Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaisia halveksutaan nykyaan niin paljon? Totta kai heidan touhuissaan on kritisoitavaakin, mutta myos paljon hyvaa. Miksi sita ei tahdota nahda?

Vierailija
21.01.2008 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuvittelevat olevansa oikeassa. Kyllähän se pännii. Mikä oikeus jonkun ihmisen on vainota homoja, yksinhuoltajia, pettäjiä ja muita inhimillisiä ihmisiä? Jonkun vanhan homeisen kirjan perusteella!!!

Vierailija
2/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekosia. Se haluaa, että uskovaisilla olisi tukalaa, ja se itse saisi kaikki omalle kannalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. uskovainen yksinhuoltaja

Vierailija
4/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset uskovat kritiikittömästi kristinuskoon se todistaa että Jumala on olemassa ja kristinusko on oikeassa.

Win-win-situation

Vierailija
5/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvä tuppaa jäämään sen jalkoihin. On vaikea tuntea kunnioitusta jotain liikettä kohtaan kokonaisuudessaan, jos se systemaattisesti vainoaa jotain viatonta ihmisryhmää.

Vierailija
6/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy kyllä sanoa, ettei homokysymys ole missään pinnalla. Se on pinnalla vain mediassa, jossa kirkkoa painostetaan ottamaan kantaa homojen vihkimiseen/siunaamiseen.

Eli kannattaisi kyllä koettaa poimia kokonaisuudesta muutakin kuin yksi hiekanjyvä. :)

Vierailija
7/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin aina uskikset markkinoivat helvetin tulia ja kadotusta.

t. 3

Vierailija
8/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuu homoja ja kopsaa pitkiä raamatunlauseita aiheen tiimoilta. Uskovaiset ei siis mitään muuta asiaa aja täällä kuin tätä. Ja abortinvastaisuutta on jonkin verran myös.

Vierailija
9/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän nyt on vihoviimeinen paikka muodostaa lopullista mielipidettä suunnilleen mistään.

Vierailija
10/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9

Vierailija
11/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että hyvä tuppaa jäämään sen jalkoihin. On vaikea tuntea kunnioitusta jotain liikettä kohtaan kokonaisuudessaan, jos se systemaattisesti vainoaa jotain viatonta ihmisryhmää.

jaa etkös nyt pikkaisen tee itse samaa. olen uskovainen ja kyllä mulla vaan on homo ystäviä, enkä heitä ole mihinkään tuomitsemassa.

ei se ole minun asiani tuomita ketään. Jumala hoitaa sen puolen

Vierailija
12/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja täytyy kyllä sanoa, ettei homokysymys ole missään pinnalla. Se on pinnalla vain mediassa, jossa kirkkoa painostetaan ottamaan kantaa homojen vihkimiseen/siunaamiseen.

Tarkoitatko siis, että teidän seurakunnassa on avoimesti homoja jotka on mukana seurakunnan toiminnassa ja hyväksytään sellaisenaan?

Vierailija
13/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös bi-ihmisiä, kuten minä itsekin jossain määrin.

Kyse on siitä, mitä ihminen tekee. Homo voi olla uskovainen, sille ei ole mitään estettä. Mutta uskovainen homo ei voi alkaa suhteeseen. Se on todella iso asia hänelle ja hän tarvitsee tukea yhtälailla kuin kuka tahansa muu naimattomuuteen sitoutunut.

Vierailija
14/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoitatko siis, että teidän seurakunnassa on avoimesti homoja jotka on mukana seurakunnan toiminnassa ja hyväksytään sellaisenaan?

Olen täysin varma ettei ketään potkita pois seurakunnasta homouden takia, mutta tuskin esim. seurakunnan vastuutehtäviin pääsisi avoimesti suhteessa elävä homo tai lesbo. Tästä voi tietysti olla monta mieltä - itsekin suhtaudun siihen vähän kriittisesti, vaikka toisaalta ymmärränkin linjauksen. Herää kysymys, että miksi avoimesti homo tai lesbo edes haluaisi vastuutehtäviin, koska hänellä väkisinkin olisi aika erilaiset teologiset näkemykset kuin seurakunnan johdolla. Minullakin on tämä " ongelma" , enkä siksi vastuutehtäviin haluakaan.

