Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä jotkut pistävät uuteen asuntoonsa muovimattoa??

Vierailija
21.01.2008 |

Perustelu tälle on se, että muovimatto kestää lasten kulutusta. Muualle sitten pistetään parkettia, mutta lastenhuoneisiin muovimattoa. Eikö teillä lapset leiki muualla kuin lastenhuoneissa? Meillä leikki-ikäiset leikkii useimmiten olohuoneessa, missä muukin perhe viettää aikaa. Ja leikki-iässä ne lattiat kuluukin eniten. En siis ymmärrä miksi suojellaan vaan lastenhuoneita.

Ja muutenkin: Minusta kulunutkin puulattia on arvokkaampi kuin mikään muovimatto tai laminaatti. Miksi ei saisi tulla elämisen jälkiä? Muovimatto on halpa ja mauton enkä ymmärrä miten joku kehtaa laittaa uuteen taloonsa sellaista. Taitaa olla lopulta rahasta kyse, mutta valintaa selitetään vaan lapsilla ja eläimillä. Laminaatti- ja muovimattolattioiden omistajat ovat vaan katellisia niille, kenellä on varaa parkettiin. Meillä on parketit joka puolella paitsi eteisessä laattaa ja hyvin on kestänyt. Parkettiakin saa eri vahvuisena. Ja mitä sitten jos tulee pari kohlua; lattia on silti kauniimpi kuin muovimatto. Ja kokemukseni mukaan muovimattokin voi kulua ja siihen voi jäädä pinttyneitä jälkiä mitkä ei lähde milllään ja jos rupeat kovasti hankaamaan, siitä vasta jälki jääkin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovimatto on kaikkiin muihin verrattuna lämmin ja pehmeä lattiamateriaali. Korkilla on muuten samat ominaisuudet, mutta se on kalliimpaa. Joillekin on lattian miellyttävyys käytössä tärkeämpää kuin mikään muu. Koeta nyt vähän asettua muidenkin asemaan.

p.s. meillä on parkettia ja korkkia.

Vierailija
42/44 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itse esim. haluaisi pitsiverhoja kotiini, mutta minua ei haittaa sitten yhtään, jos jollain muulla sellaiset on.

Mikä tekee ihmisestä niin pinnallisen, että pitää arvostella toisten vaatetusta tai sisustustyyliä? Yrittäkää ainakin olla laukomatta näitä typeryyksiä lastenne lähellä, tuo asenne nimittäin tarttuu. Minullakin yksi tuttu kommentoi jatkuvasti toisten ihmisten vaatetusta jne. ja sanoo lasten kuullenkin ääneen, että minä en ikinä laittaisi tuollaista kammotusta päälleni jne. Sitten ihmetellään, että mistä jo eskari-ikäiset ovat oppineet toisten vaatteiden arvostelun ja kiusaamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sinne paras mahdollinen vaihtoehto. Helppo ja vaivaton, ei tartte varoa niinkuin parkettia eikä ole kova niinkuin laatta. Saa pestä reilusti. Ei säikähdä kastumista.

Vierailija
44/44 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monien julkisten tilojen muovimatto on kyllä hyvännäköistä! Esim. päiväkodeissa on ihan kivoja lattioita eikä ne näytä mitenkään muovilta.