Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo, kun

Vierailija
22.01.2008 |

en kuvittele tehneeni Ainoita Oikeita Valintoja kasvatukseen liittyen? Olen vain tehnyt meille parhaita mahdollisia.

Esim. ymmärrän hyvin niitäkin, jotka tekevät pidempiä työpäiviä tai muuttavat ulkomaille, vaikka heillä on pieniä lapsia. Itse kieltäydyin molemmista lasten takia, mutta olen " uhrauksen" kanssa sinut, enkä kuvittele sen olleen mitenkään pakollista. Toisin valinneiden lapsista kasvaa ihan varmasti lähtökohtaisesti yhtä onnellisia ja tasapainoisia aikuisia kuin omistamme ;)

Ymmärrän myös ihmisiä, jotka pitävät huutounikoulua tai lopettavat imetyksen suositusten vastaisesti ennen kuin lapsi on 2v tai vievät alle 1-vuotiaansa päiväkotiin tai näytävät potan ensimmäistä kertaa vasta 3-vuotiaalle lapselleen, vaikka itse olenkin toiminut aivan toisin. Uskon tietenkin tehneeni meidän perheelle oikeat valinnat näissäkin, mutta tiedän toimineeni joissakin toisissa tilanteissa kyseenalaisesti, vaikka en sitä ymmärtäisikään.

Kukaan ei ole täydellinen, eikä äitiyttä saisi liiaksi suorittaa. Pitää kuunnella sydäntään ja järkeään sopivassa suhteessa niin, että koko perhe voi hyvin. Ärsyttää, kun täällä ollaan niin musta-valkosia!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo, ite oon samoilla linjoilla ja enkä jaksa kauheesti purnata muiden kasvatusperiaatteista. Täällä on paljon joko tai- asennetta mutta eipä niitä kannata niin tosissaan ottaan...

Vierailija
2/4 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä järkeä ja suhteellisuudentajua!

Lastenkasvatus on sellaista päivittäistä improvisointia ja jonglöörausta, ettei aina kaikki pallot pysy koko ajan ilmassa.

Aina ei kaikki mene ihan oikein, mutta enempää kuin parhaansa ei voi tehdä.

Jotkut ratkaisut menee nappiin, toiset ei. Se mikä sopii meidän lapselle, ei välttämättä sovi teidän lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain parhaita joita sillä hetkellä kykenin keksimään.

Pieleen on mennyt kerran jos toisenkin, sitten on tarvinnut ottaa uusiksi ja toivoa, että menisi paremmin - ja sitten taas uusiksi, kunnes menee paremmin.

Vierailija
4/4 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kasvatus välillä rankkaakin mutta huumorilla siitä selvitään. Ei elämä ole niin vakavaa kuin oppaissa ja täällä palstalla toitotetaan. Jätän muitten mielipiteet omaan arvoonsa koska eihän kukaan tuntematon voi sanoa miten meidän perheen pitäisi elää. En ole kyllä ikinä täällä toitottanutkaan meidän elämää yms enkä näe tarvettakaan! Sillä mennään mitä on annettu!

- 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme