Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka suuri on yleensä teidän VISAlasku?

Vierailija
22.01.2008 |

mulla yleensä hieman päälle 100e, nyt 224e, kääk***

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa 600-700 €/kk

ruoka 200-300 €/kk

ruokaliput, vaatteet, huvitukset 200-500€/kk

Maksan kaikki ostokseni visalla tai sitten nettipankilla.

Vierailija
2/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ideanahan siinä on tosiaan maksuaika. Ei ole kovin järkevää maksaa kaikkea heti, jos saa oikeasti korotonta maksuaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Visalla ostaminen on paljon edullisempaa kuin käteisellä ostaminen, miksi ihmeessä maksat nyt, jos voit maksaa vasta kuukauden päästä?? Eihän siinä ole mitään järkeä, paitsi, jos tosiaan pelkää, että sitten ei osaa hallita raha-asioitaan, ja ostaa liikaa."

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ... Kertokaa nyt tyhmälle mutta miten visalla ostaminen on edullisempaa kuin käteisellä ostaminen??

Vierailija
4/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuukausi n. 1500¿. Aika tasaisesti siinä pyörii.

Vierailija
5/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tililtä tietenkin maksetaan, itse asiassa meillä menee visalasku ihan suoraveloituksena joten on ihan yhtä näppärä kuin pankkikorttikin.

Eikä Visalla tietenkään osteta jos ei ole varaa maksaa. Toistaiseksi ei ole koskaan tullut tilannetta ettei olisi ollut rahaa tilillä Visalaskun vertaa (tällä hetkellä on itse asiassa niin paljon rahaa tilillä etten viitsi edes kertoa..). Kuten sanottuna meillä Visa on olemassa VAIN niitä tilanteita varten kun pankkikortilla ei pärjää, käytännössä siis 90%:sti ulkomaanmatkoja varten.

51

Vierailija
6/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visalla ostaminen on hivenen edullisempaa siksi, että Visalasku erääntyy vasta seuraavan kuun lopussa eikä siitä tarvitse maksaa korkoja.

Jos siis laskusi on vaikkapa 2000 euroa niin saat makuuttaa tuota summaa keskimäärin kuukauden kauemmin tililläsi kasvamassa korkoa kuin jos maksat käteisellä. Jos tilisi korko on vaikkapa 3% (tavallisen käyttelytilin korko, korko voi olla paljon suurempikin jos sijoittaa tuon summan järkevästi) niin " voitto" on 5 euroa kuukaudessa.

Tämä tietysti edellyttää että se Visa on joka tapauksessa olemassa koska Visasta menee tietty vuosimaksu.

Vierailija
7/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilillä on aina niin paljon rahaa ettei tarvitse muita kortteja kun visa electronin, niin on siis kakosluokan kansalainen?

Se jotenkin nyt särähti korvaan.

Itsellä on visa gold, electron sekä euromaster. Electronia käytän ulkomailla melkein aina. Saa käteväsi nostettua rahaa omalta tililtä, ei luottokunnan kautta. Miksi ottaa laskulle jos pätäkkä riittää muutenkin?

Ja 5 euroa säästöä/kk ei ole syy. Jopa vähän naurettavaa kun tulee turhaa vaivaa maksaa niitä laskuja:)

Kaikilla kun ei mene visa lasku suoravelotuksena...(lol)

ja sillä vielä brassaillaan...huvittavaa.

Vierailija
8/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Visaa vain sellaisiin asioihin mitä ei käteisellä tai pankkikortilla voi ostaa, käytännössä yleensä nettiostosten (pääasiassa ulkomaanmatkoihin liittyvien, siis lentojen, hotellien, autonvuokrauksen, talonvuokrauksen jne..) maksamiseen, ulkomailla masuvälineenä ja joihinkin yksittäisiin muihin juttuihin joissa on pakko käyttää Visaa.

Eli Visalasku on normaalissa kuukaudessa 0 euroa, mutta silloin kun on matka tulossa tai ollut niin se voi olla suurikin.

Vierailija
9/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla mieluummin lainaa uudesta /uudehkosta autosta kuin velaton auto, mieti miten TURVATON 20v vanha auto on...mieluummin velkaa ja turvallisuutta

Vierailija
10/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan samanlaisia, mutta vain eri firman kortti? Tyhmänä kyselen...

Vierailija
11/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä molemmilla miehen kanssa ollut joskus visa-kortit, ei ole enää koska emme tarvitse niitä. niin ihmettelenkin nyt että millä ihmeellä maksatte laskunne jos visalaskunne on yli 1000 ¿ tai jopa enemmänkin?? visalaskut pitää käsittääkseni maksaa heti kokonaan, mastercard: laskut voi maksaa osissa, siinä on valmiiksi vähimmäismäärä paljonko on maksettava.

eli millä maksatte visalaskunne, etenkin jos on vielä talovelkaa ja autovelkaa? eli maksatteko kaiken muun elämisen visalla, eli olette velkakierteessä koko ajan??

Vierailija
12/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minulla mieluummin lainaa uudesta /uudehkosta autosta kuin velaton auto, mieti miten TURVATON 20v vanha auto on...mieluummin velkaa ja turvallisuutta

Vierailija
13/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuella. Maksan pois ekasta palkasta toukokuussa ja sitten luottokorttilasku tod näk jotain 100-2500 välillä, riippuen menoista (onko maksettu ulkomaanmatkoja vai vaan jotain pientä).

Olen ruvennut käyttämään Masteria, kun niin kätsä. Visa elektronista en tiedä, mutta olen aina luullut, että nuorison kortti, näemmä olen ollut väärässä. Sen verran snobi oon, etten mitään pelle-elektronia kuitenkaan aikuisena ottais. Älkää hermostuko kuitenkaan!

Vierailija
14/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin ihmettelenkin nyt että millä ihmeellä maksatte laskunne jos visalaskunne on yli 1000 ¿ tai jopa enemmänkin??

No sitten maksetaan ihan tililtä. Ei se Visalasku ihan itsestään ja vahingossa kasva suureksi. Ja jos ei ole tilillä maksaa rahaa, niin sitten ei käytetä Visaa enempää kuin tietää voivansa maksaa heti.

Vierailija
15/46 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman jäänyt laskuja rästiin kun olen ollut kotihoidontuella... :/

Vierailija
16/46 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jospa ton sais maksettua... Visaa ei käytetä kuin " hätätilanteissa" eli muutamia kertoja vuodessa, jolloin lasku on 100-400¿. Nyt isompi kuin koskaan ennen =(

Vierailija
17/46 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelemma aika paljon, jolloin tulee käytettyä enemmän korttia...

Vierailija
18/46 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan sillä kirjoja ulkomailta.

Vierailija
19/46 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain ulkomailla tai satunnaisissa nettiostoksissa (ehkä kerran vuodessa käytössä).

Vierailija
20/46 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan niitä ymmärtänyt, enkä varmaan tule ymmärtämään.

Meillä Visa Elektronit, maksu lähtee samantien tililtä, eikä tule velkaa.

Kamalaa olisi jos vielä olisi asuntolainan (jäljellä n. 60 000e) ja opintovelan (jota jäljellä enää nippanappa yli tuhat euroa) päälle muitakin velkoja.

Autotkin on onneksi omia, ja ostettu ihan käteisellä. Toinen on jo lähes 20v vanha ja toinen on kohta 10 vuotta, joten ei ihan uusia olekaan. Ehkä niihin otetaan lainaa sitten kun talo on maksettu. JOS siis upouudet autot halutaan.

Miten ihmiset elää nykyään niin veloissa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi