HEINIKSET vk 47
Uusi viikko, uudet kujeet :-)
Edelliset jutustelut:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (24)
pikkusisko,mustikka kovettaa vatsaa,ei löysytä.
Miro löysi viikonloppuna varpaansa ja aina lattialle laitettaessa ihailee jalkojaan,kunnes kääntyy vatsalleen:) eilen kylvyssä oli vatsallaan ja voi jesta sitä potkimista! pikkuinen ui kuin vesipeto ;)
yöt on surkeita edelleen,vinkkejä otan mielellään vastaan,olen valmis kokeilemaan mitä tahansa!
nyt taas kutsuhuuto kuuluu.. tein Mirolle tänään sosetta,johon laitoin n. kilon perunaa,600gr porkkanaa ja 500gr maissia,huomenna saa sitten maistaa uutta makua..miten nopeasti olette totuttaneet uusiin makuihin,jos siis sosetta on syöty jo useampi viikko/kuukausi?
hyvää viikkoa!
-annu ja miro 4kk2vko-
Meillä Matias nukkui viime yönä ensimmäisen kerran omassa huoneessaan. Tähän asti on nukkunut sellaisessa vuokrattavassa vaavisängyssä meidän makkarissa. Illat on ollut ihme kitinää ja Matiasta on saanut käydä hyssyttelelmässä jatkuvasti. Tuo vuokrasänky alkoi olla ehkä jo pieni ja ajattelin, että siirrän pikku-ukon omaan huoneeseen ja avot, nukkui kuin tukki! Kaksi kertaa heräsi syömään klo 24:30 ja 05:00. Tosin laitoin kyllä toisen peitonkin lapselle päälle, että voi tietty olla silläkin vaikutusta. Jos onkin raukka kitissyt viluaan. Ei tosin ole tuntunut mitenkään kylmältä, mutta Matias on kyllä todella lämpöä rakastava lapsi.
Meidän yöt on kyllä todella pitkiä, Matias menee nukkumaan viimeistään 19:30 ja herää 8:30-9:00. Mutta sitten taas, meillä ei nukuta kuin yhdet päiväunet, jotka on pituudeltaan n 1,5 h. Jos on oikein väsynyt, niin saattaa todella todella harvoin nukkua toiset noin puolen tunnin päikyt.
Matias on syönyt soseita jo aika monta viikkoa. Olen ottanut uusia makuja ihan reippaaseen tahtiin käyttöön, ehkä jotakin 2-3 per viikko. Nyt meillä on syöty jo kaupan kaurapuuroa, jossa myös vadelmaa. Hyvin maistuu, eikä mitään masuoireita ole tullut. Jatkossa ajattelin itse tehdä puurot. Voisikohan vauvalle antaa sellaista puuroa, joka on keitetty mehuun, jossa on vähän sokeria?? Antaisitteko? Esikoiselle keitin puuron aina maitoon.
Nyt soseiden tekoon, kun Matias vetelee hirsiä ulkona.
Marju
Täälläkin sairastetaan :-( Sympatiat kaikille muillekin, joilla kärsitään. Ei ole kivaa. Lapset vääntää itkua, kun eivät tänään pääse uimakouluun, mutta ei voi mitään.
Marju, mä en ehkä kyllä antaisi mehuun keitettyä puuroa. Toisaalta mä syötän noita kaupan soseita enkä ole yhtään katsonut, mitä niissä on... :-D
Viime yö oli jälleen kerran yhtä hulinaa. Kuuden aikaan heräsin siihen, kun neiti "lauleli" vieressä. Ihanaa kujerrusta piti :-) Sain kyllä takas uneen maidolla. En ole nyt ikeniä kokeillut oisko jo jotain tulossa. Levotonta kuitenkin on.
Tänään annoin ekan kerran kasvis-naudanlihasosetta. Suu auki odotti aina seuraavaa lusikallista! :-D Ilmeisesti siis oli hyvää. Mango on myös suurta herkkua.
myLove ja pirpana 5kk ja risat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1494fd8a-bbc6-11dd-ae20-…!
Täälläkin on ahkeroitu ja kolattu piha. Jess. Varsinaista hyötyliikuntaa. Meilä on aika iso tuo kolattava alue, niin tunnin verran sain kolailla. Vielä pitäs mennä siirtämään autoa, niin saa siitä autonkin vierestä kaikki lumet pois. Me jouduttiin viemään se koira takaisin sinne kennelliin, sillä todettiin olevan toisessa etutassussa joku kehityshäiriö, siitä puuttui niveliä ja joku luu.
Santeri oli la-su yökylässä minun äitin luona. Hyvin oli menny ja saa mennä kuulemma uudestaankin :D Oltiin miehen ja kavereitten kans lauantaina viihteellä ja kivaa oli. Aamulla oli jo kova ikävä Santeria ja kiirus hakemaan poikaa kotiin. Nyt ei tarvi sitten taas vuoteen käydä missään :D Nyt meillä sitten sairastellaan. Santeri alkoi eilen yskimään ja nenä vuotaa. Kuumetta ei oo ollu. Yöheräämiset jatkuvat ja nyt heräilee jo ihan tuon yskänkin takia. Tänään on nukkunu tosi huonosti päikkäreitäkin, kun yskii ja yskii :/ Raukka.
Kukas se kyseli yöheräämisistä hampaitten tulon aikaan? Meillä yöheräämiset alkoi uudelleen just hampaitten tulon yhteydessä.
Perjantaina oli 4kk neuvola. Painoa on 7350g ja pituutta 66cm. Santerilla on atooppinen ihottuma, neuvolassa ainakin epäilivät sitä. Ei tullut mitenkään yllätyksenä, mulla on itellä kans ja mun isällä.
Nyt täytyy mennä laittamaan takkaan lisää puita ja sitten pyykin pesulle.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!
Helmiir ja Santeri 4kk