SYYSKUUN SALAISUUDET loppuviikkoon, ke-su ;)
minulla on tyystin loppunut nippailut ja vihlonnat masusta :) mitäköhän meinaa..
peetu: asia selma :)
minäkään en sinne yahoon poppoosen osannut itseäni laittaa.. jatkuen kyseli vaan kirjautumista (olen aiemmin sinne kyllä rekisteröitynyt).
tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :D
kovasti tulee loppukuun odottajia.. hieno homma!
odottavan aika on pitkä. viikko vielä ultraan. toivottavasti kaikki olisi kunnossa ja sydän siellä lepattaisi ;) sitten alkaakin rv12 odottaminen.. ja sitten rv20+ kun on taas ultran aika.
cec rv8+1
Kommentit (42)
ja sain sepustukseni valmiikis niin ei näy kuin otsikko?! Ainakin tässä mun ruudulla.
No, lyhyesti uudestaan. Eli joku kirjoitteli rintojen kutinasta, mulla myös samaa ja atooppinen ihokin löytyy. Ärsyttävää kun oikein kutisee vaikka töissä kun ei oikein kehtaa koko ajan rapsutellakaan.
Mulla on ihan perusvoide auttanu.
Kävin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin, on se vaan niin ihanaa nähdä se sydämen syke. Ens viikolla eka neuvola.
Onnellista odotusta kaikille!
valaskalanen ja peikko 7+4
Olen vielä vähän varovaisella kannalla...on niin alussa tämä raskaus ja kun ei ole niitä oireitakaan, niin en vielä uskalla kovinkaan paljon asiasta innostua. Ultra olisi vasta helmikuussa...sinne asti täytyy vaan odotella.
Lueskelen teidän kuulumisianne kuitenkin, vaikken itse kirjoittelisi.
Tarrasukkia matkaan pienokaisille! =)
rv 5+3
Eli kirkkaanpunaista veristä vuotoa tulee ja kovia kipuja riittää! Eli Toivotan teille muille parempaa onnea raskauden kanssa!
....aina tämä vaan tuntuu niin pahalta! =(
On se todella surullista kun niitä keskenmenoja tulee... :( toivottavasti ens kerralla parempi onni kaikilla!
Omaa napaa sen verran et aika " lieviä" oireita mulla,huippaa aamulla kun nousee sängystä ja huono olo tulee pitkin päivää jos pääsee pieniki nälkä yllättämään. Ensimmäinen neuvola on 13.2.
Icequeen 5+6
Pahoittelut moelpalle ja muillekin keskenmenon saaneille...
Pikkasen kiukuttaa ku kirjoittelin muutamia päivia sitten tänne, mutta viesti näkyi silloin mutta ei enää....mistähän johtuu???
Elikkä olen 23v ja mieheni 35v. Meillä on ennestään tyttö 09/06 ja nyt raskauduin 3yk ja LA on vauvan laskurin mukaan 21.9...
Oireita ei oikein ole, välillä hieman etova olo ja mahaa nippailee ei muuta...hieman pelottaa että jos vaikka menee kesken ku esikoista ennen koin keskenmenon enkä toivoisi että kukaan joutuisi kokemaan sitä....
Ensimmäisen neuvola ajan ajatelin tänään tilata.
Tänään pitäisi käydä tutustumassa likan hoitopaikkaan kun olen sain tietää että pääsin töihin...ihanaa tehdä välillä töitä, olen ollut jo 1v 8 kk kotona (jäin työttömäksi heti koulun jälkeen ja samalla odotin esikoistani). Hieman mietityttää tietenkin kuinka tuo esikoinen pärjää muiden hoidossa kun on aika lujatahtoinen jästipää...ja tietenkin hieman haikealta tuntuu kun tietää että joudun jättämään mitä ilmeisemmin huutavan lapsen toisen hoitoon...mutta tälläistä tämä elämä on kun tarvitsisi enemmän rahaa kuin minimi kotihoidontuen..
Tässähän tätä tilitystä taas tuli...
t. pirpana1984 rv 5+5 (muuttuu vielä aivan varmasti)
Pahoittelut Moelpalle menetyksestä :(
Minua pelottaa päivä päivältä enemmän ja enemmän sama kohtalo... Ei vieläkään juuri mitään oireita. Ehkä nälkä on isompi? Ehkä pissattaa tiuhemmin? Ehkä toisinaan kuvottaa? Tai ehkä kuvittelen...
