Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvenliha pullat

22.01.2008 |

Olisko kenelläkään antaa mitään hyvää hirvenlihapullien ohjetta, löysin kaupasta hirven jauhelihaa ja ajattelin tehdä niistä lihapullia. Minkä kanssa niitä kannattaisi syödä, perunamuusi, puolukkahillo, vai joku muu? Toki muutkin ohjeet kelpaavat, missä hirvenjauhelihaa on.

Kiitos jo etukäteen,

Mareila

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

½ kg hirvenjauhelihaa

1pss sipulikeittojauhetta

1prk kermaviiliä

½ dl korppujauhoja

vettä niin paljon,että tulee löysä massa(jos taikina liian tiivis tulee kuivia lihapullia)

mustapippuria

Vierailija
2/3 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään ihan tavallisen jauhelihan tapaan, keittoihin ja kastikkeisiin sekä lihapulliin. teen aina nuo ruuat ihan näppituntumalla, en koskaan mittaile mausteita... mutta yksi ero on tavallisiin jauhelihoihin: mausteita ja suolaa kannattaa laittaa vähän enemmän kuin yleensä ,että maistuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii tähän maustamiseen erityisen hyvin - sellaisia sekoituksia on ainakin osassa kaupoista saatavissa, taitavat kyllä olla joidenkin pienempien kotimaisten valmistajien tekemiä kuin nuo peruskauppatavarat. Hyvän maun voi nimitäin pilatakin, tai ainakin hirvenmaun hukuttaa, jos laittaa liikaa tavanomaisia mausteita. Pippurit ja suola on perinteiset riistan mausteet, yrtit ja valkosipulikin sopii. Muutoin olen itse kanssa käyttänyt kuten tavallistakin jauhelihaa - korppujauhojen asemasta suosin vaaleaan leipää + kermaviiliä, ei tule liian kovaa ja kuivaa, se on tärkeää hirvenlihan yhteydessä. Jotkut lisää pekonia tms. mutta itse en pidä ko.mausta ja riistan ' sotkemisesta' muuhun lihaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän