Laskutoimituksessa apua! Mikä raskausvko mulla nyt on?
Eli bongasin ovistestillä vahvan plussan 19.12. Mulla on kierto mitä sattuu, mutta aina oviksesta se 14 päivää ennen menkkoja. Mikähän raskausviikko mulla on tarkalleen jos ajatellaan että ovistesti näytti plussaa 19. (onko se laskureissa se munasolun irtoamispäivä, vaikka siinähän voi menään se 24-36h kun munaoslu irtoaa...?) vai miten nämä lasketaan!?
Kiitos jos joku viitsii vaivautua ja laskea mulle!
Kommentit (5)
Eli mikä päivä sulla alkoi viimeiset menkat, siitä lasket tasan 40 viikkoa eteenpäin. Ei neuvolassa tms. otetan huomioon sitä, milloin sulla on ovis. Lähtökohtana on noi viimeiset menkat ja laskettu aika varmistuu sitten ultrassa.
Tytteli-83
otettiin neuvolassa huomioon se, että kierto tosiaan on mitä sattuu. Tosin olin käynyt lääkärillä ultrassa kp 35 tai 36, jolloin lääkäri totesi, että ovis saattaisi olla tulossa 4-5- päivän sisällä. Ja sit myös käytiin alkuraskauden ultrassa, jossa viikot ja päivät vastasi suunnilleen tota oletettua ovulaatiota.
Mutta siis mun pointti on vaan se, että ei meidän neuvolassa ne ainakaan alkanut väkisin laittaa laskettua aikaa jonnekin 3 viikkoa aikasemmin, kun vaan itse ilmoitin niille, ettei se ole mahdollista. Ja np-ultran kun varasin niin ne tietty taas kysyi menkkojen alkua, mutta sairaalassakin ne uskoi, kun sanoin itse millä viikoilla sillä hetkellä olin. Tää tietty voi vaihdellakin ja mulla oli tosiaan sinänsä poikkeuksellinen tilanne ton just sattumalta ennen ovista tehdyn ultran takia.
Kuinka epäsäännöllinen kierto ap:llä sitten on? Oletko harkinnut alkuraskauden ultraa? Sinänsähän se olisi hyvä tietää kai viikot edes suunnilleen, että osuu oikeaan aikaan sitten np-ultra.
-Q-
olitkin sanonut siis, että sait ovisplussan tiettynä päivänä. Eli kyllähän sä sitten tiedätkin suunnilleen viikot. :) Anteeksi sekoilu! Lähinnä vaan ajattelin, ettei sulla olekin jo vaikka huomaamatta 11 viikkoa kasassa ja pitäis päästä jo ultraan.
-Q-
Jolloin kiertosi pituus olisi se keskiarvo 29 pv. Laskettu aika 9.9. Muutamia päiviähän tämä voi heittää, mutta tarkan päivän saisit laskettua, kun syötät tiedot Odotus & Synnytys-otsikon alta löytyvään vauvalaskuriin (sivun vas. ylälaidassa).
Onnea odotukseen!!!
Porkkana 19+3 (ja 3 pikkuporkkanaa)