Ainoat varmat oireet ovat pois jääneet kuukautiset ja vatsan nippailu.
Kaksi aiempaa raskauttani olivat molemmat hyvin oireellisia. Rinnat tosi arat (ei nyt), vilutti (nyt ei juurikaan), väsytti tosi paljon (nyt ei juurikaan), kuvotti ihan pirusti (nyt ei lähes ollenkaan), kaikki hajut ällötti (nyt en oikein osaa sanoa) jne jne...
Minusta tuntuu tämä oireeton raskaus oireellisten raskauksien jälkeen ihan mahdottomalta... vaikka vihasin niitä oireita, nyt toivoisin että oireet tulisivat heti! Eniten häiritsee juuri se ettei rinnoissa ole mitään tuntemuksia...
Kaikille tsemppiä!
Mintaka rv 5+3
pahoittelut ja suuret halit moelpa=(!jaksamisia!
täällä joku huolestui oireettomuudesta..mulla aluksi oli aika oireetonta ja pelotti sen takia..nyt vahvaa kuvotusta ja kamala väsymys!palelu oli alusta astikin kamala ja hajut kävi nenään!aikasemmissa raskauksissa oksensin jatkuvasti,varsinkin viimeisimmässä(olin tiputuksessa kun vesikään ei pysynyt sisällä!)..nyt en oksenna lähes ollenkaan,mutta tosi vahvaa kuvotusta pitkin päivää jos ei muista koko ajan syödä!tikkarit on hyvä apu siihen=)
toivottavasti ikävät uutiset loppuisivat jo ja kaikki saisimme pikkuisemme pitää..kamala palko edelleen!
tarrasukkia ja vointeja kaikille=)
hjo ja masunasuttaja 7+4..tai jotain sinne päin..
lähtipäs tuo viesti nopeasti..mä taidan jo vähitellen uskaltautua tänne..elikkäs mulla jo yksi lapsi ennestään...tyttö täyttää kesällä neljä ja nyt toista odoteltaisiin.
monet on näköjään käyny jo ultrassa yksityisellä..tiedustelisin ett mitä tälläinen huvi on maksanut??vähän kiinnostais itteekin mennä kun neuvolan sain vasta maaliskuun alkuun..tuntuu kyll aikast pitkälle toi aika..ihmettelen kyll ett miksi noin pitkälle??
sannukka ja möhkäle rv.6+1
Hinta tietysti voi vaihdella paikasta riippuen, mutta tuskin nyt ihan tolkuttomasti kuitenkaan.
Mietit tota, että miks neuvola menee niin pitkälle. Onko siinä jotain huonoa? Meillä kun ei neuvolassa ole ultraa ja sydänääniä ei meidän beibeiltä ole dopplerilla saatu kuulumaan ennen kuin vkolla 12, niin pidän näitä käyntejä ennen sitä vkoa 12 vähän tyhjänpäiväisinä :) Varsinkin, kun ei mitään poikkeavaa vaivaa tms. ole, mihin tarvitsisi konsultaatiota.
Olis kyllä ihan kiva, jos kaikissa neuvoloissa olis ultra :)
Fuulis 8+0
täältä myöskin :(
oireettomille, että odottakaas vaan.. kyllä ne sieltä tulee :) edes jonkinmoiset
minulla on kuvottava olo ja jatkuen pitäisi kanssa syödä. massu on todella turvoksissa iltaisin..
tuo rintojen kutina, josta joku kirjotteli voi johtua ihan kuivasta ihosta.
täällä saa ilmaisen alkuraskauden ultran, mutta yksityisiltä mitä olen kysellyt on hinnat 50-100e.
