6-vuotiaan prinsessa synttärijuhlat
Hei!
Tarvitsen koristelu- ja tarjoiluvinkkejä 6-vuotiaan tytön prinsessasynttäreille. Helppoja ja yksinkertaisia ohjeita, kiitos! Millaisen kakun olette tehneet? Ei marsipaania tai marenkia.
Kommentit (2)
kirjatorilla oli 2¿ disneyn pidetään juhlat niminen kirja jossa oli kivoja uusia vinkkejä lastenjuhlien järjestämiseen.
laitan tähän tuosta kirjasta prisessojen kohdalta jotain.
Koristelu:
Mielummin kankainen kun paperi pöytäliina. Laita pöydälle peilejä ja huulipunia joita lapset voivat kokeilla. Myös kertakäyttö kamera on kiva että lapset voivat otaa itsestään valokuvia.
Kattaukseen:
korkea jalkaisia laseja. Laita lautaselle lämmintä vettä. Kasta tyhjän lasin reuna sensin lämpimään veteen ja sitten hienoon sokeriin. Saate reunaan huurretta.
Puuhaa/leikkejä:
Askarrelkaa yhdessä kaikille tiera/kruunu pahvista. Leikaa pohjat valmiiksi ja lapset koristelee kruunut itse värikynin, tarroin tai liimaamalla erivärisiä ja kiiltäviä papereita. niittää kruuni kiinni takaa pään kokoiseksi.
ken on maassa kaunehin-leikki
yksi on ilkeä kuningatar. hän kääntyy seinää päin mutt seisoo rivissä kuningattaren takana. Rivistä yksi astuu eteenpäin ja ääntään muuttaen lausuu/kuiskaa " Minä olen maassa kaunehin" sitten palaa takaisin riviin ja kuningatar voi kääntyä ja arvata kun lauseen sanoi. Jos arvaa oikein kuningatar vaihtuu ja jos väärin leikki jatkuu.
lopetus leikiksi sopii tämä
ensin valitaan satu ruusunen. Jokaiselle vieraalle anneteen jonkun sadun hahmon nimi. Leikkijät istuu piirissä kun satua luetaan ja aina kun oma hahmo mainitaan pitää hänen nousta ylös ja juosta piirin ympäri ja istua sitten takaisin omalle paikalle kunnes hahmo mainitaan uudestaan.
Lähtiäislahjana voi antaa sen tiaran/kruunun mikä tehtiin tai karkki helmet jotka voi myös tehdä itse painamalla pehmeiden karkkien läpi neulan avulla nauhan. (Vaahtokerkeista vois tulla hieno mut en oo kokeillut vielä)
nuttu
meidän 6v. prinsessan synttäreillä.
Eli kakku koottiin kerroksittan kääretorttulevyistä barbin hameeksi ja koko komeuden keskelle iskettiin barbi vyötäröä myöten niin, että kakku näytti barbin hameelta.