Ihanaa! Ylihuomenna se tapahtuu...
Pihaamme kurvaa auto, josta olen haaveillut jo tosi pitkään. :9
*täpinäätäpinäätäpinää*
Kommentit (15)
mutta täytyy sanoa että kyllä mä ennemmin haaveilen uudesta autosta ku etelänmatkasta tai uudesta sohvasta... Onnea AP, mikä auto tulossa?
Mä iloitsen jopa illan ruuasta tai saunavuorosta tai keskustelusta lapsen kanssa tai lumesta. Ei kaikille koko ajan tapahdu hirveästi kaikkea. Kannattaa iloita siitä mitä on.
Ole vaan onnellinen autostasi, täällä yleensäkkin ihmiset ei kestä muitten hyväntuulisuutta ja sitä jos hyvin menee jollakin!
- Uudesta autosta myös haaveileva -
Täällä auto on välttämättömyys, kun paikallisliikennekin on lakannut kulkemasta meillä päin ja työmatkaankin tarvii jo autoa.
Toki arjesta saa iloita, ja hienoa on, että osaa. Siis juuri noista arjen pienistä iloista kuten lumesta tai keskustelusta lasten kanssa.
Auto on kuitenkin mielestäni kokonaisuudessaan ikävä asia. Se saastuttaa ja vie luonnonvaroja. Ymmärrän, että monille se on välttämättömyys, mutta en ymmärrä, miksi joku iloitsisi siitä, että sellainen - uusi ja mahdollisimman hieno - tulee taloon...Ja monihan näin tekee. Autot, kuten moni muukin materia, on ihmisille ilon aihetta ja harrastuksia, joita vaihdetaan ilman sen kummempia tarpeita, joilla elvistellään ja joita käytetään/kulutetaan turhaan...Ja se on minusta surullista sekä väärin koko maailmaa ajatellen (luontoa ja täysin epäoikeudenmukaisesti jakautuneita rahavaroja ajatellen).
Anteeksi, mutta tämä on mielipiteeni. Mielipide ei siis ollut, että on ikävää, kun joku iloitsee. Mutta minusta monien ihmisten ilonaiheet ovat vähän vääristyneitä tänä päivänä. Materialistisia, pinnallisia, narsistisia.
nelonen
YHDEN tietokoneen valmistukseen kuluu yhteensä n. 240 kiloa fossiilisia polttoaineita.
Että ei se sinun tietokoneen käyttökään mistään ekologisimmasta päästä ole.
Sen lisäksi, että tietokone kuluttaa ihan älyttömästi muutakin energiaa ja näköjään nostaa vielä ihmisen täyteen adrenaliinia ynnä muuta stressihormonia.
Joukkoliikenne kun ei (enää) yllä joka paikkaa. Mökkireissun 15 kilsan loppumatkalle on oltava auto. Toki mökkeilystäkin voisi luopua, mutta kesä ja syysviikonloput marjasatoineen mökillä edustavat erittäin ekologista elämäntapaa...
Vierailija:
Joukkoliikenne kun ei (enää) yllä joka paikkaa. Mökkireissun 15 kilsan loppumatkalle on oltava auto. Toki mökkeilystäkin voisi luopua, mutta kesä ja syysviikonloput marjasatoineen mökillä edustavat erittäin ekologista elämäntapaa...
hihkuisi innosta, että " jee, huomenna se tapahtuu, saan sen uuden hienon tietokoneen, jota olen niin odottanut" . Että siinä vastauksia kysymyksiin.
En ole täydellinen, ekologinen jalanjälkeni on helvetisti isompi, kuin se pienimmillään voisi olla. Ja meidänkin perheessä on auto. Anteeksi ylimielisyyteni. Osallistun itsekin kulutusjuhlaan, mutta minusta se kulutusjuhla ei ole iloinen, vaan surullinen asia. En itse juurikaan innostu materiasta, eivätkä ainakaan haaveeni tai odotukseni liity siihen.
ja minusta on paljon mukavampi lukea sellaisesta, kun joku odottaa ja haaveilee vaikkapa yhteisestä ajasta perheen kanssa tai siitä illan ruoasta tai siitä lumesta, kuin uudesta autosta. Minusta se on surullista. Tämä on edelleen mielipiteeni.
4/7
Takuulla uusi auto on paljon ympäristöystävällisempi kuin vanha kottero.
Ap, kiva kuulla, ymmärrän sinua! Minäkin iloitsen pienistä asioista. Nyt iloitsen ihan hirveästi sitä, että kolmen päivän päästä lähden miehen kanssa kahdestaan risteilylle!!! Emme ole olleet viiteen vuoteen kahdestaan lomalla, vain aivan pari kertaa iltasin jossain ulkona.
Mutta tästäkään ei varmaan saa iloita, sillä joudumme käyttämään lentokonetta ennen kun päästään laivalle asti...
voi se vanha ollakin ympäristöystävällisempi
Vierailija:
Takuulla uusi auto on paljon ympäristöystävällisempi kuin vanha kottero.Ap, kiva kuulla, ymmärrän sinua! Minäkin iloitsen pienistä asioista. Nyt iloitsen ihan hirveästi sitä, että kolmen päivän päästä lähden miehen kanssa kahdestaan risteilylle!!! Emme ole olleet viiteen vuoteen kahdestaan lomalla, vain aivan pari kertaa iltasin jossain ulkona.
Mutta tästäkään ei varmaan saa iloita, sillä joudumme käyttämään lentokonetta ennen kun päästään laivalle asti...
se ainoa auto josta mä ilahtuisin. Muut tusinakamaa ja vain amenopelejä, siirryttäessä paikasta toiseen. Mutta JAGUAR siinä silmä lepää... ei kellään sattus oleen, et pääsisin koeajelulle ;)
Mulle auto on hyötyväline, jota käytetään tarvittaessa. Sen on hyvä olla sen verran laadukas, että on mahdollisimman turvallinen, muuten oleellista on, että siinä on pyörät alla, riittävästi tilaa ja se vie minut pisteestä a pisteeseen b. Mahdollisimman vähän meillä yritetään autoa käyttää ihan jo globaalin vastuullisuuden nimissä, se kun ei ole kovin ekologinen vempele.
Anteeksi nyt, mutta minusta on jopa säälittävää, että jonkun HAAVEET ja ODOTUKSET liittyvät AUTOON. Materialistista, pinnallista ja narsistista.