tuula: minä ainakin pidän hyvänä asiana, jos neuvola on esim. ennen rv10 jos odottaa esikoistaan. saa heti tietoa ja tukea odotukseen :) tästä toisesta olisin voinut mennä neuvolaan vaikka alkaen rv20! enää ei ole niin uutta ja ihmeellistä :)
cec rv8+3
kiitos vastauksista..tämä ehkä hieman valotti tietämätöntä..=)
sillä vain ihmettelin tuota myöhäsitä neuvolaa kun edellisestä kävin paljon aikaisemmin jo ja taisinpa käydä lääkärilläkin tuota ennen..ei sen kummempaa..oireet ovat niin vähäisiä, että välillä on todella epätodellinen olo, että onko tässä oikeasti raskaana vai ei??=)
sanna
Ihana kuulua joukkoonne. Kaksi vuotta olen odottanut tätä hetkeä mieheni kanssa, ja tiistaina se tapahtui. Testi näytti plussaa (tai itseasiassa kaksi testiä, en uskonut että ensimmäinen voi näyttää totta)
Vauvelimme sai alkunsa clomifemien avulla. Nyt jännitän onko masu asukkeja enemmän kuin yksi, nuo lääkkeet voivat lisätä hieman sitä riskiä. Suurin tälle altistava tekijä taitaa kuitenkin olla se, että meillä on molemmilla tosi paljon kaksosia suvussa.
Neuvolaan soitin tänään, menen sinne 15.2. Itse olen laskeskellut, että vauvani la olisi 27.9. Katsotaan mitä asiantuntija sitten sanoo, kumpaan suuntaan päivä siirtyy.
Oireita ei juurikaan ole. Olen energiaa täynnä. Ei ole pahaa oloa eikä mielitekoja. Rinnat tuntuvat hieman aristavan, mutta siinä kaikki. Osaan kyllä olla tästä onnellinen. 14 vuotta sitten esikoista odottaessa oksensin viisi kuukautta. Toivottavasti nyt säästyn moiselta. Vaikka olen näin alussa farkut tuntuvat hiukan kireiltä. Syy tietysti voi olla siinäkin, että olen aina ollut pyöreyteen taipuvainen. Nyt ylipainoa ei ole kuin muutama kilo ja olen PÄÄTTÄNYT syödä niin fiksusti että ylimääräistä ei pääsisi paljoa tulemaan. Tietysti, jos vauva haluaa fazerin sinistä, niin annanhan minä sitä sille ; )
Niin, vielä perheestämme. Minulla on siis edellisestä suhteesta 13v murkku, minä olen 33v ja aviomieheni on 39v. Tämä vatsassa kasvava on hänelle ensimmäinen lapsi.
Pahoittelut minunkin puolestani keskenmenon kokeneelle!
Ilmoittaudun nyt uutena mukaan. Odottelen toista lasta viikolla 7+2, esikoinen on vajaa puolitoistavuotias. Vihdoin alkaa valkenemaan, että meille on todella tulossa uusi perheenjäsen!
Kävin alkuraskauden ultrassa pari päivää sitten ja siellä syke näkyi ja möykky vastasi viikkoja. Vähän jäi mietityttämään, kun siellä näkyi myös toinen yhtä iso möykky, jossa ei ollut sykettä. Lääkäri arveli, että voi olla kesken mennyt identtinen kaksonen tai ruskuaispussin jäänne. Ei kuulemma haittaa mitään, jos on mennyt näin aikaisin kesken, mut silti se vähän hämäsi. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Muuten kaikki on ok, väsyttää ja ruoan kanssa on veivaamista, kun mieliteko johonkin tiettyyn ruokaan iskee välillä ja monet ruoat ällöttää. Ja maha turpoaa!
Minni + ötökkä
Ja tervetuloa munkin puolestani kaikille uusille! :-)
(.) Väsymys on aika kovaa, varsinkin iltaisin. Ei paljon jaksa sohvalta nousta. Lisäksi yöt on rikkinäisiä, kun pari kertaa joutuu käymään vessassa ja sitten, jos vielä sattuu, että pikku-ukko 4,5-v päättää haluta äiskän ja iskän väliin nukkumaan..
Masussa on ajoittain kovempia tuntemuksia ja ajoittain ei mitään. Rinnat on turvoksissa ja kuulkaa ei paljon naurata, kun alkaa jäädä kuppi pieneksi ja kun koko on jo nyt G75!! Mistä hitosta mä keksi isompia liivejä?? Saati sitten aikanaan imetysliivejä?? :-) No, en viikonloppuna mennään täältä maalta Helsinkiin ja ainakin Forumin siellä ihan ylhäällä ulkona (oliko se joku Kukontori tms.?) on sellanen kauppa, josta olen ostanut useat liivit. Tietääkö joku pääkaupunkiseutulainen, että onko Itiksessä hyviä alusvaateliikkeitä? Me ollaan ystävien luona Herttoniemessä yötä, joten jos sieltä löytyisi, niin ei tartteisi keskustaan raahautua.
Aamuisin on havaittavissa todellista kuvotusta ja yökötystä. Muutamana aamuna on pitäny töissä juosta vessaan kakomaan ja tänä aamuna tuli pikkupukli. Voi hitto, mikä olo on ollut! Mulla ei ollut mitään tällasta, kun esikoista odotin. Tänäkin aamuna söin kotona päärynää ja join omppumehua ja töihin tullessa suoraan kakomaan. Sitten sain syötyä jogurtin ja leivän, joten nyt on vähän parempi olo, tai oikeastaan siis ihan hyvä olo. Useat ruuat öklöttää, mutta jogurtti tuntus olevan sellanen, jota syö mielellään.
Osaisko joku tehhä sellasen esittelyn meistä, jossa olis nimimerkki ja mistä on ja ikä ja lasten määrä jne.? Olis kiva tietää vähän enemmän teistä kaikista ja silleen, että ne olis jossain yhessä paikassa.
Hyvää viikonloppua!
Jonskuponsku rv 6+0
Terveiset täältä väsymyksen syövereistä... en ole kirjoittamaankaan päässyt, koska töiden ja lasten " ruokinnan" ja viihdyttämisen jälkeen kaadun tajuttomana sänkyyn. Eilen nukahdin jo ennen lapsia, puoli kahdeksan aikoihin. Unta riitti kevyesti kahdeksaan, ja silti taitavat päikkärit tänään maistua.
Keskenmenon kohdanneille voimia ja kovasti myötätuntoa täältä. Toivottavasti pääsette uuteen alkuun nopeasti.
Milloin työssäkäyvät aiotte kertoa pomolle asiasta vai oletteko jo kertoneet? Itse tiedän että pomo saa vähintäänkin kohtauksen, joten kertominen jännittää. Ultra mulla on reilun viikon päästä, sinne ajattelin kuitenkin odottaa. Syksyn kuvioita jo työpaikalla suunnitellaan, siksi ei tunnu reilulta kovasti pitkittää.
Välillä ihanat vauva-ajatukset valtaa pään: tuleeko meille ihana uusi ihmislapsi, tuhiseva nyytti joka valvottaa öisin? Välillä taas iskee kauhistus: kuinka ihmeessä meidän arki sujuu kolmen alle kouluikäisen kanssa, ja miten ihmeessä rahat riittävät elämiseen (kun haluan kuitenkin hoitaa kotona vähintään kaksivuotiaaksi)?
Positiivisia ajatuksia ja tarraa kaikille!
T: Pippuri ja taimi 6+6
Heti alkuun pahoitteluni Moelpalle :( Voimia sinulle jaksaa eteenpäin, keskenmeno on aina raastava kokemus, itsellänikin kokemusta on.
Jonskuponsku: alusvaateliike Kukontorilla Forumissa on Funky Lady ja Itiksestä löytyy samaisen Funky Ladyn myymälä! Hitusen suppeampi valikoima saattaa Itiksessä olla, mutta todella hyvä putiikki sekin. Käy ihmeessä siellä ennen kuin lähdet keskustaan asti jos ei keskustaan muuta asiaa ole. Funky Lady löytyy Itiksen uusimman osasta.
Joukon jatkoksi liityn minäkin syyskuuta odottaviin. Viikkoja taitaa nyt olla 6+1 ja laskettu aika ehkä 20.9. paikkeilla. Olo on vielä varovainen tämän raskauden hehkutuksen suhteen, päivä kerrallaan. Viikko sitten oli pienen pientä tuhruvuotoa muutamalla vessakäynnillä ja ehdin jo heittää kirveen kaivoon. Tuhruttelu kuitenkin loppui ja viikon aikana oireet ovat vahvistuneet (väsymys ja jatkuva kuvotus) joten ehkä tuolla masussa jotain elämää voi kuitenkin olla. Ensi loppuviikoksi taidan tilata alkuraskauden ultran että saa vähän osviittaa tilanteesta.
Neljättä odotellaan jo meillä, ennestään on kaikki kolme tyttöjä (-01,-04) joten ei sitä muuta merkkiä tälläkään kerralla osaa odotella. Pientä lisäjännitystä tuo se että meillä on ennestään yhdet kaksoset. Yksi masuasukki riittäisi tällä kierroksella mainiosti, katsotaan nyt kuinka käy. Kokemusta löytyy kaikenlaisista odotuksista: tuplaraskautta, keskenmenoa, yhden odotusta... Itsehän näihin asioihin voi kuitenkin aika huonosti vaikuttaa joten ei auta kuin odotella mitä elämä tullessaan tuo.
Onnea kaikille odotukseen!
Pakko se on johonkin tulla kertomaan. Plussasin torstaina ja rv 4+6 olisi näillä näkymin menossa. LA 29.9. Voidaan kyllä joutua lokakuisiin, mutta matkustetaan nyt vahvistukseen saakka syyskuisten seurassa. =)
Meillä siis kolmatta tässä odotellaan. Tyttö 12/03, poika 9/05.
Kuvottaa, väsyttää ja viluttaa. Joten kivasti menään. Pientä pelkoa on koko ajan matkassa. Edellisissä raskauksissa on molemmissa tullut vuotoja rv.10 asti. Nyt toivon, että selvittäisiin ilman niitä ja raskaus sujuisi hyvin loppuun asti. Kuten toivon myös kaikille muillekin.
Ihanaa odotusaikaa kaikille!
Ensin pahoitteluni MOELPAlle, otan osaa suruunne. Itsellänikin on moinen muistoissa joulukuulta. Silloin oli viikkoja 8+3, ensimmäinen surkeasti päättynyt raskaus. Toivon mukaan tämä päättyy paremmin.
Tosiaan alkaa nuo hormonit vaikuttamaan melkoisesti. Nyt itkettää ihan älyttömästi vaikka mitään hätää ei ole. Finnejä on selkä ja rintamus ihan täynnä. Yhdeksän tunnin yöunet ei tunnu piisaavan mihinkään ja villapaitoja ei ole maailmassa tehty tarpeeksi..
Lisäksi tuo joulukuinen tuulimuna kummittelee mielessä, pakko soittaa huomen aamulla neuvolaan josko pääsisin sitä kautta ultraan. Jos ei niin joutuu kyllä menemään yksityiselle.
Onko muilla sydänäänet näkyneet/kuuluneet viikolla 6? Laskeskelin, että nyt pitäisi olla vähintään 6+2, tai korkeintaan viikko enemmän. Saisi siellä ultrassa vähän varmuutta tuohon LAhankin.
Perhana kun tämä henkinen olotila vähän helpottaisi jo!! No onneksi on thaimaan reissu buukattuna maaliskuulle, silloin pitäisi olla jo toinen kolmannes menossa!!
Ensin pahoitteluni MOELPAlle, otan osaa suruunne. Itsellänikin on moinen muistoissa joulukuulta. Silloin oli viikkoja 8+3, ensimmäinen surkeasti päättynyt raskaus. Toivon mukaan tämä päättyy paremmin.
Tosiaan alkaa nuo hormonit vaikuttamaan melkoisesti. Nyt itkettää ihan älyttömästi vaikka mitään hätää ei ole. Finnejä on selkä ja rintamus ihan täynnä. Yhdeksän tunnin yöunet ei tunnu piisaavan mihinkään ja villapaitoja ei ole maailmassa tehty tarpeeksi..
Lisäksi tuo joulukuinen tuulimuna kummittelee mielessä, pakko soittaa huomen aamulla neuvolaan josko pääsisin sitä kautta ultraan. Jos ei niin joutuu kyllä menemään yksityiselle.
Onko muilla sydänäänet näkyneet/kuuluneet viikolla 6? Laskeskelin, että nyt pitäisi olla vähintään 6+2, tai korkeintaan viikko enemmän. Saisi siellä ultrassa vähän varmuutta tuohon LAhankin.
Perhana kun tämä henkinen olotila vähän helpottaisi jo!! No onneksi on thaimaan reissu buukattuna maaliskuulle, silloin pitäisi olla jo toinen kolmannes menossa!!
Kai se jonkunlaisen mittausoperaation teki, en tiedä kuinka luotettava on, kun en itsekkään tiedä tarkkaa aikaa. Motta luulin itse, et olis vähän pidemmällä. No, tarkempaa tietoa sitten np-ultrassa, kunhan sinne asti päästään.
Rosa