Tekee mieli itkee oon niin kauhee äiti :(
Tulee huudettua lapsille kun oon niin väsynyt, ja turhasta. Vauva valvottaa öisin tosi paljon, nukkuu 30 min-2h pätkiä jatkuvasti. On vasta reilu puolivuotias ja vanhempi 2,5v. En jaksa touhuta lasten kanssa kuten haluaisin en tehdä kotitöitä enkä mitään. Masentaakin.
Tänään tuli piste iin päälle. Ei ehkä niin kauheaa mutta tarpeeksi kauheaa kuitenkin. Koitin aamusta nukuttaa väsynyttä vauvaa mutta aina kun sain pään petiin-huuto. Silmät kiinni oli kun riuhtaisin toisen pienen sängystä, kirkkaat valot päälle, ja suoraa aamupesulle. Toinen oli ihan järkyttynyt ja itki kun tuollainen " herätys" . Sillä hetkellä vaan tuntui että nyt en jaksa.
En tiedä mitä pitäisi tehdä. Miehellä on pitkät päivät ja rahaa mihkään hoitajaan ei ole. Kyllä mieskin öisin hoitaa mutta koska imetän niin yleensä hoitaja olen minä. Ollaan siarasteltu niin en ole nähnyt ihmisiä enkä päässyt juuri minnekään.
Mutta auttakaa mua, jotain on tehtävä. Mulla on tosi huonot hermot mutta niille on tehtävä jotain. Haluan ettei lasteni tartte mua ainakaan pelätä. Joskus vaan huudan todella kovaa, kummallekin :((((
Kommentit (23)
Meillä kuopuksen kanssa just tollaisia pätkiä yli vuoden ikäiseksi. Kukaan lääkäri tai terkkari ei ottanut kuuleviin korviin mun kertomuksia vatsavaivoista ja pätkäunista. Kun lapsi oli lähes 1,5 v menin yksityiselle ja kas, maitoallergiaa se oli.
Ja tee äkkiä tilanteelle jotain, hanki kotiapua kunnalta tms. ettet sairastu masennukseen kuten minä sairastuin.
...tämänkin herkkämasun kanssa dieettasin maitoa n. 2kk ei mitään apua. Kun otin takas ei muuttunut sittenkään mikään. Ei ole muita oireita ja päiväunet hyviä niin en ole jaksanut edes ajatella dieettiä-enkä toisaalta siksi uskaltanut siirtyä korvikkeelle.
ap
Kyllä tuo pään tuuletus todella auttaa! Kun vain pääsisi. On tosiaan sairasteltu tässä useampi flunssa ym putkeen, itsekin, ja sen vuoksi myös kaikki kavereiden tapaamiset on jääneet :(. Olen siis ollut todella yksinäinen. Sitten se purkautuu lapsiin, vaikka ei saisi. Tuota unikoulua täytyy alkaa kokeilla. On vain hankalaa kun esikoinen herää tässä pienessä asunnossa ja vauvalla on nyt vaihe jolloin kääntyy koko ajan yöllä vatsalle ja herää.
Pullosta vauva ei juo, en tiedä pitäoisikö tässä tilanteessa kuitenkin alkaa miettiä esim. vieroitusta.
Onnellinen äiti ja onnelliset lapset olis kai tärkeämpää kuin imetys.