Voiko ylioppilas hakea peruskoululinjalle?
En yhtäkkiä löytänyt tietoa mistään, täältähän löytyy vastaus mihin vaan!
Voinko hakea peruskoululinjalle vaikka olen käynyt lukion ja kirjoittanut yo:ksi?
Kommentit (10)
ammattiopistoon vaikka olen suorittanut lukion.
En ymmärrä miksei se voisi olla normaalisti mahdollista? Saahan niihin yhteishauissa tietääkseni hakea kuka vain.
tässä ammattikoulussa alkaa " minun" linjani syksyllä vain peruskoulupohjaisena, vuoden 2009 alkaa yo-pohjainen, haluaisin aloittaa jo syksyllä opiskelut. Se siis taitaa olla mahdollista.
ap
et tietenkään yo-pohjalle jos ei sitä ole nyt tarjolla.
Voithan ensin mennä tuohon tavalliseen ja sitten hakea udestaan toiselle linjalle, saa varmaan hyväksiluettua sitten jotain jne.
JA TÄMÄ ON FAKTAA! Ylioppilas pääsee pelkästään yo-pohjaiselle linjalle!
Voi hakea, pääsee ihan samalla lailla + saa hyväksiluvut kielissä ja valinnaisissa aineissa.
Itse hain lukion jälkeen (muutaman välivuoden pidin) ammattikouluun parturi-kampaajalinjalle. Hakiessani valitsin yo-pohjaisen linjan (kesto vuoden vähemmän), mutta sitä ei sitten ikinä alkanutkaan, sillä meitä yo-pohjaisia hakijoita ei ollut tarpeeksi.
Kävin siis peruskoulupohjaisten kanssa saman 3-vuotisen linjan. Yleisaineista sain hyväksiluvut, toki olisi voinut korottaa arvosanoja jos olisi halunnut. Eräänä keväänä kesälomani alkoi jo huhtikuussa (muilla viimeinen jakso pelkästään yleisaineita) :)
Tai yo-pohjaisille on kiintiöity vain muutama aloituspaikka (kokonaan yo-pohjaiset linjat asia erikseen).
ja hän ainakin tarvitsi erikoisluvan että pääsi kouluun! Kai se on sitten sen takia etteivät ylioppilaat " varasta" paikkoja kun kyllähän monesti ylioppilaalla on paremmat edellytykset päästä kouluun kun koulua käyty enemmän.
Ilomielin toivottivat tervetulleeksi kouluun.
12
Minä ainakin haen tänä vuonna vaikka olen ylioppilas.