Miten köyhä voi laihduttaa?
kaikki laihdutusjutut maksaa, painonvartijat maksaa, terveellinen ja vähärasvainen ruoka maksaa...
Kommentit (28)
Hyvä alku laihdutukseen on jättää karkit, keksit, sipsit, limut, mehut yms. kokonaan pois. Pelkkää säästöä! Säästyneen rahan voi sijoittaa kasviksiin ja hedelmiin. Yksinkertaista. :)
juurekset, sipuli, kana, raejuusto jne on edullista. syö sitten niitä rasvaisempia juttuja vähemmän ja liikkuu.
Oli pakko syödä vähän kerrallaan ja säännöllisesti. Ylimääräistä ei voinut ostaa ja välillä ehkä vähän liiankin vähän. Siinä mielessä köyhyys teki jopa hyvääkin:) Nyt on pakko olla koko ajan varovainen, että en pääsisi lihomaan liikaa.
Siihen kun ei tarvita laihdutustuotteita eikä painonvartijoita.
Netistä etsit jonkun kalorilaskurin, eism iltalehden terveyssivuilta käyt määrittämässä itsellesi kalorimäärän, jolla laihdut. Sitten vaan seuraat niitä syömisiäsi ja pidät huolen ettei kaloreita tule liikaa. Ruuan ei tarvi olla vähärasvaista, sitä pitä vaan syödä oikea määrä.
Lenkkeily on hyvä tuki, ja ilmaista.
Halpoja, pitävät nälkää hyvin ja sisältävät D-vitamiinia lukuunottamaatta oikeastaan kaikki tarvittavat ravintoaineet.
Jos ei ole rahaa niin ei osta mitään. Sillä sipuli. Ei kevyt ruoka maksa. Jätä suosiolla leikkeleet ja juustot pois, korvaa voi tuorejuustolla. Syö puuroa ja näkkileipää. Tee keittoja mitä voit syödä parikin päivää tai viedä töihin evääksi. Kaikki mielikuvituksestasi kiinni... peruna on myös halpaa, hyödynnä sitä. Ei se mitä sä syöt vaan kuinka paljon. Vaihda tavallinen maito rasvattomaan + jogurttiin, siitä lahtee jo 5 kg vuodessa
Lisäksi tuli mieleen hyötyliikunta. Kun ei ole varaa autoon tai ede bussilippuun, tulee työmatkat käveltyä.
Tsemppiä!
Jos pyörä tai sukset on vanhastaan, niin käytä niitä.
Syö vähemmän, niin laihdut. Sitäpaitsi monet kasvikset ja hedelmät ovat kilohinnaltaan halvempia kuin leipä tai vähärasvainen liha, eineksistä puhumattakaan.
Köyhä laihduttaa kuten muutkin: jättää herkut pois, pienentää annoskokoaan ja syö niitä kasviksia reilusti, mitkä milloinkin ovat halpoja. Esimerkiksi porkkana on halpaa lähes aina.
Syö halpoja ruokia vähän! siinä laihtuu ja talouskin paranee.
Puuroa kun keittelee aina silloin tällöin (vaikkakin av-enemmistön mielestä puuro ei ole ruokaa) niin hyvon pysyy hengissä. Eikä maksa paljoa. Sit jos vielä leipää tekee itse ja sit vielä tekee perheen kanssa patikkaretken ongelle niin jopas kuluu energiaa ja halpaa evästä saa (toivottavasti)
Niin sit vuokraa (jos ei satu omaa olemaan)vaikka maapläntin johon kääntää pottumaan, niin jopa tuli kuntoilua ja pottuja piisaa. Ja jos liikaa on syksyllä perunaa niin käy torilla myymässä.
Yksinkertaisia, halpoja ja terveellisiä ruoka-aineita on paljon! Ei laihdutukseen tarvita mitään Nutriletteja ja proteiinipirtelöitä, ne on laihdutusbisneksen tuottamaa huuhaata.
Näillä eväillä minä laihdutin 25 kiloa:
Kaurapuuro, täysjyväriisi, ohrasuurimot
Kesällä itse poimitut pakastemarjat ja sienet
Peruna, porkkana, parsakaali ja monet muut juurekset ja vihannekset eivät itse asiassa ole kalliita, kun valitsee kausituotteita kalliiden ulkomailta lennätettyjen sijaan.
Luonnonjogurtti, piimä ym. maitotuotteet eivät myöskään ketään vie konkurssiin
Näkkileipä, hapankorput ja itse leivottu leipä
Soijarouhe lisäkkeenä lihan sijaan, todella halpaa!
Monet purkkiruuat, esim. säilyketomaattimurska, pavut, sekä pakasteet on usein hyvinkin edullisia.
Liikuntaa harrastin ulkona, sauvakävelyä ja pihatöitä. Kotona jumppasin.
Kyllä köyhä laihtuu jos vain haluaa!
Itse tehtyjä ruokia juureksesti (isot säkit ei maksa montaa euroa porkkanaa, perunaa, lanttua, punajuurta...) Höysteeksi sipulia, valkosipulia ja kaaleja. kauden kasviksia edullisesti, esim. kohta alkaa saada suomalasita kurkkua ja tomaatteja kasvihuoneilta halvemmalla.
Unohda einekset ja tee ruoka itse. Lihaa vain vähärasvaista, nautaa, kanaa, kaloja. Vähemmän tulee lihaa syötyä kun katsoo ostoskuittia
Lihottavat ja ylimääräiset ruuathan sitä taloutta juuri romuttavat...Kasvikset ja itsetehdyt ruuat ovat edullisia. Samoin pienet ruokakoot. Urheilla voi ilman kuntosalijäsenyyttä, jumpaten, lenkkeillen, kävellen, kotona treenaten...
Terveisin: Köyhä yh, 48 kg
Silti on myös totta, että terveellinen ruoka maksaa enemmän kuin epäterveellinen. Vai oletteko te koskaan katsoneet hintoja? Yhden kurkun hinnalla saa useamman tarjoushampurilaisen, paprikan hinnalla pizzan jne.
Jos haluaa syödä monipuolisesti ja terveellisesti niin se kyllä näkyy myös kukkarossa, mutta köyhäkin siihen suunnittelemalla pystyy.
Multa ei laihutus onnistu ihan kotikonstein. olen käyny kattelemas noita painonvartijoiden ym..sivuja ja maksaa ihan älyttömästi. itte ainakin tarttisin laihutuksee tukea ja kohtalotovereita, jotta pääsis edes alkuun. Rahaa ei vaan yksinkertasesti o , että vois lähteä mukaan noihin painonvartijoihin, keventäjii tms...
Jos on varaa ostaa ruokaa kropalle ylimäärästä niin voi tarkistaa ostoskorin ja ottaa pois kaikki ylimääränen hyvä!
Tee itse, älä osta valmisruokia jne. Lopeta röökaaminen ja syö hedelmiä sen sijaan! Itse teet valintasi mitä syöt.
Kotiruuan syöminen ei ole lihottavaa jos sitä ei vedä liikaa naamariin. Siis ei kokoajan perunaa, vaaleeta makaroonia/riisiä, ei vaaleeta leipää vaan kohtuudella! Jos tekee itse leipää niin pääsee halvemmalla ja sekaan voi heittää perunasta aina jyviin mitä haluaa kokeilla.
Liikkuminen ei maksa paljoa, seuraa tarjouksia. Halvallakin löytää suksia, luistimia, ehkä jollain olis käyttämättömänä??
Ja kun miettii mitä muuta voi elämässä säästää esim. kulkemalla, vaatteissa, laskuissa niin siitä voi raapasta pari lisäeuroa ruokaan!
ei laihtumiseen tosiaankaan tarvita mitään painonvartijoita tai nutriletteja!! Itsekuria vaan!