9

Vierailija
15/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hyväksyvät kyllä kaikki sellaisina kuin ovat (tietysti asia erikseen, jos toisia satutetaan).

Eikö se nyt kuitenkin pitäisi olla selvää, että ne ääriryhmät pitävät eniten meteliä?

Vierailija
16/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja myös bi-ihmisiä, kuten minä itsekin jossain määrin.

Kyse on siitä, mitä ihminen tekee. Homo voi olla uskovainen, sille ei ole mitään estettä. Mutta uskovainen homo ei voi alkaa suhteeseen. Se on todella iso asia hänelle ja hän tarvitsee tukea yhtälailla kuin kuka tahansa muu naimattomuuteen sitoutunut.

Miksi homot ei saa " alkaa suhteeseen" ? Miksi rakkaus on väärin? Mä en ymmärrä tätä!

Tulipa taas mieleen tää biisi:

Sir Elwoodin Hiljaiset Värit: Sairas ja syntinen

minun Jumalani

väsyneenä katselee kun

lähtevät miehet taas

ristiretkilleen kun isänmaata,

kotia ja uskontoa uhataan

minun Jumalani

käsi poskella kuuntelee kun

pyhät miehet pyhää sanaa

tulkitsee ja määrittelee

millaista rakkautta täällä sallitaan

Ei näillä lakeuksilla

voi nainen naista rakastaa

ei mies miestä

ei täällä hiiviskellä selän takana

täällä tullaan kasvotusten

syntejänsä katuen

ja jos et ole heidän puolellaan

sä olet heitä vastaan

kun Via Dolorosa

käy liput liehuen

läpi historian ovat jaksaneet

he saarnatuoleistaan syyttäen huutaa

jos olet erilainen,

sä olet sairas ja syntinen

nyt on politiikassakin

ihmisoikeudet vain valuuttaa

kyllä näinä päivinä

täytyy herra ministerinkin

olla huolissaan duunipaikastaan

mutta miten herra Häkämies

selitätte lapsillenne sen

että väärin on jos Eva laulaa

kaipuusta rakkauden

vai pannaanko roviot palamaan

kuin Beatleseille aikoinaan?

minun Jumalani

yrittää silti ymmärtää

heidän ymmärtämättömyyttään selittää,

että sana rakkaus voidaan tavata

R-I-K-O-S!

sillä jos et ole niin kuin he hei,

sä olet heitä vastaan

näitä miehiä kanssa pelkojen

jotka läpi historian ovat jaksaneet

torneistaan syyttäen huutaa (ja huutaa)

jos olet erilainen,

olet sairas ja vaarallinen

ja jos et ole heidän puolellaan

sä olet heitä vastaan

kun Via Dolorosa

käy liput liehuen

läpi historian ovat jaksaneet

he saarnatuoleistaan syyttäen huutaa

jos olet erilainen,

sä olet sairas ja syntinen

Vierailija
17/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskova ei elä niiden mukaan, se vaarantaa hänen uskonsa ja sitä kautta pelastumisensa. Se on luottamuskysymys, uskotaanko ja luotetaanko siihen, että Jumala on varannut meille sen kaikista parhaimman elämän, mitä ihminen voi elää. Se voi vaatia sitä, että luovutaan tekemästä sellaista, mikä itsestä tuntuisi oikealta. Mutta kun ymmärtää, miten Jumala palkitsee, kun tottelemme Häntä vaikkemme ymmärrä miksi... Se palkinto on suuri, liian suuri menetettäväksi.

Usein kyllä kristityt pitävät homoutta jotenkin muita syntejä suurempana, vaikka näin ei ole. Se on synti toisten joukossa. Enemmän Raamatussa varoitetaan ylpeydestä, kateudesta, panettelusta ja valehtelusta ja ennenkaikkea epäuskosta. Epäusko sanotaan kaikkein suurimmaksi synniksi, koska se estää pelastumisen.

Vierailija
18/18 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä.

Mitäs on tapahtunut tälle kristinuskon suurimmalle opille " rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" ? Ja eikös Raamattu puhu myös sitä kivien heittelystä?

Mä uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta harkitsen vakavasti kirkosta eroamista, koska kirkko on unohtanut rakkauden ja suvaitsevaisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi