kk tytön kanssa. Tuon tytön näkeminen on mulle jokaisen km:n jälkeen ollut todella vaikeaa. Mutta nyt jotenkin ajattelin taas olevani valmis siihen. Ja ekan kerran tämän lapsen syntymän jälkeen nautin tästä pikku-prinsessasta. Se tuntui hyvältä ja jollain tapaa vapauttavalta. Tiedän kyllä, että mahdolliset uudet takapakit meidän lapsettomuusrintamalla saattavat laukaista tuon ¿haluan-olla-kaukana-Emmasta-reaktion¿, mutta sitten niin käy. Uskon heidän ymmärtävän. Olen antanut mieheni veljille vaimokkeineen, vanhemmilleni ja mieheni vanhemmille noita Simpukkan opuksia aiheesta. Näin he ainakin saavat tietoa ilman, että loukkaan heitä jollain reaktiollani tai sanomisillani.

Nyt täytyy varmaan mennä laittaa pyykit kuivumaan ja toinen kone pyörimään.

Mahdollisimman mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Voimia joka vaiheeseen.

Vehnis

Vierailija
18/82 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa sunnuntaita!

Piti tulla kuulumiset kurkistamaan ja tilannetta päivittämään näin viikonlopun päätteeksi. Keskustelua onkin ollut, hieno juttu!

TATJUSKA: Hieno homma, että teillä ei alettu hoitoja lykkäämään! Teillä alkaa jännittävät ajat, mutta uskotaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin! Ja niistä munasoluista sen verran, että yksihän siihen vauvaan vaan tarvitaan :)

NELLAMAIJA: Joo, kyllä se tuttavani tiesi tästä tilanteesta. Mutta ei ole uutta tämän ihmisen kohdalla itsekeskeisyys ja ajattelemattomuus. Itse asiassa pohdin paljon sen jälkeen (ja kyllä jo ennenkin uutista) että mikä on ystävyytemme arvo. Tulin siihen tulokseen, että huolta ja pahaa mieltä löytyy tällä hetkellä ihan omastakin takaa, enkä enää halua olla tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa. Tähän on siis paljon muitakin syitä, mutta tämä nyt tietynlaisena jäävuoren huippuna. Hienoa, että teillä on myös mies uskaltautunut mukaan toimenpiteisiin. Se on mielestäni hyvä asia, ehkä se hieman konkretisoi miehelle sitä rumbaa, missä nainen pyörii. Toisaalta voisi luulla, että miehestä on myös mukava olla paikalla, kun oma lapsi saa alkunsa ;)

MUSHU: Sinulla on työdilemma, joko olet saanut sitä ratkeamaan. Minä olen sitä mieltä, että omaa sydäntä kannattaa kuunnella. Jos uskot ja tiedät, että työ ei ole tähän hetkeen ja elämäntilanteeseen sopivaa, älä missään nimessä ota sitä vastaan. Ymmärrän kyllä, että se voi olla työnantajan vaikeaa ymmärtää, kun ei tiedä tilanteesi taustoja. Jos vaan pystyt, jokin valkoinen valhe saattaisi päästää sinut tilanteesta ¿kuivin jaloin¿ pois. Tarkoitus pyhittää keinot, niin kuin sanotaan. Kiitos myös kommentoinnista tähän tilanteeseeni. Kyllä sitä välillä pitääkin itkeä ja raivota, jos ei muuten niin ihan vaan siksi että sen jälkeen on taas helpompi laittaa asiat niille kuuluviin mittasuhteisiin. Ja kyllä tässä hommassa on taikausko ja poppakonstitkin ihan sallittuja, huoli pois ;) Tsemppiä piinailuun, täällä on peukut ja varpaat pystyssä. Mieti sitä testipäivää vielä vähän tuntojen mukaan. Voihan sitä testiä päivällä lykätäkin, niin mahdollisesti saat juhlia serkkusi häitä oman pienen salaisuuden kanssa¿

BAULIE: Joskus epätietoisuus on tosiaan parempi kuin huonot uutiset, olen samaa mieltä. Mutta älä sitä terkkarilla menoa liian kauaksi lykkää ;) Ja teidän tekniikka kuulostaa oikein toimivalta, jospa sitä tulisi vaikka kevätylläri¿

AQUA80: Mooooooi pitkästä aikaa! Kiva kun ilmestyit! Aktivoidu taas kun siltä tuntuu.

VEHNIS: Kyllä sinulla on oikeus surra niin kauan kun siltä tuntuu. Kukaan ulkopuolelta (ei edes oma mies, vaikka lähellä onkin) voi sanoa, milloin on surtu tarpeeksi tai on aika mennä eteenpäin. Tiedän myös, miten pienten lasten näkeminen on yhtä aikaa riipaisevaa että ihanaa. Ei vain oikein aina tiedä, kumpaa se on enemmän. Sitten kun itsestäsi siltä tuntuu, astu se askel eteenpäin. Hienoa, että olet infonnut läheisiäsi asiasta, se varmasti helpottaa tilanteeseen suhtautumista. Voimia ja jaksamista sinulle!

OMAT KUULUMISET LOPPUUN:

Siitä viime viikon uutisesta olen yrittänyt päästä yli ja ympäri, oikeasti en halua edes ajatella koko asiaa enkä ihmistä. Kiitos kaikille kommentoinnista ja keskustelusta ((halaa)).

Huomenna olisi taas ultra ja viimeinen mahdollisuus että kohdun limakalvo olisi vahvistunut. Toivoin niin suuresti, että pääsisimme ensi viikolla siirtoon, mutta vielä on niin monta mutkaa matkassa. Olemme myös tehneet henkisen päätöksen siitä, että jos on mahdollista, niin meidän puolestamme voi siirtää kaksi alkiota. Kunpa se nyt onnistuisi!

Olemme myös viime viikkojen aikana kertoneet molempien vanhemmille ja sisaruksille meidän tilanteestamme, ja se on toisaalta helpottanut, toisaalta ei. Mutta nyt on aikakin kerrottu. Pääasiallisesti suhtautuminen on ollut ymmärtäväistä ja tukevaa. Tosin oma äitini ihmetteli, että kylläpä ne nopeasti lähettää hoitoihin, kun silloin joskus yli 20 vuotta sitten sai yrittää paljon kauemmin. Ihme kommentteja siis saa kuulla ihan läheltäkin, ilmeisesti reilu kaksi vuotta ei ole vielä tarpeeksi pitkä aika.

Nyt täytyy lopettaa, ennen kuin tästä tulee romaanin pituinen ja kukaan ei jaksa lukea tätä :)

-Diina-

Vierailija
19/82 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nellamaija: Kyllä se näyttää siltä että sinne IVF-rumbaan ollaan nyt sitten menossa kovaa vauhtia. Tänään on sitten kp 1 joten ei tullut tästäkään kierrosta mitään ylläriä:( No muuten on kyllä suht hyvät fiilikset kun on saanut sen päätöksen tehtyä että pidetään näissä hoidoissa hieman taukoa. Jotenkin on vaan niin paljon " vapaampaa" kun ei tarvii napsia niitä lääkkeitä ja sitten huolehtia siitä piikittelystä. Meillä on kyllä varattu jo ensikäynti sinne IVF:n suunnitteluun mutta ajateltiin tehdä se hoito kuitenkin vasta myöhemmin.

Mä oon pitänyt tosiaan taukoa näistä kaikista vauva hässäköistä niin myös täältä palstalta. Koitan koota itteni taas kokoon jotta jaksais niihin suurempiin hoitoihin suunnata katseensa.

Mutta aurinkoista päivää teille kaikille!

Terv.Sannamary

Vierailija
20/82 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ultra. Limakalvo ei ollut kuin vaivaiset 6,4 mm ja hoito peruttiin. Suuurin syy on kuitenkin munatorvessa ultralla näkynyt neste, joka ilmeisesti tihuttaa vuotoa kohtuun ja estää alkion kiinnittymisen. Nyt tulossa laparoskopia.

Parempaa onnea muille!